הזמנה של 19.6 מיליון ד' לתדיראן קשר ממשרד הביטחון
המשקיעים בחברת תדיראן קשר יכולים לנשום לרווחה, החברה הודיעה כי קיבלה הזמנה בהיקף של 19.6 מיליון דולר ממשרד הביטחון. ההזמנה הינה להצטיידות ראשונית ב"דור הבא" של מערכות קשר רדיו לשימוש הזרועות השונים של צה"ל. החברה מצפה להזמנות נוספות בפרוייקט זה, חלקן כבר במהלך 2006.
פרויקט זה גרם לחיכוכים בין בעלת השליטה, אלביט מערכות ומשרד הבטחון, שהיו אחד הפרמטרים המרכזיים שהעיקו על המניה בחודש האחרון.
סמנכ"ל השיווק של תדיראן קשר, עמוס ויצמן אמר כי מדובר בפרויקט מהותי ואסטרטגי מהמעלה הראשונה ל"תדיראן קשר". לדבריו, "אנו רואים בפרויקט זה ספינת הדגל של החברה בעשור הקרוב".
ויצמן הוסיף כי פיתוח הפרוייקט מבוצע על ידי צוותי הפיתוח של החברה, וכולל טכנולוגיות חומרה ותכנה חדשניות וייחודיות שהושקעו בפיתוחן מאות שנות אדם. לדבריו, במערכת זו בא לידי ביטוי ולידי מינוף יכולות הפיתוח והרמה הטכנולוגית הגבוהה של תדיראן קשר.
המערכות הן מהמתקדמות מסוגן בעולם, והן בעלות יכולת משולבת של העברת דיבור ונתונים בקצבים גבוהים מאוד (בו זמנית) תמיכה בפרוטוקולי תקשורת מתקדמים ויכולת שליטה במאפייני הרדיו באמצעות תכנה- "רדיו תכנה".
הרדיו המתוכנן אמור להוות "אבן בנין" מרכזית בשדה הקרב המודרני ונותן מענה לצרכי התקשורת המתקדמים הנדרשים. הפרויקט מהוה כניסה ל"דור השלישי" של הקשר האלחוטי הצבאי .
בשנת 2005 לא הרשימה במיוחד תדיראן קשר. שורת הרווח הנקי וההכנסות לא רק שלא שופרו אלא אף ירדו לעומת השנתיים האחרונות. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם רווח נקי של 163 מיליון שקל, לצד הכנסות של 972 מיליון שקל.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
