אלי אלעזרא
צילום: יחצ

עברו באדום? בכירי אלבר לדין חשודים במרמה והלבנת הון

הבכירים, שכוללים גם את יו"ר הדירקטוריון, אלי אלעזרא, חשודים כי השיגו במרמה רישיונות יבוא ממשרד התחבורה. הבכירים, כל אחד בחלקו, צפויים לעמוד לדין בגין זיוף, הברחה, עבירות מע"מ, רישום כוזב והלבנת הון
ארז ליבנה | (10)

על פי החשד חלק מהבכירים בחברת אלבר עברו על החוק – כביכול – בפרשת היבוא המקביל.

 

בין החשודים בפרשה ניתן למצוא את יו"ר דירקטוריון החברה, אלי אלעזרא, ואחריו ושורת בכירים בעבר ובהווה, בהם ינון עמית (שימש מנכ"ל החברה עד תחילת 2015), אורן אלעזרא מנכ"ל החברה הנוכחי, אירית פרנקו – מי שהיתה סמנכ"לית הכספים, ורעות בנודיס - מנהלת הרכש.

לפי כתב החשדות נגד הבכירים בחברה "בשלהי 2013 התקבלה החלטה באלבר על הקמת תחום פעילות של יבוא מקביל של כלי רכב לישראל. לנוכח מגבלות שנקבעו בדין על ייבוא מקביל של כלי רכב, רקמה אלבר ביחד עם גורמים נוספים תוכנית עבריינית, שמטרתה להונות את משרד התחבורה ולהציג לו מסמכים מזויפים על מנת לקבל היתר ייבוא מקביל עבור אלבר".

פרקליטות מיסוי וכלכלה הודיעה לחברה כי הבכירים חשודים בקבלת היתרי יבוא מקביל ורישיונות יבוא במרמה ממשרד התחבורה, זיוף הסכמים עם סוכני הפצת רכב בחו"ל, נוסח הפרקליטות כתב החשדות נגד בכירי חברת אלברהם חשודים, כל אחד בהתאם לחלקו, בקבלת היתרי יבוא מקביל ורישיונות יבוא במרמה ממשרד התחבורה, זיוף הסכמים עם סוכני הפצת רכב בחו"ל, עבירות הברחה של כלי רכב בניגוד לפקודת המכס, עבירות על חוק מע"מ וחוק מס קנייה, עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות הלבנת הון, עבירות הברחה של כלי רכב בניגוד לפקודת המכס, עבירות על חוק מע"מ וחוק מס קנייה, עבירות רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות הלבנת הון. 

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    שאול 28/05/2020 15:25
    הגב לתגובה זו
    מקור כל הבעיות והתרמיות .
  • 7.
    דן 27/05/2020 09:38
    הגב לתגובה זו
    מלא לקוחות של אלבר נפגעו מפעילות החברה - יש מלא תלונות בעמוד בפייסבוק שנקרה נפגעי אלבר, שם סיפורים זוועה
  • 6.
    אביקו 26/05/2020 09:49
    הגב לתגובה זו
    מה יעשו להם , יקבלו קנס ועל תנאי . המדינה שלנו היא חממה לנוכלים .
  • 5.
    קש 26/05/2020 07:22
    הגב לתגובה זו
    כיום וגם קודם יש עודפי יצור אצל כל החברות שמייצרות רכבים ומרוב שיש עודפים עצומים החברות משכירות שדות תעופה נטושים כדי לחנות את הרכבים שאין להם רוכש ונגמר המקום גם באותם חניות .
  • ג'ק 28/05/2020 15:31
    הגב לתגובה זו
    המונופולים הם בעלי קשרים עם השלטון שמגן ושומר על הבלעדיות שלהם ומדכא מתחרים פוטנציאליים . שחיתות שפוגעת בצמיחה במיליארדי שקלים בשנה .
  • 4.
    יש לי איזה רושם שהיבואנים הרשמיים מעורבים בחקירה (ל"ת)
    העיקר שלא תהיה תחרות 26/05/2020 07:10
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יעקב הון שלטון 26/05/2020 06:46
    הגב לתגובה זו
    כל מי שיעז לקרוא תיגר אחת דינו....
  • ברכה 28/05/2020 15:32
    הגב לתגובה זו
    נרדם בשמירה ושותף לשחיתות .
  • 2.
    רונן 26/05/2020 04:57
    הגב לתגובה זו
    מחיר הרכבים בארץ הינם מהיקרים בעולם, הסיבה הראשונה היא המיסוי וההטלים, הסיבה השנייה זו החזירות של היבואנים הרשמיים, ביבוא מקביל היבואן המקביל יכול למכור לנו רכב במחיר זול משמעותית!!!! ממחיר הרכב אצל היבואן ועדיין להרוויח ממש טוב, אבל לא אסור ליבא או שמותר ליבא אך בתנאים מגבילים, אם השוק יהיה פתוח לכולנו יהיה טוב יותר, אז מי שעבריין כאן זה משרד התחבורה ויבואנים הרשמיים
  • 1.
    6 שנים בפנים לא סתם עשו הנפקת אגח הם תכננו את זה (ל"ת)
    YL 25/05/2020 21:24
    הגב לתגובה זו
ארצות הברית ויזה דרכון
צילום: Freepik

מהי ויזת זהב ואיפה עדיין אפשר להשיג אחת?

