בעיות במנוע; מדד הבטחון הצרכני ביוני בארה"ב ירד ל-62 נקודות - שפל מינואר

"אם הטרנד הזה ימשיך, ההוצאה על הצריכה בארה"ב עשויה לרדת בטווח הקצר מאוד... יהיה שינוי קטן בלבד בקצב של הפעילות הכלכלית בטווח הקצר", לשון ההודעה שנמסרה עם פרסום נתוני המדד
עידן קייסר |

היום (ג') פורסם לאחר פתיחת המסחר מדד הבטחון הצרכני האמריקני לחודש יוני, המדד ירד מרמה של 64.9 נקודות בחודש מאי לרמה של 62 נקודות בחודש יוני. "הבטחון הצרכני ירד ביוני, הירידה המתונה הרביעית הרצופה" אמרה לין פרנקו מהוועדה המנהלת של המדד.

הירידה הנוכחית במדד מביאה את המדד לרמתו הנמוכה מאז חודש ינואר. האנליסטים ציפו כי המדד ירד לרמה של 63.5 נקודות בחודש יוני, בעיקר עקב חולשה בשוק התעסוקה האמריקני ועקב המצב הפוליטי הרגיש שנוצר בשנת הבחירות הנוכחית. בדרך כלל, כאשר הכלכלה נמצאת במצב תקין ומתקדם בארה"ב, הקריאה של המדד נמצאת מעל 90 נקודות.

"הצרכנים היו מעט יותר חיוביים לגבי התנאים הנוכחיים בכלכלה, אך מעט יותר פסימיים לגבי התחזית לטווח הקצר בארה"ב. הציפיות בתחום ההכנסה האישית, אשר השתפרו בחודש שעבר, ירדו שוב בחודש יוני. אם הטרנד הזה ימשיך, ההוצאה על הצריכה בארה"ב עשויה לרדת בטווח הקצר מאוד. השיפור במדד 'המצב הנוכחי המשולב', יחד עם היחלשות מתונה בציפיות הצרכנים, מציע כי יהיה שינוי קטן בלבד בקצב של הפעילות הכלכלית בטווח הקצר", כך לשון ההודעה שנמסרה עם פרסום נתוני המדד.

ההשפעה החיובית של נתון מדד מחירי הבתים של קייס שילר שפורסם כשעה לפני פרסום נתון הבטחון הצרכני, עזר לשמר את העליות בוול סטריט, ודחק לשוליים את הנתון המאכזב הנוכחי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה