אחרי נפילה של 75% - האם לאלקטרה פאוור יש בשורה למשקיעים?
אלקטרה פאוור אלקטרה פאוור -0.79% היא בנקודת זמן הזו אכזבה גדולה. אבל הכניסה שלה לתחום הספקת החשמל מתחילה להניב פירות. חן מלמד, מנכ"ל החברה משדר בשיחה עם ביזפורטל אופטימיות לגבי ההמשך. הוא סבור שקצב הצמיחה ימשיך להיות גבוה ושמדובר בבשורה חשובה לאלקטרה פאוור ולמשקיעים. הוא צופה גידול של ללפחות פי 2 במספר המנויים מסוף הרבעון הראשון ועד סוף השנה - "אולי אילו פי 3". הבשורה הזו עדיין לא מתבטאת בשורה התחתונה ייקח זמן, אבל יש כאן פעילות שיכולה להיות משמעותית ויש יתרון לראשוניות, ומלמד קפץ בין ההראשונים על התחום הצומח.
אז העתיד והציפיות נמצאות בתחום הזה , נתחיל מההיסטוריה. האחים זלקינד רכשו את אלקטרה פאוור דרך אלקו והנפיקו אותה בבורסה אחרי זמן קצר ברווח של 50%. אלא שמאז ההנפקה המניה קרסה ב-75% והשווי כעת כ-360 מיליון שקל הוא מתחת למחצית מההון העצמי. הירידה הזו עשויה להיות הזדמנות, אבל יש גם סיכונים.
החברה שמספקת גז לבתים ועוסקת גם באנרגיה סולארית מממשת את הפעילות בחו"ל בתחום הסולארי ונשענת על הפוטנציאל בתחום החדש - אספקת חשמל לבתים.
ברבעון הראשון של השנה ההכנסות הסתכמו ב-209 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת הרבעון המקביל, כשהתחומים המסורתיים בירידה בהיקף הפעילות, אבל התחום של הספקת החשמל צומח בקצבים מרשימים. ההכנסות במגזר זה ברבעון הסתכמו ב-23.7 מיליון שקל, זינוק גדול לעומת 2.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, אבל זה הגיוני, התחום תופס תאוצה ויותר ויותר לקוחות מבינים שאפשר לעבור לספקי חשמל פרטי ולא להמשיך לשלם מחירים גבוהים לחברת החשמל. ההנחות אצל הספקיות החדשות וגם לבזק וג'נריישן יש פעילות כזו וגם למשק אנרגיה וסלקום וגם לאו.פי.סי הן באזור של עד 10%. החברות החדשות מדברות גם על שירות מאוד נוח לעומת השירות של חברת החשמל, בכל מקרה זו בשורה צרכנית.
מסלולי ההנחה שאלקטרה פאוור מציעה ללקוחות הם כאלה - המסלול הראשון מציע הנחה של עד 10% בין השעות 11 בלילה עד 5 אחה"צ למחרת לכל ימי השבוע, כאשר בשנה הראשונה ההנחה תעמוד על 8%, בשנה השנייה על 9% ורק בשנה השלישית תגיע ההנחה ל-10%. המסלול השני מציע הנחה של 7% בכל ימי השבוע, כאשר גם כאן ההנחה תעלה הדרגתית: בשנה הראשונה הנחה של 5%, בשנייה של 6% ובשלישית תגיע ל-7%. המסלול השלישי מציע הנחה של 20% החל מהשנה הראשונה בין השעות 11 בלילה ועד ל-7 בבוקר למחרת במשך כל ימות השבוע.
- אלקטרה פאוור מחזירה את המותג "סופרגז" וממקדת את פעילותה בגפ"מ
- אלקטרה פאוור: ההכנסות צמחו אבל הגפ"מ אכל את הרווח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנחות קצת שונות מההנחות שמציעות החברות האחרות בתחום, כמו למשל הוט, בזק ופרטנר אבל הן דומות בגדול, כאשר כל החברות מציעות למשל הנחה של 20% בשעות הלילה.
