השתוללות מבצעים במט"ח? החברות מציעות חופשות בחו"ל, סופ"ש באילת ב-99 דולר ואפילו רכב שכור
"פתח חשבון וקבל..... חופשה בחו"ל, בארץ, מכונית, איי פון ובעצם מה לא"? רק תפתח חשבון! חברת 'אי טריידר' יצאה לאחרונה בקמפיין בולט במיוחד תחת הכותרת "הלוואי שהבורסה תיפול" במטרה להגדיל את קהל לקוחותיה, Bizportal בדק מה מוכנות חברות המט"ח לעשות בכדי שאת החשבון אתם תפתחו דווקא בחברה כזו ולא אחרת.
בשוק פועלות לא מעט חברות מט"ח שבמצב השוק הנוכחי, האמת היא שיש להן מה להציע. בזמן ששוק המניות מיובש כמעט לחלוטין, שוק המט"ח מציע שלל אפשרויות בלונג ובשורט, נוסיף על זה את מאות ואולי אלפי מפוטרי ההיי-טק שיושבים בבית ומחפשים דרכים לייצר הכנסה, שלא לדבר על להפיג את השעמום. ככה נקבל קהל לא קטן שמוצא את דרכו לתחום המט"ח.
לכתבות נוספות בנושא שיווק ופרסום
כלל פורקס: "פתח חשבון - קבל חופשה בחו"ל"
בהתאם לכך, מבדיקה של Bizportal עולה כי בשבועות האחרונים המבצעים הופכים להיות צבעונים ואגרסיביים במיוחד. למשל: 'כלל פורקס' מבטיחים חופשה בחו"ל ובעבר גם חילקו ללקוחות את מכשיר האייפון הנחשק, ויש כאלו המבטיחים לסוחרים "מסחר עם אפס סיכון". מי שהיו אף יצירתיים יותר הם מט"ח 24 שיצאו בקמפיין אשר מבטיח רכב לקהל הסוחרים שלהם.
תוהים למה זה משתלם לחברות? גם אנחנו תהינו. לשם כך, שוחח Bizportal עם גלעד וכניש, סמנכ"ל השיווק של חברת מט"ח 24 ועם אורן אלדד מנכ"ל חברת 'כלל פורקס' בכדי להבין מה באמת עומד מאחורי המבצעים הללו.
מטח 24: "פתח חשבון - קבל רכב שכור"
לשאלתנו, מה עומד מאחורי המבצעים הללו ענה גלעד וכניש, סמנכ"ל השיווק של מט"ח 24, כי "מט"ח 24 יצאה במבצע זה בשל זיהוי הצורך בקרב קהל הלקוחות שלנו. הרבה שחקנים בשוק, מגיעים מענף ההייטק ובשל המשבר הכלכלי, כפי שידוע, רבים מהם איבדו את הרכב אם זה בשל פיטורים ואם זה בשל הקיצוצים בחברות ההייטק ונלקח מהם הרכב.
הרעיון שעומד מאחורי המבצע הוא לאפשר להם שיהיה להם רכב גם אם זה לתקופה זמנית". בהקשר זה מציין וכניש, כי "המבצע מתאים גם לצד השני, לחברות הליסינג, אשר גם כן במצוקה מאותן הסיבות שצוינו וכך הצלחנו להשיג מחירים אטרקטיביים ולהוציא לפועל את המבצע".
לשאלה, איך המבצע בכל זאת משתלם לחברה, הסביר וכניש, כי "במבצע שיצאנו מדובר ברכב שכור, שאנו נותנים לקהל הלקוחות לפרק זמן מסוים, זאת בתנאי שיסחרו בכמות מסוימת של עסקאות. כלומר, אנחנו מגלמים את עלות השכרת הרכב בכמות מחזורי העסקאות ודורשים מהלקוח מינימום של עסקאות, ברגע שבו הלקוח עומד בכמות העסקאות, מכוסה גם עלות הרכב".
