אנדר ארמור: פיספסה בשורה התחתונה והעליונה; צונחת 26% בוול-סטריט
חברת ביגוד הספורט האמריקאי UNDER ARMOUR A (סימול: UAA) מדווחת ברבעון הראשון של שנת 2022 על הכנסות שהסכתמו ב-1.3 מיליארד דולר, גידול של 3% לעומת אשתקד אז הסתכם הנתון ב-1.257 מיליארד דולר ומעט מתחת לצפי האנליסטים שעמד על הכנסות של 1.32 מיליארד דולר. החברה דיווחה על הפסד מתואם של 0.01 דולר למניה, זאת לעומת צפי לרווח מדולל של 0.06 דולר למניה. בעקבות הדוחות צונח מחיר המניה בוול-סטריט ב-26%.
חשוב לציין כי במקביל לירידות בשער המניה, גם המדדים המובילים בניו יורק מאבדים אחוזים רבים בשעת כתיבת שורות אלו כאשר הנאסד"ק משיל 2.5%.
החברה דיווחה על הפסד נקי של כ-59.6 מיליון דולר והפסד של 0.13 דולר למניה ללא ניכוי של מוצרים חד פעמיים, זאת לעומת הפסד 77.8 מיליון דולר או 0.17 דולר למניה בתקופה המקבילה.
סמנכ"ל הכספים של החברה, דיוויד ברגמן, מסר כי שולי הרווח הושפעו בעיקר בעקבות העליה במחירי השינוע ובייחוד אלו של השינוע הימי, כאשר אלו עקפו את תחזיות החברה עצמה.
בפילוח למגזרי פעילות מסרה החברה כי המכירות בארה"ב עלו ב-4% במהלך השנה החולפת והסתכמו בכ-841 מיליון דולר. ברחבי העולם לעומת זו גדלו המכירות ב-1% בודד, והסתכמו ב-456 מיליון דולר. נתון זה הושפע בעיקר בעקבות מכירות החברה באיזור מזרח אסיה אשר כולל גם את סין, שם ירדו המכירות בכ-14% ביחס לתקופה המקבילה.
- לולולמון בשנה רעה, היום היא מזנקת ב-14% - האם החברה מתאוששת?
- אנדר ארמור צופה ירידה במכירות וברווחים ב-2025
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חשוב לציין כי בנוסף לעובדה שסין נחשבת לאחד מהיעדים החשובים ביותר עבור חברת ההלבשה בניסיון שלה להגיע לקהלים חדשים, מדובר איפוא ביעד ייצור משמעותי עבור חברות רבות בתחום זה.
כבר במהלך השבוע האחרון מסרו כמה חברות בשוק האמריקאי לרבות APPLE (סימול: AAPL) וחברת האיפור והטיפוח ESTEE LAUDER CO INC THE (סימול: EL) כי שינוי מדיניות הקורונה בסין צפוי לפגוע בהמשך על ביצועי חברות אלו.
מאנדר ארמור עצמה נמסר כי במהלך כל שנת 2021, ייצרה החברה קרוב ל-67% ממוצריה בסין, ויאטנם, ירדן, מלזיה וקולומביה. כמו כן, דוחות החברה עצמן הצביעו על כך שאחוז בלתי מבוטל של מוצרי ההנעלה שלה יוצרו גם הם במזרח אסיה - סין, ויאטנם ואינדונזיה.
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- "פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
מה בהמשך?
עבור כל השנה צופה החברה רווח מדולל של בין 0.63 ל-0.68 דולר למניה, משמעותית מתחת לצפי האנליסטים שעומד כעת על רווח של 0.86 דולר למניה. מנגד, החברה דווקא צופה גידול במכירות בשנה הקרובה כאשר זה יגדל לראייתה בטווח של בין 5-7% לעומת השנה החולפת. ממוצע תחזיות האנליסטים עומד כעת על 5.4%.
מהחברה נמסר כי היא צופה קשיים בהמשך השנה כאשר זו תאלץ לדבריה להתמודד עם הפגיעה העולמית בשרשראות האספקה ועליות מחירי הייצור, כאשר הגורם המרכזי שצפוי להשפיע על ביצועי החברה השנה הוא הגבלות הקורונה החדשות שהוטלו לאחרונה בסין וצפויות להשפיע גם הן על הביקוש למוצריה.
מנכ"ל החברה, פטריק פריסק, מסר כי לראייתו, מדובר בקשיי ביצוע זמניים כאשר זה צופה שאלו יחלפו בעתיד הקרוב כאשר הביקוש למוצרי אנדר ארמור נשאר חזק. מנגד, הקמעונאית מסרה כי היא נשארת עם היד על הדופק ותוודא כי תדאג לווסט את גובה מלאי המוצרים בו היא מחזיקה על מנת לוודא שלא תאלץ למכור מלאים אלו במחירים נמוכים יותר בעתיד ובכך לפגוע ברווחיות שלה.
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