בעולם שמקשיח גבולות ומגבלות הגירה, מדינות רבות ממשיכות להציע מסלול מהיר לתושבות ולעיתים גם לאזרחות - למי שמוכן לשלם; מה עומד מאחורי הטרנד, למה הוא מצטמצם ואיפה הוא עדיין פתוח



עמית בר |
נושאים בכתבה ויזה זהב

ממשל טראמפ השיק לאחרונה רשמית את תוכנית ה-Gold Card בארה"ב, שמאפשרת לזרים אמידים להשיג אשרת הגירה קבועה (גרין קארד) בתמורה לתרומה של מיליון דולר לאוצר הפדרלי, או שני מיליון דולר דרך תאגיד. התוכנית, שהוכרזה בפברואר 2025 והוסדרה בצו נשיאותי מספר 14351, כוללת גם אופציית Platinum Card בעלות של חמישה מיליון דולר, שמקנה פטורים ממס על הכנסות מחוץ לארה"ב. מאז השקת האתר trumpcard.gov, הוגשו אלפי בקשות ראשוניות, בעיקר ממשקיעים מסין, הודו והמזרח התיכון, עם הכנסה צפויה לארה"ב של 50 מיליארד דולר בשנה הראשונה. זוהי התפתחות משמעותית בשוק הגלובלי של ויזות זהב, ששווי השוק שלו הוערך עד כה ב-30-50 מיליארד דולר בשנה וצפוי לגדול אפילו פי 2 בזכות המהלך של טראמפ. 

ויזות זהב, או תוכניות תושבות בהשקעה (Residence by Investment), קיימות כבר ארבעה עשורים ומשמשות ככלי כלכלי למדינות שמחפשות זרימת הון זר. בשנת 2024 נמכרו כ-10,000 ויזות כאלו ברחבי העולם, עם השקעה ממוצעת של 500 אלף דולר למשקיע. עם זאת, בשנת 2025 נרשמת מגמה של צמצום: 12 מדינות סגרו או הגבילו תוכניות, בעיקר באירופה, בעקבות לחץ מהאיחוד האירופי על סיכוני הלבנת הון וביטחון. למרות זאת, כ-30 תוכניות נותרו פעילות, עם דגש על אסיה, המזרח התיכון והקריביים.


מהי ויזת זהב


ויזת זהב מאפשרת למשקיע זר להשיג תושבות זמנית או קבועה במדינה בתמורה להשקעה מינימלית מוגדרת. ההשקעה יכולה לכלול רכישת נדל"ן (בממוצע 300-800 אלף דולר), השקעה בקרנות ממשלתיות (מ-250 אלף דולר), הקמת עסק שיוצר 10-50 מקומות עבודה, או תרומה ישירה לממשלה (מ-100 אלף דולר). ברוב התוכניות אין דרישה למגורים קבועים - רק ביקור מינימלי של 7-30 יום בשנה - מה שהופך אותן לפתרון גמיש למשפחות אמידות שמחפשות גיוון גיאוגרפי, אופטימיזציית מס (למשל, פטורים על מס הון) או גישה לשווקים חדשים.

בשנת 2025 השוק מושך כ-150 אלף משקיעים פוטנציאליים, בעיקר מסין (35% מהבקשות), רוסיה (20%) והודו (15%), על רקע חוסר יציבות כלכלית ומגבלות יצוא הון. היתרונות כוללים ניידות גלובלית: למשל, תושבות באיחוד האירופי מאפשרת כניסה ללא ויזה ל-180 מדינות, וגישה למערכות חינוך ובריאות מתקדמות. עם זאת, התוכניות כוללות בדיקות רקע קפדניות (Due Diligence) שדורשות ניקיון פלילי ומקורות כספים לגיטימיים, עם שיעור דחייה של 5%-10%.

דרכון זהב, או אזרחות בהשקעה (Citizenship by Investment), לוקח את הרעיון צעד קדימה ומעניק אזרחות מלאה בתוך 3-12 חודשים, ללא דרישת מגורים קודמת. בשנת 2025, 14 מדינות מציעות תוכניות כאלו, בעיקר באיים הקריביים, עם השקעה מינימלית של 200 אלף דולר. היתרון העיקרי הוא חופש תנועה: דרכון מהקריביים, למשל, מאפשר כניסה ללא ויזה ל-145-160 מדינות, כולל האיחוד האירופי, בריטניה וקנדה.