חברת החשמל סיימה את הרבעון השני בהפסד של 5.7 מ'
חברת החשמל פרסמה אמש (18.9.05), באיחור של שבועיים, את הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2005 ולחצי השנה. פרסום הדוחות התאפשר, לאחר שהחברה קיבלה מרשות החברות הממשלתיות, אורכה לעניין הגשת דוחות כספיים מבוקרים ל- 17 מקטעים על פי שרשרת החשמל, עד למועד הגשת הדוחות לרבעון השלישי של השנה, ואישרה את פרסום הדוחות הכספיים היום, כפי שהם.
חברת החשמל סיימה את החצי הראשון של 2005 ברווח נקי של 58.7 מיליון,זאת לעומת רווח של 2.1 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, הרבעון השני של השנה הסתיים בהפסד
של כ- 5.7 מיליון, תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית בסך של כ-1.9 מיליארד שקל. ההוצאה לדלק עלתה ביותר מ-40% ועמדה בתקופת הדוח על כ-3.3 מיליארד שקל, המהווים גידול של 964 מיליון שקל.
יו"ר דירקטוריון החברה, שלמה רוטמן, מסר, כי ההפרשים בין השנים נובעים בעיקר מכך, שבשנה שעברה, בנוסף לרווח שנבע מפעילות החברה, כלל הרווח הנקי גם את תוצאות השינויים בשיעור המיסים, שהביא לרישום הכנסה של כ-926 מיליון שקל, ואת תוצאות פריסת רווחים והפסדים אקטוארים לפי עקרונות תקן חשבונאות בינלאומי מספר 19 (19 – IAS), שבגינו בוטלו הוצאות שנרשמו בשנים קודמות והן נרשמו כהכנסה. ההפרש שנרשם עומד על כ-1,130 מיליון שקל.
רוטמן ציין עוד שתזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם במחצית הראשונה של השנה בסך של כ- 1.9 מיליארד שקל, ויחס תזרים המזומנים מפעילות שוטפת לכיסוי התחייבויות, היה בתקופת הדוח 4.10% לעומת 2.91% בתקופה המקבילה אשתקד.
במחצית הראשונה של השנה, היה גידול בהכנסות ממכירת חשמל, בהיקף של כ- 13.99%. ההכנסות נטו לחברה ממכירות חשמל לתקופה הסתכמו בכ- 7.4 מיליארד שקל, לעומת כ- 6.5 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
בתקופת הדוח הסתכמה עלות צריכת הדלקים לסך של כ-3.3 מיליארד שקל, לעומת כ- 2.4 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 964 מיליון שקל בהוצאות עבור דלק, המהווים גידול של למעלה מ-40%.
מנכ"ל החברה, ד"ר יעקב רזון מסר לדירקטוריון, דיווח שמספר אירועים עיקריים בפעילות השוטפת הביאו לירידה ברווח הנקי: התוספת בהוצאות על דלקים וכן שריפת דלק יקר יותר בעקבות תיקונים בתחנת הכוח אשכול, שהיו באחריות החברה המקימה (G.E), בהיקף של כ- 112 מיליון שקל, והוצאות נוספות שנבעו מהתקלה, בהיקף של כ- 19 מילוני שקל נוספים.
כמו כן, ציין רוטמן, כי כתוצאה מעיצומי העובדים במהלך החודשים האחרונים, לא הוחזרו לעבודה סדירה יחידות ייצור פחמיות שהיו בשיפוצים, בתחנות הכוח "אורות רבין" ו"רוטנברג" והחברה נאלצה לשרוף דלק יקר יותר מפחם מחד, ולשלם קנסות על עיכוב פריקת אוניות הפחם, בהיקף כספי של כ-180 מיליון שקל. מינואר עד סוף אוגוסט 2005, גייסה חברת החשמל כ- 4.3 מיליארד שקל בשוק ההון בישראל.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
