מובילאיי מציגה: מערכת נהיגה אוטונומית באופן מלא; צפו בסרטון המלא
מובילאיי, מקבוצת אינטל INTEL CORPORATION , מציגה את מערכת החישה True Redundancy הפועלת ללא מגע יד אדם. על פי החברה, מדובר בצעד משמעותי לקראת השקת שירותי הרובו-טקסי המתוכננים לפעול בישראל ובגרמניה, ולקראת ההנפקה הצפויה של החברה.
החברה החלה את תהליך קבלת ההיתרים והאישורים הרגולטוריים בשתי המדינות, שיאפשרו לחברה להתחיל לוותר על נהגי הבטיחות בכבישים ציבוריים.
כיצד זה פועל? True Redundancy היא הגישה הייחודית של מובילאיי למיזוג חיישנים המשתמשת בשתי תת-מערכות חישה עצמאיות - האחת עם מצלמות בלבד והשנייה משלבת רדאר ולידאר - כדי לשמש כגיבוי אחת לשנייה במקום כמערכות משלימות. התוצאה היא פתרון חישה שאמור להאריך את הזמן הממוצע בין תקלות. כלי הרכב האוטונומיים שנוסעים כעת בישראל הם הכלים הראשונים של מובילאיי שמשלבים את שתי המערכות בכלי רכב אחד, וממחישים את הביצועים הצפויים של הרובו-טקסי בפעולה בעולם האמיתי.
הסרטון:
בסרטון נראה הרכב האוטונומי של מובילאיי כשהוא מתפקד כשירות רובו-טקסי, נוסע ליעדים מרובים ועוצר בנקודות איסוף והורדת נוסעים. בפרק החמישי של סדרת סרטוני הנהיגה הלא ערוכים, מוצגת מלוא יכולתה של מערכת ה- True Redundancy. הגישה הייחודית של מובילאיי למיזוג סוגי החיישנים ברכב האוטונומי (AV) מובילה את הרובו-טקסי של החברה בניווט ברחובותיה המורכבים של ירושלים בשעות הלילה. בעוד שסרטונים לא ערוכים קודמים הציגו את הרכב האוטונומי במהלך נסיעה עם מערכת המצלמות בלבד, בסרטון החדש מופיע הרכב האוטונומי בתצורתו המלאה שבה מתכננת מובילאיי להשתמש בפריסות המסחריות של הרובו-טקסי.
- מנכ"ל קוואלקום: ״אינטל לא אופציה עבורנו כרגע״
- היום שבו הוקמה ענקית מוצרי הצריכה הבינל' ומה קרה היום לפני 89 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נראה הרכב האוטונומי של מובילאיי כשהוא מבצע תמרוני נהיגה מורכבים בכבישי העיר למרות תנאי תאורת לילה קשים ותמרורי דרך מורכבים. הנהיגה האנושית של הרכב האוטונומי נראית נורמלית , והוא מצליח להתמודד עם תמרונים מאתגרים ללא כל היסוס.
הרכב האוטונומי משתלב עם נהגים אנושיים בעת ביצוע פנייה שמאלה בצומת לא מרומזר (4:04; 06:48), דבר שנראה פשוט אך בפועל כלל לא, מנווט בצורה בטוחה סביב הולכי רגל החוצים את הכביש שלא במעבר חציה (08:28,10:42), מתמודד בצורה חלקה עם תמרונים בלתי חוקיים של נהגים אחרים (04:34); משלים פנייה של 180 מעלות בצומת עם תמרורים מרובים (25:18); מנווט סביב כלי רכב החוסמים את הנתיב (25:39); מנווט במעגל תנועה עם הולכי רגל (26:44); ומבצע תמרוני נהיגה רגילים אחרים.
ההדגמה זו של True Redundancy בכבישים אמתיים מסייעת בהסרת הספק שהטילה התעשייה בגישה המתקדמת שאימצה מובילאיי למיזוג חיישנים. הרכב האוטונומי מבצע את הנסיעה כפי שנהג אנושי היה עושה זאת, ומפגין מוכנות כמעט מוחלטת לקראת הפעלת שירותי הרובו-טקסי המתוכננים. בהתבסס על היכולות האדירות של צי פיתוח הרכב האוטונומי המבוסס מצלמה של מובילאיי, התוספת של רדאר-לידאר לחבילת החיישנים שלו היוותה את השלב האחרון בהשגת היעדים שהחברה הציבה לעצמה עם טכנולוגיית הרכב האוטונומי הייחודית.
- כסף קטן: באפט עשוי להפסיד יותר מ-3 מיליארד דולר השנה
- אמזון מתכננת כיסוי אינטרנט לווייני עולמי עד 2028
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
הרובו- טקסי :
- 8.פינוקיו 16/04/2022 16:34הגב לתגובה זואין תחליף לאדם ,פשוט הנה"ג יסתלבט וישגיח .
- 7.בנימין 16/04/2022 07:03הגב לתגובה זוזה יקח עוד מספר שנים אבל אין ספק שבסוף כל המוניות יהיו אוטומטיות.
- פינוקיו 16/04/2022 16:37הגב לתגובה זווהתחלה שלי נהג סטאלבט , רגל על רגל בלי לעשות כלום ,רק להשגיח , כי חוץ מנהיגה ,יש עוד דברים לעשות
- 6.עוז 14/04/2022 14:38הגב לתגובה זובלי פקקים, בלי נהגים שחותכים, בלי קשיי השתלבות, בלי תנאי ערפל..
