
500 אלף שקל בשנה - השכר של עובדי הרכבת מדור א'; הצעירים מקבלים חצי מזה
דור א' במגזר הציבורי לוקח את הכסף שמגיע לצעירים - ככה פוגעים במגזר הציבורי והחברות הממשלתיות וכן גם בצבא; תקציבים שהולכים לעובדים הוותיקים לא הולכים לצעירים ולמקומות נדרשים; וגם מי זה יורי מורוזוב מקבל השכר הגבוה ביותר ברכבת?
בארה"ב מתכננים קיצוץ ענק במגזר הציבורי על כל שלוחותיו. בישראל, גם בתקופת קורונה וגם בתקופת מלחמה, שרי האוצר לא העזו לפגוע במגזר הציבורי הכולל גם את החברות הממשלתיות. הם שמרו אותם שמנים ומרוצים. אנחנו לא ארה"ב לטוב ולרע, שם החוב ביחס לתוצר עולה על שלנו, אבל אין סיבה אמיתית שלא ליישם תוכנית להפחתת השומנים במגזר הציבורי בשעה שכולם נפגעים מהגזרות של האוצר. גזרות אומנם מוצדקות בהינתן המלחמה, אבל למה להעלות לכולם (גם לחלשים) את המע"מ ב-1% ולהעלות מסים שיפגעו במשפחה ממוצעת בכ-800 שקלים בחודש ולא להוריד שומנים רבים שיש במגזר הציבורי?
זאת שאלה כלכלית עם תשובה פוליטית - כבוד השר לא רוצה עימותים עם הסתדרות וועדי עובדים, הקואליציה לא רוצה עימותים כאלו. הם רואים וחושבים על הבחירות הקרובות, הצרכים הכלכליים והאמת הכלכלית לא מעניינים אותם.
וכך נוצר מצב שפוגע בכולנו - זה הרי הכסף שלנו, אנחנו משלמים מסים שמסבסדים את השכר במגזר הציבורי. העלויות הכוללות שם מנופחות ואם היה אפשר לחסוך שם, היינו משלמים פחות מס. אלא שכשיורדים ברזולוציה עמוקה יותר מקבלים בעיות קשות במיוחד שמבטאים לא רק שומנים, אלא בינוניות, אפליה והרחקת צעירים איכותיים מהגופים האלו. במגזר הציבורי יש כמה דרגות של עובדים - יש את דור א' השמן והוותיק שברוב המקומות הוא גם הכי פחות יעיל. הדור הזה מרוויח הרבה יותר מהעובדים הצעירים והוא בעצם חי על חשבון הדור הצעיר. הצעירים מוגבלים בשכר בהמשך לרפורמה שהיתה לפני כעשרים שנה, אבל הוותיקים לא ויתרו בשבילם והם נמצאים ברמת שכר גבוה אפילו פי 2 מהצעירים
עובד דור א' ברכבת מקבל (לפי עלות מעביד) כחצי מיליון שקל בשנה. עובדים אחרים מקבלים 325 אלף שקל בשנה והם כוללים עובדים כנראה עד גיל 45. כלומר וותיקים מדור א' מקבלים 50% יותר מהממוצע של עובדים דור ב'. אבל בתוך דור ב' יש צעירים והם, העובדים חדשים מקבלים פחות מהממוצע של דור ב' - כנראה סביב 250 אלף שקל של עלות מעביד (וסביר שפחות). מה מקבלים כתוצאה מהתגמול הזה? העובדים הוותיקים שלרוב גם פחות יעילים מקבלים פי 2 מהעובדים הצעירים שלרוב יעילים ועובדים טוב. אל תחפשו צדק, זה עניין של כוח. הם השיגו את התנאים הטובים כי יש להם כוח ואפשר להבין אותם - אם הייתם בכובע שלהם הייתם מתנהלים כך. אלא שיש כאן בעיה מאוד עמוקה.
- עובד במקורות מול עובד בחברת החשמל - מי מרוויח יותר?
- כמה מרוויח עובד בחברת החשמל ? ולמה אנחנו צריכים DOGE ישראלי?
