בדיקה: למרות רכש במיליונים, הקבוצות הגדולות הרוויחו בשל מכירת שחקנים
חלון ההעברות בישראל הסתיים אתמול ולמרות העניין סביבו, נראה כי הקבוצות יצאו נשכרות ממנו. בדיקה פשוטה מעלה כי רוב הקבוצות הגדולות הכניסו סכומים לא מבוטלים מרכישת שחקנים וקבוצות אחרות, כמו מכבי נתניה למשל, יצאה נשכרת מהקיץ האחרון עם מכירת שחקנים במיליוני שקלים ורכש מועט יחסית. בסך הכל, קבוצות ליגת העל הוציאו מעל 16.5 מיליון יורו בחלון הנוכחי.
אגב, למרות טענת הקבוצות כי הן לא מצליחות להביא זרים במצב הנוכחי, לא פחות מ-32 זרים חדשים נרשמו כאן, כשמכבי חיפה החתימה ארבעה זרים ושני שחקנים ממוצא יהודי.
כמה שילמו הגדולות?
נתחיל עם מכבי תל אביב. המועדון השקיע בחלון ההעברות הנוכחי 5.5 מיליון אירו ברכש, כולל ווסלי פטאצ'י שהגיע לקראת סיומו ועליו שילמו כ-1.5 מיליון אירו. מנגד, ההכנסה ממכירת פליסיו מילסון הכניסה לקבוצה 5 מיליון אירו. בסך הכל, יוצא כי הקבוצה הרוויחה כ-750 אלף אירו בחלון הזה.
מכבי חיפה, לעומת זאת, השקיעה כ-7.5 מיליון אירו בחלון הזה, כולל מתיאס נהואל שנרכש ביום האחרון של ההעברות ב-5 מיליון אירו. זה הרבה יותר ממכבי תל אביב, אבל אסור לשכוח כי רשימת השחקנים שעזבו אותה, חלקם ללא פיצוי, גדולה מאוד. חיפה הכניסה כ-12 מיליון אירו ממכירת שחקנים והרוויחה כ-5 מיליון אירו.
- נחשף: כמה מרוויחים הזרים החדשים במכבי ת"א, חיפה, בית"ר ובאר שבע?
- שלוש נקודות חשובות לאוהדי בית"ר ירושלים והפועל באר שבע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רכישת שיא לחיפה. מתיאס נהואל (שלאסק ורוצלאב טוויטר)
לפני שנתקדם עם המספרים, כמה מילים על שתי הקבוצות הגדולות בישראל: בין שחקני הרכש החדשים של מכבי תל אביב נמצאים אניס פורת עיאש (נקנה והושאל חזרה לסכנין), סתיו למקין משחטאר דונייצק, ווסלי פטאצ'י מסנטוס, נמניה סטואיץ' מהכוכב האדום בלגרד, איסוף סיסוקו מבורדו, אלעד מדמון מחדרה, אופק מליקה ממכבי פתח תקוה הישאם לאיוס מהפועל תל אביב, שגיב יחזקאל מאנטליאספור, טייריס אסנטה מדן האח. יחד עם זאת, עזבו אותה דן ביטון, מילסון, אנריק סבוריט, דרק לוקאסן, עדן קארצב, שרן ייני, יונתן כהן, מתן בלטקסה, נדב נידם, אייל גולסה, אוקלנדו מוסקרה ועוד. את מכבי חיפה עזבו, כאמור, פרנזי פיירו, דניאל סונדגרן, פייר קורנו ולורנצו שימיץ' - כך ששחר נאלץ להכניס את היד עמוק לכיס כדי להביא תחליפים ראויים. מה ש"הציל" את מכבי חיפה בחלון הזה היה מכירת ענאן חלאיילי תמורת 6.5 מיליון אירו. החלוץ עבר לבלגיה ובכך סייע למכבי חיפה לממן את רוב שחקני הרכש שלה.
הפועל באר שבע הוציאה פחות ממיליון אירו בחלון הזה. לא ברור איך אלונה ברקת מכוונת לאליפות עם תקציב רכש כל כך נמוך, שעיקרו הסתכם ברכישת קינגס קנגאווה תמורת 800 אלף יורו. זה אולי משקף את התפיסה של קבוצות רבות בישראל – אם לא מוכרים (ובאר שבע לא מכרה), לא קונים.
מה קרה בקבוצות הקטנות?
בין העסקאות הגדולות בקרב הקבוצות הבינוניות-קטנות ניתן למנות את ההעברה של סאהר תאג'י מסכנין לנתניה תמורת חצי מיליון אירו, מכירת כארם זועבי על ידי הפועל ירושלים לפורטוגל תמורת 900 אלף יורו. גם מכבי פתח תקוה הרוויחה בחלון הזה, הפעם ממכירת עידן טוקלומטי שעבר לשארלוט תמורת 3.5 מיליון אירו.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