וכניש מציין כי המבצע משתלם גם ללקוחות וגם להם מכיוון "שהלקוחות זוכים במתנות אטרקטיביות, הישראלים אוהבים מתנות ומבצעים משמעותיים, הרי לחלק רכב זה לא לחלק מחשב. החברה, באמצעות המבצעים המשמעותיים הללו ממנפת את עצמה וזוכה לקהל לקוחות נאמן".
אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס: "נתינת כסף מזמינה קהל לקוחות מאוד מסויים"
אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס, איננו מתלהב משלל המבצעים שמציפים את השוק לטענתו "הם הבטחות שווא ללקוח" אלדד טוען כי "ענף המט"ח פרוץ מאוד, רבים מבטיחים לסוחרים הרים וגבעות במבצעים שונים" אך בפועל, לטענתו, "כאשר קוראים את התקנון יש הבדל משמעותי בין המבצע למה שמקבל הלקוח".
לשאלתינו מה הוביל לכל המבצעים שיוצאות חברות המט"ח לאחרונה, ציין אלדד, כי "ענף המט"ח דווקא בתקופת המיתון פורח, התנודתיות בבורסה מיטיבה עם שוק המט"ח ולכן עולות חברות רבות בפרסום מסיבי, בכדי למשוך קהל לקוחות חדש, אנחנו משתדלים לא לצאת במבצעים אגרסיבים כמו אלו שמחלקים כסף", לטענתו, "סוג זה של תגמול, מזמין קהל לקוחות מסוים, לקוחות 'גרידיים', לכן, הוא מעדיף תמיד לקשור את המתנות, אם זה אייפון ואם זה מחשב, לעולם התוכן של שוק המט"ח, ומשתדל לפנות לצד המושכל של האנשים".
אלדד מסביר את האפשרות של חברות המט"ח להציע מתנות יקרות ואטרקטיביות, "בענף המט"ח אחוזי הרווח גבוהים מאוד ולכן לא מעט מהכסף חוזר חזרה לחברה ומאפשר לה להשקיע אותו בשיווק".
ב-I FOREX דווקא לא מאמינים במתנות - נותנים כסף. "שקל מתנה על כל דולר השקעה"
חברת I FOREX מציעה ללקוחותיה כסף ולא מתנות, מבצעים כמו "משווים ומשפרים כל הצעה מתחרה" או "שקל מתנה על כל דולר השקעה". טינוביץ' מחברת I FOREX מבהיר מה עומד מאחורי המבצעים בהם יצאה החברה,"שוק המט"ח הוא שוק מאוד דינאמי המושפע מהרבה דברים, כיום אחת הבעיות המרכזיות היא שקמות הרבה חברות שכל אחת חושבת שתעשה את 'המיליון הבא', בעקבות כך אנשים מאוד מבולבלים - השוק הפך ל'מסחרה' ולכן יש ירידה בערך המתנות, אנשים כבר לא מבינים מי נותן מה ולמה ולכן החלטנו להתאים את המבצע לשוק עצמו, אנחנו לא נותנים מתנות אלא בונוסים על השקעה - אנחנו מאמינים שאין מתנה יותר טובה מאשר כסף ולכן מציעים כסף ללקוחות שלנו על כל השקעה".
טינוביץ מציין כי "כמובן שאנו מתנים את המבצע במינימום עסקאות ובאיזשהי התחייבות המטרה להגיע לקהל לקוחות רציניים ולא לאנשים שמגיעים רק בשביל המבצעים"
פורקס פלייס: "פתח חשבון - קבל סופ"ש במלון 5 כוכבים באילת ב-99 דולר"
חברת פורקס פלייס מציעה לקהל הלקוחות שלה סופ"ש באילת ב'מלון הנסיכה באילת ב-99 דולר, לדברי יוסי הרצוג, מנכ"ל החברה, "זוהי השקעה שיווקית בכדי לגייס לקוחות חדשים לחברה, המטרה היא לתת ללקוח סופ"ש מסובסד בו אנו נותנים ללקוחות אירוח מלא ובנוסף הדרכות על תחום המט"ח מהאנשים המובילים בתחום." לדבריו של "המבצע לא היה מותנה בשום הבטחה מצד הלקוח, בניגוד למבצעים אחרים המוצעים בשוק המט"ח".

