מכבי חיפה (מועדון מכבי חיפה)
מכבי חיפה (מועדון מכבי חיפה)

כמה מרוויח כדורגלן בליגת העל? לא מה שחשבתם

על השחקנים שמרוויחים מיליונים ועל השכר של האחרים, וגם - מהם תקציבי הקבוצות?

עמית בר | (13)
נושאים בכתבה שכר ליגת העל

כשחושבים על שכר של כדורגלנים, יש נטייה לדמיין סכומים גבוהים במיוחד, אבל המציאות בליגת העל הישראלית הרבה יותר מגוונת. השכר הממוצע בליגת העל עומד על כ-35-37 אלף שקל בחודש, אך מדובר בנתון שמושפע מאוד ממשכורות הכוכבים. בפועל, שחקן שאינו מהבולטים בקבוצה מרוויח כ-15-20 אלף שקל בחודש. בקבוצות הצמרת, שחקן מהסגל הרחב מרוויח בממוצע 30-40 אלף שקל בחודש, בעוד שכוכבי הקבוצה משתכרים 100,000 שקל ומעלה.

בליגות הנמוכות המצב שונה לחלוטין – חלק גדול מהשחקנים בליגה הלאומית משתכרים כ-7,500-12,000 ש"ח בחודש בלבד, ואפילו בליגת העל, לא מעט שחקנים מקבלים שכר שנתי של עד 120,000 ש"ח, כלומר פחות מ-10,000 ש"ח לחודש.

קבוצות הצמרת מול שאר הקבוצות

מכבי תל אביב, מכבי חיפה והפועל באר שבע הן הקבוצות עם התקציבים הגבוהים ביותר, מה שמאפשר להן להציע משכורות משמעותיות לשחקנים הבולטים. תקציבה של מכבי תל אביב עומד על כ-120 מיליון ש"ח, ואחריה מכבי חיפה עם 105-110 מיליון ש"ח.

כוכבים בקבוצות אלה מרוויחים מאות אלפי יורו בעונה. לעומת זאת, שחקן בינוני בקבוצות אלו ירוויח כ-25,000-40,000 שקל  בחודש.

בקבוצות קטנות יותר, התקציבים נמוכים משמעותית. קבוצות כמו בני סכנין, הפועל חדרה או הפועל פתח תקווה מתנהלות עם תקציב של כ-20-25 מיליון ש"ח בלבד. השחקנים המובילים בהן מרוויחים כ-150,000 יורו בעונה, בעוד שהשכר הממוצע לשחקן רגיל נע בין 15,000 ל-20,000 ש"ח בחודש.

השוואה עולמית – כמה מרוויחים שחקנים בליגות אחרות?

בהשוואה לליגות האירופאיות הבכירות, השכר בליגת העל נמוך מאוד. בפרמייר ליג האנגלית, השכר הממוצע לשחקן עומד על כ-3 מיליון יורו בעונה. גם בליגות כמו הלה ליגה הספרדית או הבונדסליגה הגרמנית, השכר השנתי הממוצע מגיע למיליוני יורו.

כוכבים כמו קיליאן אמבפה מרוויחים יותר מ-50 מיליון יורו לעונה, וליאו מסי שחתם באינטר מיאמי מקבל מעל 40 מיליון דולר בעונה. אפילו שחקנים ממוצעים בקבוצות אמצע טבלה בליגות הגדולות מרוויחים בין 1-3 מיליון יורו לעונה.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

השחקנים הישראלים הבולטים בחו"ל

מנור סולומון, שהושאל ללידס מטוטנהאם האנגלית, מרוויח כ-3.5 מיליון דולר לעונה. עומר אצילי, שעבר לשחק באיחוד האמירויות, משתכר כ-2.45 מיליון דולר לעונה. אוסקר גרוך מרוויח כ-1.2-1.5 מיליון יורו; שון וייסמן, ששיחק בגרנאדה הספרדית, הרוויח קרוב ל-2 מיליון יורו בעונה, ואילו ליאל עבדה בסלטיק הגיע לשכר שנתי של כמיליון יורו.




