מגלים מניה בארה"ב: למה swing-trading ולמה עכשיו?

לפעמים החגיגה נגמרת והכסף הקל שניתן היה להרוויח רק מלדגור על מניות לאורך זמן נעשה קשה יותר ויותר. הדבר מצריך התאמת אסטרטגיה למצב
רובי סלם |

אין ספק שהכסף הגדול נעשה בגלים הגדולים, כאלה אשר חווינו בשנים האחרונות. שוק שוורים אמיתי שמטפס כמעט ללא תיקונים ולא מצריך מאמץ על מנת להרוויח.

כל מניית מדד שרק הינו קונים לפני שנתיים שלוש ללא ידע וללא ניסיון הייתה מספקת תשואה של עשרות אם לא מאות אחוזים – תלוי במזל של המשקיע.

אולם הסטטיסטיקה גורסת שרוב המשקיעים חסרי הידע המקצועי יחזירו את כספם לשוק במוקדם או במאוחר. התקופה האחרונה רק מוכיחה למי שחשב לרגע להתפטר מהעבודה ולהתחיל "לחיות" מהבורסה שהדבר מצריך קצת יותר מאסטרטגיית "שגר ושכח".

את האמרה "הבורסה תמיד עולה" או "תקנה טבע ותעשה 40% בשנה" שמעתי אין ספור פעמיים. זה אולי נכון בתקופות מסוימות עד שזה מפסיק לעבוד ואז באמת ניתן להבדיל בין ברי המזל לברי הידע.

בבורסה כמו בכל תחום בחיים אין ארוחות חינם ובטח שלא כסף קל. משקיע ללא ידע רלוונטי אולי יצליח להרוויח בהזדמנות זו או אחרת אך לא יוכל להתפרנס מכך בעקביות ולאורך זמן. משקיע נבון ידע לקרוא את המצב בכל רגע נתון, לשמור על גמישות ולהתאים את אופן הפעולה שלו לתנאי השוק המשתנים.

אחת משיטות המסחר החביבות עלי בשוק מדשדש חסר מגמה היא SWING-TRADING. מדובר על שיטת מסחר לטווחים קצרים אשר נעים בין 2-10 ימים. מטרת השיטה היא לנצל תנודות מהירות וחדות במניות לצורך יצירת הכנסה שוטפת כמקצוע עיקרי או נוסף.

הסוחר בשיטה זו לא יתעניין בדוחות החברה, במוצרים, בסקטור או בכל נתון כלכלי אחר אלה רק בתנועת המחיר באופן הטהור ביותר.

לרוב מדובר במהלכים עם פוטנציאל רווח שבין 5-10% תלוי בשוק ובמניה. ההוראה לבלימת הפסד ברוב המקרים לא תעלה על 3% וזאת על מנת לשמור על יחס רווח:הפסד חיובי.

יש לזכור שכל אסטרטגיה,טובה ככל שתהיה תעבוד רק בין 50-70% מהמקרים. יותר מזה לא ניתן להשיג וגם אין צורך לנסות, ולכן יש לקבל את הטעויות וההפסדים באהבה ולגודעם בעודם קטנים.

כטיפ קטן למעוניינים לסחור בסוג מסחר זה אומר שכדאי לעקוב במקביל אחר 2 מניות מהמדד. אחת שנמצאת במגמת עליה חזקה, לא מושפעת מהירידות האחרונות ונמצאת באזור רמת התנגדות. ולעומת זאת מניה במגמת ירידה חזקה שזקוקה רק לדחיפה קטנה כדי להתחיל לצנוח ונמצאת באזור רמת תמיכה.

כך ניתן לשמור על גמישות, לסחור מסחר נטול רגש ותקוות, על בסיס שיקול מקצועי וקר במניה הרלוונטית בהתאם לכיוון הפריצה.

המניה אותה נסקור הפעם היא BROADCOM CORP (סימול BRCM)

החברה נסחרת במדד הנאסד"ק 100, מרכזת מחזורי מסחר גבוהים, פעילה מאוד ומייצרת תנודות חדות. בקיצור מניה נהדרת לסוג מסחר זה.

