ת"א עברה להסחר בירידות: דיסקונט יורדת בכ-1.3%

הבוקר דיווח הבנק על נפילה של 7.4% ברווחי הרבעון השני של השנה ל-189 מ' ש'. ת"א 25 יורד ב-0.11%, ת"א 100 יורד בשיעור קל של 0.04%, מעברות קופצת ב-4.3% בעקבות דוחות טובים
ליאור גוטליב |

הבורסה לניירות ערך בתל אביב נסחרת בצהרי היום בירידות שערים קלות. כשברקע, היום הוא יום הדיווחים האחרון לרבעון השני של השנה, המסחר נפתח בירידות שערים קלות, אך כשעה לאחר הפתיחה המדדים המובילים באחד העם עברו להיסחר בעליות שערים ובשעה זו חזרו להיסחר בירידות שערים קלות.

מדד ת"א 25 יורד ב-0.11% לרמת 711.22 נקודות, מדד ת"א 100 מאבד קלות 0.04% לרמת 716.37 נקודות, ומדד התל טק 15 מאבד 0.84% לרמת 390.84 נקודות. מחזור המסחר מסתכם בשעה זו בכ-314 מיליון שקל.

דיסקונט מאבדת גובה בעקבות הדוחו"ת

מניות חמשת הבנקים הגדולים נסחרות בשעה זו במגמה מעורבת. מניות בנק דיסקונט מובילות בירידה של 1.3%. הבוקר דיווח הבנק על נפילה של 7.4% ברווחי הרבעון השני של השנה ל-189 מיליון שקל. יחד עם זאת, רווחי המחצית של הבנק השלישי בגודלו במדינה צמחו ב-9.7% ל-352 מיליון שקל והתשואה על ההון הגיעה ל-11.3%, לעומת 11.1% במקבילה ו-9.3% בכל 2004.

מניות בנק הפועלים יורדות ב-1%. הבנק דיווח הבוקר, כי הוא רוכש חברת ברוקראז' אמריקנית בשם אינווסטק. הבנק התקשר בהסכם לרכישת Investec (US) Incorporated שהנה חברה שהתאגדה ורשומה בארה"ב כ-Broker-Dealer. בבנק הפועלים מציינים כי אינווסטק פועלת בכפוף לפיקוח רשות ניירות הערך האמריקנית ה-SEC ואחרות.

לאחר יומיים רצופים של עליות בעקבות הדוחו"ת הטובים מניות לאומי יורדות בכ-0.6%. ברקע, ב-"ידיעות אחרונות" דווח, כי הבנק ייאלץ למכור את מניותיו בחברת הביטוח מגדל או בחברה לישראל, כך עולה מתקנות של בנק ישראל והוראות של המפקח על הבנקים. בין הסיבות הם ריבוי התחומים של פעילות חברת הביטוח מגדל. מניות מגדל יורדות בכ-1%, ומנגד, מניות החברה לישראל מטפסות בכ-0.85%.

בצד הירוק ניצבות, מניות מזרחי והבינלאומי שעולות ב-0.74% ו-1.71% בהתאמה.

מניות מעברות קופצות בכ-4.26%. החברה דיווחה הבוקר על תוצאותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2005. מדוחות החברה עולה, כי ההכנסות ברבעון החולף גדלו בכ-34% והסתכמו ב-85.8 מיליון שקל, הכנסות למחצית הראשונה של השנה עמדו על 174.4 מיליון, עלייה של כ-27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה במחצית הראשונה של השנה גידול של כ-44% ברווח הנקי שהסתכם בכ-12 מיליון שקל ורווח של 5.4 מיליון שקל ברבעון השני, גידול של כ-38%.

עוד מענף המזון, מניות מי עדן מטפסות בכ-1.4% . החברה פרסמה היום את הדו"חות הכספיים לרבעון השני ולמחצית הראשונה של שנת 2005. הכנסות החברה ברבעון החולף הסתכמו בכ-99 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי ברבעון השני שהסתכם בכ-3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של כ-40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במחצית הראשונה, רשמה החברה הפסד נקי שהסתכם בכ-3 מיליון שקל לעומת הפסד נקי של כ-64 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השיפור המוצג הינו הודות לשיפור ברווח התפעולי, בהוצאות המימון, בהעדר הוצאות אחרות חד פעמיות ושיפור תוצאות המיזם באירופה.

עוד בולטות בצהרי היום, קבוצת דלק שמטפסת ב-2.8% במחזור של כ-21 מיליון שקל. מניות שופרסל שעולות ב-2.8%, בצד האדום ניצבות, מניות מגל מערכות שיורדות ב-3.71%, ומניות שטראוס-עלית שמשילות כ-1%.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מטוס אתיחאד (אתיחאד)מטוס אתיחאד (אתיחאד)

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה

אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן

רן קידר |

אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים. 

השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.

מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול

טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.

גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.

יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.