בעלי עניין: גאידמק ממשיך להגדיל אחזקות באוסיף

רכש מניות בסכום של כמעט 11 מיליון שקל. חברת מעבר(ח) מימשה את מלוא אחזקותיה בדרבן ובעלי עניין נוספים הקטינו אף הם את אחזקותיהם במניה. יצחק דנקנר מגדיל אחזקותיו בחברת הכימיקלים שבבעלותו
שי יוכט |

עד לפני שבוע בלבד ניתן היה לראות על פי התנועות של בעלי העניין את ההתעניינות ההולכת וגוברת של חברת מעבר(ח) בחברת דרבן, אשר בשליטתו של אליעזר פישמן (54.08%) המשמש בה גם כיו"ר הדירקטוריון. עם זאת, כל ביצועי הרכישות של החברה מומשו כלא היו לאחר שבמעבר(ח) החליטו השבוע למכור את כל אחזקותיהם בדרבן.

חברת מעבר(ח) מימשה השבוע (ב') את מלוא אחזקותיה בדרבן בכך שמכרה 593,101 מניות בשער ממוצע של 27 שקל למניה ובהיקף כספי של כ-16 מיליון שקל. פעולה זאת נראית תמוהה לאור הרכישות הרבות אשר ביצעה במהלך השבועות האחרונים.

נזכיר, כי רק לפני שבוע דיווחנו על כך שביצעה רכישה של 36,500 מניות בשער ממוצע של 27.87 שקל ובהיקף כספי של כמיליון שקל. צעד זה לא היה הראשון במהלך אותה תקופה, שכן קודם לכן ב-16 בנובמבר דיווחנוכי החברה רכשה דאז במהלך שלושת ימי המסחר הראשונים של אותו השבוע 87,945 מניות בשער ממוצע של 23.99 שקל ובהיקף כספי של 2.1 מיליון שקל.

עם זאת, נראה כי חברת מעבר(ח) אינה היחידה אשר החליטה לממש אחזקותיה בחברה. אליעזר פישמן, בעל השליטה בחברה, מכר אף הוא מעט מאחזקותיו ונראה כי רונית פישמן החליטה להצטרף למסע המימושים לאחר שמכרה את מלוא אחזקותיה בדרבן.

אליעזר פישמן מכר השבוע (ב') 111,808 מניות, בשער ממוצע של 27 שקל ובהיקף כספי של 3 מיליון שקל ובכך הקטין אחזקותיו בחברה לשיעור של 53.86% מהון המניות. רונית פישמן אשר מימשה את מלוא אחזקותיה, מכרה 4,534 מניות בשער ממוצע של 27.04 שקל ובהיקף כספי של 122.6 אלף שקל.

כל הצעדים הנ"ל היו כמובן חלק מהמהלך להשארת החברה במדד ת"א-100. נכון להיום (ה'), בעלי המניות של דרבן מחזיקים ב-74.63% ממניות החברה ואילו הציבור מחזיק 25.37% מהמניות. בחודש האחרון מכרו בעלי המניות של דרבן כ-9.26% מהון המניות של החברה. חלק ניכר מהמכירה נעשה בעסקה של טאו עם דלק בעסקת החלפת מניות, בעסקה זו נמכרו כ- 1.9 מיליון מניות של דרבן.

גאידמק ממשיך להגדיל אחזקותיו בחברת הנדל"ן שבבעלותו

נראה כי גאידמק בעל השליטה בחברת אוסיף ממשיך להראות את חותמו בבורסה המקומית לאחר שהגדיל השבוע בימים א' ו-ב' את אחזקותיו בחברת הנדל"ן שבבעלותו. גאידמק רכש 67,800 מניות החברה בשער ממוצע של 158.2 שקל למניה ובהיקף כספי של כ-10.8 מיליון שקל. בכך הביא את שיעור אחזקותיו בחברה ל-64.07% מהון המניות.

ביום ד' שבוע שעבר, ב-5 בדצמבר דיווחנו, כי רכישת ארנסון על ידי אוסיף ב-145 מיליון עלולה להימצא במצב של חוסר ודאות. בחברת אוסיף סבורים כי קיים סיכון סביר שדרישות הבנקים בנושא הערבויות יסבו נזק משמעותי לחברה עד למצב בו יהיה עדיף לאוסיף לשלם את הפיצוי המוסכם בסך 17 מיליון שקל שנקבע בהסכם הרכישה. עקב זאת דיווחה החברה ביום ג' שעבר כי אין מקום להוסיף את נתוני הפרופורמה של א.ארנסון בדו"חות הכספיים לרבעון השלישי.

מניית אוסיף רושמת תהפוכות לא מעטות בבורסה המקומית. מניית החברה אשר הגיעה לרמת שיא של 273.4 שקל למניה ב-6 ליוני השנה רשמה צניחה חדה בשיעור של כ-55% עד לאמצע ספטמבר ומאז מנסה לתקן אם כי ללא הצלחה מרובה. המניה רשמה עליה של כ-27% עד לאמצע אוקטובר אולם נסוגה לאחר מכן לרמות השפל שבהן ביקרה חודש קודם לכן.

נראה, כי רמות השפל אשר נרשמו בתחילת חודש דצמבר נתמכו בצורה די איתנה על ידי המשקיעים שכן המניה רשמה במהלך החודש האחרון עליה נאה של כ-29%. אולם עליה זו אין בה כדי לעודד את המשקיעים אשר רכשו את המניה במהלך חודש יוני שכן מחיר המניה נכון לכתיבת שורות אלה נמוך בשיעור של כ-40% מאותן ימי הזוהר של המניה.

יצחק דנקנר מגדיל אחזקותיו בחברת הכימיקלים שבבעלותו

צעד של הבעת אמון ניתן היה לראות השבוע מצידו של יצחק דנקנר (אביו של נוחי דנקנר) אחד מבעלי העניין בחברת דור כימיקלים, העוסקת בייצור ושיווק פורמלין ונגזרותיו וכמו כן עוסקת בתחום הפלסטיקה בייצור ובשיווק יריעות פוליפרופילן. יצחק דנקנר רכש השבוע בימים ב' ו-ג' 824,772 מניות החברה בשער ממוצע של 6.37 שקל ובהיקף כספי של 5.32 מיליון שקל. בכך הביא את שיעור אחזקותיו בחברה ל-4.35% מהון המניות.

חברת דור כימיקלים הנסחרת בבורסה לפי שווי שוק של כ-223 מיליון שקל מרכזת מחזור מסחר ממוצע של 400 אלף שקל בחודש ורושמת תנודיות רבה. המשקיעים במניית החברה בשנה האחרונה מצויים במצב לא נעים של מניה הרושמת תנודתיות של עליות ומורדות אשר חוזרים על עצמם ללא כיוון ברור במהלך כל השנה. מניית החברה אמנם רשמה תשואה של 12.82% מתחילת השנה, אולם, תשואה עודפת של 17.5% במניה ניתן היה להשיג עם רכישתה מתחילת החודש הנוכחי בלבד.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.