לא תאמינו: סכום העתק שמכינה צ'לסי ל-4 שחקני רכש
צ'לסי רשמה בעונה האחרונה את אחת העונות הכושלות בתולדותיה. היא סיימה את העונה במקום ה-12, עם שלושה מאמנים שפוטרו. הקיץ הוחלט למנות את המאמן הרביעי בדמותו של מאוריסיו פוצ'טינו.
רשימה יקרה. פוצ'טינו (צילום: טוויטר פריז סן ז'רמן)
האחרון כבר ביצע מספר שינויים בסגל אך נראה כי הוא מתכוון להתמקד ב-4 החתמות משמעותית. הבעלים, טד בוהלי, שכבר השקיע סכומי עתק במהלך העונה על הרכש צפוי להוציא מכיסו סכום חסר תקדים של 230 מיליון אירו. בוהלי מבין שכדי להחזיר את צ'לסי למאבק בצמרת הגבוהה קבוצתו תצטרך להתחזק.
בין השמות נמצאים: טיילר אדאמס, מויסס קייסדו, דושאן ולאחוביץ' ומייקל אוליזה. השחקן הראשון שצפוי להצטרף הוא אדאמס שיגיע מלידס. לידס ירדה הקיץ לליגה המשנה ולשחקן יש סעיף שחרור של 23 מיליון אירו. הדבר לא צפוי להקשות על העסקה.
- מה ההצעה החדשה של יובנטוס לחלוץ הבכיר שלה?
- צ'לסי ליובנטוס: "80 מיליון אירו תמורת ולאחוביץ'"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קייסדו צפוי להיות ההוצאה הגבוהה ביותר שלה. קייסדו סיכם את תנאיו בסטמפורד ברידג' אך קבוצתו, ברייטון, דורשת סכום עתק של 120 מיליון אירו. בברייטון ציינו כי קייסדו כלל לא נופל מדקלן רייס שלאחרונה הוחתם בסכום דומה במעבר מווסטהאם לארסנל.
הסיפור המעניין ביותר צפוי להיות סביב רכישתו של דושאן ולאחוביץ' מיובנטוס. החלוץ הסרבי הביע את רצונו לעבור לפרמייר ליג וערכו מוערך ב-46 מיליון אירו, אך צ'לסי כבר הציעה טרייד מול רומלו לוקאקו. בשלב זה יובנטוס דורשת גם תשלום מעבר ללוקאקו והחלוץ הבלגי אף עשוי לעבור למילאן. בכל מקרה, בצ'לסי מבינים שכדי להביא את ולאחוביץ' הם יצטרכו להשקיע עשרות מיליוני אירו. השחקן הרביעי ברשימה הוא מייקל אוליזה. האחרון היה מועמד בחודש האחרון למנצ'סטר סיטי כאשר פפ גוארדיולה אף ציין כי מדובר באחד הקשרים הטובים בליגה. קבוצתו של אליזה, קריסטל פאלאס, אינה מתכוונת לשחררו במהרה וכבר סירבה להצעה של 40 מיליון אירו. בצ'לסי מעריכים כי סכום של 60 מיליון אירו יספיק לעסקה.

עידן עופר מממש את חלקו באתלטיקו מדריד עם רווח של מעל 600 מיליון אירו
קרן ההשקעות האמריקאית אפולו רוכשת 55% ממניות מועדון הפאר הספרדי לפי שווי של 2.2 מיליארד אירו; עידן עופר, המחזיק בכ-33% מהמניות, צפוי לרשום תשואה מרשימה על השקעתו מלפני שבע שנים, אז שילם כ־100 מיליון אירו בלבד; השלמת העסקה צפויה ברבעון הראשון של 2026,
והנהלת המועדון תישאר בעינה
המיליארדר הישראלי עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל חברה לישראל -0.33% ובחברת הספנות איסטרן פסיפיק נמצא בדרכו לאחד האקזיטים המרשימים של השנים האחרונות. קרן ההשקעות האמריקאית אפולו, הודיעה כי תרכוש את השליטה במועדון הכדורגל אתלטיקו מדריד לפי שווי של 2.2 מיליארד אירו, פי 7 מהשווי בזמן רכשיתו המקורית של עופר, בעסקה שתתבצע באמצעות זרוע ההשקעות החדשה שלה בתחום הספורט, Apollo Sports Capital.
על פי הדיווחים בספרד ובבריטניה, אפולו תרכוש 55% ממניות המועדון, בעסקה שתושלם ברבעון הראשון של 2026. בין המוכרים נמצאים עופר, שמחזיק בכ-33% מהמניות באמצעות קבוצת ההשקעות שלו Quantum Pacific, לצד קרנות Ares Management ובעלי המועדון הוותיקים מיגל אנחל חיל (המנכ"ל) ואנריקה סרסו (הנשיא), שימשיכו לכהן בתפקידיהם גם לאחר המכירה.
עופר השקיע באתלטיקו מדריד בשנים 2017-2018, אז רכש כשליש מהמניות תמורת כ־100 מיליון אירו בלבד, השקעה שהפכה בתוך כשבע שנים לשווי של מאות מיליוני אירו. העסקה הנוכחית משקפת תשואה פנומנלית של למעלה מפי עשרים על ההשקעה הראשונית.
קרן אפולו, המנהלת נכסים בהיקף של כ-908 מיליארד דולר, רואה במועדון הספרדי פלטפורמה עולמית להרחבת פעילותה בתחום הספורט. לפי ההודעה הרשמית, מטרת ההשקעה היא “לחזק את מעמדו הפיננסי של אתלטיקו מדריד, להעמיק את מעורבותו הקהילתית ולהצעיד אותו לשלב הבא של צמיחה עולמית”. הקרן מתכננת להזרים הון נוסף לתוך המועדון, לצורך השקעות בתשתיות ובפרויקטים אסטרטגיים – בראשם פיתוח “Ciudad del Deporte”, מתחם ספורט ובידור חדש שיוקם בסמוך לאצטדיון “ואנדה מטרופוליטנו” במדריד.
- החברה לישראל משקיעה 116 מיליון דולר בחברת פרודלים
- קנון נערכת למימוש מניות צים בחצי מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אתלטיקו מדריד, שנוסדה בשנת 1903, נחשבת למועדון השני בגודלו בבירת ספרד אחרי ריאל מדריד. הקבוצה זכתה 11 פעמים באליפות הליגה הספרדית, שלוש פעמים בליגה האירופית, והגיעה פעמיים לגמר ליגת האלופות (2014 ו־2016), בשתיהן הפסידה ליריבתה העירונית. כיום היא מדורגת במקום הרביעי בלה ליגה, והמאמן הנצחי שלה הוא דייגו סימאונה, שמאמן את הקבוצה כבר כמעט 15 שנה.
לקלר והמילטוןעוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון
אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן
פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק.
פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”
בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.
המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק.
- פרארי מציגה צמיחה בהכנסות ושמירה על רווחיות חרף האטה עולמית
- שיא ישראלי חדש - פרארי ב-18,000,000 שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קרלוס סיינץ יחזור?
לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.