הצעירים הטובים לא מגיעים או מגיעים פחות למגזר הציבורי והחברות הממשלתיות. הוותיקים לקחו את הכסף, אין משכורות טובות לצעירים ויש שוק תחרותי - המגזר הפרטי נמצא במחסור של כוח עבודה איכותי והשכר שם עולה. ככה מורידים את האיכות של החברות הממשלתיות והמגזר הציבורי בכלל, לצערנו זה גם במוסדות הכי חשובים לנו לרבות בצבא. מה עושים? הממשלה לא עושה כלום, היא מתקדמת מיום ליום, מחודש לחודש עם הצרה הזאת שהולכת וגדלה. אף אחד לא מטפל, כנראה גם אף אחד לא חושב על מה לעשות עם הירידה באיכות החומר האנושי. בתיאוריה הפתרון פשוט - קחו מהוותיקים ותנו לצעירים, אבל בפועל צריך בשביל זה אומץ גדול וזה לא באמת ישים. אז מחכים - מחכים שהדור א' יפחת בהדרגה, ומקוום שבינתיים לא יהיו קטסטרופות.
צריך גם להגיד את האמת - בסוף משברים רבים הם תוצאה של מחסור בתקציבים. מחסור בתקציבים לעובדים צעירים עלול להביא משבר ו-7/10 הוא משבר שהגיע גם (כמובן שלא רק) מהדממה, העברת סד"כ לגזרות אחרות ומתן חופשות - בסוף זה אילוץ תקציבי. יותר חיילים זה יותר תקציב. אם לצבא היה יותר תקציב, אולי חלק מאירועי ה-7/10 היו נמנעים. וכן - גם בצבא יש דור א' ודור ב'.
כתבת קשורות: שכר חודשי ממוצע של 32 אלף שקל - החברות שהכי טוב לעבוד בהן; התעשייה האווירית - שכר ממוצע של 44 אלף שקל
- ירידה מדאיגה בהשתתפות צעירים בשוק העבודה בישראל – מה עומד מאחורי התופעה?
- בכמה עלה השכר בהייטק ובאיזה תפקיד מרוויחים הכי הרבה?
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
עדכון: התפרסמו נתוני השכר של עובדי מקורות: עובד במקורות מול עובד בחברת החשמל - מי מרוויח יותר?
השכר ברכבת - חצי מיליון
שקל בשנה לעובד דור א'; חצי מזה לעובדים צעירים
נתחיל בכמות העובדים. הרכבת גייסה בשנה האחרונה, שנת מלחמה, 270 עובדים. כל החטיבות גדלו והיא העסיקה בסוף 2024 4,931 עובדים.
נמשיך עם השכר לעובד. השכר עלב ב-2024 בממוצע ב-2% אחרי עלייה של 15% בשכר בשנה קודמת. השכר עלה בשנתיים ב-17%. זה באמת מרשים, זה ב-9% יותר מהמדד. ברכבת יש עובדים לפי חוזה אישי, עובדי דור א' ועובדי דור ב'. עובדי דור א' הם מיעוט - 856 עובדים והם בעלות מעביד של 500 אלף שקל, ועובדי ב' שכוללים 3,251 עובדים בעלות של 325 אלף שקל לעובד. וכמה מילים על עלות מעביד מול שכר ברוטו. נניח שאתם מקבלים שכר של 20 אלף שקל, על השכר הזה המעסיק מפריש ביטוח לאומי, פנסיה, סוציאליות אולי השתלמות ועוד. זה יכול להגיע לעלות כוללת של 25-27 אלף שקל, במגזר הציבורי אפילו יותר. מה שחשוב בסוף למעסיק וגם לעובד זו עלות המעביד כי ההפרשות הנוספות מגיעות אליו בסוף - בפנסיה, בחסכונות ועוד. אבל כשאומרים שעלות המעביד היא 500 אלף שקל ומכאן נגזר כ-42 אלף שקל בחודש, זה אומר שהשכר ברוטו הוא בהערכה גסה סביב 33 אלף שקל.
עוד עולה מהנתונים שהרכבת מפנקת את הבכירים שלה (שאגב לא משתכרים בשכר מאוד גבוה - יש הגבלה על שכר בכירים בחברות ממשלתיות). הפינוקים בהטבות הם מאוד משמעותיים ומגיעים לקרוב מהשכר. הנה הנתונים:
24 עובדים מקבלים 21.1 מיליון שקל - 880 אלף שקל לעובד. זה לא נשמע הגיוני, אבל המספרים מצוינים שחור על גבי לבן בדוחות הכספיים של החברה. ואז המשכנו לטבלה של שכר הבכירים. הם מקבלים שכר של 978 אלף שקל עד 1.4 מיליון שקל בשנה. המשתכר ביותר ברכבת הוא יורי מורוזוב, סמנכ"ל מטענים שזכה לשכר של 1.4 מיליון שקל, אחריו נטלי כץ, משנה למנכ"ל שקיבלה שכר של 1.1 מיליון שקל.
