מובילאיי מציגה: מערכת נהיגה אוטונומית באופן מלא; צפו בסרטון המלא
מובילאיי, מקבוצת אינטל INTEL CORPORATION , מציגה את מערכת החישה True Redundancy הפועלת ללא מגע יד אדם. על פי החברה, מדובר בצעד משמעותי לקראת השקת שירותי הרובו-טקסי המתוכננים לפעול בישראל ובגרמניה, ולקראת ההנפקה הצפויה של החברה.
החברה החלה את תהליך קבלת ההיתרים והאישורים הרגולטוריים בשתי המדינות, שיאפשרו לחברה להתחיל לוותר על נהגי הבטיחות בכבישים ציבוריים.
כיצד זה פועל? True Redundancy היא הגישה הייחודית של מובילאיי למיזוג חיישנים המשתמשת בשתי תת-מערכות חישה עצמאיות - האחת עם מצלמות בלבד והשנייה משלבת רדאר ולידאר - כדי לשמש כגיבוי אחת לשנייה במקום כמערכות משלימות. התוצאה היא פתרון חישה שאמור להאריך את הזמן הממוצע בין תקלות. כלי הרכב האוטונומיים שנוסעים כעת בישראל הם הכלים הראשונים של מובילאיי שמשלבים את שתי המערכות בכלי רכב אחד, וממחישים את הביצועים הצפויים של הרובו-טקסי בפעולה בעולם האמיתי.
הסרטון:
בסרטון נראה הרכב האוטונומי של מובילאיי כשהוא מתפקד כשירות רובו-טקסי, נוסע ליעדים מרובים ועוצר בנקודות איסוף והורדת נוסעים. בפרק החמישי של סדרת סרטוני הנהיגה הלא ערוכים, מוצגת מלוא יכולתה של מערכת ה- True Redundancy. הגישה הייחודית של מובילאיי למיזוג סוגי החיישנים ברכב האוטונומי (AV) מובילה את הרובו-טקסי של החברה בניווט ברחובותיה המורכבים של ירושלים בשעות הלילה. בעוד שסרטונים לא ערוכים קודמים הציגו את הרכב האוטונומי במהלך נסיעה עם מערכת המצלמות בלבד, בסרטון החדש מופיע הרכב האוטונומי בתצורתו המלאה שבה מתכננת מובילאיי להשתמש בפריסות המסחריות של הרובו-טקסי.
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- יורוג׳ן קפצה ב-22%, ICL נפלה 17%; הנאסד״ק איבד 1.9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נראה הרכב האוטונומי של מובילאיי כשהוא מבצע תמרוני נהיגה מורכבים בכבישי העיר למרות תנאי תאורת לילה קשים ותמרורי דרך מורכבים. הנהיגה האנושית של הרכב האוטונומי נראית נורמלית , והוא מצליח להתמודד עם תמרונים מאתגרים ללא כל היסוס.
הרכב האוטונומי משתלב עם נהגים אנושיים בעת ביצוע פנייה שמאלה בצומת לא מרומזר (4:04; 06:48), דבר שנראה פשוט אך בפועל כלל לא, מנווט בצורה בטוחה סביב הולכי רגל החוצים את הכביש שלא במעבר חציה (08:28,10:42), מתמודד בצורה חלקה עם תמרונים בלתי חוקיים של נהגים אחרים (04:34); משלים פנייה של 180 מעלות בצומת עם תמרורים מרובים (25:18); מנווט סביב כלי רכב החוסמים את הנתיב (25:39); מנווט במעגל תנועה עם הולכי רגל (26:44); ומבצע תמרוני נהיגה רגילים אחרים.
ההדגמה זו של True Redundancy בכבישים אמתיים מסייעת בהסרת הספק שהטילה התעשייה בגישה המתקדמת שאימצה מובילאיי למיזוג חיישנים. הרכב האוטונומי מבצע את הנסיעה כפי שנהג אנושי היה עושה זאת, ומפגין מוכנות כמעט מוחלטת לקראת הפעלת שירותי הרובו-טקסי המתוכננים. בהתבסס על היכולות האדירות של צי פיתוח הרכב האוטונומי המבוסס מצלמה של מובילאיי, התוספת של רדאר-לידאר לחבילת החיישנים שלו היוותה את השלב האחרון בהשגת היעדים שהחברה הציבה לעצמה עם טכנולוגיית הרכב האוטונומי הייחודית.
- להיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
- "טראמפ הבטיח להגן עלינו מפני התקפות ספקולטיביות בשוק המט"ח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הונאה של 2 מיליארד דולר - עונש של 11 אלף שנות מאסר - ומוות...
הרובו- טקסי :
- 8.פינוקיו 16/04/2022 16:34הגב לתגובה זואין תחליף לאדם ,פשוט הנה"ג יסתלבט וישגיח .
- 7.בנימין 16/04/2022 07:03הגב לתגובה זוזה יקח עוד מספר שנים אבל אין ספק שבסוף כל המוניות יהיו אוטומטיות.
- פינוקיו 16/04/2022 16:37הגב לתגובה זווהתחלה שלי נהג סטאלבט , רגל על רגל בלי לעשות כלום ,רק להשגיח , כי חוץ מנהיגה ,יש עוד דברים לעשות
- 6.עוז 14/04/2022 14:38הגב לתגובה זובלי פקקים, בלי נהגים שחותכים, בלי קשיי השתלבות, בלי תנאי ערפל..
- 5.עובר ושב 13/04/2022 14:13הגב לתגובה זוההבדל בין מוביילאי לבין טסלה שאצל מוביילאי חיבים למפות את כל האיזור והמערכת של טסלה מתנהגת יותר כמו נהג אנושי ולא מצריכה מיפוי מלא של האיזור, מכיוון שמדברים על מונית אז יתכן ומבחינת מוביילאי זה יהיה מספיק טוב בהנחה שהמערכת שלהם תהיה טובה יותר באיזורים שמופו באופן מלא כי מספיקכי ניתן למפות את האיזורים ששם יש את רוב הנסיעות ערים ראשיות וכו ... אולי מסלולים די קבועים, אבל אם המערכת של טסלה ומוביילאי יהיו באותה רמה אז אין להם שום סיכוי מול מערכת שלא מצריכה מיפוי מלא, בהמשך נראה איזה שיטה תנצח
- 4.שרון 12/04/2022 21:36הגב לתגובה זויש עוד דרך ארוכה. הרבה שנים. וגם נחכה לתאונות שאופייניות למכונה.
- 3.נייס, אבל בוא נראה אותו בנתניה ... (ל"ת)ישרון 12/04/2022 20:54הגב לתגובה זו
- 2.פלורה פלפורה 12/04/2022 17:38הגב לתגובה זואין מילים. נהיגה בתוך ירושלים היא לא דבר פשוט. שאפו גדול.
- 1.אמיר 12/04/2022 15:16הגב לתגובה זוהמערכת משחקת כל כך עם ההגה? נסיעה ישר היא שוברת את ההגה שמאלה טימינה אלף פעם. זה לא יוצר בלאי גדול בצמיגים ובצידי הרכב?
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
