מגלים מניה בארה"ב: למה swing-trading ולמה עכשיו?
אין ספק שהכסף הגדול נעשה בגלים הגדולים, כאלה אשר חווינו בשנים האחרונות. שוק שוורים אמיתי שמטפס כמעט ללא תיקונים ולא מצריך מאמץ על מנת להרוויח.
כל מניית מדד שרק הינו קונים לפני שנתיים שלוש ללא ידע וללא ניסיון הייתה מספקת תשואה של עשרות אם לא מאות אחוזים – תלוי במזל של המשקיע.
אולם הסטטיסטיקה גורסת שרוב המשקיעים חסרי הידע המקצועי יחזירו את כספם לשוק במוקדם או במאוחר. התקופה האחרונה רק מוכיחה למי שחשב לרגע להתפטר מהעבודה ולהתחיל "לחיות" מהבורסה שהדבר מצריך קצת יותר מאסטרטגיית "שגר ושכח".
את האמרה "הבורסה תמיד עולה" או "תקנה טבע ותעשה 40% בשנה" שמעתי אין ספור פעמיים. זה אולי נכון בתקופות מסוימות עד שזה מפסיק לעבוד ואז באמת ניתן להבדיל בין ברי המזל לברי הידע.
בבורסה כמו בכל תחום בחיים אין ארוחות חינם ובטח שלא כסף קל. משקיע ללא ידע רלוונטי אולי יצליח להרוויח בהזדמנות זו או אחרת אך לא יוכל להתפרנס מכך בעקביות ולאורך זמן. משקיע נבון ידע לקרוא את המצב בכל רגע נתון, לשמור על גמישות ולהתאים את אופן הפעולה שלו לתנאי השוק המשתנים.
אחת משיטות המסחר החביבות עלי בשוק מדשדש חסר מגמה היא SWING-TRADING. מדובר על שיטת מסחר לטווחים קצרים אשר נעים בין 2-10 ימים. מטרת השיטה היא לנצל תנודות מהירות וחדות במניות לצורך יצירת הכנסה שוטפת כמקצוע עיקרי או נוסף.
הסוחר בשיטה זו לא יתעניין בדוחות החברה, במוצרים, בסקטור או בכל נתון כלכלי אחר אלה רק בתנועת המחיר באופן הטהור ביותר.
לרוב מדובר במהלכים עם פוטנציאל רווח שבין 5-10% תלוי בשוק ובמניה. ההוראה לבלימת הפסד ברוב המקרים לא תעלה על 3% וזאת על מנת לשמור על יחס רווח:הפסד חיובי.
יש לזכור שכל אסטרטגיה,טובה ככל שתהיה תעבוד רק בין 50-70% מהמקרים. יותר מזה לא ניתן להשיג וגם אין צורך לנסות, ולכן יש לקבל את הטעויות וההפסדים באהבה ולגודעם בעודם קטנים.
כטיפ קטן למעוניינים לסחור בסוג מסחר זה אומר שכדאי לעקוב במקביל אחר 2 מניות מהמדד. אחת שנמצאת במגמת עליה חזקה, לא מושפעת מהירידות האחרונות ונמצאת באזור רמת התנגדות. ולעומת זאת מניה במגמת ירידה חזקה שזקוקה רק לדחיפה קטנה כדי להתחיל לצנוח ונמצאת באזור רמת תמיכה.
כך ניתן לשמור על גמישות, לסחור מסחר נטול רגש ותקוות, על בסיס שיקול מקצועי וקר במניה הרלוונטית בהתאם לכיוון הפריצה.
המניה אותה נסקור הפעם היא BROADCOM CORP (סימול BRCM)
החברה נסחרת במדד הנאסד"ק 100, מרכזת מחזורי מסחר גבוהים, פעילה מאוד ומייצרת תנודות חדות. בקיצור מניה נהדרת לסוג מסחר זה.
אסטרטגית מסחר SWING -TRADING
מזה כחודשיים נמצאת המניה במגמת ירידה ברורה ובימים האחרונים מנסה לתקוף רמת תמיכה יומית אשר ממוקמת ב אזור ה 25.78$ למניה.
איתות חשוב למכירה בחסר [שורט] לטווח הקצר יתקבל רק בפריצת רמת ה 25.70$ למניה. הדבר מהווה איתות מכירה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.
גם הממוצע הנע ל 13 ימי מסחר אותו ניתן לראות בגרף ואשר נחשב אמין לטווחים קצרים מספק אינדיקציה נוספת לאפשרות של ירידות בפתח.
את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר משלושה אחוזים במקרה הנוכחי וזאת לצורך הגנה מפני מצבים לא צפויים.
יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה- 24 דולר למניה- 7% לערך מהמחיר הנוכחי. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של מספר ימים מרגע הפריצה.
*מניות אלה מסוכנות ביותר ויחד עם פוטנציאל רווח גבוה מגלמות סיכון רב. לכן ניתוח מניות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.