- 5.עובר ושב 13/04/2022 14:13הגב לתגובה זוההבדל בין מוביילאי לבין טסלה שאצל מוביילאי חיבים למפות את כל האיזור והמערכת של טסלה מתנהגת יותר כמו נהג אנושי ולא מצריכה מיפוי מלא של האיזור, מכיוון שמדברים על מונית אז יתכן ומבחינת מוביילאי זה יהיה מספיק טוב בהנחה שהמערכת שלהם תהיה טובה יותר באיזורים שמופו באופן מלא כי מספיקכי ניתן למפות את האיזורים ששם יש את רוב הנסיעות ערים ראשיות וכו ... אולי מסלולים די קבועים, אבל אם המערכת של טסלה ומוביילאי יהיו באותה רמה אז אין להם שום סיכוי מול מערכת שלא מצריכה מיפוי מלא, בהמשך נראה איזה שיטה תנצח
- 4.שרון 12/04/2022 21:36הגב לתגובה זויש עוד דרך ארוכה. הרבה שנים. וגם נחכה לתאונות שאופייניות למכונה.
- 3.נייס, אבל בוא נראה אותו בנתניה ... (ל"ת)ישרון 12/04/2022 20:54הגב לתגובה זו
- 2.פלורה פלפורה 12/04/2022 17:38הגב לתגובה זואין מילים. נהיגה בתוך ירושלים היא לא דבר פשוט. שאפו גדול.
- 1.אמיר 12/04/2022 15:16הגב לתגובה זוהמערכת משחקת כל כך עם ההגה? נסיעה ישר היא שוברת את ההגה שמאלה טימינה אלף פעם. זה לא יוצר בלאי גדול בצמיגים ובצידי הרכב?

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות
צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי
הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.
המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.
פיץ' הורידה דירוג
חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.
הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".
- פיץ' מורידה את דירוג האשראי של צרפת: אי יציבות פוליטית וחוב ציבורי גבוה מעיבים על התחזית הכלכלית
- בפעם החמישית: מקרון מינה ראש ממשלה חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות החדשות
התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.

טראמפ רוצה לבטל דיווחים רבעוניים - איך זה יכול לפגוע במשקיעים
נשיא ארה״ב דוחף לביטול חובת הדיווח הרבעוני של חברות ציבוריות, מהלך שעשוי לגרום לפגיעה בשקיפות, להעמקת פערי מידע בין משקיעים ולתנודתיות גבוהה יותר בשווקים
נשיא ארה״ב דונלד טראמפ חוזר לרעיון ישן שלו: ביטול החובה על חברות ציבוריות לפרסם דוחות כספיים מדי רבעון והסתפקות בדיווח חצי־שנתי. השבוע טראמפ חזר והעלה את ההצעה ברשתות החברתיות, והפעם ייתכן שיש לו יותר כוח לקדם שינוי רגולטורי. למרות זאת, נראה שהמשקיעים לא מתלהבים. אין לחץ מצד השוק על הרשות לניירות ערך האמריקנית לשנות את דרישות הדיווח, כשהמשמעות של מהלך כזה היא פחות מידע למשקיעים ויותר חוסר־וודאות.
הרבה סיבות למה זה רעיון גרוע
דיווח כספי סדיר ושקוף מפחית לחברות את עלויות הגיוס. ככל שהמידע אמין ונגיש יותר, כך קל וזול לחברה לגייס הון או ליטול אשראי. איש לא רוצה להמתין שלושה חודשים נוספים כדי לגלות התפתחויות שליליות, כמו מעבר של חברה מרווח להפסד. באותה מידה, איש אינו מעוניין להחמיץ שינוי פתאומי לטובה, כפי שקרה באנבידיה. זו גם אחת הסיבות לכך שעלות ההון של חברות אמריקניות נחשבת לאורך שנים לנמוכה יחסית לעולם.
פחות דוחות כספיים עלולים להוביל לתנודתיות גבוהה יותר במניות. מרווחי זמן ארוכים בין פרסומים יוצרים "קפיצות" חדות כאשר סוף־סוף מתפרסם המידע. יתרה מכך, העובדה שמידע אינו מדווח לציבור אינה אומרת שאינו קיים. מנהלים ובעלי תפקידים עדיין מחזיקים בו ועלולים להשתמש בו לפני כולם.
הפחתת תדירות הדיווח תחזק במיוחד את היתרון של משקיעים מוסדיים עם תקציבי מחקר גדולים וגישה ישירה להנהלות, ותפגע במשקיעים פרטיים. דיווח קבוע מסייע לאזן את תנאי השוק. גם מנקודת מבט עסקית רחבה הצעד אינו מתיישב עם המציאות. מחזורי העסקים מתקצרים, לא מתארכים.
- טראמפ נגד הניו יורק טיימס: תביעה של 15 מיליארד דולר בגין לשון הרע; מניית העיתון יורדת
- טראמפ מדבר – והמניות עפות: זינוק במניות יצרניות הרכב המעופף ג'ובי וארצ'ר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק הבינה המלאכותית ממחיש את זה היטב, כאשר לפני שלוש שנים כמעט שלא הוזכר, וכיום הוא משנה ענפים שלמים. המתנה של חצי שנה בין דוחות כספיים עלולה להיחשב נצח בתעשיות דינמיות כאלה.