השתוללות מבצעים במט"ח? החברות מציעות חופשות בחו"ל, סופ"ש באילת ב-99 דולר ואפילו רכב שכור

"למפוטרי ההיי-טק לקחו את הרכב ומצד שני חברות הליסינג במצוקה, זה לתת מענה לצורך" כך אומרים ב"מטח 24". Bizportal בדק את המבצעים הכי אגרסיבים שמציע הענף
מאיה זיסר |

"פתח חשבון וקבל..... חופשה בחו"ל, בארץ, מכונית, איי פון ובעצם מה לא"? רק תפתח חשבון! חברת 'אי טריידר' יצאה לאחרונה בקמפיין בולט במיוחד תחת הכותרת "הלוואי שהבורסה תיפול" במטרה להגדיל את קהל לקוחותיה, Bizportal בדק מה מוכנות חברות המט"ח לעשות בכדי שאת החשבון אתם תפתחו דווקא בחברה כזו ולא אחרת.

בשוק פועלות לא מעט חברות מט"ח שבמצב השוק הנוכחי, האמת היא שיש להן מה להציע. בזמן ששוק המניות מיובש כמעט לחלוטין, שוק המט"ח מציע שלל אפשרויות בלונג ובשורט, נוסיף על זה את מאות ואולי אלפי מפוטרי ההיי-טק שיושבים בבית ומחפשים דרכים לייצר הכנסה, שלא לדבר על להפיג את השעמום. ככה נקבל קהל לא קטן שמוצא את דרכו לתחום המט"ח.

לכתבות נוספות בנושא שיווק ופרסום

כלל פורקס: "פתח חשבון - קבל חופשה בחו"ל"

בהתאם לכך, מבדיקה של Bizportal עולה כי בשבועות האחרונים המבצעים הופכים להיות צבעונים ואגרסיביים במיוחד. למשל: 'כלל פורקס' מבטיחים חופשה בחו"ל ובעבר גם חילקו ללקוחות את מכשיר האייפון הנחשק, ויש כאלו המבטיחים לסוחרים "מסחר עם אפס סיכון". מי שהיו אף יצירתיים יותר הם מט"ח 24 שיצאו בקמפיין אשר מבטיח רכב לקהל הסוחרים שלהם.

תוהים למה זה משתלם לחברות? גם אנחנו תהינו. לשם כך, שוחח Bizportal עם גלעד וכניש, סמנכ"ל השיווק של חברת מט"ח 24 ועם אורן אלדד מנכ"ל חברת 'כלל פורקס' בכדי להבין מה באמת עומד מאחורי המבצעים הללו.

מטח 24: "פתח חשבון - קבל רכב שכור"

לשאלתנו, מה עומד מאחורי המבצעים הללו ענה גלעד וכניש, סמנכ"ל השיווק של מט"ח 24, כי "מט"ח 24 יצאה במבצע זה בשל זיהוי הצורך בקרב קהל הלקוחות שלנו. הרבה שחקנים בשוק, מגיעים מענף ההייטק ובשל המשבר הכלכלי, כפי שידוע, רבים מהם איבדו את הרכב אם זה בשל פיטורים ואם זה בשל הקיצוצים בחברות ההייטק ונלקח מהם הרכב.

הרעיון שעומד מאחורי המבצע הוא לאפשר להם שיהיה להם רכב גם אם זה לתקופה זמנית". בהקשר זה מציין וכניש, כי "המבצע מתאים גם לצד השני, לחברות הליסינג, אשר גם כן במצוקה מאותן הסיבות שצוינו וכך הצלחנו להשיג מחירים אטרקטיביים ולהוציא לפועל את המבצע".

לשאלה, איך המבצע בכל זאת משתלם לחברה, הסביר וכניש, כי "במבצע שיצאנו מדובר ברכב שכור, שאנו נותנים לקהל הלקוחות לפרק זמן מסוים, זאת בתנאי שיסחרו בכמות מסוימת של עסקאות. כלומר, אנחנו מגלמים את עלות השכרת הרכב בכמות מחזורי העסקאות ודורשים מהלקוח מינימום של עסקאות, ברגע שבו הלקוח עומד בכמות העסקאות, מכוסה גם עלות הרכב".

וכניש מציין כי המבצע משתלם גם ללקוחות וגם להם מכיוון "שהלקוחות זוכים במתנות אטרקטיביות, הישראלים אוהבים מתנות ומבצעים משמעותיים, הרי לחלק רכב זה לא לחלק מחשב. החברה, באמצעות המבצעים המשמעותיים הללו ממנפת את עצמה וזוכה לקהל לקוחות נאמן".

אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס: "נתינת כסף מזמינה קהל לקוחות מאוד מסויים"

אורן אלדד, מנכ"ל כלל פורקס, איננו מתלהב משלל המבצעים שמציפים את השוק לטענתו "הם הבטחות שווא ללקוח" אלדד טוען כי "ענף המט"ח פרוץ מאוד, רבים מבטיחים לסוחרים הרים וגבעות במבצעים שונים" אך בפועל, לטענתו, "כאשר קוראים את התקנון יש הבדל משמעותי בין המבצע למה שמקבל הלקוח".

לשאלתינו מה הוביל לכל המבצעים שיוצאות חברות המט"ח לאחרונה, ציין אלדד, כי "ענף המט"ח דווקא בתקופת המיתון פורח, התנודתיות בבורסה מיטיבה עם שוק המט"ח ולכן עולות חברות רבות בפרסום מסיבי, בכדי למשוך קהל לקוחות חדש, אנחנו משתדלים לא לצאת במבצעים אגרסיבים כמו אלו שמחלקים כסף", לטענתו, "סוג זה של תגמול, מזמין קהל לקוחות מסוים, לקוחות 'גרידיים', לכן, הוא מעדיף תמיד לקשור את המתנות, אם זה אייפון ואם זה מחשב, לעולם התוכן של שוק המט"ח, ומשתדל לפנות לצד המושכל של האנשים".

אלדד מסביר את האפשרות של חברות המט"ח להציע מתנות יקרות ואטרקטיביות, "בענף המט"ח אחוזי הרווח גבוהים מאוד ולכן לא מעט מהכסף חוזר חזרה לחברה ומאפשר לה להשקיע אותו בשיווק".

ב-I FOREX דווקא לא מאמינים במתנות - נותנים כסף. "שקל מתנה על כל דולר השקעה"

חברת I FOREX מציעה ללקוחותיה כסף ולא מתנות, מבצעים כמו "משווים ומשפרים כל הצעה מתחרה" או "שקל מתנה על כל דולר השקעה". טינוביץ' מחברת I FOREX מבהיר מה עומד מאחורי המבצעים בהם יצאה החברה,"שוק המט"ח הוא שוק מאוד דינאמי המושפע מהרבה דברים, כיום אחת הבעיות המרכזיות היא שקמות הרבה חברות שכל אחת חושבת שתעשה את 'המיליון הבא', בעקבות כך אנשים מאוד מבולבלים - השוק הפך ל'מסחרה' ולכן יש ירידה בערך המתנות, אנשים כבר לא מבינים מי נותן מה ולמה ולכן החלטנו להתאים את המבצע לשוק עצמו, אנחנו לא נותנים מתנות אלא בונוסים על השקעה - אנחנו מאמינים שאין מתנה יותר טובה מאשר כסף ולכן מציעים כסף ללקוחות שלנו על כל השקעה".

טינוביץ מציין כי "כמובן שאנו מתנים את המבצע במינימום עסקאות ובאיזשהי התחייבות המטרה להגיע לקהל לקוחות רציניים ולא לאנשים שמגיעים רק בשביל המבצעים"

פורקס פלייס: "פתח חשבון - קבל סופ"ש במלון 5 כוכבים באילת ב-99 דולר"

חברת פורקס פלייס מציעה לקהל הלקוחות שלה סופ"ש באילת ב'מלון הנסיכה באילת ב-99 דולר, לדברי יוסי הרצוג, מנכ"ל החברה, "זוהי השקעה שיווקית בכדי לגייס לקוחות חדשים לחברה, המטרה היא לתת ללקוח סופ"ש מסובסד בו אנו נותנים ללקוחות אירוח מלא ובנוסף הדרכות על תחום המט"ח מהאנשים המובילים בתחום." לדבריו של "המבצע לא היה מותנה בשום הבטחה מצד הלקוח, בניגוד למבצעים אחרים המוצעים בשוק המט"ח".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פרופ' אמיר ירון (רשתות)פרופ' אמיר ירון (רשתות)
דבר הנגיד

פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"

אולי היית שמרן מדי? "זאת מחמאה"; היה מרווח גדול. הריבית הריאלית היא 2%. למה היא לא ירדה בעבר? "המחיר על טעות הוא גדול מאוד. עכשיו הבשילו התנאים"; מה המסר של הנגיד קדימה ואיפה תהיה הריבית עוד שנה?

