כלי חדש של גוגל למפרסמים: מנתח סבירות שצרכנים יבצעו סקרי שוק ורכישות באינטרנט
גוגל וארגון לשכות הפרסום האינטראקטיבי האירופי (IAB) השיקו בסוף השבוע האחרון כלי חדש, ’ברומטר המסחר הצרכני’, שנועד לספק לסוכנויות ולמפרסמים תובנות לגבי התנהגות הצרכנים. הכלי פעיל ב-27 מדינות, כולל ישראל, ויציג 36 קטגוריות מוצרים. הכלי החדש, המתבסס על נתוני חברת המחקר TNS, מאפשר למפרסמים ומשווקים לבחור מדינה או מספר מדינות, ולקבוע פרמטרים שונים על מנת לדעת מה הסבירות שהצרכנים יבצעו את סקר השוק והרכישה באינטרנט לגבי אותה קטגוריה או מוצר. עוד יאפשר הכלי להשוות את מעמד החיפוש המקוון בהשוואה למקורות מידע צרכניים אחרים במדינות שונות, כדי לדעת כיצד להקצות את תקציב השיווק. הנתונים שעליהם מבוסס הכלי יעודכנו מדי שנה. כך, לדוגמה, בבחינה אקראית של תחום המדפסות בישראל בקרב גולשי אינטרנט ’כבדים’ מכל הגילאים ומשני המינים, מצאנו כי 55% מהצרכנים מבצעים את סקר השוק שלהם אופליין - וגם רוכשים את המוצר אופליין. עוד נמצא, ש-30% עושים סקר שוק באינטרנט אולם מבצעים את הרכישה בחנויות לא מקוונות, ורק 9% עושים הן את סקר השוק והן את הרכישה אונליין. עם זאת, 67% משתמשים באתרי השוואת מחירים למוצרים אלה, ו-71% משתמשים במנועי חיפוש. ריקי דרורי, סמנכ"ל השיווק של גוגל בישראל: "חברות ומפרסמים נאלצים להשקיע משאבים רבים כדי להבין את התנהגות הצרכנים. החל מהיום, ברומטר המסחר הצרכני המשותף של גוגל ו-IAB יאפשר להם לנתח בחינם, במהירות ובקלות את התנהגות הצרכנים בפילוח קטגוריות מוצרים שונות במדינות שונות, וע"י כך להקצות את משאביהם ביתר אפקטיביות". המדינות הכלולות בכלי החדש הן אוסטריה, אוסטרליה, איחוד האמירויות הערביות, איטליה, אירלנד, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, דרום אפריקה, הולנד, הונגריה, טורקיה, יוון, ישראל, מצרים, נורווגיה, ניו זילנד, ספרד, פולין, פורטוגל, פינלנד, צ’כיה, צרפת, רוסיה, שוודיה ושווייץ.