מתייחסים לדו"חות טבע: "דוח חלש על רקע השחיקה המשמעותית בגנריקה בארה"ב"

פסגות: "המניה נסחרת ברמות שפל המבטאות תחזית פסימית לגבי העתיד". הראל פיננסים: "השחיקה החדה בגנריקה בארה"ב ממחישה את החשיבות של השקות חדשות"

ענקית הגנריקה הישראלית, חברת טבע, פרסמה הבוקר את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה. בשורת ההכנסות רשמה טבע עלייה של 12% לרמה של 4.1 מיליארד דולר, בשורת הרווח רשמה טבע עלייה של 13% לרמה של 936 מיליון דולר או 1.04 דולר למניה. לכתבה המלאה

כלל פיננסים: רבעון חלש מהצפוי

לדבריו יונתן קרייזמן, אנליסט הפארמה של כלל פיננסים, "הרבעון של טבע היה חלש מהמצופה עם מכירות של 4.1 מיליארד דולר - מתחת לצפי ורווח למניה של 1.04 דולר, נמוך מתחזיות השוק אלמלא השפעות חיוביות משיעורי מס ו-Buy-Back - שאחראים על 3 סנט למניה."

עוד אומר קרייזמן, כי "התוצאות משקפות המשך רווחיות גבוהה מהקופקסון אשר בדרך להכנסות שנתיות של 3.7 מיליארד דולר לצד חולשה מדאיגה בגנריקה האמריקאית. אירופה מציגה יציבות כאשר סביבה עסקית מאתגרת בגרמניה מעיבה על ההתקדמות בשאר חלקי היבשת. מלבד הקופקסון, נקודת האור במגזר הגנרי היא שמפה אפשר רק לעלות. אנו נשארים בהמלצת תשואת יתר עם מחיר יעד של 58."

נתלי גוטליב מ- IBI: חולשה במכירות בצפון אמריקה

אנליסטית הפארמה של בית השקעות IBI, נתלי גוטליב אומרת כי התוצאות החלשות בצפון אמריקה קוזזו עם מכירות חזקות באירופה ובשווקים הבינ"ל. יחד עם שיעור מס נמוך ורכישה חוזרת של מניות ב- 400 מיליון דולר, מה שהוסיף כ- 1-2 סנט לרווח למנייה, טבע הצליחו לעמוד בתחזיות האנליסטים ולהציג רווח למנייה בהתאם לקונצנזוס.

פסגות: נסחרת ברמות שפל המבטאות תחזית פסימית לגבי העתיד"

בבית ההשקעות פסגות אומרים כי התוצאות אמנם חלשות אך מבטאות את תרומת הרכישות, כשהפעם תרומת רציופארם להכנסות ולרווחיות קיזזה מהחולשה בארה"ב. על רקע זה מתגברת חשיבות רכישת Cephalon, בעיקר בהקשר הסינרגיות הצפויות בהיקף של 500 מ' ד'. "אנו מוסיפים להעריך כי טבע נסחרת ברמות שפל המבטאות תחזית פסימית במיוחד לגבי העתיד ומותירים המלצת קנייה".

סטיבן טפר מהראל פיננסים: השחיקה החדה בגנריקה בארה"ב ממחישה את החשיבות של השקות חדשות

סטיבן טפר, אנליסט הביומד והפארמה בהראל פיננסים בתגובה לדוחות טבע לרבעון ראשון 2011: "יחסית לצפיות, הדוח היה חלש על רקע השחיקה המשמעותית בגנריקה בארה"ב, שאמורה להשתפר בהדרגה ולהיות מורגשת בעיקר בחציון השני של השנה.

בראיה ארוכת טווח חשוב לשים לב לרציפות ההשקות החדשות, שכל-כך חיוניות לצמיחה בארה"ב. מצד שני, חשוב לשים לב להמשך ההתרחבות של טבע מחוץ לארה"ב, שחיונית להורדת התלות הגבוהה של טבע בשוק הגנריקה בארה"ב." בהראל ממשיכים לסקר את טבע בהמלצת קנייה.

