ארבה מזנקת בשל הערכות שטסלה תאמץ את הרדאר שלה, הנהלת החברה "אין במה לעדכן"
ארבה ארבה רובוטיקס עולה ב-48% למחיר של 6.5 דולר, המבטא שווי של 420 מיליון דולר. בוול סטריט מעריכים כי החברה שמפתחת מכ"ם לרכב חשמלי ואוטונומי בעל רזולוציה גבוהה וטווח ארוך המבוסס על ערכת שבבים שפיתחה, מועמדת להיות אחת הזוכות בשת"פ עם טסלה. הפוטנציאל כמובן גדול, אבל הודעה רשמית מטעם טסלה ומטעם ארבה, לא יצאה. המחזור במניה מבטא היקף כספי של 200 מיליון דולר - כמחצית משוויה של החברה כולה והמסחר עדיין רחוק מסיום. בעקבות פניית ביזפורטל מסרה הנהלת החברה - "כחברה ציבורית אנחנו מעדכנים על פי הדרישות כאשר יש לנו במה לעדכן"
טסלה שהיא המובילה בשוק הרכבים החשמליים הודיעה על הוספת מכ"ם כחלק מחיישני הנהיגה האוטונומית שלה. הפתרון של ארבה מתחבר לצרכים של טסלה והשוק כבר לקח הימור.
טסלה פרסמה מידע טכני וטכנולוגי על מערכת המכ"מ ובמסגרת המידע הוצג כי החברה מתכננת להשתמש ברכיב שנקרא פניקס (Phoenix) כשבמקרה או לא במקרה זה השם של מוצר הדגל של ארבה. אומנם כרגע מדובר רק בשמועה וחיבור נקודות שיכול להתברר כשגוי ואין עדיין הצהרה רשמית, אבל נראה שזה מספיק טוב בשביל לגרום למניית החברה לזנק ב-48%.
נזכיר שבראשון במרץ יתקיים יום המשקיעים של טסלה ויום לאחר מכאן ארבה תפרסם את דוחותיה. טסלה עשויה למסור מידע ביום זה וכמובן שהנהלת ארבה תתקשה להיות אדישה לשאלות האנליסטים והמשקיעים בנושא זה.
- ארבה צונחת ב-19%: הבטחות גדולות, הכנסות זעירות
- אחרי זינוק של 90% - ארבה מגייסת ומדללת את המשקיעים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארבה רובוטיקס הוקמה בנובמבר 2015, על ידי קובי מרנקו המשמש כמנכ"ל החברה ,ד"ר נועם ארקינד ועוזי פיקסמן. החברה מעסיקה כ-118 עובדים ומשרדה הראשי ממוקם בתל אביב. מרנקו התבטא לאחרונה נגד הרפורמה המשפטית ואמר שהחברה תוציא כספים לחשבונות בחו"ל.
החברה התחילה בפיתוח מכ"ם לרחפנים שנועד למנוע התנגשות ביניהם ועברה בשנת 2017 לתחום המכ"ם לרכב חשמלי ואוטונומי. המכ"מ שלה בעל רזולוציה גבוהה וטווח ארוך המבוסס על ערכת שבבים שפיתחה החברה. מאז הונפקה ארבה רובוטיקס באמצעות מיזוג ספאק והחלה להיסחר בנאסד"ק באוקטובר 2021 ירדה מניית החברה יותר 35%, אך מהשיא היא איבדה כ-60%.
- 3.גם לדעתי השחלה, תודה על התגובה מהחברה (ל"ת)מני 22/02/2023 09:11הגב לתגובה זו
- 2.חברה פח כתבה פח כמה שגיאות …. (ל"ת)הלך הכסף 21/02/2023 22:16הגב לתגובה זו
- 1.אנונימי 21/02/2023 21:42הגב לתגובה זומחכה לראות מה תעשה מחר
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
וול סטריט שור (גרוק)המדדים סביב ה-0; איירן יורדת ב-5%, למונייד מאבדת 6%
שלושת המדדים העיקריים פתחו ביציבות, עם חזרת המשקיעים מחופשת חג המולד ליום מסחר יחיד ודליל לפני סוף השבוע. הדאו יורד קלות בעוד ה-S&P 500 והנאסד״ק עולים קלות, כאשר מחזורי המסחר נותרו נמוכים על רקע היעדר טריגרים כלכליים משמעותיים.
למרות העליות החדות בשווקים, המשקיעים מתמודדים עם ציפיות הולכות ומצטמצמות להפחתות ריבית מצד הפדרל ריזרב בשנה הקרובה. פחות מ-15% מהסוחרים מעריכים כי תתרחש הורדת ריבית כבר בחודש הבא, וההערכות לגבי חודש מרץ נותרות חלוקות. בשלב זה, היעדר נתוני מאקרו ופרסומי דוחות כספיים מסמן סיום שקט יחסית לשבוע המסחר המקוצר של תקופת החגים.
המסחר הדליל מגיע לאחר שיום המסחר המקוצר של ערב חג המולד הסתיים בשיאים היסטוריים. מדדי S&P 500 ודאו ג’ונס רשמו רמות שיא חדשות, והשלימו חמישה ימי עליות רצופים. מגמה זו משתלבת ב”ראלי סנטה קלאוס” המסורתי, התקופה שבין סוף דצמבר לתחילת ינואר, הנחשבת לרוב חיובית עבור שוקי המניות.
עשירי הטכנולוגיה צברו 2.5 טריליון דולר ב-2025: מאסק מוביל ומה קרה לביל גייטס?ההתלהבות של המשקיעים סביב הבינה המלאכותית הזניקה את שווי החברות והעושר האישי של בכירי עמק
הסיליקון, כאשר אילון מאסק מוביל את הרשימה ואילו ביל גייטס הוא היחיד שסיים את השנה עם ירידה בהונו
- טסלה תחת בדיקה: האם ידיות החירום במודל 3 מסוכנות בשעת משבר?
- אילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במבט שנתי, השווקים מציגים ביצועים חזקים במיוחד. מדד S&P 500 עלה בכ-18% מתחילת השנה והוא בדרך לשנה שישית של תשואות דו-ספרתיות מתוך שבע השנים האחרונות. מדד נאסד״ק הוביל את העליות עם זינוק של יותר מ-20% בשנת 2025, זאת למרות תנודתיות חריפה במהלך השנה, כולל כניסה זמנית לטריטוריית שוק דובי לאחר הכרזת מכסי היבוא הרחבים של הנשיא טראמפ באפריל.
