טסלה מורידה מחירים לשירות הנהיגה האוטונומית שלה - איך זה ישפיע על המניה?
יצרנית הרכבים החשמליים טסלה TESLA INC הורידה בימים האחרונים בחדות את המחיר של שירות הנהיגה האוטונומית המלאה שלה (FSD) וכעת הוא עולה 99 דולר לחודש, לעומת 199 דולר קודם לכן. המחיר החדש צפוי לסייע למניית החברה, שנתקלה לאחרונה בקשיים בעקבות חששות הצמיחה.
שירות ה-FSD של טסלה מבצע את רוב משימות הנהיגה בכביש ויודע להחליף ללא כל עזרה נתיבים, לבצע פניות, לצאת מכביש מהיר ועוד. עם זאת, המערכת נכון להיום עדיין חייבת פיקוח אנושי ב-100% מהזמן ולא יכולה לפעול ללא כל השגחה. זה לא אומר ש-FSD זה לא מוצר מרשים. בעוד המוצר אינו מושלם ועדיין יש לו בעיות, הוא הופך את הנהיגה לפחות מלחיצה עבור הנהגים, במיוחד בנסיעות ארוכות.
בוול-סטריט מעריכים כי 400,000 בעלי טסלות בארה"ב משתמשים ב-FSD, מתוך כ-2.5 מיליון רכבי טסלה בכבישים והציפייה היא שהמחיר החדש יגביר את אימוץ הטכנולוגיה. הירידה במחיר מגיעה בזמן שטסלה פתחה במבצע חדש בתחילת אפריל בו היא נותנת ניסיון חינם לחודש ל-FSD. במידה והחברה תצליח לגרום רק ל-20% מהמשתמשים המתנסים בטכנולוגיה לרכוש מנוי זה צפוי לכסות הפסדים פוטנציאליים ממשתמשים שהחליטו לא להמשיך את השירות עם סיום חודש הניסיון.
לפי הערכות, כל 200,000 משתמשים חדשים מעל רמת ה-800,000 משתמשים קיימים יתורגמו לחמישה סנטים ברווח למניה. זה לא הרבה, אבל טסלה תקבל כל רווח בשמחה. בוול-סטריט צופים ל-2024 רווח למניה של 2.7 דולר, לעומת צפי של 4.9 דולר למניה לפני כשנה.
- טסלה אחרי הדוחות: האנליסטים חלוקים והמניה נחלשת
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות נפלו לאחר נתוני המסירות עליהם דיווחה לאחרונה החברה. האנליסטים צופים כי טסלה תספק 1.8 מיליון כלי רכב ב-2024, בדומה לנתון המסירות ב-2023. לפני כשנה בוול-סטריט ציפו למסירות של 2.4 מיליון כלי רכב.
לאחרונה גם הודיע מנכ"ל יצרנית הרכבים החשמליים - אילון מאסק, כי טסלה תשיק את הרובוטקסי שלה ב-8 באוגוסט. מדובר בפרויקט המוגדר שנוי במחלוקת בוול-סטריט, כאשר רבים סבורים כי החברה צריכה להתמקד בתקופה הקרובה ברכב המוזל שלה, מודל 2, יותר ופחות ברובוטקסי, על מנת להתמודד עם התחרות הגוברת ואתגרי הביקוש. מודל 2 של החברה מהווה, לפחות בעיניי האנליסטים, חלק מרכזי בצמיחה העתידית של טסלה. מחיר של מתחת ל-30,000 דולר לרכב צפוי להניע את הביקוש ברחבי העולם ,להרחיב משמעותית את שוק היעד של טסלה ואת הציע המוצרים שלה שבעיניי רבים נחשב למיושן.
מניית החברה ירדה ב-31% מתחילת השנה וב-7.5% בשנה האחרונה, כאשר טסלה נסחרת כעת לפי שווי של 544.7 מיליארד דולר.
B2 (X)10 הצבאות העשירים בעולם ואיפה ממוקם צה"ל?
מדינות העולם מגדילות את ההוצאות הביטחוניות לאור ריבוי המלחמות והמתחים, אז מיהם הצבאות העשירים בעולם - יש הפתעות
הוצאות הביטחון הן חלק משמעותי מתקציבים של מדינות וזה יילך ויגדל. מדינות נאט"ו יכפילו את תקציבי הביטחון שלהם ב-3-4 שנים, כשבמקביל קיימים חששות מהתלקחויות ועימותים גדלים. אנחנו אחרי סיום מלחמה ממושכת עם הישגים משמעותיים בכל הזירות. צה"ל הוכיח את עצמו במלחמה כשהוא גם הצבא הראשון שהתמודד בהצלחה עם איומי טילים, כטב"מים ורחפנים בהיקף גדול וממספר זירות. אין ספק שהכוח, מעמד והחוזקה של צה"ל מבין צבאות העולם עלה משמעותית, אבל כשבוחנים את החוזק לפי היקף ההשקעה הכספית, ישראל לא בטופ.