שאלות ותשובות

מה ההבדל בין השכר של שחקן רגיל לשחקן מוביל בליגת העל?
שחקן שאינו כוכב בקבוצת צמרת ירוויח 30,000-40,000 ש"ח בחודש, בעוד שכוכבים מובילים משתכרים 100,000 ש"ח ומעלה. בקבוצות קטנות, השכר הממוצע לשחקן רגיל הוא 15,000-20,000 ש"ח.

כמה מרוויחים השחקנים הישראליים בחו"ל?
שחקנים כמו מנור סולומון מרוויחים כ-3.5 מיליון דולר לעונה, בעוד ששון וייסמן וליאל עבדה מרוויחים קרוב למיליון יורו לעונה.

כמה שונה השכר בליגת העל לעומת הליגות הגדולות בעולם?
השכר הממוצע בליגת העל עומד על 35-37 אלף ש"ח בחודש, בעוד שבפרמייר ליג ובלה ליגה שחקנים מרוויחים מיליוני יורו לעונה. אפילו שחקן ממוצע באירופה ירוויח פי 10 או יותר משחקן ממוצע בישראל.

מה התקציבים של קבוצות ליגת העל?
מכבי תל אביב – 120 מיליון ש"ח, מכבי חיפה – 105-110 מיליון ש"ח, הפועל באר שבע – 70 מיליון ש"ח. קבוצות קטנות כמו בני סכנין או הפועל חדרה מתנהלות עם תקציבים של 20-25 מיליון ש"ח בלבד

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אנונימי 05/04/2025 14:43
    הגב לתגובה זו
    בנוסף יהיה זול יותר להביא שחקנים מחול שהמס שלהם קטן יותר ולכן כדי מאוד לסכם איתם על שכר נטו ולא ברוטו.
  • 11.
    אנדי 27/02/2025 15:27
    הגב לתגובה זו
    שחקנים יקרים .חלק מכם משחקים בקבוצות עם כמות מעטה של צופים ואחד הסיבות הם יכולת נמוכה שלכם שלא מושכת צופים. אני גרתי טירת הכרמל וכיוון שהקבוצה ששיחקה בליגה המשנה הייתה טובה היו מעל 2000 צופים שרצו מיד אחר כך לראות את מכבי חיפה. המסקנה קודם כל תעלו את הרמה שלכם היה הכנסות השכר שלכם יעלה
  • 10.
    שמואל 23/02/2025 15:36
    הגב לתגובה זו
    ברדק בכתבה!! פעם שכר לחודש פעם לשנה ופעם לעונה. פעם שכר בשקל בפעם בדולר ופעם ביורו.במקום כל המלל אפשר להציג בטבלה פשוטה. הכי קריא הכי ברור.
  • 9.
    בנינו לא מגיע להם יותר ואוליי פחות (ל"ת)
    השפוי 14/02/2025 21:29
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ברוטו או נטו (ל"ת)
    אנונימי 14/02/2025 18:24
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אנונימי 14/02/2025 16:05
    הגב לתגובה זו
    לזה שהפעם היחידה שהם מפעילים את הראש זה בשביל נגיחה ספורט של בבונים
  • 6.
    בנימין 14/02/2025 16:03
    הגב לתגובה זו
    באמירויותהלו
  • ביתר ירושלים (ל"ת)
    איש אמת 17/02/2025 14:18
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    נראה שהם מתאימים את הרמה שלהם למשכורת במקום להיפך (ל"ת)
    רונן 14/02/2025 14:36
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    שלמה 14/02/2025 14:25
    הגב לתגובה זו
    לא ברוטו כמקובל לכולם
  • 3.
    זה מה שמגיע למה הם צרייכם להרוויח יותר (ל"ת)
    אנונימי 14/02/2025 13:46
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    זה מה שמגיע להם לא מספיק מקצוענים (ל"ת)
    אנונימי 14/02/2025 13:04
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אנונשליימי 14/02/2025 12:36
    הגב לתגובה זו
    היוצאים בחול מליונים
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.