תחום אספקת החשמל למגזר הפרטי הוא עצום והוא נשלט עד היום בבלעדיות על ידי חברת החשמל. בוועידת ההשקעות באנרגיה דיברו בכירים בתעשייה, כולל נציג הרגולטור יונתן פלורסהיים, רכז אנרגיה באגף התקציבים באוצר: "לתחרות בשוק החשמל חשיבות מאוד גדולה", אמר בועדיה. "אנו כמשרד אוצר או כאגף תקציבים צריכים שייצור החשמל יהיה במחירים תחרותיים ובסוף זה ישתקף בעלויות חשמל לעסקים ומשקי בית ולכן יש חשיבות מאוד גדולה לתעריף ולתחרות. אנו פועלים כדי לנסות להתמודד עם כשלי שוק ולשכלל את השוק כמה שניתן".
אלקטרה פאוור בונה על התחום הזה. היא כאמור מאכזבת בבורסה ומאכזבת גם בפעילות העסקית ובדוחות הכספיים. באוקטובר האחרון החברה השלימה הנפקת מניות, אבל במחיר נמוך, כשההנפקה הצליחה בזכות הנחה על מחיר השוק ובזכות השקעה של בעלי החברה (אלקו והאחים זלקינד).
- כמה יפסידו הבנקים מהורדת הריבית?
- אימקו חותמת על שת"פ גלובלי לפיתוח מערכת חכמה לניהול מנועי רכב קרבי
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- ת"א 35 ירד 1.36%, מדד הבנייה קפץ 2.3%; חלל תקשורת זינקה 25%
מניית אלקטרה פאוור ב-12 החודשים האחרונים
הפעילות של אלקטרה פאוור בתחום החשמל היא בשיתוף עם אנלייט שמחזיקה ב-35% מהתאגיד המשותף. המיזם היה מהראשונים שנכנסו לתחום אספקת החשמל למגזר הפרטי כאשר באוגוסט המנכ"ל חן מלמד אמר בשיחה עם ביזפורטל כי הם צופים להגיע ל-300-400 אלף לקוחות כבר באזור שנת 2025-2026. החברה לא מפרסמת את המידע לגבי מספר הלקוחות שלה, אבל לפי קצב הגידול הצפוי במגזר, שתוצאותיו כבר נהיות משמעותיות, הגיוני שהיא בקצב הזה. שוחחנו עם מלמד בשביל לקבל תמונה מלאה יותר על הפעילות במגזר ועל הצפי להמשך.
ברבעון הראשון מגזר הספקת החשמל הכניס 23.7 מיליון שקל. בהתחשב בצמיחה שעוד צפויה במגזר אפשר להניח שהוא יכניס 150-180 מיליון שקל בכל השנה?
"אם תיקח את הרבעון הראשון תכפיל בארבע אז כבר מגיעים קרוב ל-100 מיליון, אבל יש עוד צמיחה שצפויה בתחום הזה כי אנחנו רק בהתחלה ובנוסף הרבעונים של עונת הקיץ הם שונים. אני לא יודע אם זה יגיע לאזור של 150-180 מיליון שקל, אבל, על בסיס הלקוחות הקיימים, אם רק היינו משכפלים את הרבעון הזה, פלוס הפקטור של העונתיות, אנחנו במספרים גדולים".
מן הסתם בגלל שאתם בהתחלה יש הרבה הוצאות כמו גיוס לקוחות חדשים. אפשר לצפות שתהיו רווחיים כבר השנה? או משנה הבאה?
"לא השנה. שנה הבאה ואולי אפילו עוד שנה. תלוי בקצב הגידול. רוב העלויות עכשיו הן עלויות שדרושות בשביל המשך הגידול".
כמה לקוחות יש לכם שם עכשיו?
"יש פה כל מיני דרכים להעריך, אבל אני יכול להגיד שכמה עשרות אלפים".
לכמה המספר הזה יעלה בסוף השנה?