תן וקח - שחיתות מובנית בקשר בין בנק ישראל לבנקים
בצלאל סמוטריץ דורש מס יתר של 15% על רווחי הבנקים העודפים. זה לא פתרון טוב, אבל קודם צריך להבין את הבעיה - הבנקים עושקים אותנו כי הבכירים בבנק ישראל חברים של מנהלי הבנקים ומוצאים אצלם עבודה בהמשך - תראו את חדוה בר שמרוויחה היום מיליונים בבנק מזרחי טפחות ואיטורו והיתה המפקחת על הבנקים
לפני כחודש דיברנו עם פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל. שאלנו אותו על רווחי הבנקים הגבוהים. הוא הסביר שהוא והבנק המרכזי פועלים כדי לייצר תחרות. אמרנו שאם 7 שנים זה לא צלח, אז אולי סמוטריץ' צודק וצריך להעלות את המס. הוא אמר שבשום פנים ואופן כי זו התערבות פוליטית בבנקים וזה יפגע באמון המשקיעים והציבור. אז אמרנו לו שהוא יכול בקלות לדאוג ובצורה יעילה יותר לשינוי צודק ונכון דרך הקטנת הרווחים המופרזים של הבנקים ושיפור הרווחה של הציבור. מספיק להעלות במעט את הריבית בעו"ש. שהבנקים ישלמו ריבית על העו"ש בדיוק כפי שהם גובים על חובה בעו"ש.
"לא, זה לא קיים במדינות מערביות, זה גם התערבות בבנקים". אגב, זה קיים לתקופות מסוימות במקומות שונים בעולם, אם כי זה נדיר, אבל גם מערכת כל כך ריכוזית ומוגנת כמו הבנקים המקומיים לא קיימת בשום מקום. היא מוגנת על יד בנק ישראל, לוביסטים, משקיעים, מומחים מטעם, אנשים שחושבים שרווחים של בנק חוזרים לציבור כי הציבור מחזיק בבנקים (ממתי הבנקים הפכו למדינה שמקבל מסים מהעם ודואגת לרווחתו, בריאותו, ביטחונו, ומה הקשר בין גב כהן מחדשרה שעושקים אותה בעו"ש ואין לה פנסיה שמחזיקה במניות בנקים). וחייבים להוסיף - גם התקשורת מגנה על הבנקים, מסיבות כלכליות, מסיבות של פחד מהוראות מלמעלה ומסיבות של קשרים עסקיים וקשרי בעלות.
וכך יצא שגופים שחייבים את כל הרווחים שלהם למודל העסקי הפשוט של עולם הבנקאות - קבל כסף, תן ריבית נמוכה למלווים ותגבה ריבית גבוהה מהלווים, והאם עושים את זה במינוף של 1 ל-10 כי המדינה מאפשרת ומגבה - מרוויחים תשואה של 17% על ההון ו-15% על ההון. אף אחד לא מרוויח ככה, וכל זה כשהציבור מקבל אפס על העו"ש.
פרופ' ירון אמר בסוף השיחה שהנה מגיעה תחרות עם הרפורמה של המיני בנקים. אחרי שניתקנו הבנו שאולי הוא באמת מאמין בזה, או שהוא מערבב אותנו או שהוא תמים. אבל תמים ככל שיהיה הוא יודע טוב מאוד שלו עצמו ובעיקר לכפופים לו יש סיכוי טוב מאוד להיכנס למערכת הבנקאית. זה לא סתם להיכנס למערכת הבנקאית, זה להרוויח מיליונים. חדוה בר היתה מפקחת 5 שנים עד 2020. לפני שבוע היא נכנסה להיות דירקטורית בבנק מזרחי טפחות. היא מרוויחה מיליון שקל, יש לה סיכוי טוב להיות גם היו"רית בהמשך. לפני זה ובעצם במקביל היא גם יועצת, משנה למנכ"ל איטורו ועוד תפקידים. מיליונים זרמו לחשבון הבנק שלה, וזה בסדר, אבל אם היא היתה סליחה על הביטוי - "ביצ'ית" שעושה את העבודה למען הציבור ונכנסת בבנקים לטובת הציבור, האם היא היתה מוצאת עבודה?
- המפקח על הבנקים: “השוק השתנה מאז רפורמת בכר - נדרש עדכון רגולטורי”
- בקרוב: מוקד הונאות טלפוני 24/7 בכל הבנקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אם בר היתה דואגת לתחרות, מסתכסכת עם הנהלות הבנקים, אבל מייצרת תחרות, מספקת ריבית טובה לציבור ועדיין שומרת על יציבות הבנקים (בנקים יכולים להיות יציבים גם ב-9% תשואה, לא רק ב-15%), האם היא היתה הופכת לחלק מהמערכת הבנקאית? יציבות הבנקים אבל זה לא אומר שהם צריכים להרוויח רווחים עודפים וזה לא אומר שזה צריך לבוא על חשבון הציבור, אבל בפיקוח על הבנקים נמצאים אנשים שרוצים להרוויח בהמשך. במקום לקבל 2 מיליון שקל בשנה בעבודה מפנקת, היא היתה מרצה בשני קורסים במכללה או באוניברסיטה (בלי לזלזל כמובן).