הוצאות הביטחון בישראל מוערכות בכ-45 מיליארד דולר. ישנם דירוגים הממקמים את צה"ל במקום ה-12 ויש אפילו הממקמים אותו במקום 17. כנראה שמבחינת יכולות אנחנו בעשירייה המובילה
המחקרים והבדיקות על היקפי תקציבי הביטחון בעולם מציגים עלייה של 9% בהוצאות הביטחון בשנה שעברה לכ-2.72 טריליון דולר, כשהשנה זה צפוי להגיע ל-3 טריליון דולר. העלייה בתקציבי הביטחון היא התלולה ביותר מאז סוף המלחמה הקרה, ומיוחסת למתח הגובר באירופה, במזרח אסיה, במזרח התיכון ובמקומות נוספים בעולם. הנה עשרת הצבאות העשירים ביותר.
1 # ארצות הברית
תקציב ביטחון: 997 מיליארד
דולר (2024)
אחוז מהתמ"ג: 3.4%
כוח אדם משוער: כ-2.1 מיליון כולל מילואים (1.33 מיליון פעילים)
- ארה"ב פורסת מערכת THAAD בישראל - איך השווקים יגיבו?
- לוקהיד מרטין עקפה את הציפיות ועדכנה תחזיות - המניה עולה ב-3%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארצות הברית ממשיכה להוביל את העולם וחלק מזה הוא בזכות הצבא החזק שלה. היא משקיעה יותר מכל מדינה אחרת, היא מפתחת יותר מכל מדינה אחרת והיא מתכננת עכשיו "כיפת זהב" - סוג של "כיפת ברזל". שלנו, רק הרבה יותר גדולה-רחבה ועם הרבה יותר כלים.
יהלומן, נוצר באמצעות AIאיך השוד בלובר מחזיר לשוק היהלומים את הברק?
שבע הדקות האלה בפריז ייכנסו לפנתיאון של סיפורי הפשעים המפורסמים וישמשו כנראה גם כבסיס לסדרות בנטפליקס. ב-9:30 בבוקר, כשעיר האורות עוד הייתה מנומנמת, קבוצה מאורגנת של פורצים לבושים בסרבלי אבטחה צהובים נערכה באחת מפינותיו של מוזיאון הלובר, המוזיאון המפורסם בעולם. ליד אזור הכניסה לגלריית אפולון פעל באותה עת אתר בנייה, ככה שאיש מהעוברים והשבים לא חשד באנשים שנראו כחלק מצוות תחזוקה - שוד הלובר: שני חשודים נעצרו בפריז בחשד לגניבת תכשיטי הכתר.
הם הגיעו על גבי שני קטנועים מצדו הדרומי של המוזיאון, סמוך לנהר הסן, כשהם מצוידים במסורי שרשרת קטנים, דיסק חיתוך נטען וכלי עבודה נוספים. הם טיפסו במהירות על סולם הידראולי שהותקן על משאית קטנה (המשמש בדרך כלל להעברת רהיטים בפריז) עד למרפסת בקומה השנייה, ליד גלריית אפולון, שבה מוצגים תכשיטי הכתר הצרפתי. חתכו את אחד מחלונות הזכוכית, חדרו פנימה, וניצלו את הדקות הספורות עד להגעת המאבטחים כדי לנפץ שתי ויטרינות משוריינות ולשדוד תשעה פריטים יקרי-ערך - בהם טיארה, שרשרת ואבני ספיר ויהלום ששימשו את המלכות מארי אמילי ואורטנס.
במהלך השוד הופעלו אזעקות, אבל הפורצים איימו על המאבטחים באמצעות כלי העבודה שבידיהם והצליחו להימלט חזרה באותו מסלול דרך הסולם החשמלי אל הרחוב, שם המתינו שניים נוספים על הקטנועים. לפני שנעלמו לכיוון כביש
A6 ניסו להצית את סל המנוף כדי להשמיד ראיות, אבל אחד מעובדי המוזיאון מנע זאת ברגע האחרון. כל המבצע ארך לא יותר משבע דקות. השווי הכולל של השלל: כ-88 מיליון אירו.
הפורצים לא חיפשו רק יהלומים. הם חיפשו את הערך שמאחוריהם, הם חיפשו את הסיפור. בפריצות מהסוג הזה, ברוב המקרים הגנבים ממיסים את המתכות, מפרקים את האבנים ומוכרים אותן בשוק השחור כדי לטשטש עקבות. אבל במקרה הזה, כנראה שזה לא המקרה.
- טיילור סוויפט והמכסים על הודו מרימים את מניות היהלומים
- 'יהלומים הם לנצח'? הסוף המר של יהלומי המעבדה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הפריטים שנגנבו הן מאוד ייחודיים ואפשר לזהות אותם בקלות, מתועדים היטב ומוגנים ברשימות של בתי מכירות ומוזיאונים.
כמובן שכל ניסיון לפרק אותם יהרוס את הערך האמיתי שלהם ובמובן מסוים, זה גם לב הסיפור שלנו. בזמן שתעשיית היהלומים מתמודדת עם עודף היצע ועם "אבנים סינתטיות שמיוצרות בלחיצת כפתור", השוד בלובר מזכיר לעולם שהיהלום האמיתי לא שווה רק בגלל הברק שלו אלא בגלל המשמעות
שנצרבה בו לאורך מאות שנים. עד כמה שזה נשמע מפתיע, דווקא פשע כזה מצליח להחזיר ליהלום קצת מהמעמד ומהמיתוג שנבנו סביבו לאורך העשורים האחרונים אותם שלוש מילים שהפכו לסלוגן של תעשייה שלמה: “יהלומים הם לנצח.”