אבישי עובדיה |

בנק ישראל הפחית היום את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. גם אנחנו אומרים "הגיע הזמן", גם אנחנו חושבים שזה היה צריך להיות לפני חודשים. אבל בנק ישראל הוא הקובע וכל החלטה שהוא מקבל עוברת דיונים רבים, ניתוחים רבים וסיעורי מוחות. אפשר שלא להסכים עם ההחלטות, אבל הן מקצועיות. בשיחה עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל "הטחנו" בו שאולי הוא "שמרן מדי ביחס להפחתת הריבית". 

"אני לוקח את זה כמחמאה", משיב, פרופ' ירון, "מדינות שעברו מלחמות מצאו את עצמן במצב כלכלי קשה. היו מצבים של היפר אינפלציה ופגיעה מהותית בכלכלה. אנחנו במצב יחסית טוב, עם אינפלציה מדודה לאורך התקופה שמתייצבת בתוך היעד. הכלכלה הישראלית עם פעילות ערה. זה הישג. זה הישג שאני בצניעות אגיד שחלק גדול ממנו הוא בזכות מדיניות שלא הייתי מכנה שמרנית, אלא  זהירה שקולה ופתוחה".

אנחנו בריבית ריאלית של 2%, הרבה מעבר למה שצריך. היה מרווח ביטחון גדול להוריד מעט את הריבית עוד קודם.

"המחיר על טעות גדול מאוד, רק שתנאי המשק הבשילו להפחתה של הריבית עשינו זאת ונמשיך לפעול בכפוף להתפתחויות. אנחנו רואים כעת את האינפלציה מתמתנת ועומדת ביעד, אננו רואים את הייסוף, ואת  ההתבססות של האינפלציה ביעד, וזה הוביל אותנו להחלטה".

בפעם הקודמת התנאים היו די קרובים.  

"היו תנאים שונים, דובר אז על כניסה בעצימות גדולה לעזה". 


הביקושים גבוהים 

פרופ' ירון מדבר עדיין על אי וודאות כלכלית, אבל נמוכה מבעבר. על פעילות ערה במשק, על שוק עבודה חזק וביקושים גדולים שמורגשים גם בכרטיסי האשראי. הביקושים האלו מצד אחד מרשימים, מצד שני הם "גול עצמי" לציבור הלווה (לרבות בעלי הדירות עם משכנתאות) כי הם מניעים את האינפלציה והדבר שהכי מפחיד את בנק ישראל בדומה לבנקים מרכזיים בעולם - הוא אינפלציה. אינפלציה שוחקת את הכסף, את ההון של הציבור. היא מס גדול בדלת האחורית והנשק הכי חזק נגדה הוא הריבית.    

לנגיד יש את כלי הריבית, לצד כלים נוספים (פעילות בשוק המט"ח, הדפסת כסף) כדי לאזן את הכלכלה. זה "משחק" עדין. הורדת את הריבית מוקדם מדי, האינפלציה יכולה לברוח למעלה, ואז המלחמה באינפלציה תהפוך לקשה יותר. בזבזת תחמושת ולא פגעת. הנגיד ירה רק כאשר ראה את המטרה בבירור. אין מקום לפספוסים, אבל כלכלה זה לא מדע מדויק. קחו שני כלכלנים מדופלמים וסיכוי טוב שהם יחשבו אחרת לגבי רוב הסוגיות הכלכליות. מעבר לכך, יש הרבה נעלמים ותלות בגורמים חיצוניים רבים ויש את הפסיכולוגיה. כלכלה, תרצו או לא היא חלק ממדעי ההתנהגות. אנשים קונים בגדים כי יש להם מצב רוח טוב, או כי הם רוצים ללכת לעבודה עם הבגד הזה. זה לא בהכרח קשור לשאלה אם יש להם כסף בחשבון או שזה משולם בתשלומים. אנשים בסיום מלחמה יגבירו ביקושים גם אם הם לא במצב מדהים, גם כי ההורים ירצו לפנק את הילדים על התקופה הקשה.