מיטב: רבעון טוב, המניה אינה אטרקטיבית

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    טל 11/05/2011 18:24
    הגב לתגובה זו
    כל כך מבינים ב" דואליות" כי בארץ אומרים א ובחול קורה ההפך מי מבין יותר???
  • משקיע 13/05/2011 10:31
    הגב לתגובה זו
    איזה סיבה יש לי להאמין שהם מבינים במקומיות??? יש מעט מאד אנאליסטים שאני סומך עליהם!
  • 4.
    טל 11/05/2011 18:21
    הגב לתגובה זו
    היא עולה מעל 3 אחוז מה תגידו על זה???
  • 3.
    לחלח 11/05/2011 15:27
    הגב לתגובה זו
    רק לאחר קניית פרוטליקס טבע תזנק
  • 2.
    צהפר 11/05/2011 14:39
    הגב לתגובה זו
    הטעות היסודית ומקור השקיעה של טבע הינה ברמת הקונספט האסטרטגי.בולעים-קונים הכל בהנחה שגוייה של יתרון הגודל.במקרה של טבע זה מכבר הפך לחסרון במקום השקעה גדלה במו" פ וגישה יצירתית ורואה למרחוק של צרכים תרופתיים עוסקים ברכישות אינסופיות של חברות על הפיתוח שלהן שוחקים הון ונסוגים.גישת ניהול כושלת, טכנוביורוקרטית מבית המדרש של יוצאי צה" ל. ינאי קח אחריות ולך הביתה
  • 1.
    הכריש 11/05/2011 13:24
    הגב לתגובה זו
    לקנות בלי להסס
ביטוח לאומי תעסוקה אבטלה
צילום: תמר מצפי

ביטוח לאומי: מאות אלפי זכאים יקבלו עד 1,200 ש"ח בחשבון

מענק חימום לקראת החורף בסכום של 600 עד 1,200 שקל לזכאים; למי מגיע ואיך לבקש מענק כזה?

רן קידר |
נושאים בכתבה ביטוח לאומי מענק

המדינה תעביר מענקי סיוע לחימום - רובם ישולמו אוטומטית לחשבון הבנק של הזכאים. המוסד לביטוח לאומי בשיתוף משרד הרווחה יתחיל בימים הקרובים להעביר מענקי חימום לאזרחים הזכאים לכך, לקראת עונת החורף הקרבה.

מענק חד פעמי להקלה בחשבונות החימום

מדובר בתשלום חד פעמי, שמיועד להקל על ההוצאה של משקי בית מוחלשים בחשבונות החימום - בין אם מדובר בחשמל, גז, דלק או אמצעים אחרים. המענקים נעים בטווח של 600 עד 1,200 שקלים למשפחה, בהתאם לקריטריוני הזכאות. סכומים גבוהים יותר יועברו לקבוצות אוכלוסייה מסוימות, כמו קשישים או ניצולי שואה. לפי נתוני ביטוח לאומי, המענק הסטנדרטי לשנת 2025 עומד על 649 שקלים - סכום שנקבע בהתאם למנגנון חישוב שנתי המשלב עדכון קצבאות והוצאות אנרגיה ממוצעות.

מי זכאי למענק ומתי ייכנס הכסף?

ברוב המקרים, הזכאים לא יצטרכו להגיש בקשה - המענק יוזרם באופן אוטומטי לחשבונם, לפי נתוני הזכאות שכבר קיימים בביטוח הלאומי. ההעברות צפויות להתבצע כבר בימים הקרובים, חלק מהתשלומים יוקדם למועד שלפני 28 באוקטובר - תאריך תשלום הקצבאות החודשי.

בין מקבלי המענק נמצאים:

  • מקבלי קצבת אזרח ותיק עם תוספת השלמת הכנסה
  • מקבלי קצבאות נכות וסיעוד
  • זכאים לקצבת שאירים שהגיעו לגיל פרישה
  • חיילים משוחררים ונפגעי פעולות איבה
  • ניצולי שואה
  • משפחות עם ילדים בהכנסה נמוכה

בנוסף, מי שקיבל גמלת אזרח ותיק מיוחדת או תוספת בגין השלמת הכנסה באחד מהחודשים האחרונים - יזכה אף הוא לקבלת המענק.