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services 2.67% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.
יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאלמנכ"ל רפאל: "גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית"
יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה על כיפת ברזל -"הצלנו רבבות אזרחים", על מכירת כיפת ברזל בעולם - "רק לידידות הקרובות ביותר, המדינה נזהרת במתן רישיונות ייצוא", על הצמיחה העתידית, הנפקה ומכירות לגרמניה וסעודיה
התוצאות של רפאל לרבעון השלישי טובות - מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר", התוצאות של רבעון רביעי שעונתית הוא חזק מאוד יהיו טובות עוד יותר. הצבר בשיא של כל הזמנים. זה זמן להנפיק, אבל יואב תורג'מן, מנכ"ל רפאל שמכוון להנפקה, יודע שיש תור - רק אחרי שהתעשייה האווירית תונפק (אם תונפק) יהיה אפשר לדבר על רפאל. ברפאל יש רגישות גודלה יותר בשל קשר סימביוזי חזק מאוד עם מערכת המו"פ של משרד הביטחון (מפא"ת). לכל חברות התעשייה הביטחונית יש קשר הדוק עם משרד הביטחון והצבא, ברפאל מסיבות היסטוריות וכי היא נחשבת ל"מעבדת מו"פ" של הצבא, זה אפילו משמעותי יותר.
ועדיין, תורג'מן סבור שהנפקה מאוד חשובה ונחוצה, ובכלל, בין השורות, אפשר לשמוע ממנו קולות שמדברים דווקא על החסמים שנובעים מהקשר ההדוק למשרד הביטחון. הוא לא מתלונן, הוא כמובן יודע שההצלחה הגדולה של המערכות היא תולדה של שיתוף פעולה הדוק עם משהב"ט והצבא, אבל כיפת ברזל שהיא מערכת מאוד מוצלחת כמעט ולא נמכרת החוצה. "רק לידידות הטובות ביותר שלנו", אומר תורג'מן ומכוון לארה"ב.
ההצלחה מוכחת, פתרון שהציל אלפים רבים של חיים. למה לא לנצל את הביקושים ולמכור הרבה?
"רבבות אנשים. אנחנו מעריכים שהפעלת כיפת ברזל במלחמה הצילה רבבות אנשים. הקמנו עכשיו מפעל יחד עם ריית'און, שותף אמריקאי שלנו לייצור כיפות ברזל למארינס. כיפת ברזל היא עוגן מאוד משמעותי ביכולת ההגנה של מדינת ישראל וככזה המדינה נזהרת במתן רישיונות של שיווק לייצוא. זה ברור ונכון, אבל, זה אומר שלא מיצינו כלל את הפוטנציאל של מכירות המערכת".
נורמליזציה עם סעודיה, אם תהיה ובהמשך להצטיידות שלהם במטוסי קרב מארה"ב - ה-F-35, עשויה להגדיר אותה כידידה. הם צריכים את כיפת ברזל מול האיומים מסביב. תמכרו להם מערכות כיפת ברזל?
- 10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?
- מנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אני מניח שהיא תרצה הרבה מאוד מערכות של כיפת ברזל. כל העולם ראה את היכולות שלנו במלחמה, ראה את היכולות ב'עם כלביא'. כולם מבינים את העליונות האווירית, את יכולות המודיעין ומערכות ההגנה של ישראל. הביקושים למערכות שלנו מאוד גדולים".
ועדיין, יש עלייה בצבר, אבל איך זה שכיפת ברזל לא נמכרת לידידות שלנו בעשרות רבות של מיליארדים?
"אישורי הייצוא לא פשוטים. אנחנו מוכרים לידידות קרובות, ולא ממצים את פוטנציאל השוק".
גרמניה היא לא ידידה קרובה?
"גרמניה היא ידידה מאוד קרובה של ישראל ויש שיח מאוד אינטימי בין מערכת הביטחון הישראלית לגרמנית וגרמניה זוכה לעדיפות גבוהה".
