שני חשודים נעצרו בחשד להעלמת הכנסות ממכירת שטחי פרסום לגוגל

 השניים הופיעו ברשימת הישראלים המפיקים הכנסות מרשת האינטרנט מבלי לדווח; החשודים שוחררו למעצר בית בתנאים מגבילים
איתן גרסטנפלד |

חקירת רשות המסים הובילה למעצרם של שני ישראלים בחשד להעלמת הכנסות שהופקו ממכירת שטחי פרסום ל-Google Adsense. החקירה נפתחה בעקבות שיתוף פעולה נרחב בין פקיד שומה חקירות תל אביב לבין המחלקה לביקורת ממוחשבת ברשות המסים הנוגע לפעילות מסחר באינטרנט. בפעילותם, מיפו הגורמים רשימה של ישראלים המפיקים הכנסות מהאינטרנט מבלי לדווח לרשויות המס.

 

על פי בקשת המעצר של עירן נידם, תושב פתח תקווה העוסק בפיתוח תוספים לדפדפנים, עולה כי בין השנים 2011-2019 העלים החשוד הכנסות ממכירת שטחי פרסום לGoogle Adsense בסך של למעלה מ-2 מיליון שקל במצטבר. במהלך החקירה הודה החשוד כי הפיק ממכירת שטחי הפרסום כ-2 מיליון שקל ולא דיווח עליהם או שילם עליהם את המס כנדרש. עוד עלה במהלך החקירה כי לחשוד אין תיק במס הכנסה, והוא אינו מגיש דוחות כלל למס הכנסה.

 

מבקשת המעצר של יובל לוזון, תושב עכו העובד כשכיר בחברת סטארט אפ ישראלית בתחום תכנות מחשבים, עולה כי בין השנים 2012-2019 הפיק הכנסות נוספות, מעבר למשכורתו, ממכירת שטחי פרסום לGoogle Adsense בסך של למעלה מ-2 מיליון שקל. בחקירתו הודה כי הפיק מפעילות זו כ-2 מיליון שקל עליהם לא דיווח ולא שילם את המס כנדרש. במהלך החקירה עלה כי לחשוד אין תיק במס הכנסה והוא אינו מגיש דוחות למס הכנסה.

 

השופטת חנה קלוגמן, מבית משפט השלום בתל אביב, שחררה את החשודים בתנאים מגבילים ביניהם ערבות אישית על סך 300 אלף שקל, התחייבות צד ג' על סך 200 אלף שקל, הפקדת מזומן בסך 80 אלף שקל והוצאת צו עיכוב יציאה מהארץ ל-180 יום.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד