הזמנה של 19.6 מיליון ד' לתדיראן קשר ממשרד הביטחון
המשקיעים בחברת תדיראן קשר יכולים לנשום לרווחה, החברה הודיעה כי קיבלה הזמנה בהיקף של 19.6 מיליון דולר ממשרד הביטחון. ההזמנה הינה להצטיידות ראשונית ב"דור הבא" של מערכות קשר רדיו לשימוש הזרועות השונים של צה"ל. החברה מצפה להזמנות נוספות בפרוייקט זה, חלקן כבר במהלך 2006.
פרויקט זה גרם לחיכוכים בין בעלת השליטה, אלביט מערכות ומשרד הבטחון, שהיו אחד הפרמטרים המרכזיים שהעיקו על המניה בחודש האחרון.
סמנכ"ל השיווק של תדיראן קשר, עמוס ויצמן אמר כי מדובר בפרויקט מהותי ואסטרטגי מהמעלה הראשונה ל"תדיראן קשר". לדבריו, "אנו רואים בפרויקט זה ספינת הדגל של החברה בעשור הקרוב".
ויצמן הוסיף כי פיתוח הפרוייקט מבוצע על ידי צוותי הפיתוח של החברה, וכולל טכנולוגיות חומרה ותכנה חדשניות וייחודיות שהושקעו בפיתוחן מאות שנות אדם. לדבריו, במערכת זו בא לידי ביטוי ולידי מינוף יכולות הפיתוח והרמה הטכנולוגית הגבוהה של תדיראן קשר.
המערכות הן מהמתקדמות מסוגן בעולם, והן בעלות יכולת משולבת של העברת דיבור ונתונים בקצבים גבוהים מאוד (בו זמנית) תמיכה בפרוטוקולי תקשורת מתקדמים ויכולת שליטה במאפייני הרדיו באמצעות תכנה- "רדיו תכנה".
הרדיו המתוכנן אמור להוות "אבן בנין" מרכזית בשדה הקרב המודרני ונותן מענה לצרכי התקשורת המתקדמים הנדרשים. הפרויקט מהוה כניסה ל"דור השלישי" של הקשר האלחוטי הצבאי .
בשנת 2005 לא הרשימה במיוחד תדיראן קשר. שורת הרווח הנקי וההכנסות לא רק שלא שופרו אלא אף ירדו לעומת השנתיים האחרונות. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה החברה עם רווח נקי של 163 מיליון שקל, לצד הכנסות של 972 מיליון שקל.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.