- 29.שוב צרות העין של הציבור ובסוף הוא זה שישלם יותר .. תראו את חחי ותבינו (ל"ת)לוחם 23/03/2025 18:56הגב לתגובה זו
- 28.ץאייל 23/03/2025 06:11הגב לתגובה זויש לי שכן מרוקאי גם נראה לי לוקח קופהבפנסיה.בנה בריכה
- 27.אנונימי 23/03/2025 00:32הגב לתגובה זותוריד מיסים כמה נטו נשאר מה 500 אלף עלות שכר אנשים שעובדים משמרות וחיים בתור העבודה כל השבוע...מה הבעיה בדיוק כנראה שרוצים שכל המדינה תהיה בעשירון התחתנון והשכר יזרום לכמה עשירים..
- 26.צפוניבוני 22/03/2025 19:17הגב לתגובה זוכתבה רדודה מאוד.
- 25.אנונימי 22/03/2025 17:12הגב לתגובה זורכבת ישראל חברה ממשלתית. גוף רווחי כמו גם חברת חשמל ועוד.התנאים של העובדים שם לא קשורים ולא דומים למגזר הציבורי ובטוח שלא לאנשי צבא.לקחת בליל של עבדותזרקת הכל עם שופל ביחד ועשית מזה כתבה..כפיים!!
- 24.שוקי 21/03/2025 12:14הגב לתגובה זוהכי קל להתלונן איפוא האחריות להסיע רכבת ובשעות שכולם רוצים לחזור הביתה .יש מקום לשיפור אבל מגיע לעובדים
- 23.עופר1 21/03/2025 10:27הגב לתגובה זורוב עובדי רכבת ישראל לא מסוגלים לכתוב אפילו את שמם בלי שגיאות.
- עובד רכבת 21/03/2025 16:50הגב לתגובה זומבין שאתה אכול קנאהרוב עובדי הרכבת הם אנשים מלומדים שעובדים קשה מאוד 247בשונה ממך רובם עובדים במשמרות סביב השעון כולל שישי שבת ערבי חג וחגלא מכיר עובד רכבת עשיררק כאלה שעובדים קשנ ומתפרנסים בכבוד
- 22.ככה אנחנו נראים 21/03/2025 10:04הגב לתגובה זוהבעיה העמוקה של המשק הישראלי היא ההסתדרות שהיא מעין אירגון מאפיה של עובדי דור א שמפוטמים במיליונים מכספי הציבור עם תנאים סוציאליים שאין גם בסקנדינביה שמאיימים להוריד את השאלטר אם ייקחו להם את הסטייקים.
- 21.אנונימי 21/03/2025 09:50הגב לתגובה זוהכל בגלל ההסתדרות. אלה הנורמות העקומות שהארגון הכי מזיק בתולדות מדינת ישראל כופה על המשק הישראלי. החזקים והוותיקים מקבלים מיליונים הצעירים אוכלים קש
- מה עם הממשלה 21/03/2025 13:19הגב לתגובה זומירי רקב אשמה
- 20.אנונימי 21/03/2025 06:18הגב לתגובה זו500k עלות מעביד שווה בערך לשכר ברוטו של 30k. היום כל ילד מרוויח יותר מזה. תנו כבוד למבוגרים.
- האמת 21/03/2025 10:05הגב לתגובה זומנוסים יותר בלא לעשות כלום..
- 19.יאיר 20/03/2025 23:01הגב לתגובה זובמגזר הציבורי יש הגבלה של 82 וחצי משכר מנכל אי אפשר להרוויח יותר דיי
- 18.אחד 20/03/2025 22:11הגב לתגובה זואוכלי חינם זה ידוע ממזמן זה בכל מקום ברכבת בנמלים בעריות .. בכל מקום ..
- 17.עצמאי 20/03/2025 19:05הגב לתגובה זוהייתיי מסתפק גם בצחי מהשכר שלהם. היום הם צןחקים עליי בקשת. שלא לדבר על בפנסיות שלהם...
