המלצה חמה: "'קינג' מפתחת קנדי קראש תזנק 30% ביום המסחר הראשון"

מנכ"ל מוריס גרופ המתמחה בהשקעה במניות טכנולוגיה ומדיה חברתית: "קינג למדה מהטעויות של זינגה ופייסבוק"
נושאים בכתבה קינג קנדי קראש

"קינג המפתחת של קנדי קראש בשלה להנפקה והמנייה שלה תשיג תוצאות נאות שלא כמו זינגה שהשקעה בה הובילה את המשקיעים להפסדים משמעותיים", כך מעריך ג'וזף גריקורן, מנכ"ל ומייסד מוריס גרופ, המתמחה בהשקעות במניות טכנולוגיה ורשתות חברתיות וגם השקעה במניות של חברות פרטיות שטרם הונפקו.

לקינג יש את האפליקציה מספר 1 בפייסבוק ויש לה מעל ל-75 מיליון משתמשים יומיים פעילים, ברור שהחברה הזו פועלת נכון וברור שהדרך להנפקה משם תהיה קצרה. האנליסטים משווים את קינג לזינגה שלא בצדק, ההשוואה שלהם מבוססת על תחום הפעילות של החברות (משחקים) ולא על הסטטיסטיקה שנוטה לטובת קינג.

גרינקורן מתייחס לאפליקציית המשחק הממכרת כחוד החנית של 'קינג', "קנדי קראש לבדה היא כאמור אפליקציית הפייסבוק החזקה ביותר בעולם עם 40 מיליון משתמשים ביום ויותר מ-225 מיליון משתמשים פעילים חודשיים ברחבי העולם. החברה מציעה 150 משחקים המותאמים ל-14 שפות שונות באתר האינטרנט שלה ובסלולאר. ברשימת 4 המשחקים הפופולאריים ביותר בעולם, שלושה הם משחקים של קינג קנדי קראש במקום הראשון, פט רסקיו במקום השני ופארם הירו'ז במקום הרביעי."

"בשורת ההכנסות, קינג נהנית ישירות מהכנסות של כ-600 מיליון דולר בשנה, נתון שצפוי לעלות משמעות בשל החדירה המוצלחת מאוד של החברה לתחום המובייל. חדירה לתחום המובייל ברשתות החברתיות הוכיחה את עצמה בתוצאות הנהדרות שהציגה לאחרונה פייסבוק ומהוות נדבח מהותי וחשוב בדרך להנפקה של טוויטר. כיום, אין זכות קיום לחברה שלא מצליחה לחדור לתחום המובייל בצורה אפקטיבית וכאן נמצא ההבדל המהותי בין זינגה שעיקר המשתמשים שלה נמצא במחשבים נייחים לקינג שרוב המשתמשים שלה משחקים בטלפון הנייד שלהם או בטאבלט."

"בנוסף, 90% מתנועת המשתמשים בזינגה הגיע אליה דרך פייסבוק, הדבר אומר שזינגה צריכה בשל כך לוותר על עמלת תיווך שנשארת אצל פייסבוק ומקטינה את רווחי החברה. במקרה של קינג, 50% מהמשתמשים שלה מגיעים מפייסבוק בעוד 50% הם משתמשים ישירים במשחקים שלה. לזינגה יש היום 10 מיליון משתמשים והמשחקים שלה - פארם וויל וטקסס הולדם מדורגים כמשחקים ה-12 וה-14 בדירוג המשחקים האהובים בעולם."

זינגה הונפקה בשווי של כ-9 מיליארד דולר. קינג לומדת מהטעויות של פייסבוק וזינגה וצפויה להנפיק בשווי ראשוני של כ-5 מיליארד דולר מכפיל זול מאוד מול הכנסה של 600 מיליון דולר בשנה. המספרים מדברים בעד עצמם, ההנפקה של קינג צפויה להיות הנפקה מאוד מוצלחת עם זינוק של כ-30% ביום המסחר הראשון של המניה. ההתמכרות ההמונית לקנדי קראש שכוללת את כל הגילאים והמגזרים תוביל את קינג להנפקה מלכותית במיוחד."

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    גיל 02/10/2013 14:04
    הגב לתגובה זו
    עוד מעט יבוא משהו אחר אחרי הקנדי קראש זה לא יחזיק כמו ה draw somthing שתוך חודשיים נעלם
  • 2.
    morphilee 01/10/2013 14:49
    הגב לתגובה זו
    מידה ורוצה לקניות מניות לפני ההנפקה איך עושים זאת??
  • 1.
    zik 01/10/2013 14:46
    הגב לתגובה זו
    ל-600 מ' הכנסות בשנה על 5B קאפ הוא קורא מכפיל זול מאוד. נחכה לה בפינה.
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

סם אלטמן
צילום: ויקיפדיה - TechCrunch

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT

כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר,  סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"



הדס ברטל |

חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.

מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.

יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות

לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.

במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.

משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים

גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר. 

גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.