המלצה חמה: "'קינג' מפתחת קנדי קראש תזנק 30% ביום המסחר הראשון"
"קינג המפתחת של קנדי קראש בשלה להנפקה והמנייה שלה תשיג תוצאות נאות שלא כמו זינגה שהשקעה בה הובילה את המשקיעים להפסדים משמעותיים", כך מעריך ג'וזף גריקורן, מנכ"ל ומייסד מוריס גרופ, המתמחה בהשקעות במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות וגם השקעה במניות של חברות פרטיות שטרם הונפקו.
לקינג יש את האפליקציה מספר 1 בפייסבוק ויש לה מעל ל-75 מיליון משתמשים יומיים פעילים, ברור שהחברה הזו פועלת נכון וברור שהדרך להנפקה משם תהיה קצרה. האנליסטים משווים את קינג לזינגה שלא בצדק, ההשוואה שלהם מבוססת על תחום הפעילות של החברות (משחקים) ולא על הסטטיסטיקה שנוטה לטובת קינג.
גרינקורן מתייחס לאפליקציית המשחק הממכרת כחוד החנית של 'קינג', "קנדי קראש לבדה היא כאמור אפליקציית הפייסבוק החזקה ביותר בעולם עם 40 מיליון משתמשים ביום ויותר מ-225 מיליון משתמשים פעילים חודשיים ברחבי העולם. החברה מציעה 150 משחקים המותאמים ל-14 שפות שונות באתר האינטרנט שלה ובסלולאר. ברשימת 4 המשחקים הפופולאריים ביותר בעולם, שלושה הם משחקים של קינג קנדי קראש במקום הראשון, פט רסקיו במקום השני ופארם הירו'ז במקום הרביעי."
"בשורת ההכנסות, קינג נהנית ישירות מהכנסות של כ-600 מיליון דולר בשנה, נתון שצפוי לעלות משמעות בשל החדירה המוצלחת מאוד של החברה לתחום המובייל. חדירה לתחום המובייל ברשתות החברתיות הוכיחה את עצמה בתוצאות הנהדרות שהציגה לאחרונה פייסבוק ומהוות נדבח מהותי וחשוב בדרך להנפקה של טוויטר. כיום, אין זכות קיום לחברה שלא מצליחה לחדור לתחום המובייל בצורה אפקטיבית וכאן נמצא ההבדל המהותי בין זינגה שעיקר המשתמשים שלה נמצא במחשבים נייחים לקינג שרוב המשתמשים שלה משחקים בטלפון הנייד שלהם או בטאבלט."
- 2 מניות קטנות, עם פוטנציאל גדול
- סוכריה חמוצה: יצרנית הקאנדי קראש צללה אתמול 20% במסחר המאוחר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בנוסף, 90% מתנועת המשתמשים בזינגה הגיע אליה דרך פייסבוק, הדבר אומר שזינגה צריכה בשל כך לוותר על עמלת תיווך שנשארת אצל פייסבוק ומקטינה את רווחי החברה. במקרה של קינג, 50% מהמשתמשים שלה מגיעים מפייסבוק בעוד 50% הם משתמשים ישירים במשחקים שלה. לזינגה יש היום 10 מיליון משתמשים והמשחקים שלה - פארם וויל וטקסס הולדם מדורגים כמשחקים ה-12 וה-14 בדירוג המשחקים האהובים בעולם."
זינגה הונפקה בשווי של כ-9 מיליארד דולר. קינג לומדת מהטעויות של פייסבוק וזינגה וצפויה להנפיק בשווי ראשוני של כ-5 מיליארד דולר מכפיל זול מאוד מול הכנסה של 600 מיליון דולר בשנה. המספרים מדברים בעד עצמם, ההנפקה של קינג צפויה להיות הנפקה מאוד מוצלחת עם זינוק של כ-30% ביום המסחר הראשון של המניה. ההתמכרות ההמונית לקנדי קראש שכוללת את כל הגילאים והמגזרים תוביל את קינג להנפקה מלכותית במיוחד."
