צעירים מכים את המיתון: קהל שלא ממהר להיכנע למשבר, וקובע כללים חדשים למשחק

מדובר בקהל הצעירים בגילאי 18-30 המונה כ - 1.2 מליון איש
מאיה זיסר |

בעקבות המשבר הכלכלי חוקי המשחק במשק השתנו, קריסת חברות גדולות ונפילתם של טייקונים פורסמו בכל מקום אפשרי והפאניקה השתלטה על הציבור, אבל למרות זאת חי בקרבנו קהל שלא ממהר להיכנע למשבר, וקובע כללים חדשים למשחק. מדובר בקהל הצעירים בגילאי 18-30 המונה כ - 1.2 מליון איש.

הצעירים בגילאי 18-30, נמצאים בדינאמיקה שונה ובחוקים משל עצמם - כאשר נכנסים לעומק לעולמם ניתן לראות שהמשבר לא ממש משפיע עליהם. בואו ננסה להבין למה: לרובם אין משכנתא, אין השקעות, מנויות, נדלן, חסכונות ואפילו לא קריירה שבסכנת קיום. הסטאטוס הכלכלי נשאר פחות או יותר קבוע ואף גדל. הצעירים מתייחסים למשבר כצרה של מבוגרים, של עשירים, כאל איזשהו גל שיחלוף ולא ירטיב אותם.

כמו כן, הצעירים אחרי הצבא כבר אינם תלויים כלכלית בהוריהם: בניגוד לבני הנוער שעדיין תלויים בהוריהם ולכן נפגעו מהמשבר הכלכלי, בני ה 18-30 מתנהלים בחוקיות אחרת: הם אינם חושבים יותר מידי על העתיד, הם חיים את הרגע, כל החיים עוד לפניהם, התחושה הרווחת בקרבם שיש להם עוד הרבה זמן להגשים את החלומות והשאיפות שלהם, אופטימיות מהולה בתמימות מרחפת באוויר. אי לכך משבר כלכלי מסוג זה לא ישנה להם את אורח חייהם, WHEN YOU'VE GOT NOTHING, YOU'VE GOT NOTHING TO LOOSE.

אורח חייו של קהל זה לא באמת השתנה בעקבות המיתון. הרגלי הבילוי והצריכה של הצעירים נשאר כמעט אותו הדבר. התחושה הכללית של המשבר גרמה לדעתי באופן פרדוקסאלי לאפקט הפוך בקרב הקהל הצעיר: בעקבות אווירת הנכאים המרחפת באוויר והמהדהדת בתקשורת, הצעירים, למרות שלא נפגעו מעשית מהמשבר, חשים צורך לפצות את עצמם באמצעות הגברת צריכת מותרות ובילויים.

אני נוהג לכנות את קהל הצעירים בגילאי 18-30 "המגנט"- אותה קבוצה שמהווה מושא לחיקוי גם בקרב הנוער וגם בקרב המבוגרים, ששואפים להשתייך אליה ולהידמות לה מבחינת אימוץ דפוסי צריכה והתנהגות, לכן, לדעתי, דווקא עכשיו בתקופת המיתון כדאי להתמקד ולהשקיע בצעירים בגילאים האלו, הם מהווים את מנוע הצמיחה העתידי של המשק. אותו דור המכונה דור ה-Y , שדובר עליו רבות כדור שעבר את המהפכה הטכנולוגית, שאימץ לחיכו את אורח החיים הנהנתני אשר נכנס לתקופה שבה העולם הפך לכפר גלובלי.

השילוב של עובדות אלו עם האופטימיות ותחושת האומוניפוטנציה, "הכל יכולה", בקרב הגילאים האלו יהפוך בעשור הקרוב את הדור הזה לעמוד התווך של הכלכלה שלנו הן מבחינת אופי הצריכה, הן מבחינת כושר ואופן היצור, והן מבחינת פריצות הדרך בתחומים השונים ברמה הגלובלית- הרבה יותר מאשר דור ה-X והוריהם דור הבייבי בומרס.

העליות ומורדות בכלכלה העולמית לאורך השנים נעות בצורה מחזורית, עוד רגע נעלה שוב על הגל, המשבר יחלוף, ודור ה- Y יעשה את שלו, רק תתנו להם את ההזדמנות.

זיו פופלבסקי מנכ"ל ובעלים של לעומק התודעה - חברת הפרסום והשיווק לצעירים

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה