מגלים מניה בארה"ב: למה swing-trading ולמה עכשיו?

לפעמים החגיגה נגמרת והכסף הקל שניתן היה להרוויח רק מלדגור על מניות לאורך זמן נעשה קשה יותר ויותר. הדבר מצריך התאמת אסטרטגיה למצב
רובי סלם |

אין ספק שהכסף הגדול נעשה בגלים הגדולים, כאלה אשר חווינו בשנים האחרונות. שוק שוורים אמיתי שמטפס כמעט ללא תיקונים ולא מצריך מאמץ על מנת להרוויח.

כל מניית מדד שרק הינו קונים לפני שנתיים שלוש ללא ידע וללא ניסיון הייתה מספקת תשואה של עשרות אם לא מאות אחוזים – תלוי במזל של המשקיע.

אולם הסטטיסטיקה גורסת שרוב המשקיעים חסרי הידע המקצועי יחזירו את כספם לשוק במוקדם או במאוחר. התקופה האחרונה רק מוכיחה למי שחשב לרגע להתפטר מהעבודה ולהתחיל "לחיות" מהבורסה שהדבר מצריך קצת יותר מאסטרטגיית "שגר ושכח".

את האמרה "הבורסה תמיד עולה" או "תקנה טבע ותעשה 40% בשנה" שמעתי אין ספור פעמיים. זה אולי נכון בתקופות מסוימות עד שזה מפסיק לעבוד ואז באמת ניתן להבדיל בין ברי המזל לברי הידע.

בבורסה כמו בכל תחום בחיים אין ארוחות חינם ובטח שלא כסף קל. משקיע ללא ידע רלוונטי אולי יצליח להרוויח בהזדמנות זו או אחרת אך לא יוכל להתפרנס מכך בעקביות ולאורך זמן. משקיע נבון ידע לקרוא את המצב בכל רגע נתון, לשמור על גמישות ולהתאים את אופן הפעולה שלו לתנאי השוק המשתנים.

אחת משיטות המסחר החביבות עלי בשוק מדשדש חסר מגמה היא SWING-TRADING. מדובר על שיטת מסחר לטווחים קצרים אשר נעים בין 2-10 ימים. מטרת השיטה היא לנצל תנודות מהירות וחדות במניות לצורך יצירת הכנסה שוטפת כמקצוע עיקרי או נוסף.

הסוחר בשיטה זו לא יתעניין בדוחות החברה, במוצרים, בסקטור או בכל נתון כלכלי אחר אלה רק בתנועת המחיר באופן הטהור ביותר.

לרוב מדובר במהלכים עם פוטנציאל רווח שבין 5-10% תלוי בשוק ובמניה. ההוראה לבלימת הפסד ברוב המקרים לא תעלה על 3% וזאת על מנת לשמור על יחס רווח:הפסד חיובי.

יש לזכור שכל אסטרטגיה,טובה ככל שתהיה תעבוד רק בין 50-70% מהמקרים. יותר מזה לא ניתן להשיג וגם אין צורך לנסות, ולכן יש לקבל את הטעויות וההפסדים באהבה ולגודעם בעודם קטנים.

כטיפ קטן למעוניינים לסחור בסוג מסחר זה אומר שכדאי לעקוב במקביל אחר 2 מניות מהמדד. אחת שנמצאת במגמת עליה חזקה, לא מושפעת מהירידות האחרונות ונמצאת באזור רמת התנגדות. ולעומת זאת מניה במגמת ירידה חזקה שזקוקה רק לדחיפה קטנה כדי להתחיל לצנוח ונמצאת באזור רמת תמיכה.

כך ניתן לשמור על גמישות, לסחור מסחר נטול רגש ותקוות, על בסיס שיקול מקצועי וקר במניה הרלוונטית בהתאם לכיוון הפריצה.

המניה אותה נסקור הפעם היא BROADCOM CORP (סימול BRCM)

החברה נסחרת במדד הנאסד"ק 100, מרכזת מחזורי מסחר גבוהים, פעילה מאוד ומייצרת תנודות חדות. בקיצור מניה נהדרת לסוג מסחר זה.

אסטרטגית מסחר SWING -TRADING

מזה כחודשיים נמצאת המניה במגמת ירידה ברורה ובימים האחרונים מנסה לתקוף רמת תמיכה יומית אשר ממוקמת ב אזור ה 25.78$ למניה.

איתות חשוב למכירה בחסר [שורט] לטווח הקצר יתקבל רק בפריצת רמת ה 25.70$ למניה. הדבר מהווה איתות מכירה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.

