לפיד מגיב על 'גברת כהן': בלי מעמד ביניים חזק איך נעזור לחלשים?

גל של תגובות שטף את הרשתות החברתיות, וגורמים רבים הפנו אצבע מאשימה כלפי לפיד ה'מנותק' לכאורה. "אני מסכים שיש אנשים שקשה להם הרבה יותר"
סהר אביב | (11)

בתגובה לסערה שעורר סטטוס "גברת כהן" בפייסבוק של יאיר לפיד, בנוגע למעמד הביניים, משיב היום ר האוצר לביקורת שמופנית כלפיו בימים האחרונים. לפיד השיב בדיון שהתפתח בעמוד הפייסבוק, ואמר כי "השכר הממוצע במשק הוא 9,509 שקל, 20 אלף שקל ברוטו לזוג זהו בערך השכר הממוצע. בנטו, בערך נשאר לריקי ובעלה 14 אלף, ואם הם משלמים משכנתא ומגדלים שלושה ילדים אז גם להם לא קל".

עוד באותה תגובה, כתב לפיד: "אני מסכים שיש אנשים שקשה להם הרבה יותר, אבל בלי מעמד ביניים חזק שמשלם מיסים, איך נעזור לחלשים? מאיזה כסף?".

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אריק 07/04/2013 12:50
    הגב לתגובה זו
    נדאג למעמד הבניים כדי שהמדינה לא תצטרך לדאוג לחלשים. מעמד הבניים ידאג. נקיים עוד ועוד אירועיי "שנורר", נעודד הקמת עמותות לעזור לנזקקים, נעלים עין מתספורות בשוק ההון והפנסיה שלנו, נתרום את אוצרות המדינה לאלפיון העליון ונמשיך לעשן סגרים ולשתות ויסקי ...עדיף שישתוק וירד מהפייסבוק
  • 8.
    דוד 07/04/2013 11:26
    הגב לתגובה זו
    לפני שנה + עוד היה מאמד בניים , זהו הצלחתם לשחוק אותנו ( לפחות אני ) , מה שנותר זה כבר לא לישון בלילה !! רב תודות למדינה ...
  • 7.
    מוחלש 07/04/2013 11:00
    הגב לתגובה זו
    תוריד יוקר המחיה ב50% - אוטומטיט כל עם ישראל יחייה טוב לא רק "מעמד הבניים" נקודה!!!
  • 6.
    תמר 06/04/2013 20:49
    הגב לתגובה זו
    מעמד הביניים החזק יודע טוב לחזק את עצמו . אין קשר לחיזוק החלשים בכך שמעמד הביניים יתחזק עוד יותר.
  • 5.
    תמירה 06/04/2013 13:02
    הגב לתגובה זו
    עד היום החוקים נועדו לשמש את המלכים/שכבה דקה שניצלה את רוב העם ובעיקר את השכירים שמשלמים מיסים גבוהים (העבדים) , זיהית את הבעיה א ב ל הכסף צריך לבוא מהרכוש של אלה שגזרו קופון עד היום ותוספת כ"א מקצועי לטפל בכסף השחור משם צריכים לבוא המליארדים ולא לחשוב לרגע להטיל מיסים נוספים על אלה שנושאים את הנטל המירבי א ל א להקל כדי שירצו להישאר פה !
  • 4.
    ממני לא ממש תרויח הכסף יוצא מפה טיפין טיפין (ל"ת)
    ללפיד 05/04/2013 21:18
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יש לצ'פר משלמי המסים 05/04/2013 21:17
    הגב לתגובה זו
    עם כל הכבוד לאוכלוסיות אחרות, חלשות יותר, הן לא משלמות מיסים ואפילו נהנות מקצבאות או הטבות אחרות על חשבון משלמי המיסים. מעמד הביניים הבינוני-גבוה (20-30 אלף ברוטו למשק בית) הוא שמשלם 85-90 אחוז מהמיסים שמחזיקים את המדינה הזו, והוא ראוי שהמדינה תוריד קצת מהנטל שעל צווארו. לא יכול להיות שהמדינה גובה מס של 100 אלף ש"ח בשנה ממשק בית כזה, ולמשפחה במשק הבית הזה לא נשאר כסף לחסוך ולגור בבית משלו. הכל מעוות. מי שירש דירה (ואני לא ירשתי) הוא בפועל מיליונר, אבל אם הוא מרוויח 5000 שקל בחודש מתייחסים אליו במדינה כעני. זה קשקוש.
  • צודק/ת לגמרי 05/04/2013 21:33
    הגב לתגובה זו
    גם בביטוח לאומי - על החזקת רכב של 10 אלף ש"ח והחזקת 35 אלף בבנק פוסלים קצבאות - אבל להחזיק בדירה של 10 מיליון שקל מותר, מבלי שדורשים למכור אותה ולחיות מהכסף ובדירה קטנה יותר. אז בן אדם שחוסך לדירה ומחזיק את הכסף בבנק לא זכאי לקצבה - ואחד שכבר מחזיק בדירה כן זכאי. גם לגבי המיסים של מעמד הביניים - כל מי שמרוויח 20-30 אלף שקל הוא שמחזיק את המדינה ולא מקבל כלום בחזרה.
  • אני מכירה 05/04/2013 22:13
    ומכונית ויש להם רכוש במליונים ולא עושים להם כלום. חברה שלי נוסעת 3 פעמים בשנה לחו"ל ומקבלת הבטחת הכנסה ויש לה 170 אלף שח . היא חיה יותר טוב ממני שלא מקבלת הבטחה יש לה פטור מארנונה חשמל וכו' ומישהו שיש לו דירה בבניה במקום הכי יוקרתי בת"א קו ראשון לים מקבל הבטחת הכנה עם מאה אלף שח בבנק. ויש לו גם הכנסה מפנסיה. 1300 שח. ההטבות שהם מקבלים זה יותר ממי שעובד ומרויח. במקום לשלם מיסים הם משלמים החזקת רכב מ 5000 שח נשאר אותו דבר כמו אחד שלא עובד הם כל הזמן בבית קפה . צריך לפנות למנכל בטוח לאומי אבל הוא לא יעשה כלום .
  • 2.
    הנגיד 05/04/2013 21:13
    הגב לתגובה זו
    נמאסתם!
  • 1.
    גב כהן המליונרית 05/04/2013 21:12
    הגב לתגובה זו
    תתחילו לתקן את הטעות של טרכטנברג 25% מס על הבורסה זה הרבה לעם נמאס . החלה תנועת המחאה החדשה שכל מה שאפשר להוציא מהבורסה עובר לדולרים.
פרופ' אמיר ירון (רשתות)פרופ' אמיר ירון (רשתות)
דבר הנגיד

פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"

אולי היית שמרן מדי? "זאת מחמאה"; היה מרווח גדול. הריבית הריאלית היא 2%. למה היא לא ירדה בעבר? "המחיר על טעות הוא גדול מאוד. עכשיו הבשילו התנאים"; מה המסר של הנגיד קדימה ואיפה תהיה הריבית עוד שנה?

אבישי עובדיה |

בנק ישראל הפחית היום את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. גם אנחנו אומרים "הגיע הזמן", גם אנחנו חושבים שזה היה צריך להיות לפני חודשים. אבל בנק ישראל הוא הקובע וכל החלטה שהוא מקבל עוברת דיונים רבים, ניתוחים רבים וסיעורי מוחות. אפשר שלא להסכים עם ההחלטות, אבל הן מקצועיות. בשיחה עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל "הטחנו" בו שאולי הוא "שמרן מדי ביחס להפחתת הריבית". 

"אני לוקח את זה כמחמאה", משיב, פרופ' ירון, "מדינות שעברו מלחמות מצאו את עצמן במצב כלכלי קשה. היו מצבים של היפר אינפלציה ופגיעה מהותית בכלכלה. אנחנו במצב יחסית טוב, עם אינפלציה מדודה לאורך התקופה שמתייצבת בתוך היעד. הכלכלה הישראלית עם פעילות ערה. זה הישג. זה הישג שאני בצניעות אגיד שחלק גדול ממנו הוא בזכות מדיניות שלא הייתי מכנה שמרנית, אלא  זהירה שקולה ופתוחה".

אנחנו בריבית ריאלית של 2%, הרבה מעבר למה שצריך. היה מרווח ביטחון גדול להוריד מעט את הריבית עוד קודם.

"המחיר על טעות גדול מאוד, רק שתנאי המשק הבשילו להפחתה של הריבית עשינו זאת ונמשיך לפעול בכפוף להתפתחויות. אנחנו רואים כעת את האינפלציה מתמתנת ועומדת ביעד, אננו רואים את הייסוף, ואת  ההתבססות של האינפלציה ביעד, וזה הוביל אותנו להחלטה".

