אמנון שעושע עומר כילף
צילום: גונתן הפנר יחצ

מובילאיי תשתמש ב-LiDAR של אינוויז במערכת הנהיגה האוטונמית שלה; מניית אינוויז מזנקת

לפני 3 חודשים, עם סגירת חטיבת ה-LiDAR של מובילאיי, הערכנו כי שיתוף פעולה בינה לבין אינוויז הוא אפשרי בסבירות לא קטנה; האם מובילאיי גם תרכוש את אינוויז?
רוי שיינמן | (7)

שיתוף פעולה ישראלי בתחום הרכב האוטונומי - כפי שהערכנו לפני 3 חודשים עם סגירת חטיבת ה-LiDAR של מובילאיי מובילאיי , החברה הודיעה על שיתוף פעולה במסגרתו תטמיע החברה את טכנולוגית ה-LiDAR של אינוויז  אינוויז בתחום הרכב האוטונומי.

הטכנולוגיה של אינוויז תוטמע במערכת Drive של מובילאיי, המערכת המרכזית איתה פועלת החברה בתחום הנהיגה האוטונומית. הסכם מבוסס על עבודה משותפת בין שתי החברות במהלך החודשים האחרונים, כאשר ייצור סדרתי (SOP) יתחיל בשנת 2026.

"אנחנו שמחים להשתמש בטכנולוגיית ה-LiDAR של אינוויז עבור הדור הראשון של פלטפורמת Mobileye Drive שלנו, כדי לאפשר ביצועים אוטונומיים לציי הלקוחות שלנו ברחבי העולם," אמר פרופ' אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל מובילאיי. "השילוב בין המכ"מים המתקדמים שלנו למצלמות ברזולוציה גבוהה יחד עם LiDARs של אינוויז ישחק תפקיד מרכזי במתן Mobileye Drive כפלטפורמת נהיגה אוטונומית עוצמתית, שתוביל לבסוף ליצירת תחבורה בטוחה, יעילה ואמינה יותר".

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ

אמנון שעשוע, מייסד ומנכ"ל מובילאיי; קרדיט: נאסד"ק

"זהו רגע גאווה עבור אינוויז כשאנו ממשיכים את שיתוף הפעולה שלנו עם מובילאיי", אמר עומר כילף, מנכ"ל ומייסד-שותף של אינוויז. "שיתוף הפעולה שלנו בפתרונות רכב אוטונומי מהדור הבא, שהם גם בטוחים יותר וגם משתלמים יותר, משקף את המחויבות המשותפת שלנו להאיץ את אימוץ הרכבים האוטונומיים. ההסכם מהווה עדות נוספת ליכולת של אינוויז לעמוד בדרישות המחמירות של יצרני רכב עולמיים ולתמוך בפתרונות נהיגה ברמה 4 (L4) שיתרמו לעידן חדש של תחבורה".

 

האם מובילאיי תרכוש את אינוויז?

אינוויז נכנסה לנאסד"ק דרך מיזוג לספאק ב-2020 ומאז ירדה ב-92%. לחברה לא היו הכנסות באותה שנה ומאז היא גם לא הצליחה לרשום רווח ועומר כילף המנכ"ל אפילו התבטא בעבר ואמר שאינוויז היא לא חברה שהייתה צריכה להיות ציבורית עם הפעילות שהייתה לה, והעובדה שכל המתחרים הנפיקו לא הותירה לה ברירה.

קיראו עוד ב"גלובל"

עומר כילף, מייסד ומנכ

עומר כילף, מייסד ומנכ"ל אינוויז; קרדיט: יחצ

מובילאיי סגרה את חטיבת ה-LiDAR שלה כאמור לפני מספר חודשים כחלק מהמאמץ לחסוך בעלויות על רקע התוצאות החלשות, שנובעות בעיקר מהביקושים החלשים בשוק הרכב באסיה ושהביאו את המניה שלה לצניחה של 62% מתחילת השנה.