גם הממוצע הנע ל 13 ימי מסחר אותו ניתן לראות בגרף ואשר נחשב אמין לטווחים קצרים מספק אינדיקציה נוספת לאפשרות של ירידות בפתח.

את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר משלושה אחוזים במקרה הנוכחי וזאת לצורך הגנה מפני מצבים לא צפויים.

יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה- 24 דולר למניה- 7% לערך מהמחיר הנוכחי. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של מספר ימים מרגע הפריצה.

*מניות אלה מסוכנות ביותר ויחד עם פוטנציאל רווח גבוה מגלמות סיכון רב. לכן ניתוח מניות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

"המס על הבנקים הוא מס על הציבור - והוא זה שישלם את המחיר"

בהמשך לכוונת שר האוצר סמוטריץ’ למסות את הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את תגובתו לדו"ח עבודת צוות האוצר וטוען כי הדו"ח חסר השוואות לרווחיות בענפים אחרים, לא בחנו את ההשלכות הכלכליות, והמס צפוי לפגוע בציבור הרחב; מנכ"ל איגוד הבנקים, איתן מדמון "שר האוצר מבקש, באמצעות המהלך הזה, לגבות מס נוסף, בדרך עקיפה ולכאורה מתוחכמת מהציבור"

מנדי הניג |

ברקע הכוונה של שר האוצר בצלאל סמוטריץ’ להטיל מס מיוחד נוסף על הבנקים, איגוד הבנקים מגיש את עמדתו לדו"ח עבודת הצוות שבחן את המהלך. לטענת האיגוד, הדו"ח שאמור היה לשמש בסיס מקצועי להחלטה, לוקה בחוסרים מהותיים, מדלג על בדיקות קריטיות ובעיקר אינו מתמודד עם השאלה מי ישלם בסופו של דבר את מחיר המס.

המסמך מוגש אף שעמדת בנק ישראל, שהוא חלק בלתי נפרד מהצוות, טרם פורסמה, ובאיגוד סבורים כי מדובר בהליך שמתקדם מהר מדי, בלי בחינה כלכלית מלאה של ההשלכות על הציבור והמשק.

לטענת איגוד הבנקים, הדו"ח שפרסם הצוות באוצר לא כולל את שתי הבדיקות המרכזיות שעל הבסיס שלהן אפשר בכלל לדון בהטלת מס על סקטור ספציפי. קודם כל, בדו"ח אין כל השוואה בין הרווחיות של הבנקים לבין הרווחיות של ענפים אחרים במשק. באיגוד מדגישים כי זה  בדיוק הבדיקה שנדרשה מהצוות לבצע, כדי לבחון האם מתקיימות נסיבות חריגות שמצדיקות מיסוי מיוחד של ענף אחד בלבד. למרות זאת, הדו"ח, כך נטען, מדלג לחלוטין על השוואה כזאת.

שנית, הדו"ח לא בוחן את ההשלכות הכלכליות של המהלך על המשק הישראלי. אמנם מצויין בדו"ח כי הטלת מס על הבנקים עלולה להוביל לעליית ריבית, לצמצום האשראי, לפגיעה במשקיעים ולנזק לציבור הרחב, אבל בפועל לא ניסו לאמוד את ההשפעות האלה או להעריך את ההיקף שלהן. באיגוד מציינים כי מדובר בתוצאות שכבר התרחשו בפועל במדינות שבהן הוטל מס דומה, ולכן היעדר ניתוח עלות־תועלת מהווה, לדבריהם, כשל מהותי בעבודת הצוות ואף עומד בניגוד לעקרונות חוק האסדרה.

כמו כן, באיגוד טוענים כי הדו"ח מציג נתון שגוי שלפיו הציבור מחזיק בכ-70% ממניות הבנקים, בעוד שבפועל שיעור אחזקות הציבור עומד על כ-90%. לטענתם, מדובר בפער מהותי, שכן הציבור הוא זה שנושא בפועל בעלות של כל מס שיוטל על הבנקים. למרות זאת, בדו"ח אין כל ניסיון לאמוד את הפגיעה הצפויה בחיסכון הציבורי, בדיבידנדים או בשווי אחזקות הציבור. באיגוד מדגישים כי מבנה בעלות כזה אינו קיים באף מדינה אחרת שהטילה מס על הבנקים, ולכן השוואות בינלאומיות מחייבות זהירות מיוחדת.