פרסום ראשון

משנה מקום, משנה מזל? לידר שוקי הון עוזבת את 'פליישר' לטובת מוטי שרף

בית ההשקעות עבר תקופה לא קלה, עסקית ותקשורתית. אחרי עשור של טיפול צמוד על ידי 'פליישר יחסי ציבור', הטיפול התקשורתי עובר למוטי שרף
אלה ברייר | (12)

בית ההשקעות 'לידר שוקי הון' שכר את שירותיו של משרד 'שרף תקשורת' זאת לאחר שנפרד מהיועץ שהיה מזוהה עמו בשנים האחרונות - עמירם פליישר.

חברת 'לידר' עברה טלטלה רבה בשנים האחרונות. לאחר שעברה קשיים כלכליים, נרכשה 'לידר השקעות' לפני כשנה וחצי על ידי איש העסקים האיטלקי דן דוד. לפני כ-8 חודשים התאבד המנכ"ל של 'לידר שוקי הון', דני ברק, דבר שהכניס להלם את עובדי החברה ואת שוק ההון. החברה גם ספגה מספר רב של עזיבות במחלקת המחקר שלה.

'פליישר יחסי ציבור' בבעלות יפעת ועמירם פליישר, שנוסד ב-1988, מטפל בתקציבים של לקוחות בעיקר מתחומי הכלכלה והפיננסים ומייצג בין היתר את קבוצת הביטוח והפיננסים הראל, בנק ההשקעות מריל לינץ, בואינג, פלאפון, אלביט מערכות, נובל אנרג'י ועוד.

'שרף תקשורת' בבעלות מוטי שרף, מספק שירותי ייעוץ בתחומי תקשורת-אסטרטגית, יחסי ציבור וניהול מוניטין לתאגידים ולקבוצות עסקיות בין היתר גם בתחום הפיננסים, בנקאות ושוק הון. בין לקוחות המשרד הקיימים: לאומי, פסגות, עמיתים ועוד.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    יוסףףף 03/02/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
    קנאים, תמשיכו לשלוח המוני שקיות חלב לכתבי צרכנות ושבו בשקט!!!
  • 10.
    חיים 03/02/2011 00:38
    הגב לתגובה זו
    לידר מדרדרת.מאז קפץ המנכ"ל הקודם אל מותו ומאז שהבעלים החדשים נכנסו, החברה מאבדת גובה. המעבר למשרד יח"צ חדש לא תעזור לחברה. במיוחד בלט הדבר היום בדרך בה בחר המשרד החדש שלהם להוציא את הסקירה של לידר על תחום האנרגיה. ההתנהלות הראתה שהם טירונים בתחום. לתת לביזפורטל את הידיעה לפרסום ראשון ואחר כך לדה מרקר ורק בסוף לגלובס ולכלכליסט מלמדת על ראייה לא נכונה של השוק. הם היו צרכים להוציא אותה לכולם באותו הזמן. עכשיו גלובס וכלכליסט יזכרו להם את זה. ובצדק. זו ממש טעות של טירונים. אז נכון שהתחרות בתחום הברוקראז' גדלה. ונכון שרוב הצוות של המנכ"ל הקודם עזב או הועזב, ולא נשארו שם אנשים עם הבנה וקשרים בתקשורת. וגם האנשים שתפקידים ליצור את הקשרים האלה הם לא ממש גאונים בתחום. נקווה שהם ילמדו. אבל על פי ההתחלה, הדרך תהייה קשה.
  • 9.
    מהפח אל הפחת (ל"ת)
    כולם יודעים 02/02/2011 21:03
    הגב לתגובה זו
  • (ל"ת)
    יוסףףף 03/02/2011 12:35
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    מביך 02/02/2011 18:55
    הגב לתגובה זו
    לאיש אין הישג אחד. כישלון עם ורמוס כישלון עם הוט, כישלון עם מירס, כישלון טיב טעם אבל מה....יודע למכור. סוחר טוב בלי קבלה אחת.
  • 7.
    מסכנים לידר - עכשיו באמת הדרך למטה קרובה... (ל"ת)
    ת.ה 02/02/2011 14:46
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שישקו 02/02/2011 14:42
    הגב לתגובה זו
    מפרגנים...!!!! לא דואג לעמירם פליישר. לא חסרה לו עבודה.
  • 5.
    (ל"ת)
    המורה להיסטוריה 02/02/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מייק 02/02/2011 13:30
    הגב לתגובה זו
    מעניין איך ילך להם עם שרף..
  • 3.
    מבין עניין? 02/02/2011 12:25
    הגב לתגובה זו
    סלמי
  • 2.
    ת.ה 02/02/2011 12:24
    הגב לתגובה זו
    .
  • 1.
    מבין עניין 02/02/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    בן אדם שחצן בלי קבלות רק רעש - ממש פינצ'ר - כלב נובח שלא נושך וכנראה שגם לא ינשך לעולם. אם כל זה מאחל לו הצלחה .......
אמיר ירון בנק ישראל
צילום: World economic forum
מאקרו כלכלה

בנק ישראל מדבר על ירידה משמעותית בריבית, אבל יש נתון שעשוי לקלקל את התחזית

ריבית, אינפלציה וצמיחה - כל הפרמטרים האלו קשורים אחד לשני ומשפיעים אחד על השני. התחזית של בנק ישראל להורדת ריבית ועלייה בצמיחה, לצד ירידה באינפלציה - היא אתגר גדול. בצמיחה גבוהה לא מורידים ריבית. שאלות ותשובות 

מנדי הניג |

בנק ישראל פרסם תחזיות לפיהן תהיה אינפלציה מתונה יחסית, ריבית בירידה וצמיחה גבוהה. הבורסה מתמחרת אופטימיות וציפייה לסיום המלחמה ולתקופת שגשוג. אלא שצמיחה גבוהה ומהירה לא משתלבת עם ריבית נמוכה ולרוב גם לא עם ירידה באינפלציה. האם התחזיות של בנק ישראל להורדת ריבית ולצמיחה מוגזמות?   


איך מתומחרת כיום האינפלציה בשוק?
פערי תשואות באג"ח משקפים אינפלציה צפויה של כ־2% לשנים הקרובות, אך בפועל היא נעה כבר זמן רב סביב 3%.

למה בנק ישראל צופה אינפלציה נמוכה יותר?
הבנק מעריך ירידה באינפלציה בזכות התמתנות בצריכה וצמצום גיוסי המילואים, שיפחיתו לחצי שכר. אלא שתחזית כזו מתעלמת מלחצים מבניים כמו מחירי הדיור ושוק עבודה הדוק.

מה מייצר את הלחצים האינפלציוניים?
שוק עבודה חזק עם שיעור אבטלה נמוך, עליות חדות בשכר דירה בעקבות פגיעה בהיצע דירות במרכז הארץ, והצפי לזרימת תקציבי עתק לשיקום ולפיתוח - כולם תורמים לעליית מחירים.

מה המשמעות עבור משקיעים באג"ח?
בתנאים כאלה, אג"ח צמודות קצרות עשויות להעניק תשואה עודפת של עד אחוז וחצי בשנה הקרובה, לעומת אג"ח שקליות, משום שהן מתממשקות טוב יותר עם סביבת אינפלציה גבוהה.

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".