למרות התוצאות החלשות של אינוויז טכנולוגיית ה-LiDAR שלה עדיין נחשבת למובילה. העניין בשוק הרכב הוא שבשביל להניע פעילות משמעותית דרושות כמה עסקאות גדולות, ולאינוויז היה קשה להגיע למקומות האלה. שיתוף הפעולה בין מובילאיי לאינוויז הוא הגיוני, לאינוויז הוא יתרום כי למובילאיי כבר יש קשרים עם ענקיות רכב שמכירות ומעריכות אותה, ולמובילאיי הוא יתרום כי היא מקבלת כבר סוג של מוצר מוכן, אם כי הוא לא לגמרי מוכח בשטח.

השתיים כבר מכירות אחת את השנייה מפרויקטים משותפים אחרים, כמו הפרויקט של פולקסוואגן, והעובדה שהמייסדים של שתי החברות הם ישראלים גם כן הופכת את השת"פ לקל יותר.

לא מופרך לחשוב ששיתוף הפעולה הזה הוא צעד בתהליך הבחינה של מובילאיי לרכישת אינוויז. אינוויז היא עדיין חברה הפסדית שככל הנראה תשרוף השנה סדר גודל של 85 מיליון דולר במזומנים, ומעבר לסכום הרכישה מובילאיי תצטרף להשקיע משאבים נוספים בחברה ובפיתוח. 

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    Uriu 11/12/2024 20:12
    הגב לתגובה זו
    עסקי האוטונומיה שלה יפשטו רגל זאת רק שאלה של זמן !! פיתרון הנהיגה האוטונומית של טסלה המבוסס 100 אחוז על בינה מלאכותית בלי שום ראדרים וחומרה יקרה הוא נעלה גם מבחינה עיסקית וגם צבחינה טכנולוגית ! .
  • רגולציה 11/12/2024 21:17
    הגב לתגובה זו
    שיש רגולציה מאד כבדה לגבי הנהיגה האוטונומית בכל מה שקשור לבטיחות ובשביל נהיגה אוטומטית L4 יהיה צורך גם בגיבוי למצלמות.
  • 3.
    דן 11/12/2024 17:51
    הגב לתגובה זו
    לפי מה שאמר מנכל אינוויז התחזית הכי אופטימית, מדברת שב2026, הם ימכרו לכל לקוח של מכוניות אוטונומיות, בן 50 ל 100 מכוניות, ולכל מכונית 9 לידארים, אם נכפיל ב500 דולר ליחידה מדובר על הכנסות מקסימליות של חצי מיליון דולר ללקוח החברה תמשיך להפסיד 100 מיליון דולר לשנה
  • חי 11/12/2024 18:54
    הגב לתגובה זו
    אלא גם עבור מערכות עזר לנהיגה. פוטנציאל השוק הוא כל כך גדול, למשל: פולקסוואגן לבדה מוכרת יותר מ-9 מיליון רכבים. במידה והמערכת תהיה באחוז בודד ונניח LIDAR אחד מלבד העולה 500 דולר, אנחנו מגיעים ל-45 מליון דולר - וזה בהתייחס לחברה אחת.
  • 2.
    בהצלחה לכולם (ל"ת)
    איציק 11/12/2024 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משקיע וותיק בחברה 11/12/2024 17:15
    הגב לתגובה זו
    אני אישית השקעתי בחברה של הרמאים הזו והפסדתי כ 80 אחוז ויותר מכספי, חברה של רמאים שנכנסה לבורסה באמצעות ספאק ובשווי מטורף כאשר החברה שקרה והונתה בענק את המשקיעים. החברה פרסמה שיש לה חוזים בשווי של כ 7 מיליארד דולר ויותר עם חברות המכוניות הגדולות ביותר באירופה, שקרנים וגזלנים ארורים. הכל התגלה כבלוף.
  • יעקב תרגע (ל"ת)
    רועי 12/12/2024 00:05
    הגב לתגובה זו
B2 (X)B2 (X)

10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?

מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות 

הדס ברטל |

הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.   

הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה

המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר. 

1 #  ארצות הברית

תקציב ביטחון: 997 מיליארד דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)

ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.