- 3.גיל 02/10/2013 14:04הגב לתגובה זועוד מעט יבוא משהו אחר אחרי הקנדי קראש זה לא יחזיק כמו ה draw somthing שתוך חודשיים נעלם
- 2.morphilee 01/10/2013 14:49הגב לתגובה זומידה ורוצה לקניות מניות לפני ההנפקה איך עושים זאת??
- 1.zik 01/10/2013 14:46הגב לתגובה זול-600 מ' הכנסות בשנה על 5B קאפ הוא קורא מכפיל זול מאוד. נחכה לה בפינה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אינטל TSMCהאם אינטל "גנבה" מידע סודי מ-TSMC? סערה בתעשיית השבבים
אחד מהמומחות הגדולים של TSMC עבר לאינטל ובטייוואן בטוחים שהוא העביר מידע טכנולוגי קריטי לאינטל; וגם - 10 דברים שצריך לדעת על"גניבת ידע"
כולם יודעים שאינטל בפיגור מאוד משמעותי לעומת TSMC. כולם יודעים שהידע והטכנולוגיה נמצאים "בראש" של האנשים, וכשעוברים אנשים ממקום למקום עובר גם ידע. אבל השאלה אם בדרך גם עוברים סודות ומידע רגיש. אינטל גייסה בכיר מ-TSMC, ובטייוואן סבורים שמדובר בגניבת מידע רגיש וסודי.
מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, דחה מכל וכל את הדיווחים בתקשורת הטייוואנית על דליפת סודות מסחריים מ-TSMC בעקבות הצטרפותו של אחד מהמהנדסים הוותיקים והמוערכים ביותר של היצרנית הטייוואנית."אינטל מכבדת קניין רוחני של חברות אחרות, ואין שום בסיס עובדתי לטענות הללו", אמר טאן. אלא שבטייוואן לא קונים את הגרסה הזו.
לפי דיווחים נרחבים בעיתונים הכלכליים המובילים בטייפה, ד"ר ווי-ג'ן לו, בן 75, שפרש רשמית מ-TSMC ביולי האחרון לאחר 21 שנות שירות, הצטרף לאינטל באוקטובר כסגן נשיא בכיר למחקר ופיתוח. לו, שנחשב לאחד מאבות טכנולוגיית ה-2 ננומטר של TSMC ולמי שהוביל את הטמעת ליתוגרפיית EUV בחברה, חשוד כמי שהעביר עמו כמויות אדירות של מידע מסווג, כולל תהליכי ייצור N2, A16 ו-A14 שעדיין לא נכנסו לייצור המוני.
בתקשורת הטייוואנית מספרים כי בימיו האחרונים בחברה הורה לו לעובדים תחתיו להציג לו סקירות טכניות מפורטות, שכפל מסמכים סודיים וארז עמו יותר מ-80 קופסאות של חומר, כולל מחברות כתובות שבהן רשם פרטים מפגישות סודיות ביותר. מאחר ש-TSMC האמינה שהוא באמת פורש לגמלאות, לא נדרש ממנו לחתום על הסכם אי-תחרות סטנדרטי של 18 חודשים - טעות שהיום נראית יקרה מאוד.
- חברת הנפט משלמת קנס עתק על דליפה בים והמעבד המסחרי הראשון יוצא לדרך
- המסחר ננעל במגמה מעורבת; ג'יי פרוג טסה 27%, טסלה ירדה 3.5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתגובה, TSMC פתחה בחקירה פנימית דחופה, ומשרד התובע הכללי של טייוואן כבר הצטרף לבדיקה פלילית אפשרית בגין הפרת חוק סודות המסחר ופגיעה בביטחון לאומי. שר הכלכלה הטייוואני אמר השבוע כי "מדובר בנושא בעל השלכות לאומיות".
