מנור סולומון
צילום: טוטנהאם טוויטר רשמי

הכסף מדבר: אלו הם 10 הכדורגלנים הישראלים המרוויחים ביותר כיום

מהונגריה, לאנגליה ועד לאיחוד האמירויות: אלו הם הכדורגלנים הישראלים שמכניסים הכי הרבה כיום. וגם: מי הנציג היחיד מליגת העל?
יובל כרמל | (2)

הכדורגל העולמי השתנה רבות בשנתיים האחרונות, עם משכורות עתק שעפות לכל עבר, בעיקר במפרץ. גם יחידי הסגולה הישראלים נהנים משינוי המגמה: חלקם בקבוצות ערביות, חלקם בפסגת הכדורגל הישראלי וישנם אלו שמרוויחים סכומי עתק ומשחקים על אדמת ארץ הקודש. אז מי בעשירייה הפותחת?

בהמשך הרשימה. עומר אצילי (אל עין טוויטר)

מקום 10: דיא סבע (אמירייטס קלאב), 600 אלף דולר

החלוץ שמשחק כיום באיחוד האמירויות בהשאלה ממכבי חיפה קיבל חוזה משודרג בכרמל, אך עזב בעקבות התבטאויות של אשתו בצל המלחמה.

מקום 9: אוסקר גלוך (זלצבורג), 600 אלף דולר

אחת הכישרונות הגדולים של הכדורגל הישראלי בעשורים האחרונים החזיק בהצעות ממועדונים גדולים אך בחר לעבור למועדון האוסטרי גם בשל הרצון להתקדם ולקבל דקות משחק רבות, אבל גם זכה להצעה כספית נאותה.

מקום 8: ליאל עבדה (שארלוט), מיליון דולר

הקיצוני הישראלי אמנם עדיין שייך לסלטיק נכון לכתיבת שורות אלה, אך נמצא על סף חתימה ב-MLS וירוויח שכר משודרג מה-640 אלף דולר בעונה שעשה בסקוטלנד.

ליאל עבדה (סלטיק טוויטר)

מקום 7: ערן זהבי (מכבי תל אביב), 1.1 מיליון דולר

הסקורר של הצהובים הוא גם המשתכר הבכיר בליגת העל והנציג היחיד שלה ברשימה; בעבר שכן בצמרת ללא תחרות כששיחק בסין.

מקום 6: נטע לביא (גמבה אוסקה), 1.15 מיליון דולר

שנה לפני היציאה ליפן קיבל לביא הצעת עתק מרוסיה, אבל לא שוחרר על ידי חיפה. כאשר הגיעה ההצעה מגמבה אוסקה היה ברור שהירוקים לא יוכלו לעמוד בהצעה הכספית.

מקום 5: אלי דסה (דינמו מוסקבה), 1.22 מיליון דולר

קפטן נבחרת ישראל אמנם לא יכול לשחק עם קבוצתו באירופה בשל הסנקציות הכלכליות שהוטלו על רוסיה, אך הוא נהנה ממשכורת עתק.

מקום 4: דניאל פרץ (באיירן מינכן), 1.5 מיליון דולר

השוער שגדל במכבי תל אביב קיבל חוזה שמן מהנהלת אלופת גרמניה, לאחר אחד המעברים הגדולים בהיסטוריית הכדורגל הישראלי.

מקום 3: עומר אצילי (אל עין), 2 מיליון דולר

הכוכב הגדול של הכדורגל הישראלי בשנתיים וחצי האחרונות בחר בקיץ לעזוב את ליגת העל והפך ליהודי הראשון שמשחק בקבוצה ערבית - וכל זאת בשכר עתק.

מקום 2: מונאס דאבור (שבאב אל האלי), 2.29 מיליון דולר

לאחר קריירה אדירה באירופה ולאחר שהפך לשחקן משמעותי בהופנהיים הגרמנית, בחר דאבור לעבור לקבוצה האמירתית ויקבל את אחת המשכורות הגדולות של שחקן ישראלי בחו"ל.

קיראו עוד ב"ביזספורט"

מקום 1: מנור סולומון (טוטנהאם), 3.34 מיליון דולר

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    ארז 06/03/2024 14:46
    הגב לתגובה זו
    דניאל פרץ- 3.5 מ' בבאיירן מינכן...
  • 1.
    מ 06/03/2024 14:45
    הגב לתגובה זו
    לא היה משמעותי בהופנהיים בכלל..
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.