רונן קרסו רונן
צילום: רונן קרסו ביזפורטל

גוד פארם - גוד דיל לרמי לוי וליזמים

רמי לוי קנה 50% מגוד פארם תמורת 16-17 מיליון שקל - אם הייתה מנפיקה הייתה עושה זאת לפי שווי של 400 מיליון שקל; על העסקה הגדולה של רמי לוי
רונן קרסו | (5)
נושאים בכתבה גוד פארם רמי לוי

אחת הרשתות המעניינות והמרעננות שקמו בשנים האחרונות, היא רשת גוד פארם. הצצה לדוחות של רמי לוי  רמי לוי -0.93% שופכת אור על הרשת שנוסדה רק לפני שמונה שנים. הרשת הוקמה על ידי שני יזמים צעירים, אדם פרידלר ואוהד סנדלר, שזיהו את מחירי המוצרים היקרים ברשתות הפארם.

הם פתחו בשנת 2016 חנות ראשונה בקינג ג'ורג' ,במחיר קבוע של 10 שקלים לפריט. הציבור אהב את הקונספט והרשת זנחה את נושא המחיר הקבוע, עברה לתמחור זול של מוצרים רבים ופיתחה את הרשת במהירות.

רמי לוי ראה את פוטנציאל הרשת שהתחילה מסניף בודד ורכש בשנת 2018 50%  מהחברה.

רמי לוי; קרדיט: שלומי יוסף

רמי לוי; קרדיט: שלומי יוסף

גוד פארם נכנסה לתחום הפארם באופן שונה, לא רשת כמו סופר פארם ובי (לשעבר ניו פארם) של שופרסל שמבוססת על רוקחות לצד הטואלטיקה והבישום ולא בתי המרחקת הפרטיים שמבוססים בעיקר על מכירת תרופות, גוד פארם ויתרה במודע על בתי מרקחת (למעט 2 בכל 63 מסניפיה) שאומנם הרווחיות בהם נמוכה אבל הם מהווים גורם משמעותי לכניסה לסניפי הפארם. סניפי הרשת של גוד פארם, קטנים ועמוסים בסחורה.

החנויות פועלות בהפעלה ישירה או בזכיינות כאשר לחברה יש מרכז לוגיסטי במודיעין. לפני שנתיים רכשה מור גמל ופנסיה כ-10% מהון המניות הרגילות המונפק והנפרע של גוד פארם תמורת 40 מיליון שקל, המשקף לחברה שווי שוק של 400 מיליון שקל. בעבר היו גם תוכניות להנפיק את החברה בשווי זה.

נכון להיום גוד פארם מפעילה 63 סניפים בפריסה ארצית, מתוכם 21 סניפים בהפעלה עצמית, 35 על ידי שותף מנהל, ו-7 סניפים בזכיינות. גודל ממוצע של סניף הוא כ-170 מ"ר, ונמכרים בו בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון, ותרופות ללא מרשם רופא. בשניים מסניפי גוד פארם פועל בית מרקחת, וב-10.9.2024 קיבלה גוד פארם רישיון לממכר קנאביס רפואי. בנוסף, מחזיקה גוד פארם במותג פרטי תחת השם "Good" הכולל מוצרים מעולמות האופטיקה, אביזרי טיפוח ועוד.

ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל 326 מיליון שקל גידול של 23% למול שנה קודמת. גוד פארם הציגה שיפור משמעותי ברווח התפעולי ברבעון השלישי ל-13 מיליון שקל לעומת 7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. רווח גבוה של 11%.

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טד 29/11/2024 08:06
    הגב לתגובה זו
    בהתחלה קנו את הציבור עם מחיר זול, 10 שח, ואז כרגיל ישראבלוף העלו הכל
  • 4.
    תומר 28/11/2024 13:22
    הגב לתגובה זו
    כל אחד יכול להצליח, לשאול שם איזה עובד בחנות שאלה פשוטה זה כמו סכנת נפשות, לא יודע כמה ( לא) משלמים להם ואיזה יחס העובדים האלה מקבלים מההנהלה, כולל הקופאיות, אבל מה שקורה שם כבר שנים זה גועל ורק הולך ומתדרדר. מספיק שרמי לוי יתן שרות נורמאלי כבר טוב
  • 3.
    מכה קטנה בכנף לסופר פארם (ל"ת)
    זיו 27/11/2024 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא זול מחיר זהה לסופר פארם (ל"ת)
    עושה חשבון 27/11/2024 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ג'ק 27/11/2024 15:23
    הגב לתגובה זו
    ברמת המחירים של המונופול המוביל בענף אפשר להרוויח יפה גם כשמוכרים באחוזים פחותים משמעותית .
שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.

