רדהיל מתרסקת ב-36% לאחר שנכשלה בניסוי לתרופה לקורונה
חברת הביופארמה הישראלית רדהיל שנסחרת בוול סטריט (סימול:RDHL) מדווחת על כישלון הניסוי שלה לתרופה לקורונה, האופגניב, וצוללת ב-36% בוול סטריט, או בלשון החברה "הניסוי לא השיג את יעדיו".
השתתפו בניסוי 475 מטופלים חולי קורונה במצב יחסית קשה - עם תסביכים בריאות, אבל התוצאות הראו כי למרות שהייתה השפעה מסוימת, היא לא הייתה מובהקת.
כדי לנסות ולהרגיע את המשקיעים (מה שכמובן לא קורה כרגע) החברה טוענת כי היא תבדוק אם אפשר יהיה להשתמש בתרופה בשלבים מוקדמים יותר של המחלה - כלומר עבור חולים במצב קל יותר.
בדוחותיה לרבעון השני של השנה דיווחה רדהיל על עליה קלה בהכנסות ל-21.5 מיליון דולר ברבעון השני, לעומת 20.9 מיליון אשתקד. במחצית הראשונה של השנה היא הכניסה 42 מיליון דולר, לעומת כ-22 מיליון אשתקד. עם זאת, ההפסד התפעולי שלה זינק גם הוא ל-24.9 מיליון דולר, לעומת 12.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. במחצית השנה ההפסד זינק ל-43 מיליון דולר, לעומת 29.5 מיליון אשתקד. ההפסד למניה ברבעון עמד על 0.06 דולר, לעומת 0.04 ברבעון המקביל אשתקד.
לחברה, שכרגע לא מייצרת רווח תפעולי, יש בסל עוד מספר ״מוצרים״ שנמצאים בשלבי ניסוי מתקדמים. RHB-104 המיועד לטיפול בחולי קרוהן, החברה מעריכה את פוטנציאל השוק העולמי בשנת 2022 בכ-12.8 מיליארד דולר.
- איי.סי.אל: ירידה של 16.5% ברווח הנקי ל-91 מיליון דולר
- ממשיכה במומנטום החיובי: אלוט מכה את הצפי - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התרופה השנייה היא RHB-204, טיפול כנגד חיידק בעייתי שגורם לדלקות כרוניות בריאות. מחלת ה-NTM הינה ״מחלת יתום״, כלומר למספר קטן מדי של מטופלים מכדי להיות כדאית וללא טיפול שמאושר פורמלית ע״י ה-FDA ולכן מקנה לחברה 12 שנים מוגנים בפטנט. לחברת אינזמד (סימול:INSM) שנסחרת לפי שווי גבוה מ-3 מיליארד דולר, יש רק טיפול מאושר אחד בסל התרופות, והוא מיועד לכ-10% מהחולים במחלת NTM.
- 7.אליאב 15/09/2021 01:24הגב לתגובה זואחרי דילול המשקיעים בהנפקה האחרונה , ואחרי הכישלון בניסוי הנוכחי החברה לא תוכל לגייס יותר הון. צריכה לצמצם מחקרים ,ולנצל את 70 מיליון הדולר האחרנים עד להצלחת תרופה נוספת מעבר לשלושה הקיימים.הקורונה יותר מידי טריקית ולכן אסור לחברה קטנה במצבה להשקיע הון נוסף בנושא הקורונה, הסיכון גבוה מידי.
- 6.מנסים עכשיו לגרד עוד טמבלים שיכנסו. שום תרופה אינו 14/09/2021 22:23הגב לתגובה זומנסים עכשיו לגרד עוד טמבלים שיכנסו. שום תרופה אינובטיבית
- 5.יודע דבר 14/09/2021 19:05הגב לתגובה זואני מאמין בפוטנציאל זה הזמן לקנות אחרי הירידה הזו
- משתתף בצערך הכבד (ל"ת)איציק 14/09/2021 21:11הגב לתגובה זו
- 4.הצדיק מסדום 14/09/2021 18:51הגב לתגובה זוחברה עם מיגוון רחב של תרופות גסטרו.
- 3.שמואל 14/09/2021 18:46הגב לתגובה זונטו ב ו תקוות שוןא עם כל הפרסומים.
- 2.בר 14/09/2021 17:54הגב לתגובה זויש ממצאים אוביקטיבים בניסוי בצילום ראה
- 1.מוטי 14/09/2021 17:46הגב לתגובה זולחברה מספר תרופות בשלב 3 של הניסוי. כמובן שהאופגניב משמעותי, אבל נראה שהחברה תמצא את הדרך לפרוץ קדימה בקרוב עם תרופה כלשהי
- אבל מוצר חרא (ל"ת)חברה נהדרת 14/09/2021 21:11הגב לתגובה זו
- אנג'לה 14/09/2021 18:03הגב לתגובה זולא יכולה לפרט יותר
- אלירן 14/09/2021 19:04את בורחת ?? אני קונה....עוד ניפגש
אתר לייצור גז טבעי במפרץ הפרסי קרדיט: גרוקלא מי שחשבתם: 10 המדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם
דירוג עשרת הגדולים למדינות עם התוצר לנפש הגבוה בעולם אולי לא יכיל את המדינות בעלות העוצמה הרבה ביותר או ההשפעה הרחבה ביותר אבל הוא ישקף את המדינות העשירות שאיכות החיים בהן היא הגבוהה בעולם- מקטאר ועד ברוניי, ריכזנו לכם את הרשימה המלאה
הדירוג העולמי של התוצר לנפש משקף לא רק את עוצמת הכלכלה אלא גם את איכות החיים והמדיניות הכלכלית של כל מדינה. התוצר לנפש לא בהכרח מייצג את הכלכלות הכי חזקות עם התעשיות הכי חכמות, אלא בעיקר איך התוצר במדינה מתחלק עבור כלל האוכלוסיה בה, מה שמעיד על רמת החיים במדינה. מדינות עם כלכלות חזקות כמו גרמניה לא נמצאת כאן וגם מעצמות על עם כוח והשפעה כמו רוסיה או סין לא יהיו פה. ברשימה לשנת 2025 ניתן למצוא בעיקר מדינות קטנות, עשירות במשאבים או כאלה שהשכילו לבנות כלכלה חכמה ומגוונת.
