מגלים מניה בארה"ב: למה swing-trading ולמה עכשיו?

לפעמים החגיגה נגמרת והכסף הקל שניתן היה להרוויח רק מלדגור על מניות לאורך זמן נעשה קשה יותר ויותר. הדבר מצריך התאמת אסטרטגיה למצב
רובי סלם |

אין ספק שהכסף הגדול נעשה בגלים הגדולים, כאלה אשר חווינו בשנים האחרונות. שוק שוורים אמיתי שמטפס כמעט ללא תיקונים ולא מצריך מאמץ על מנת להרוויח.

כל מניית מדד שרק הינו קונים לפני שנתיים שלוש ללא ידע וללא ניסיון הייתה מספקת תשואה של עשרות אם לא מאות אחוזים – תלוי במזל של המשקיע.

אולם הסטטיסטיקה גורסת שרוב המשקיעים חסרי הידע המקצועי יחזירו את כספם לשוק במוקדם או במאוחר. התקופה האחרונה רק מוכיחה למי שחשב לרגע להתפטר מהעבודה ולהתחיל "לחיות" מהבורסה שהדבר מצריך קצת יותר מאסטרטגיית "שגר ושכח".

את האמרה "הבורסה תמיד עולה" או "תקנה טבע ותעשה 40% בשנה" שמעתי אין ספור פעמיים. זה אולי נכון בתקופות מסוימות עד שזה מפסיק לעבוד ואז באמת ניתן להבדיל בין ברי המזל לברי הידע.

בבורסה כמו בכל תחום בחיים אין ארוחות חינם ובטח שלא כסף קל. משקיע ללא ידע רלוונטי אולי יצליח להרוויח בהזדמנות זו או אחרת אך לא יוכל להתפרנס מכך בעקביות ולאורך זמן. משקיע נבון ידע לקרוא את המצב בכל רגע נתון, לשמור על גמישות ולהתאים את אופן הפעולה שלו לתנאי השוק המשתנים.

אחת משיטות המסחר החביבות עלי בשוק מדשדש חסר מגמה היא SWING-TRADING. מדובר על שיטת מסחר לטווחים קצרים אשר נעים בין 2-10 ימים. מטרת השיטה היא לנצל תנודות מהירות וחדות במניות לצורך יצירת הכנסה שוטפת כמקצוע עיקרי או נוסף.

הסוחר בשיטה זו לא יתעניין בדוחות החברה, במוצרים, בסקטור או בכל נתון כלכלי אחר אלה רק בתנועת המחיר באופן הטהור ביותר.

לרוב מדובר במהלכים עם פוטנציאל רווח שבין 5-10% תלוי בשוק ובמניה. ההוראה לבלימת הפסד ברוב המקרים לא תעלה על 3% וזאת על מנת לשמור על יחס רווח:הפסד חיובי.

יש לזכור שכל אסטרטגיה,טובה ככל שתהיה תעבוד רק בין 50-70% מהמקרים. יותר מזה לא ניתן להשיג וגם אין צורך לנסות, ולכן יש לקבל את הטעויות וההפסדים באהבה ולגודעם בעודם קטנים.

כטיפ קטן למעוניינים לסחור בסוג מסחר זה אומר שכדאי לעקוב במקביל אחר 2 מניות מהמדד. אחת שנמצאת במגמת עליה חזקה, לא מושפעת מהירידות האחרונות ונמצאת באזור רמת התנגדות. ולעומת זאת מניה במגמת ירידה חזקה שזקוקה רק לדחיפה קטנה כדי להתחיל לצנוח ונמצאת באזור רמת תמיכה.

כך ניתן לשמור על גמישות, לסחור מסחר נטול רגש ותקוות, על בסיס שיקול מקצועי וקר במניה הרלוונטית בהתאם לכיוון הפריצה.

המניה אותה נסקור הפעם היא BROADCOM CORP (סימול BRCM)

החברה נסחרת במדד הנאסד"ק 100, מרכזת מחזורי מסחר גבוהים, פעילה מאוד ומייצרת תנודות חדות. בקיצור מניה נהדרת לסוג מסחר זה.

אסטרטגית מסחר SWING -TRADING

מזה כחודשיים נמצאת המניה במגמת ירידה ברורה ובימים האחרונים מנסה לתקוף רמת תמיכה יומית אשר ממוקמת ב אזור ה 25.78$ למניה.

איתות חשוב למכירה בחסר [שורט] לטווח הקצר יתקבל רק בפריצת רמת ה 25.70$ למניה. הדבר מהווה איתות מכירה בסיסי ובמידה והפריצה תתברר אמינה על ידי מחזורי המסחר ומתנדי המומנטום ניתן יהיה לבצע עסקה.

גם הממוצע הנע ל 13 ימי מסחר אותו ניתן לראות בגרף ואשר נחשב אמין לטווחים קצרים מספק אינדיקציה נוספת לאפשרות של ירידות בפתח.

את הסטופ יש למקם יחסית צמוד למחיר הכניסה לא יותר משלושה אחוזים במקרה הנוכחי וזאת לצורך הגנה מפני מצבים לא צפויים.

יעד המחיר על פי חישובי הינו ברמת ה- 24 דולר למניה- 7% לערך מהמחיר הנוכחי. חשוב לציין שמדובר במהלך שבמידה ויצא לדרך סביר ויהיה מהיר מאוד וחד, טווח זמן של מספר ימים מרגע הפריצה.

*מניות אלה מסוכנות ביותר ויחד עם פוטנציאל רווח גבוה מגלמות סיכון רב. לכן ניתוח מניות אלה אינו בגדר המלצה לפעולה כלשהי. סוחר ללא ידע מקצועי או אסטרטגיית מסחר ברורה, מוטב שיתייעץ עם גורם מוסמך לפני ביצוע פעולה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.

מילואימניקים. קרדיט: Xמילואימניקים. קרדיט: X

בנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות

מה העלות של חודש מילואים? ומה הנזק הכלכלי באי גיוס חרדים? ולמה בנק ישראל מבקר את הצעת החוק? על התמריצים (הקטנים), על הסנקציות (המעטות) ועל היקפי יעדי הגיוס (הנמוכים)
רן קידר |

בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.

על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים,  תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול. 

"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.

"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.

"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.