מה הסיכוי של נבחרת הכדורגל להביא מדליה באולימפיאדה?
יותר מ-50 שנה מחכה הנבחרת הבוגרת להעפיל למונדיאל, ליורו היא מעולם לא הגיעה, וכעת - הנבחרת הצעירה שלנו יוצאת לסבב משחקים באולימפיאדה, לראשונה מאז 48 שנה. זו הפעם השלישית שהנבחרת תופיע במשחקים האולימפים, כשהפעם המטרה היא להעפיל מבית שכולל את מאלי, יפן ופרגוואי - שעל רובן אנחנו לא יודעים הרבה, בעיקר משום שלא מדובר בנבחרות הבוגרות.
מה שכן ידוע, הוא שהטורניר ישוחק בשיטה של 4 בתים של 4 נבחרות, כשאין נבחרות מאותה יבשת באותו בית. בפעמיים הקודמות שהשתתפה, ישראל העפילה לרבע הגמר ושם הודחה. שריקת הפתיחה עבור ישראל תהיה ביום רביעי הקרוב (20:00 שעון ישראל), למרות שטקס הפתיחה ייערך רק בשישי, אז תפגוש את מאלי. שלושה ימים אחר כך, היא תפגוש באותו מקום את פרגוואי והמשחק האחרון, מול יפן, ייערך בנאנט ביום שלישי הבא.
איך העפלנו?
בחודש יולי האחרון הנבחרת הצעירה וגיא לוזון רשמו הישג אדיר כשהעפילו לאולימפיאדה. צריך להבין שרק 4 נבחרות אירופאיות מעפילות לטורניר הזה, שמונה 16 נבחרות. נסו להקביל את זה לכך שארבע נבחרות כדורגל בוגרות מאירופה היו מעפילות לטורניר כלשהו. לא היינו מצפים שישראל תגיע לשם ואפשר לראות שגם הגדלת מספר העולות בטורנירים אחרים, כמו המונדיאל והיורו, לא מסייעת לנו. צריך לזכור שצרפת קיבלה כרטיס אוטומטי כי היא מארחת, כך שישראל היא בן 3 הנבחרות הבודדות מאירופה שהעפילו לשלב הבא (אנגליה שהעפילה גם היא לחצי גמר היורו משחקות תחת נבחרת בריטניה, ולכן לא היה צורך לתת כרטיס נוסף).
הפעם, אין הגרלה במטבע. גיא לוזון (אסי קיפר, התאחדות לכדורגל)
כידוע, לנבחרות אולימפיות אפשר לצרף 3 חריגי גיל. כלומר, ישראל הייתה יכולה לצרף, למשל, את ערן זהבי. צרפת יכולה לצרף את אמבפה ופורטוגל את רונאלדו. לרוב, הנבחרות בוחרות לצרף שחקנים צעירים יותר, אבל זה לא מחייב. לוזון הזמין את הבלם שון גולדברג, את הקשר עומרי גנלדמן ואת השוער דניאל פרץ, שנפצע ולכן זומן במקומו ניב אליאסי. הבעיה: גם אליאסי נפצע במשחק אימון מול מכבי פתח תקוה וייעדר שבועיים, וישראל תזמן כנראה שוער חדש במקומו, כשעומר ניראון, שהיה השוער השלישי בסגל, יהיה כעת השוער הראשון. בסגל הצעירה בולטים שחקנים כמו רוי רביבו, עדי יונה, עידו שחר, אלעד מדמון, אוסקר גלוך, אושר דוידה ודור תורג'מן.
- סאגת הגדלת מספר הזרים: המהלך שעשוי למנוע פגיעה בכדורגלן הישראלי
- מגלוך ועבדה ועד טוקלומטי ומדמון: כמה שווים השחקנים באולימפיאדה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ישראל יודעת כבר עכשיו שאם תסיים ראשונה בבית או שנייה בבית, היא תוכל לפגוש נבחרות כמו ספרד (זכתה ב-2020 ושיתפה בסגל חלק מהשחקנים שזכו ביורו האחרון), הרפובליקה הדומיניקנית או אוזבקיסטן. גם מצרים המצוינת מחכה שם. ההערכה היא שצרפת החזקה תהיה תחכה בחצי הגמר, אבל קודם - ישראל צריכה להעפיל משלב הבתים.
מה הסיכוי להביא מדליה?
בפעמיים האחרונות שישראל הודחה מהאולימפיאדה זה קרה, כאמור, ברבע הגמר - במקסיקו 1968 הודחנו לאחר הטלת מטבע ובמונטריאול 1976 הנבחרת הודחה על ידי ברזיל החזקה. ענאן חלאילי, שערך הופעת בכורה בבלגיה, יחסר לנבחרת. ההערכה היא שהסיכוי לעבור את הבית המוקדם לא רע בכלל, ולפי מומחים הסיכויים שהנבחרת תסיים באחד משני המקומות הראשונים טובים מאוד.
- 1.משה 21/07/2024 18:48הגב לתגובה זועם המאמן הזה לא כדאי אפילו לחלום על הצלחות .
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