אסטרטגית מסחר SWING -TRADING

מזה כחודשיים נמצאת המניה במגמת ירידה ברורה ובימים האחרונים מנסה לתקוף רמת תמיכה יומית אשר ממוקמת ב אזור ה 25.78$ למניה.

איתות חשוב למכירה בחסר [שורט] לטווח הקצר יתקבל רק בפריצת רמת ה 25.70$ למניה. הדבר מהווה איתות מכירה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.

גם הממוצע הנע ל 13 ימי מסחר אותו ניתן לראות בגרף ואשר נחשב אמין לטווחים קצרים מספק אינדיקציה נוספת לאפשרות של ירידות בפתח.

את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר משלושה אחוזים במקרה הנוכחי וזאת לצורך הגנה מפני מצבים לא צפויים.

יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה- 24 דולר למניה- 7% לערך מהמחיר הנוכחי. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של מספר ימים מרגע הפריצה.

*מניות אלה מסוכנות ביותר ויחד עם פוטנציאל רווח גבוה מגלמות סיכון רב. לכן ניתוח מניות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייביאלי כהן, שר האנרגיה והתשתיות. קרדיט: אופיר אייבי

הצעת החוק לסגירת תאגידי המים אושרה בוועדת השרים לחקיקה; איך זה ישפיע על חשבון המים שלכם?

רשויות שיעמדו בקריטריונים שיוגדרו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, בתנאי למשק כספי סגור ולייעול ההוצאות במים ובביוב; שאלות ותשובות על השינויים הצפויים

ליאור דנקנר |

לאחר שנים שבהן תאגידי המים נמצאים תחת ביקורת ציבורית על ייקור חשבונות המים ועל ניהול מנופח, המערכת הפוליטית מתקרבת לשינוי במבנה משק המים. המהלך שמוביל משרד האנרגיה והתשתיות מבקש לאפשר לרשויות מקומיות לחזור לניהול ישיר של תחום המים והביוב, כפוף לעמידה בקריטריונים מקצועיים ושמירה על כך שהגבייה תישאר מיועדת לטיפול במים ובהשקעה בתשתיות.

על פי הצעת החוק של שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן, רשויות שיעמדו בקריטריונים שיקבעו יוכלו לנהל את משק המים בעצמן, זאת בתנאי שיישאר כמשק כספי סגור. המהלך צפוי לשים סוף לבזבוז ולניהול המנופח הקיים כיום ברבים מהתאגידים, ולהוביל לחיסכון בהוצאות משק המים והביוב. הצעת החוק אושרה היום בוועדת חוקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי, היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן אומר כי ״מטרת החוק שאנו מקדמים הוא ביטול תאגידי המים ברשויות יעילות. אין מקום במשק לעשרות תאגידים מנופחים עם מאות ג׳ובים מיותרים. זהו מקרה קלאסי בו הגולם קם על יוצרו ויצר בזבוז של מאות מיליוני שקלים בשנה. רשויות העומדות בקריטריונים יוכלו לנהל בעצמם את משק המים, וכך לחסוך מיליוני שקלים. מים הם מוצר צריכה בסיסי, ועלינו להבטיח שיטופל ביעילות מירבית במטרה להפחית את התעריף. הרשויות שיבחרו לבטל את התאגידים יתחייבו לניהול משק כספי סגור, באופן שיבטיח שההכנסות מהמים ישמשו אך ורק לצרכי ניהול משק המים והשקעה בתשתיות״.


עבודת המטה והמתווה לרשויות המקומיות

ההצעה לתיקון החקיקה מגיעה לאחר עבודת מטה מקצועית בנושא תאגידי המים, בהובלת מנכ״ל משרד האנרגיה והתשתיות יוסי דיין וצוות המשרד, יחד עם היועצים זאב בילסקי, ראש עיריית רעננה לשעבר, ועו״ד דרור שטרום, הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר.