"זה יהיה בסוף השנה כפול 2 או כפול 3 אני מקווה. החל מאוגוסט יהיה אפשר לחבר לקוחות עם מונה ישן ולא רק מונה חכם, זה משנה את המשחק. יש לנו המון לקוחות חתומים אבל אי אפשר להעביר אותם כי כרגע צריך מונה חכם ולוקח המון זמן להחליף אליו. מה שהולך לקרות מאוגוסט הוא שהתהליכים יהיו הרבה יותר מהירים, כל אחד שירצה להצטרף יוכל בלי עיכובים. זה אומר שברבעונים האחרונים של השנה יהיה גידול יותר משמעותי".
כזכור, באוגוסט האחרון מלמד אמר שהיו לחברה 30 אלף מנויים וכי בסוף שנת 2023 צפויים להיות 50 אלף מנויים. לפי הקצב הזה והגידול במכירות ניתן להניח שכיום לחברה יש באזור ה-60-75 אלף מנויים, מה שאומר שבסוף השנה לחברה צפויים להיות בהסתכלות שמרנית 120-130 אלף שקל.
לא מספרים קטנים וזה מבטיח המשך צמיחה מואצת ברבעונים הבאים ובשנה הבאה. קצב מכירות של 250-300 מיליון שקל הוא אפשרי בעוד שנה, אבל הרווחים לא יגיעו מהר. השוק גם יהפוך לתחרותי מאוד, והחברות יאלצו להוריד מחירים. לחברה יש את יתרון הראשוניות, אבל מדובר עדיין במספרים קטנים. מנגד, לבזק יש יתרון תשתיתי ושיווקי ענק וזו יכולה להיות זרוע חדשה ומשמעותית בשבילה בשנים הבאות.
מספר חברות אחרות השיקו לאחרונה את שירות הספקת החשמל שלהן. אתם רואים איזושהי השפעה עליכם?
"לא, האוקיינוס מאוד גדול ויש מקום לכולם. על פי הנתונים של נוגה יש משהו בין 2.5 ל-3 מיליון משקי בית. עד היום נוידו מספרים של עשרות אלפים".
כמה משמעותית תהיה הפעילות הזו מסך ההכנסות של החברה בעוד 5 שנים?
"לא. היא תשתווה לפעילויות האחרות ותעלה עליהן. יש פה בשורה גדולה למשקי הבית ואני חושב שזה המסר. הרפורמה כבר קיימת המון שנים ומי שנהנה ממנה עד היום היו מפעלים ולקוחות גדולים. אנחנו על סף מהפכה של אספקת חשמל למגזר הפרטי בישראל, זה בערך שליש מהצריכה של החשמל. אנחנו רואים רק את הניצנים הראשונים".
בינתיים תחומי הפעילות האחרים של החברה מאטים - ב-2023 ההכנסות במגזר הגפ"מ בסתכמו ב-419 מיליון שקל בהשוואה ל-457 מיליון שקל שנה לפני כן. השינויים במחירי הנפט הביאו לשינויים במחירי הגפ"מ מאחר והוא תוצר לוואי של זיקוק נפט. מחיר רכישת הגפ"מ מבתי הזיקוק נקבע בהתאם למחיר הייבוא הממוצע של גפ"מ בחודש קודם שמושפע ממחירי מוצרי נפט באגן הים התיכון ושערי המרה של מט"ח. ממוצע מחירי הגפ"מ בשנת 2023 עמד על 2,730 שקל לטון לעומת סך של 3,100 שקל לטון ב-2022. מגמת הירידה המשיכה גם ברבעון הראשון כאשר הכנסות מגפ"מ הסתכמו לכ-132.1 מיליון שקל, לעומת כ-145.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
- 2.מנתח דוחות 08/06/2024 13:22הגב לתגובה זולחברה יש תחרות ענק בתחום משחקניות מפחידות ועם יכולות גבוהות יותר כמו סלקום שכבר מוכר לצרכן הסופי, בכתבה לא הוזכר כי החברה מממשת נכסים..אחרי 75% מטה כנראה שיבוא עוד 75% עד שהחברה תתחיל להרוויח סכומים מהותיים שיצדיקו את השווי..שומר נפשו יירחק!