- 16.אנונימי 20/03/2025 18:58הגב לתגובה זוזה שסמנכל ותיק משתכר כפליים ואף יותר מעובד צעיר וזוטר יותר ממש לא בעיה.ובכנות גם הסכומים של הותיקים לא בשמיים 500 אלף שח בשנה עלות מעביד מתורגמת ל30 ומשהו אלף שח לחודש ברוטו. עבור בכיר ותיק זו לא משכורת עתק נשמע סביר
- לך תלמד מתמטיקה במקום לקשקש שטויות (ל"ת)אנונימי 21/03/2025 11:43הגב לתגובה זו
- הקנאה כואבת 23/03/2025 00:34נשאר בערך 30 ברוטו ..סתם כתבה מסיתה
- 15.אורח פורח 20/03/2025 18:43הגב לתגובה זוההסתדרות מגנה על הזקנים ששותים לנו את הכסף והוועדים בעוד הדור הצעיר בורח להייטק בלית ברירה.הסתדרות לפרק להפריט ולגרדום!
- 14.אנונימי 20/03/2025 17:06הגב לתגובה זוהריי הנמלים וחברת חשמל עם משכורות פי כמה וכמה אני עובד 10 שנים ברכבת ולא מקבל חצי מהשכר של 550 אלף ואם רוצים להראות נתונים תשוו לחברות ממשלתיות אחרות רפאל תעש ח.חשמלנמלים הרכבת מבחינת השכר בסוף של הסוףהדבר שאכן נכון בכתבה שדור ב עם משכורת נמוכה מזמין כל אחד לבוא לעבוד בלחץ ובתנאים שאני מקבל ולהשתכר כמוני כנראה שיעזוב.
- 13.מיכה 20/03/2025 16:05הגב לתגובה זושכר עושק
- 12.תודה למירי רקב 20/03/2025 15:37הגב לתגובה זותודה למירי רקב הם חברי מרכז השחיתות סליחה מרכז הליכוד
- 11.למדתי מאוחר מדי שהרבה יותר קל ומשתלם לגנוב כסף מהציבור בדרכים חוקיות מאשר בדרכים לא חוקיות. (ל"ת)מאיר לנסקי 20/03/2025 13:04הגב לתגובה זו
- 10.מקווה שהדור הצעיר יתעורר ויקח את מה שמגיע לו (ל"ת)אנונימיי 20/03/2025 12:41הגב לתגובה זו
- אנונימי 22/03/2025 22:53הגב לתגובה זומה עם העיריות
- 9.אופיר מורן 20/03/2025 12:33הגב לתגובה זוהשירות הציבורי הוא מקום בו השלטון משחד את הבוחרים וקבלני הקולות. הליכוד ושותפיו הם לשכת עבודה לעשרות אם לא מאות אלפי מקורבים
- 8.אנונימי 20/03/2025 11:18הגב לתגובה זוהכל נכון עובדים מבוגרים מרוויחים יותר מפי 2 ולא עושים כלום
- 7.שכר הוגן ולא צריך לעשות כותרות תבדקו את העושקים של שכר 2 מיליון ומעלה (ל"ת)HAKY1 20/03/2025 10:57הגב לתגובה זו
- 6.עלות מעביד היא לא המשכורת. (ל"ת)קי ביבי מט 20/03/2025 10:35הגב לתגובה זו
- 5.רואים מול העיניים את השחיתות של מפאי והזרוע שלה ההסתדרות ולזה האנרכיסטים מתגעגעים (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 10:13הגב לתגובה זו
- אתה נורמאלי 21/03/2025 13:22הגב לתגובה זוהאשמה היא שרת תהתחבורה מירי רקב רוב הועדים למשל תעשיה אווירית משפחת כץ הם חברי מרכז הפשע סליחה מרכז הליכוד
- אנונימי 20/03/2025 18:13הגב לתגובה זוהלוואי והיה מפאי היום זו חבורת נוכלים חברי מרכז ליכוד היהלומים של מירי רקב
- נפוטיסטאן בעמ 21/03/2025 09:53מפאי זאת השיטה הרקובה ששולטת במשק הישראלי מאז ומעולם בלי קשר למפלגת השלטון ומתעדפת ותק ונפוטיזם על פני כל דבר אחר
- 4.F.R 20/03/2025 09:54הגב לתגובה זומקבל מינימום2 ובלי דאגות.החמדנות היא אם כל המחלות
- 3.ככה בדיוק גם חחי (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 09:53הגב לתגובה זו
- 2.נחמן 20/03/2025 09:50הגב לתגובה זו.
- 1.זה בגלל הקונספציה מעניין מאין הגיעו שרי התחבורה (ל"ת)אנונימי 20/03/2025 09:48הגב לתגובה זו