שלמה קרעי הליכוד
צילום: הגר כהן

משרד התקשורת ביטל את עמלות הוראת הקבע בחברות התקשורת

החל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית; במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה

רן קידר |

מזה כ-10 ימים, והחל מה-8 בנובמבר, נכנסו לתוקף תקנות חדשות שיזם וחתם שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי, אשר אוסרות על חברות התקשורת לגבות עמלות בגין תשלום באמצעות הוראת קבע בנקאית. במשרד התקשורת מציינים כי המהלך מבטל עיוות רווח שפגע במשך שנים בעיקר בלקוחות מוחלשים, היות וכ-10% מהמנויים בישראל שאינם מחזיקים בכרטיס אשראי, ונאלצו לשלם עד היום עמלות הקמה ועמלות חודשיות שהצטברו לעשרות שקלים בשנה. 

לפי התקנות, חברות התקשורת עדיין יוכלו, במקרים מוצדקים, לדרוש תשלום מראש עבור חבילת השירות כדי לצמצם סיכוני גבייה, אך ללא גביית עמלה נוספת. במקביל, השר קרעי מוביל כעת מהלך משלים להרחבת האיסור גם על חברות הטלוויזיה הרב-ערוצית, במטרה להבטיח שוק הוגן ושוויוני לכלל הצרכנים.

לאחרונה, משרד התקשורת נמצא במוקד של דיון ציבורי אודות הרפורמה באופן חישוב הרייטינג. להבדיל מהקונצנזוס של ביטולי עמלות, במקרה של ועדת המדרוג, יש מחלוקת גדולה. המניע של המשרד הוא לערוך רפורמה בשיטה שקיימת כבר עשורים רבים, מבלי שעודכנה, ואילו הביקורת מגיע על רקע העברת מוקדי הכח הקיימים וביזורם. 

עוד נושא שבו משרד התקשורת נמצא בכותרות הוא רכישת הוט מובייל על ידי פלאפון, שהעלתה לפני שבוע את ההצעה להוט מובייל ל-2.1 מיליארד שקל. ההצעה הקודמת עמדה על 2 מיליארד שקל והעלאה הנוכחית היא מסר למתמודדים האחרים שפלאפון נחושה לרכוש את הוט מובייל.  שוק התקשורת השתנה מאוד ב-13 השנה האחרונות, מאז הרפורמה שהורידה את המחירים בכ-80% והתחרות בו כיום היא גדולה מאוד עם מספר חברות חזקות משמעותי. כלומר, למרות ששר התקשורת הביע התנגדות עסקה, לא נראה שיש לו באמת גושפנקא אמיתית וריאלית להתנגדות הזו.

הדבר מגיע גם לאחר מהלך נוסף של המשרד, שפרסם קול קורא לפני כחודש, שבמהותו בוחן מחדש את חובת ההפרדה המבנית החלה על קבוצות בזק והוט. במידה וההפרדה תבוטל, חברת התקשורת תוכל סוף-סוף למזג לתוכה את פעילות yes ולהכיר בהפסדים הצבורים שלה מה שיכול ליצור לה מגן מס ולחסוך לה מסים בהיקף של מאות מיליוני שקלים. הקול הקורא שפרסם משרד התקשורת מבקש לשמוע עמדות מהציבור ומהחברות לקראת שינוי כולל במודל הרגולציה של שוק התקשורת. זה צעד בתהליך ארוך, שבמסגרתו נבחנת השאלה האם יש עדיין הצדקה להחזיק את בזק כמבנה מפוצל - בין פעילות התשתיות הקוויות, בזק בינלאומי ו-yes - או שהגיע הזמן לשחרר את החברות לפעול תחת קורת גג אחת כמו בשאר החברות.