ליאו מסי
צילום: טוויטר פריז סן זרמן

פריז סן ז'רמן קנסה את מסי. כמה כסף הוא ישלם?

הכוכב הארגנטינאי עזב את צרפת לערב הסעודית לטובת חסות והושעה על ידי המועדון הצרפתי. בארה"ב ובערב הסעודית עוד חולמים על צירופו. הסכום המוערך בפנים

מיכאל וייסרמן |
נושאים בכתבה פריז סן ז'רמן

סערה גדולה בצרפת סביב עתידו של הכוכב הארגנטינאי ליאו מסי. על פי דיווחים, השחקן הושעה על ידי המועדון הצרפתי וזאת כאשר החליט על דעת עצמו לעזוב את צרפת והמריא לערב הסעודית. במועדון הצרפתי, פריז סן ז'רמן, טענו כי השחקן לא הגיע לאימונים וזאת ללא אישור ולכן הושעה משבועיים של אימונים בהם לא יתאמן, לא ישחק ואף לא יקבל את שכרו. על םי דיווחים היום (רביעי) המשמעות היא שמסי נקנס ביותר מ-2 מיליון דולר - לא כולל בונוסים על ניצחונות  ושערים. כידוע שכרו של הארגנטינאי הוא כ-35 מיליון אירו כאשר השכר השבועי ללא בונוסים הוא 800 אלף דולר.

מה יהיה היעד הבא? מסי (צילום: טוויטר פריז סאן ז'רמן רשמי)

מסי משמש כנותן חסות לתיירות בערב הסעודית ועל כך מרוויח שכר של 30 מיליון דולר לשנה ולכן היה מחויב בנסיעה. בסביבתו של הארגנטינאי ציינו כי כבר דחה שתי נסיעות לערב הסעודית בשל המחויבויות שלו בקבוצה הצרפתית והשבוע, לאחר שנודע כי קבוצתו בחופש, בחר לטוס לערב הסעודית ורק כאשר כבר היה בדרכו הודיעו אנשי פריז על ביטול יום חופש.

בצרפת מבהירים כי מדובר בעוד סימן סביב עזיבתו הצפויה את עיר האורות לאחר שנתיים. כעת הוא יקבל החלטה חדשה לגבי עתידו המקצועי. בפני מסי עומדות 3 אופציות עיקריות: הראשונה לבצע מעבר לערב הסעודית, שם על פי דיווחים הציעו לו שכר עתק של 400 מיליון אירו לעונה - אך השחקן מעדיף לעבור למקום אחר.

הצעה אחרת מגיעה מליגת ה-MLS, מקבוצת אינטר מיאמי עם שכר משמעותי שצפוי להיות גבוה משכרו בפריז. בארה"ב עשוי מסי לקבל שכר מכל קבוצות הליגה וזאת על פי תקנון הליגה המקומית. אגב, הבוקר נחשפה רשימת המשתכרים הגדולים בספורט לשנת 2023, כשמסי נכלל במקום השני.

האופציה האחרונה ובשלב זה נראה כרלוונטית יותר היא חזרה לברצלונה, שם אומנם לא יכולים לעמוד כלל בשכר שהוצע לו בארה"ב או בערב הסעודית אך בכל זאת אופטימיים לגבי חזרתו. ברצלונה תציע לשחקן 13 מיליון אירו לעונה אבל גם תציע לו לקבל את כל ההכנסות ממשחק כבוד מיוחד שייערך לכבודו בקאמפ נואו. מסי יהפוך לשחקן חופשי בקיץ הקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.