הצרכן הישראלי אינו חושש: עלייה של 5.6% בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי ביולי-ספטמבר 2009
ברבעון קודם כאשר פורסמו נתוני עלייה ראשונים ברכישה באמצעות כרטיסי אשראי תהינו אם הם מציינים את סופו של המשבר, היום נראה כי אכן הצרכן הישראלי חוזר לקנות ואינו חושש מהמשבר שכנראה מאחוריו.
על פי נתוני המגמה, בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2009 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 5.6% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי; זאת, בהמשך לעלייה של 7.6% בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009 כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה המפורסמים היום (ד').
בקבוצת הרכישה 'מוצרים ושירותים אחרים' (הכוללת דלק חשמל וגז, מחשבים ותוכנה, ציוד ושירותי תחבורה ותקשורת, ספרים, פרסום, שירותי רפואה ותרופות ושונות), שהיוותה בשנת 2008 את החלק הארי ברכישות - 43%, נרשמה בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2009, על פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 3.2% בחישוב שנתי; זאת, בהמשך לעלייה של 2.4% בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009.
בקבוצת הרכישה 'מזון ומשקאות' (כולל שירותי אוכל), שהיוותה 19% מהרכישות בכרטיסי אשראי בשנת 2008, נרשמה בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2009, על פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 2.0% בחישוב שנתי; זאת, בהמשך לעלייה של 9.1% בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009.
בקבוצת הרכישה 'מוצרי תעשייה' (הכוללת הלבשה והנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה - כולל בתי כל-בו ורהיטים), שהיוותה 18% מהרכישות בשנת 2008, נרשמה בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2009, על פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 5.5% בחישוב שנתי; זאת, בהמשך לעלייה של 14.7% בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009.
בקבוצת הרכישה 'שירותים' (הכוללת שירותי ביטוח, טיסות ואירוח, פנאי ובילוי ושירותי עירייה וממשלה), שהיוותה 20% מהרכישות בשנת 2008, נרשמה בשלושת החודשים יולי-ספטמבר 2009, על פי נתוני המגמה, עלייה במחירים קבועים של 0.4% בחישוב שנתי ; זאת, בהמשך לעלייה של 6.7% בשלושת החודשים אפריל-יוני 2009.
* הנתונים על רכישות של צרכנים פרטיים בכרטיסי אשראי התקבלו מכל חברות כרטיסי האשראי הפועלות בישראל, ומחולקים לפי ארבע קבוצות רכישה ראשיות ולפי ענפי משנה, בהתאם לסיווג בתי העסק על-ידי חברות האשראי. הרכישות בכרטיסי אשראי מדווחות לפי סכום הרכישה הכולל של הצרכנים בבתי העסק, ומתייחסות לרכישות של ישראלים בארץ בלבד.