אוטובוס
צילום: FREEPIK

משרד התחבורה במתווה חדש ומשופר לגיוס נהגי אוטובוס

משרד התחבורה משיק מתווה חדש לעידוד הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, המצטרף לשורה של צעדים לשיפור תנאי העבודה של הנהגים, מעמדם וביטחונם; השרה רגב: "המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח"

רן קידר |

משרד התחבורה, באמצעות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית פרסם מתווה חדש לסיוע במימון הכשרת נהגי אוטובוס חדשים, כחלק ממדיניות כוללת שמובילה שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב, לחיזוק מעמדם של נהגי התחבורה הציבורית בישראל. המתווה נועד לעודד גיוס נהגים חדשים לענף ולהבטיח את השתלבותם בעבודה בפועל, במטרה לתת מענה למחסור החמור בנהגי אוטובוס ולתמוך בהרחבת ושיפור השירות לנוסעים. 

במסגרת היוזמה, יוענקו לחברות האוטובוסים תמריצים כספיים עבור הכשרה והעסקה של נהגים חדשים, הכוללים מענקי הכשרה ומענקי התמדה. משרד התחבורה פועל בשנים האחרונות לחיזוק מעמד הנהגים, לשיפור תנאי העבודה שלהם ולשמירה על ביטחונם האישי, על רקע התגברות מקרי האלימות כלפיהם. בין הצעדים שבוצעו: התקנת מחיצות מגן בכל האוטובוסים החדשים, הצבת מצלמות ולחצני מצוקה המחוברים ישירות לחברות התחבורה ולמשטרה, והובלת קמפיין תקשורתי נרחב להעלאת המודעות לחשיבותו של הנהג ולתרומתו למערכת התחבורה הציבורית. 

בתקופת כהונתה של שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, הועלה שכר הנהגים ב-11%, נקבעה תקופת הכשרה בתשלום, והוקמו עשרות תחנות ריענון ומנוחה לנהגים ברחבי הארץ. עד כה הוקמו למעלה מ-65 תחנות ריענון, ועד סוף השנה צפויות לקום כ-40 תחנות נוספות. במשרד התחבורה מציינים כי המאמצים הללו נשאו פרי: בשנתיים האחרונות הצטרפו לענף התחבורה הציבורית כ-7,000 נהגים חדשים - עלייה של כ-13% לעומת שנים קודמות. 

נציגי משרד התחבורה והרשות הארצית לתחבורה ציבורית מנהלים דיאלוג מתמיד עם ארגוני הנהגים ומפעילי התחבורה הציבורית, במטרה להמשיך ולפתח פתרונות מותאמים לשיפור תנאי העבודה, ההכשרה והביטחון של הנהגים. 

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב: "לצד השקעה חסרת תקדים בהקמת מערכות הסעת המונים מתקדמות ובהטמעת טכנולוגיות חדשניות, מערך האוטובוסים הוא עדיין נדבך מרכזי וחיוני במערך פתרונות התחבורה הציבורית, המאפשר מתן שירות רחב ומסועף לכל יישוב בישראל. נהגי האוטובוסים הם הלב הפועם של המערכת , ובשנים האחרונות שמנו דגש מיוחד על שיפור תנאיהם וביטחונם, מהתקנת מחיצות מגן ועד העלאת שכר. המתווה החדש נועד לעודד הצטרפות נהגים איכותיים לענף ולהעניק להם ביטחון תעסוקתי, מתוך הכרה בכך שהנהג הוא המרכיב החיוני המאפשר לנו לספק תחבורה ציבורית נגישה ובטוחה לכל אזרח. החזון שלנו אומר בפשטות: אם הנהגים מרוצים ובטוחים - גם הנוסעים יהיו מרוצים ובטוחים".