בפעם הקודמת התנאים היו די קרובים.  

"היו תנאים שונים, דובר אז על כניסה בעצימות גדולה לעזה". 


הביקושים גבוהים 

פרופ' ירון מדבר עדיין על אי וודאות כלכלית, אבל נמוכה מבעבר. על פעילות ערה במשק, על שוק עבודה חזק וביקושים גדולים שמורגשים גם בכרטיסי האשראי. הביקושים האלו מצד אחד מרשימים, מצד שני הם "גול עצמי" לציבור הלווה (לרבות בעלי הדירות עם משכנתאות) כי הם מניעים את האינפלציה והדבר שהכי מפחיד את בנק ישראל בדומה לבנקים מרכזיים בעולם - הוא אינפלציה. אינפלציה שוחקת את הכסף, את ההון של הציבור. היא מס גדול בדלת האחורית והנשק הכי חזק נגדה הוא הריבית.    

לנגיד יש את כלי הריבית, לצד כלים נוספים (פעילות בשוק המט"ח, הדפסת כסף) כדי לאזן את הכלכלה. זה "משחק" עדין. הורדת את הריבית מוקדם מדי, האינפלציה יכולה לברוח למעלה, ואז המלחמה באינפלציה תהפוך לקשה יותר. בזבזת תחמושת ולא פגעת. הנגיד ירה רק כאשר ראה את המטרה בבירור. אין מקום לפספוסים, אבל כלכלה זה לא מדע מדויק. קחו שני כלכלנים מדופלמים וסיכוי טוב שהם יחשבו אחרת לגבי רוב הסוגיות הכלכליות. מעבר לכך, יש הרבה נעלמים ותלות בגורמים חיצוניים רבים ויש את הפסיכולוגיה. כלכלה, תרצו או לא היא חלק ממדעי ההתנהגות. אנשים קונים בגדים כי יש להם מצב רוח טוב, או כי הם רוצים ללכת לעבודה עם הבגד הזה. זה לא בהכרח קשור לשאלה אם יש להם כסף בחשבון או שזה משולם בתשלומים. אנשים בסיום מלחמה יגבירו ביקושים גם אם הם לא במצב מדהים, גם כי ההורים ירצו לפנק את הילדים על התקופה הקשה.

אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה אלי גליקמן צים

"דירקטוריון צים ממוקד בהשאת ערך משמעותית לכלל בעלי המניות של החברה", כותבים חברי הדירקטוריון ומפרטים על ההתפתחויות האחרונות בחברה בעקבות הניסיון של מנכ"ל החברה, אלי גליקמן לקנות את החברה.    

"לאחר שקיבל הצעה מקדמית ולא מחייבת לרכישת כל המניות הרגילות המונפקות של החברה מאלי גליקמן, המנכ"ל והנשיא של החברה, ומרמי אונגר", כותבים חברי הדירקטוריון "החל מיד וללא דיחוי בבחינה אסטרטגית של חלופות. במסגרת בחינה זו, דירקטוריון צים מינה את Evercore כיועץ הפיננסי שלו ואת משרד עורכי הדין מיתר ומשרד Skadden, Arps, Slate, Meagher & Flom LLP כיועצים המשפטיים שלו.

"הבחינה, אשר מתקיימת מזה חודשים אחדים, כוללת שקילה ובחינה של חלופות פוטנציאליות להשאת ערך, לרבות מכירת החברה והזדמנויות להקצאת הון והחזר הון, במטרה למקסם ערך לבעלי המניות. במסגרת בחינה זו, דירקטוריון צים קיבל הבעות עניין מצדדים רבים, לרבות עניין אסטרטגי, אותן הוא בוחן בקפידה.

"אין כל וודאות שעסקה כלשהי תתרחש כתוצאה מבחינת החלופות האמורות ודירקטוריון צים אינו צפוי ליתן עדכונים בנוגע לבחינה זו עד שיושג הסכם או עד שהבחינה תושלם בדרך אחרת".

לדירקטוריון צים מונו לאחרונה שני דירקטורים בלתי תלויים חדשים בעלי מוניטין רב - יאיר אבידן וד"ר יורם טורבוביץ' - אשר משלימים את המומחיות הפיננסית והעסקית המשמעותית של הדירקטוריון בעודו ממשיך להעריך חלופות למקסום ערך.