- 1.מישהו יודע למה מניית אאורה נשחתת ויורדת? למכור? 06/06/2024 14:55הגב לתגובה זומישהו יודע למה מניית אאורה נשחתת ויורדת? למכור?
- אברהם 06/06/2024 21:01הגב לתגובה זוזו צמניה שטסה בשעיעור מטורף. אגב כל זאת כאשר כל הסקטור במומנטום שלילי. אינני מבין מדוע זה מפתיע. אם אתה לא מופסד משמעותית כדאי לצאת

המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
חוקרים מהאוניברסיטאות המובילות בעולם ניתחו את התנהגותם של משקיעים וגילו: המעבר למסחר באפליקציות מוביל להפסדים; הסיבה: שילוב הרסני של טכנולוגיה, פסיכולוגיה והטיות קוגניטיביות
השנה היא 2010. משקיע ממוצע פותח את תוכנת המסחר במחשב הביתי, קורא דוחות כספיים, מנתח נתונים, בודק גרפים ורק אז מקבל החלטת השקעה. במהירות קדימה להיום - משקיע שוכב במיטה בשעה 22:17, גולל בפיד של אינסטגרם, רואה התראה שמניית אפל ירדה 2%, ותוך 10 שניות מוכר את כל האחזקות שלו. ברוכים הבאים לעידן החדש של שוק ההון, עידן שבו אפליקציות המסחר הפכו את המסחר לנגיש, מהיר, מרגש,. עידן שבו הרשתות מוצפות ב"מומחים" למניות, עידן שבו משקיעים חדשים הם לא באמת משקיעים - אלא מהמרים.
המשקיעים החדשים נולדו לאפליקציות המסחר, אבל גם משקיעים וותיקים הופכים להיות מכורים יותר לנוחות, לריגושים, "למשחק", ומקבלים החלטות מהירות שהם יותר הימורים מאשר השקעות. בורסה היא לא קזינו. נסחרות בה חברות עם ערך ומי שבודק, מנתח ומשקיע לאורך זמן, מקבל תמורה. השקעה בבורסה נשענת על הבנה, מומחיות וניתוח. הימור מנגד נשען על מזל. בהימור לרוב מפסידים. מחקרים מוכיחים שמסחר באפליקציות גורם לכם להפסיד יותר מאשר במסחר במערכות אחרות. כלומר, הנגישות, המהירות, הפיתוי הופך את ההשקעה להימור - ככה אתם מפסידים אלפי דולרים בשנה.
למעשה, העידן הדיגיטלי הבטיח ל"דמוקרטיזציה של שוק ההון". אפליקציות מסחר נוחות ונגישות אמורות היו להפוך כל אחד למשקיע חכם ומיומן. אבל סדרת מחקרים אקדמיים מהשנים האחרונות חושפת תמונה הפוכה: הטכנולוגיה שאמורה הייתה לעזור לנו דווקא פוגעת בביצועי ההשקעות שלנו באופן דרמטי.
המחקר המרכזי: השקעות חכמות?
המחקר המקיף ביותר בתחום פורסם תחת הכותרת "Smart(Phone) Investing? A within Investor-Time Analysis of New Technologies and Trading Behavior" על ידי צוות חוקרים בינלאומי: אנקיט קלדה (Assistant Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה), בנג'מין לוס (Associate Professor מאוניברסיטת הטכנולוגיה של סידני), אלסנדרו פרביטרו (Associate Professor of Finance מאוניברסיטת אינדיאנה) ופרופ' אנדראס האקת'ל (Professor of Finance מאוניברסיטת גתה בפרנקפורט).
המחקר, שניתח התנהגות של אלפי משקיעים גרמנים לאורך מספר שנים, מצא שהמעבר מפלטפורמות מסחר מסורתיות לאפליקציות סמארטפון מוביל לעלייה דרמטית בנפח המסחר ולירידה בביצועים. החוקרים תיעדו שמשקיעים שעברו לאפליקציות הגבירו את פעילות המסחר שלהם באופן משמעותי, תוך כדי נטילת סיכונים גבוהים יותר והחזקת תיקים פחות מגוונים.