ליאו מסי
צילום: טוויטר פריז סן זרמן

פריז סן ז'רמן קנסה את מסי. כמה כסף הוא ישלם?

הכוכב הארגנטינאי עזב את צרפת לערב הסעודית לטובת חסות והושעה על ידי המועדון הצרפתי. בארה"ב ובערב הסעודית עוד חולמים על צירופו. הסכום המוערך בפנים

מיכאל וייסרמן |
נושאים בכתבה פריז סן ז'רמן

סערה גדולה בצרפת סביב עתידו של הכוכב הארגנטינאי ליאו מסי. על פי דיווחים, השחקן הושעה על ידי המועדון הצרפתי וזאת כאשר החליט על דעת עצמו לעזוב את צרפת והמריא לערב הסעודית. במועדון הצרפתי, פריז סן ז'רמן, טענו כי השחקן לא הגיע לאימונים וזאת ללא אישור ולכן הושעה משבועיים של אימונים בהם לא יתאמן, לא ישחק ואף לא יקבל את שכרו. על םי דיווחים היום (רביעי) המשמעות היא שמסי נקנס ביותר מ-2 מיליון דולר - לא כולל בונוסים על ניצחונות  ושערים. כידוע שכרו של הארגנטינאי הוא כ-35 מיליון אירו כאשר השכר השבועי ללא בונוסים הוא 800 אלף דולר.

מה יהיה היעד הבא? מסי (צילום: טוויטר פריז סאן ז'רמן רשמי)

מסי משמש כנותן חסות לתיירות בערב הסעודית ועל כך מרוויח שכר של 30 מיליון דולר לשנה ולכן היה מחויב בנסיעה. בסביבתו של הארגנטינאי ציינו כי כבר דחה שתי נסיעות לערב הסעודית בשל המחויבויות שלו בקבוצה הצרפתית והשבוע, לאחר שנודע כי קבוצתו בחופש, בחר לטוס לערב הסעודית ורק כאשר כבר היה בדרכו הודיעו אנשי פריז על ביטול יום חופש.

בצרפת מבהירים כי מדובר בעוד סימן סביב עזיבתו הצפויה את עיר האורות לאחר שנתיים. כעת הוא יקבל החלטה חדשה לגבי עתידו המקצועי. בפני מסי עומדות 3 אופציות עיקריות: הראשונה לבצע מעבר לערב הסעודית, שם על פי דיווחים הציעו לו שכר עתק של 400 מיליון אירו לעונה - אך השחקן מעדיף לעבור למקום אחר.

הצעה אחרת מגיעה מליגת ה-MLS, מקבוצת אינטר מיאמי עם שכר משמעותי שצפוי להיות גבוה משכרו בפריז. בארה"ב עשוי מסי לקבל שכר מכל קבוצות הליגה וזאת על פי תקנון הליגה המקומית. אגב, הבוקר נחשפה רשימת המשתכרים הגדולים בספורט לשנת 2023, כשמסי נכלל במקום השני.

האופציה האחרונה ובשלב זה נראה כרלוונטית יותר היא חזרה לברצלונה, שם אומנם לא יכולים לעמוד כלל בשכר שהוצע לו בארה"ב או בערב הסעודית אך בכל זאת אופטימיים לגבי חזרתו. ברצלונה תציע לשחקן 13 מיליון אירו לעונה אבל גם תציע לו לקבל את כל ההכנסות ממשחק כבוד מיוחד שייערך לכבודו בקאמפ נואו. מסי יהפוך לשחקן חופשי בקיץ הקרוב.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לקלר והמילטוןלקלר והמילטון

עוד עונה אבודה לפרארי: מתחים בצוות, ביקורת מההנהלה ועתיד לא ברור להמילטון

אחרי הכישלון בברזיל והביקורת הפומבית של היו״ר ג׳ון אלקן, המילטון ולקלרק מנסים להרגיע, אך מאחורי הקלעים השם של קרלוס סיינץ כבר חוזר לשולחן

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה פרארי פורמולה 1

פרארי שוב מתמודדת עם תקופה סוערת, על המסלול ומחוצה לו. עונת 2025, שהייתה אמורה לסמן התחלה חדשה עם לואיס המילטון, הפכה לעוד שנה קשה. אחרי הגרנד פרי הכושל בסאו פאולו, שבו שני הנהגים פרשו לפני הסיום, יו"ר הקבוצה, ג’ון אלקן, בחר באופן חריג לצאת בפומבי נגד הצוות שלו. “הנהגים שלנו צריכים לדבר פחות ולהתרכז יותר בנהיגה,” אמר אלקן, בהתייחסות ישירה להמילטון ולצ’ארלס לקלרק. 


 פרארי סובלת מעונה חלשה, ללא ניצחונות וללא יציבות, והפער בין ההשקעות העצומות לתוצאות בשטח הולך וגדל. ההתבטאות של אלקן שיקפה את חוסר הסבלנות הגובר במטה הקבוצה ואת המתיחות ההולכת ומחריפה בין ההנהלה לנהגים. התגובה של הנהגים הגיעה במהירות. המילטון כתב ברשתות החברתיות: “אני מגבה את הקבוצה שלי. אני מגבה את עצמי. לא אוותר - לא עכשיו, לא אז, ולא אף פעם.” לקלרק, לעומתו, ציין ש“זה היה סוף שבוע קשה במיוחד” והוסיף כי רק “אחדות תוכל לעזור לנו לשנות את הכיוון בשלושת המרוצים האחרונים של העונה.”


בברזיל הכול הלך לאיבוד כבר בשלב מוקדם. לקלרק התרסק בהקפה השישית אחרי מגע עם שני נהגים אחרים. המילטון הסתבך בתקרית עם קרלוס סיינץ ובהמשך עם פרנקו קולאפינטו. הנזק למכונית היה משמעותי, והקבוצה בחרה לעצור את המרוץ. כך נותרה פרארי עם שתי מכוניות מחוץ למשחק - שוב. פרארי, מהמותגים המזוהים ביותר עם ההיסטוריה של הפורמולה 1, סופרת עוד עונה בלי ניצחון. זו הפעם השלישית בשש השנים האחרונות שבה היא מסיימת כך. מאז 2007 לא זכתה הקבוצה באליפות הנהגים, ומאז 2008 לא באליפות היצרנים. גם השנה היא במקום הרביעי, מאחורי רד בול, מרצדס ומקלארן.


המילטון, בן 40, הגיע לקבוצה בתחילת השנה עם תקוות גדולות. ההחתמה שלו נועדה להחזיר את פרארי לקדמת הבמה, אך בפועל הוא מתקשה לבלוט. הוא לא עלה על הפודיום אפילו פעם אחת, וב־16 מתוך 21 מקצי דירוג הובס על ידי לקלרק. 


קרלוס סיינץ יחזור?

לקלרק עצמו, הנהג המזוהה ביותר עם פרארי בשנים האחרונות, מתקשה לשמור על יציבות. כמה תוצאות טובות בתחילת העונה הובילו לציפיות, אך בהמשך חלה ירידה חדה. היחסים בין שני הנהגים מתוחים, ולפי דיווחים באיטליה, ההנהלה כבר בוחנת שינויים אפשריים בהרכב העתידי. באיטליה גם מזכירים שוב את שמו של קרלוס סיינץ, הנהג שהוחלף במילטון ועבר לויליאמס. סיינץ מציג עונה יציבה ונחשב לבעל תרומה טכנית משמעותית בעברו בפרארי. לפי פרסומים, מנהל הקבוצה פרד ואסר שומר איתו על קשר, ולא שולל אפשרות לחזרתו בעתיד.