פרופ' אמיר ירון (רשתות)פרופ' אמיר ירון (רשתות)
דבר הנגיד

פרופ' אמיר ירון: "המצב הכלכלי הוא הישג ובצניעות - חלק גדול נובע מהמדיניות שלנו"

אולי היית שמרן מדי? "זאת מחמאה"; היה מרווח גדול. הריבית הריאלית היא 2%. למה היא לא ירדה בעבר? "המחיר על טעות הוא גדול מאוד. עכשיו הבשילו התנאים"; מה המסר של הנגיד קדימה ואיפה תהיה הריבית עוד שנה?

אבישי עובדיה |

בנק ישראל הפחית היום את הריבית ב-0.25% ל-4.25%. גם אנחנו אומרים "הגיע הזמן", גם אנחנו חושבים שזה היה צריך להיות לפני חודשים. אבל בנק ישראל הוא הקובע וכל החלטה שהוא מקבל עוברת דיונים רבים, ניתוחים רבים וסיעורי מוחות. אפשר שלא להסכים עם ההחלטות, אבל הן מקצועיות. בשיחה עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל "הטחנו" בו שאולי הוא "שמרן מדי ביחס להפחתת הריבית". 

"אני לוקח את זה כמחמאה", משיב, פרופ' ירון, "מדינות שעברו מלחמות מצאו את עצמן במצב כלכלי קשה. היו מצבים של היפר אינפלציה ופגיעה מהותית בכלכלה. אנחנו במצב יחסית טוב, עם אינפלציה מדודה לאורך התקופה שמתייצבת בתוך היעד. הכלכלה הישראלית עם פעילות ערה. זה הישג. זה הישג שאני בצניעות אגיד שחלק גדול ממנו הוא בזכות מדיניות שלא הייתי מכנה שמרנית, אלא  זהירה שקולה ופתוחה".

אנחנו בריבית ריאלית של 2%, הרבה מעבר למה שצריך. היה מרווח ביטחון גדול להוריד מעט את הריבית עוד קודם.

"המחיר על טעות גדול מאוד, רק שתנאי המשק הבשילו להפחתה של הריבית עשינו זאת ונמשיך לפעול בכפוף להתפתחויות. אנחנו רואים כעת את האינפלציה מתמתנת ועומדת ביעד, אננו רואים את הייסוף, ואת  ההתבססות של האינפלציה ביעד, וזה הוביל אותנו להחלטה".

בפעם הקודמת התנאים היו די קרובים.  

"היו תנאים שונים, דובר אז על כניסה בעצימות גדולה לעזה". 


הביקושים גבוהים 

פרופ' ירון מדבר עדיין על אי וודאות כלכלית, אבל נמוכה מבעבר. על פעילות ערה במשק, על שוק עבודה חזק וביקושים גדולים שמורגשים גם בכרטיסי האשראי. הביקושים האלו מצד אחד מרשימים, מצד שני הם "גול עצמי" לציבור הלווה (לרבות בעלי הדירות עם משכנתאות) כי הם מניעים את האינפלציה והדבר שהכי מפחיד את בנק ישראל בדומה לבנקים מרכזיים בעולם - הוא אינפלציה. אינפלציה שוחקת את הכסף, את ההון של הציבור. היא מס גדול בדלת האחורית והנשק הכי חזק נגדה הוא הריבית.    

לנגיד יש את כלי הריבית, לצד כלים נוספים (פעילות בשוק המט"ח, הדפסת כסף) כדי לאזן את הכלכלה. זה "משחק" עדין. הורדת את הריבית מוקדם מדי, האינפלציה יכולה לברוח למעלה, ואז המלחמה באינפלציה תהפוך לקשה יותר. בזבזת תחמושת ולא פגעת. הנגיד ירה רק כאשר ראה את המטרה בבירור. אין מקום לפספוסים, אבל כלכלה זה לא מדע מדויק. קחו שני כלכלנים מדופלמים וסיכוי טוב שהם יחשבו אחרת לגבי רוב הסוגיות הכלכליות. מעבר לכך, יש הרבה נעלמים ותלות בגורמים חיצוניים רבים ויש את הפסיכולוגיה. כלכלה, תרצו או לא היא חלק ממדעי ההתנהגות. אנשים קונים בגדים כי יש להם מצב רוח טוב, או כי הם רוצים ללכת לעבודה עם הבגד הזה. זה לא בהכרח קשור לשאלה אם יש להם כסף בחשבון או שזה משולם בתשלומים. אנשים בסיום מלחמה יגבירו ביקושים גם אם הם לא במצב מדהים, גם כי ההורים ירצו לפנק את הילדים על התקופה הקשה.