בהתאם לתיקון, רשויות מקומיות שעומדות בקריטריונים שיקבעו יוכלו לפעול ללא חובת תאגוד, תוך שמירה על משק כספי סגור. היום אושרה הצעת החוק בוועדת השרים לחקיקה, ולאחר שתעבור לניסוח משפטי היא צפויה לעלות לקריאה ראשונה בכנסת בעוד כחודש.

בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)בצלאל סמוטריץ (דוברות האוצר, מירי שמעונוביץ)

הגירעון התכווץ לרמה של 4.5% מהתוצר: הכנסות המדינה זינקו ב-15%

הגירעון יורד ל-4.5% מהתוצר בעקבות שילוב של זינוק של 15% בהכנסות המדינה והאטה בקצב ההוצאות, בעוד הוצאות המלחמה המצטברות מאז אוקטובר 2023 מטפסות ל-226.9 מיליארד שקל; הגירעון החודשי בנובמבר התכווץ ל-3.3 מיליארד שקל והממשלה ממשיכה לנוע מתחת ליעד הגירעון השנתי של 2025

מנדי הניג |
נושאים בכתבה החשב הכללי באוצר

הגירעון הממשלתי מתכווץ. לפי האומדן העדכני של החשב הכללי באוצר נרשמת ירידה לגירעון של 4.5% מהתוצר ב-12 החודשים האחרונים, בהשוואה ל-4.9% בסוף אוקטובר. מדובר בתזוזה מצטברת של כ-0.4 נקודות אחוז, שמשלבת בין גידול משמעותי בהכנסות המדינה לבין האטה בגידול ההוצאות, זאת בתוך שנה המאופיינת עדיין בהשפעות כבדות של המלחמה על המסגרת התקציבית.

התמונה בולטת במיוחד בנובמבר האחרון. הגירעון החודשי הסתכם ב-3.3 מיליארד שקל בלבד, לעומת 12.2 מיליארד שקל בנובמבר אשתקד, פער שמחדד את התנודתיות בהוצאות הממשלה בסוף השנה ואת התרומה של הקפיצה בהכנסות ממסים. מתחילת השנה עומד הגירעון המצטבר על 74.7 מיליארד שקל, ירידה של כ-36% בהשוואה ל-116.8 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2024.

מנוע השיפור נמצא בצד ההכנסות. סך הכנסות המדינה מתחילת השנה הגיע ל-503.3 מיליארד שקל, עלייה של 15.1% לעומת התקופה המקבילה. הכנסות ממסים זינקו ב-15.6%, כאשר המסים הישירים, המשקפים בין היתר הכנסות משכר, רווחי חברות ורווחי הון – עלו ב-18.7%. המסים העקיפים, ובראשם מיסי צריכה, עלו ב-11.3%. בחודש נובמבר לבדו נרשמו הכנסות של 45.8 מיליארד שקל.

לצד זאת, הוצאות הממשלה עלו בקצב מתון בהרבה. מתחילת השנה הגיע היקף ההוצאות ל-578 מיליארד שקל, עלייה של 4.3% בלבד בהשוואה ל-2024. הוצאות המשרדים האזרחיים עלו ב-3.5%, והוצאות מערכת הביטחון עלו ב-2%. הגידול המתון משקף שילוב בין ריסון יחסי בהוצאות השוטפות לבין התזמון של העברות חד-פעמיות ורכישות ביטחוניות לאורך השנה.

מרכיב מרכזי בדו"ח נוגע להוצאות המלחמה. לפי אומדן החשכ"ל, הוצאות המלחמה ברוטו בשנת 2025 עומדות על 85.3 מיליארד שקל. מפרוץ המלחמה באוקטובר 2023 מסתכם היקף ההוצאה המצטבר ב-226.9 מיליארד שקל, כולל 8.3 מיליארד שקל מקרן הפיצויים, מתוכם 3.8 מיליארד שקל בגין נזק ישיר. בנוסף נכללות בדו"ח הוצאות ביטחוניות שמומנו מסיוע אמריקאי והוצאות במסגרת תכנית "תקומה".