רונן קרסו רונן
צילום: רונן קרסו ביזפורטל

גוד פארם - גוד דיל לרמי לוי וליזמים

רמי לוי קנה 50% מגוד פארם תמורת 16-17 מיליון שקל - אם הייתה מנפיקה הייתה עושה זאת לפי שווי של 400 מיליון שקל; על העסקה הגדולה של רמי לוי
רונן קרסו | (5)
נושאים בכתבה גוד פארם רמי לוי

אחת הרשתות המעניינות והמרעננות שקמו בשנים האחרונות, היא רשת גוד פארם. הצצה לדוחות של רמי לוי  רמי לוי 0.97% שופכת אור על הרשת שנוסדה רק לפני שמונה שנים. הרשת הוקמה על ידי שני יזמים צעירים, אדם פרידלר ואוהד סנדלר, שזיהו את מחירי המוצרים היקרים ברשתות הפארם.

הם פתחו בשנת 2016 חנות ראשונה בקינג ג'ורג' ,במחיר קבוע של 10 שקלים לפריט. הציבור אהב את הקונספט והרשת זנחה את נושא המחיר הקבוע, עברה לתמחור זול של מוצרים רבים ופיתחה את הרשת במהירות.

רמי לוי ראה את פוטנציאל הרשת שהתחילה מסניף בודד ורכש בשנת 2018 50%  מהחברה.

רמי לוי; קרדיט: שלומי יוסף

רמי לוי; קרדיט: שלומי יוסף

גוד פארם נכנסה לתחום הפארם באופן שונה, לא רשת כמו סופר פארם ובי (לשעבר ניו פארם) של שופרסל שמבוססת על רוקחות לצד הטואלטיקה והבישום ולא בתי המרחקת הפרטיים שמבוססים בעיקר על מכירת תרופות, גוד פארם ויתרה במודע על בתי מרקחת (למעט 2 בכל 63 מסניפיה) שאומנם הרווחיות בהם נמוכה אבל הם מהווים גורם משמעותי לכניסה לסניפי הפארם. סניפי הרשת של גוד פארם, קטנים ועמוסים בסחורה.

החנויות פועלות בהפעלה ישירה או בזכיינות כאשר לחברה יש מרכז לוגיסטי במודיעין. לפני שנתיים רכשה מור גמל ופנסיה כ-10% מהון המניות הרגילות המונפק והנפרע של גוד פארם תמורת 40 מיליון שקל, המשקף לחברה שווי שוק של 400 מיליון שקל. בעבר היו גם תוכניות להנפיק את החברה בשווי זה.

נכון להיום גוד פארם מפעילה 63 סניפים בפריסה ארצית, מתוכם 21 סניפים בהפעלה עצמית, 35 על ידי שותף מנהל, ו-7 סניפים בזכיינות. גודל ממוצע של סניף הוא כ-170 מ"ר, ונמכרים בו בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון, ותרופות ללא מרשם רופא. בשניים מסניפי גוד פארם פועל בית מרקחת, וב-10.9.2024 קיבלה גוד פארם רישיון לממכר קנאביס רפואי. בנוסף, מחזיקה גוד פארם במותג פרטי תחת השם "Good" הכולל מוצרים מעולמות האופטיקה, אביזרי טיפוח ועוד.

ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל 326 מיליון שקל גידול של 23% למול שנה קודמת. גוד פארם הציגה שיפור משמעותי ברווח התפעולי ברבעון השלישי ל-13 מיליון שקל לעומת 7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. רווח גבוה של 11%.

קיראו עוד ב"בארץ"

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טד 29/11/2024 08:06
    הגב לתגובה זו
    בהתחלה קנו את הציבור עם מחיר זול, 10 שח, ואז כרגיל ישראבלוף העלו הכל
  • 4.
    תומר 28/11/2024 13:22
    הגב לתגובה זו
    כל אחד יכול להצליח, לשאול שם איזה עובד בחנות שאלה פשוטה זה כמו סכנת נפשות, לא יודע כמה ( לא) משלמים להם ואיזה יחס העובדים האלה מקבלים מההנהלה, כולל הקופאיות, אבל מה שקורה שם כבר שנים זה גועל ורק הולך ומתדרדר. מספיק שרמי לוי יתן שרות נורמאלי כבר טוב
  • 3.
    מכה קטנה בכנף לסופר פארם (ל"ת)
    זיו 27/11/2024 15:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    לא זול מחיר זהה לסופר פארם (ל"ת)
    עושה חשבון 27/11/2024 15:26
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    ג'ק 27/11/2024 15:23
    הגב לתגובה זו
    ברמת המחירים של המונופול המוביל בענף אפשר להרוויח יפה גם כשמוכרים באחוזים פחותים משמעותית .
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.