לא תאמינו: סכום העתק שמכינה צ'לסי ל-4 שחקני רכש
צ'לסי רשמה בעונה האחרונה את אחת העונות הכושלות בתולדותיה. היא סיימה את העונה במקום ה-12, עם שלושה מאמנים שפוטרו. הקיץ הוחלט למנות את המאמן הרביעי בדמותו של מאוריסיו פוצ'טינו.
רשימה יקרה. פוצ'טינו (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)
האחרון כבר ביצע מספר שינויים בסגל אך נראה כי הוא מתכוון להתמקד ב-4 החתמות משמעותית. הבעלים, טד בוהלי, שכבר השקיע סכומי עתק במהלך העונה על הרכש צפוי להוציא מכיסו סכום חסר תקדים של 230 מיליון אירו. בוהלי מבין שכדי להחזיר את צ'לסי למאבק בצמרת הגבוהה קבוצתו תצטרך להתחזק.
בין השמות נמצאים: טיילר אדאמס, מויסס קייסדו, דושאן ולאחוביץ' ומייקל אוליזה. השחקן הראשון שצפוי להצטרף הוא אדאמס שיגיע מלידס. לידס ירדה הקיץ לליגה המשנה ולשחקן יש סעיף שחרור של 23 מיליון אירו. הדבר לא צפוי להקשות על העסקה.
- מה ההצעה החדשה של יובנטוס לחלוץ הבכיר שלה?
- צ'לסי ליובנטוס: "80 מיליון אירו תמורת ולאחוביץ'"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קייסדו צפוי להיות ההוצאה הגבוהה ביותר שלה. קייסדו סיכם את תנאיו בסטמפורד ברידג' אך קבוצתו, ברייטון, דורשת סכום עתק של 120 מיליון אירו. בברייטון ציינו כי קייסדו כלל לא נופל מדקלן רייס שלאחרונה הוחתם בסכום דומה במעבר מווסטהאם לארסנל.
הסיפור המעניין ביותר צפוי להיות סביב רכישתו של דושאן ולאחוביץ' מיובנטוס. החלוץ הסרבי הביע את רצונו לעבור לפרמייר ליג וערכו מוערך ב-46 מיליון אירו, אך צ'לסי כבר הציעה טרייד מול רומלו לוקאקו. בשלב זה יובנטוס דורשת גם תשלום מעבר ללוקאקו והחלוץ הבלגי אף עשוי לעבור למילאן. בכל מקרה, בצ'לסי מבינים שכדי להביא את ולאחוביץ' הם יצטרכו להשקיע עשרות מיליוני אירו. השחקן הרביעי ברשימה הוא מייקל אוליזה. האחרון היה מועמד בחודש האחרון למנצ'סטר סיטי כאשר פפ גוארדיולה אף ציין כי מדובר באחד הקשרים הטובים בליגה. קבוצתו של אליזה, קריסטל פאלאס, אינה מתכוונת לשחררו במהרה וכבר סירבה להצעה של 40 מיליון אירו. בצ'לסי מעריכים כי סכום של 60 מיליון אירו יספיק לעסקה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברהמותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים
On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.
באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.
מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים
בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.
ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.
גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי
החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה, בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.