1 # סינגפור
סינגפור מדורגת בראש הרשימה עם תוצר לנפש של כ־156 אלף דולר, אוכלוסייה של כשישה מיליון תושבים ותמ"ג כולל של כ־547 מיליארד דולר. שיעור האבטלה במדינה עומד על כ־3.2% בלבד, והיא נחשבת לאחת הכלכלות החדשניות והפתוחות בעולם. כלכלת סינגפור מבוססת על שירותים פיננסיים, לוגיסטיקה, מסחר חוץ, ייצור אלקטרוניקה ותחומי פארמה וביוטכנולוגיה. הצלחתה נובעת מתכנון כלכלי מוקפד, מיסוי תחרותי וניהול ציבורי יעיל, אך אתגרי יוקר המחיה ותלות בשווקים חיצוניים ממשיכים להציב לממשלה משימות לא פשוטות. ענף השירותים הפיננסיים הוא אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים של סינגפור, לצד היותה מהנמלים הגדולים בעולם. חברות ענק כמו DBS Bank, SingTel, ו־Singapore Airlines מייצגות את עוצמת המגזר העסקי המקומי. המדינה נחשבת גם לאחת המובילות בעולם ביצוא שבבים וציוד אלקטרוני מתקדם, והיא מרכז אזורי של חברות טכנולוגיה בינלאומיות כמו Google, Meta ו־Microsoft. התלות הגבוהה בסחר העולמי הופכת אותה לרגישה לתנודות גלובליות, אך הגיוון הענפי והניהול הקפדני מעניקים לה עמידות יוצאת דופן.

2 # לוקסמבורג
מדינה אירופאית קטנה שלה תוצר לנפש של כ־152 אלף דולר. במדינה מתגוררים כ־678 אלף איש בלבד, התמ"ג שלה נאמד בכ־93 מיליארד דולר עם שיעור האבטלה שעומד על כ־5.9%. לוקסמבורג ביססה את מעמדה כאחת מהמדינות העשירות בעולם בזכות היותה מרכז פיננסי ובנקאי חשוב באירופה, בו פועלות מאות קרנות השקעה בינלאומיות. לצד זאת היא משקיעה רבות בתשתיות טכנולוגיות ובתחום הלוגיסטיקה. עם זאת, גודלה המצומצם והיעדר משאבי טבע מגבילים את פוטנציאל הצמיחה העתידי ומחייבים גיוון כלכלי רחב יותר. נמצאות בתחומה חברות בינלאומיות רבות, בהן Amazon Europe, PayPal ו־Ferrero, הקימו את המטות האירופיים שלהן במדינה בזכות תנאי המס האטרקטיביים. בנוסף, המדינה מובילה בתחום הלוויינים והחלל באמצעות החברה SES Global, מהגדולות בעולם בתחום התקשורת הלוויינית. היא מתמחה גם ביצוא שירותים פיננסיים ופתרונות דיגיטליים, שמחזקים את מעמדה כמרכז עסקי מתוחכם.
- עלייה של 3.7% בתמ"ג ברבעון הראשון
- סיכום 2024: צמיחה אטית והוצאות בטחוניות תופחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 # איחוד האמירויות הערביות
לאיחוד האמירויות יש תוצר לנפש של כ־132 אלף דולר. באמירויות חיים כ־10.9 מיליון תושבים, התמ"ג עומד על כ־537 מיליארד דולר ושיעור האבטלה הוא מהנמוכים בעולם, כ־2.1%. במשך עשורים נשענה הכלכלה המקומית בעיקר על נפט וגז, אך בשנים האחרונות ביצעה האמירויות מהפך מרשים לכלכלה מגוונת יותר, כאשר היא מרחיבה את מקורות ההכנסה שלה לתחומי מסחר לא־נפטי, תיירות, פיננסים, לוגיסטיקה, נדל״ן וטכנולוגיה. דובאי ואבו דאבי הפכו למוקדי עסקים בינלאומיים, אך המדינה מתמודדת עם הצורך לשמר את הצמיחה תוך צמצום התלות באנרגיה מסורתית. חברות ענק ממשלתיות כמו Emirates, Etihad Airways, ADNOC, ו־DP World הן מהגדולות בעולם בתחומן. איחוד האמירויות הפכה למרכז סחר חופשי אזורי, שבו נחתמים הסכמי סחר עם עשרות מדינות. דובאי היא כיום מוקד עולמי לסטארט־אפים בתחום הפינטק, האנרגיה הירוקה וה-AI. המדינה גם אחת המובילות בעולם ביצוא זהב, יהלומים ושירותים לוגיסטיים, וממשיכה לשמש גשר בין מזרח למערב.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
