גוד פארם - גוד דיל לרמי לוי וליזמים
אחת הרשתות המעניינות והמרעננות שקמו בשנים האחרונות, היא רשת גוד פארם. הצצה לדוחות של רמי לוי רמי לוי -0.6% שופכת אור על הרשת שנוסדה רק לפני שמונה שנים. הרשת הוקמה על ידי שני יזמים צעירים, אדם פרידלר ואוהד סנדלר, שזיהו את מחירי המוצרים היקרים ברשתות הפארם.
הם פתחו בשנת 2016 חנות ראשונה בקינג ג'ורג' ,במחיר קבוע של 10 שקלים לפריט. הציבור אהב את הקונספט והרשת זנחה את נושא המחיר הקבוע, עברה לתמחור זול של מוצרים רבים ופיתחה את הרשת במהירות.
רמי לוי ראה את פוטנציאל הרשת שהתחילה מסניף בודד ורכש בשנת 2018 50% מהחברה.
רמי לוי; קרדיט: שלומי יוסף
גוד פארם נכנסה לתחום הפארם באופן שונה, לא רשת כמו סופר פארם ובי (לשעבר ניו פארם) של שופרסל שמבוססת על רוקחות לצד הטואלטיקה והבישום ולא בתי המרחקת הפרטיים שמבוססים בעיקר על מכירת תרופות, גוד פארם ויתרה במודע על בתי מרקחת (למעט 2 בכל 63 מסניפיה) שאומנם הרווחיות בהם נמוכה אבל הם מהווים גורם משמעותי לכניסה לסניפי הפארם. סניפי הרשת של גוד פארם, קטנים ועמוסים בסחורה.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- השווי של "גוד פארם" זינק פי 12 ל-400 מיליון שקל בתוך כמעט 5 שנים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החנויות פועלות בהפעלה ישירה או בזכיינות כאשר לחברה יש מרכז לוגיסטי במודיעין. לפני שנתיים רכשה מור גמל ופנסיה כ-10% מהון המניות הרגילות המונפק והנפרע של גוד פארם תמורת 40 מיליון שקל, המשקף לחברה שווי שוק של 400 מיליון שקל. בעבר היו גם תוכניות להנפיק את החברה בשווי זה.
נכון להיום גוד פארם מפעילה 63 סניפים בפריסה ארצית, מתוכם 21 סניפים בהפעלה עצמית, 35 על ידי שותף מנהל, ו-7 סניפים בזכיינות. גודל ממוצע של סניף הוא כ-170 מ"ר, ונמכרים בו בעיקר מוצרי נוחות, מוצרי טואלטיקה, מוצרי ניקיון, ותרופות ללא מרשם רופא. בשניים מסניפי גוד פארם פועל בית מרקחת, וב-10.9.2024 קיבלה גוד פארם רישיון לממכר קנאביס רפואי. בנוסף, מחזיקה גוד פארם במותג פרטי תחת השם "Good" הכולל מוצרים מעולמות האופטיקה, אביזרי טיפוח ועוד.
ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה הגיעו ל 326 מיליון שקל גידול של 23% למול שנה קודמת. גוד פארם הציגה שיפור משמעותי ברווח התפעולי ברבעון השלישי ל-13 מיליון שקל לעומת 7 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. רווח גבוה של 11%.
- הממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
- סבב מינויים בלאומי: איל אפרת מונה לראש החטיבה הבנקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- 5.טד 29/11/2024 08:06הגב לתגובה זובהתחלה קנו את הציבור עם מחיר זול, 10 שח, ואז כרגיל ישראבלוף העלו הכל
- 4.תומר 28/11/2024 13:22הגב לתגובה זוכל אחד יכול להצליח, לשאול שם איזה עובד בחנות שאלה פשוטה זה כמו סכנת נפשות, לא יודע כמה ( לא) משלמים להם ואיזה יחס העובדים האלה מקבלים מההנהלה, כולל הקופאיות, אבל מה שקורה שם כבר שנים זה גועל ורק הולך ומתדרדר. מספיק שרמי לוי יתן שרות נורמאלי כבר טוב
- 3.מכה קטנה בכנף לסופר פארם (ל"ת)זיו 27/11/2024 15:34הגב לתגובה זו
- 2.לא זול מחיר זהה לסופר פארם (ל"ת)עושה חשבון 27/11/2024 15:26הגב לתגובה זו
- 1.ג'ק 27/11/2024 15:23הגב לתגובה זוברמת המחירים של המונופול המוביל בענף אפשר להרוויח יפה גם כשמוכרים באחוזים פחותים משמעותית .
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
עובדים בתעשיית הביו מד קרדיט: גרוקהאבסורד של תקציב 2026: האחות תשלם יותר, המנהל יקבל הטבה - כך נראית מדיניות מיסוי עקומה
הציבור חיכה לבשורה כלכלית, אבל הממשלה הציעה "פלסטר קוסמטי" שפוגע בעובדים - הפחתת שכר כפויה למגזר הציבורי במקביל להעלאת שכר לבעלי משכורות גבוהות
בעוד הציבור הישראלי ממתין לבשורה כלכלית לקראת שנת התקציב הבאה, הממשלה הניחה על השולחן במסגרת חוק ההסדרים ל-2026 הצעת חוק ל"ריווח מדרגות המס". על פניו, כותרת מפתה - מי לא רוצה לשלם פחות מס? אבל הפרטים חושפים תמונה מטרידה: הצעד הזה אינו תרופה לחוליי המשק, אלא פלסטר קוסמטי שמסתיר שבר עמוק.
כשבוחנים את הדוחות של רשות המיסים וה-OECD שפורסמו בחודש החולף, ניתן לראות שמערכת המיסוי הישראלית סובלת מעיוות יסודי: היא מכבידה על האדם העובד, אך נוהגת בכפפות של משי בבעלי ההון.
הדוח האחרון של רשות המיסים הוא כתב אישום כלכלי נגד השיטה. הוא מראה כיצד עקרון הפרוגרסיביות – ההנחה שמי שיש לו יותר משלם יותר – קורס בקצה הפירמידה. בעוד שמעמד הביניים והשכירים הבכירים משלמים מס אפקטיבי של כ-30%, דווקא המאיון העליון נהנה משיעור מס מופחת של כ-26.5% בלבד.
הסיבה היא הארביטראז' בין עבודה להון. שכר עבודה ממוסה עד 50%, בעוד הכנסות פסיביות מהון – דיבידנדים, ריבית ושכירות – נהנות משיעורים מופחתים. כש-63% מהכנסות המאיון העליון מגיעות מהון, התוצאה היא מערכת שמענישה עבודה ומתגמלת צבירת נכסים. גם בהשוואה בינלאומית, ישראל חריגה: נטל המס הכללי נמוך (26.8% מהתוצר), אבל התמהיל שגוי – יותר מדי מיסים עקיפים שפוגעים בחלשים, ומעט מדי מיסוי על ההון.
- המנהלים שלכם כבר לא צריכים אתכם - "כולם ניתנים להחלפה": השינוי הגדול בשוק העבודה
- מספר המשרות הפנויות בארה״ב נותר גבוה - אך שוק העבודה מאותת על האטה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על הרקע הזה, הצעת האוצר הנוכחית נראית מנותקת מהמציאות, במיוחד כשבוחנים את "המורשת" הכלכלית שאנו סוחבים מהגזירות שהונחתו בתקציב 2025. עוד לפני שהתחילה השנה החדשה, ציבור השכירים בישראל כבר סופג מכה משולשת כואבת מכוח החקיקה הקודמת:
