דוחות

קסטרו: עלייה ברבעון של 8.4% ברווח הנקי למרות ירידה של 2.3% בהכנסות

החברה רשמה ברבעון השני רווח של 33.5 מיליון שקל על הכנסות של 459 מיליון שקל
רוי שיינמן |

חברת קסטרו קסטרו 0.69%  מדווחת על הכנסות של 459 מיליון שקל לעומת 470 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ירידה של כ-2.3%. לדברי החברה הירידה נובעת בעיקר בגלל עיתוי חג הפסח האחרון שחל בין החודשים מרץ ואפריל לעומת חג הפסח הקודם שחל כולו בחודש אפריל. 

> השקת דירוג החברות של ביזפורטל וגם: מי יהיו הענקיות הישראליות הבאות והאם אפשר להשקיע בהן כבר עכשיו? - הירשמו לוועידה הכלכלית של ביזפורטל בה ישתתפו מומחי ההשקעות הגדולים בארץ. 

הרווח הגולמי ברבעון השני הסתכם ב-277.3 מיליון שקל (כ-60.3% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 280.5 מיליון שקל (כ-59.7% מההכנסות) ברבעון המקביל. לדברי החברה השיפור ברווחיות הגולמית נובע בעיקר משיפור בעלויות ההובלה הימית שקוזזו חלקית מול שחיקת שער החליפין. הרווח התפעולי הסתכם ב-54.1 מיליון שקל ברבעון השני לעומת רווח תפעולי של 47.8 מיליון שקל ברבעון המקביל - עליה של 13.1%. לדברי החברה, העלייה ברווח התפעולי נובעת מהתייעלות בהוצאות התפעוליות, לרבות ירידה בהוצאות השיווק בגין קמפיינים.

הרווח הנקי הסתכם ב-33.5 מיליון שקל לעומת 30.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. עליה של 8.4%. החברה מציגה גידול  משמעותי בתזרים מזומנים נטו מפעילות שוטפת במחצית הראשונה של שנת 2023 לכ-120 מיליון שקל לעומת כ-39 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

מנית קסטרו ירדה ב-6% מתחילת השנה למחיר של 43.1 שקל ושווי שוק של 355.9 מיליון שקל.

רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס: "מגמת השיפור ברווחיות נמשכת לאור ההתייעלות המתמשכת. המהלכים שיישמנו וסיום המבצע המוצלח בתחילת השנה בחנויות קסטרו, נושאים פרי. הרווח התפעולי ברבעון השני צמח בכ-13% כשהגידול ברווח והשיפור בשיעור הרווחיות נובע ברובו ממגזר אופנת ההלבשה. לאחר מכירת המלאים שנצברו בתחילת השנה וצמצום בעלויות האחסון והלוגיסטיקה, אנו מציגים ירידה משמעותית ביתרות המלאי בחברה שקטנו בכ-67 מיליון ש"ח ברבעון השני לעומת תקופה מקבילה אשתקד וגידול חד בתזרים המזומנים מפעילות שוטפת ומצפים להמשך שיפור בשיעורי הרווחיות בשנת 2023.

"אנו ממשיכים בפיתוח מותגי הקבוצה והרחבת הפעילות של כלל המותגים בהתאם לאסטרטגיית הצמיחה שלנו. רשת קרולינה למקה ברלין מגדילה נתח שוק בתחום האופטיקה ומשיקה חנות דגל חדשה בקניון איילון. אנו ממשיכים לפרוס בהצלחה את המותג אורבניקה סטיישן ואת חנויות הקונספט החדשות של הודיס, טופ טן וקיקו מילאנו, מותג הקוסמטיקה האיטלקי המונה היום 16 חנויות, כאשר הודיס פותחת לראשונה חנויות הגדולות מ-200 מ״ר בקיריון ובגרנד חיפה בהצלחה גדולה וצפויה להמשיך ולהגדיל את החנויות שלה לאור הביצועים.

 

במקביל, נמשכת פריסת חנויות של איב רושה שממשיכה בפיתוח המואץ וצפויה לפתוח השנה סה"כ 10 מיקומים חדשים ובכך להכפיל את מספר המיקומים של הרשת בישראל. הקבוצה מציגה יחס הון למאזן של של כ-56% בסוף הרבעון. איתנות זו מאפשרת לנו להמשיך להשקיע ולהוציא לפועל את תוכניותיה האסטרטגיות של הקבוצה".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
גיא בינשטוק עמיר שיווק
צילום: יחצ
ראיון

״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״

״אנחנו מתעסקים בבסיס של החקלאות הישראלית - דשנים, חומרי הדברה, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים״ מנכ״ל עמיר שיווק, גיא בינשטוק, מדבר על התוצאות הרבעוניות, מספר מי החליף את הטורקים שהחרימו את ישראל ובעיקר מוכיח שחברה תעשייתית יכולה להיות רחוקה מלהיות משעממת

מנדי הניג |

עמיר שיווק היא מהחברות הוותיקות בבורסה המקומית, עם היסטוריה שמתחילה עוד בשנת 1942 והנפקה לציבור שבוצעה ב־2005. החברה מספקת תשומות חקלאיות לכל רוחב הסקטור מדשנים וחומרי הדברה ועד אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים - פרוסה עם 28 סניפים ברחבי הארץ ונוגעת כמעט בכל חקלאי. ברבעון השני עמיר שיווק הציגה הכנסות של כ־358 מיליון שקל, עלייה של 3.5% לעומת הרבעון המקביל, אבל הרווח הנקי שלה ירד ל־12.7 מיליון שקל לעומת 13.5 מיליון שקל אשתקד 2025. המניה של עמיר שיווק 0.93%   נסחרת בשווי שוק של כ־413 מיליון שקל ומציגה תשואת דיבידנד יציבה סביב 3%, בזכות מדיניות חלוקה רציפה שנמשכת כבר שני עשורים. מתחילת השנה המניה הוסיפה כ-18% וב-12 החודשים האחרונים טיפסה 32%, בסה״כ הגרף של הביצועים די תלול כלפי מעלה אחרי שעמיר שיווק הצליחה לצלוח פרק פחות נעים עם השקעה כושלת בקנאביס.

ביצועי המניה במבט על ה-5 שנים האחרונות - צניחה ואז נסיקה

לפני כמה שנים ניסתה עמיר שיווק לגעת בתחומים חדשים שנראו אז מבטיחים ובראשם הקנאביס הרפואי. החברה השקיעה בחברת BOL (Breath of Life), מתוך מחשבה על פוטנציאל שוק עצום ועל אפשרות לייצר מנוע צמיחה נוסף לצד הפעילות המסורתית. אלא שהמהלך התברר כהימור לא מוצלח: שוק הקנאביס הרפואי בישראל ובעולם לא המריא כפי שציפו, היו הרבה עיכובים רגולטוריים לצד תחרות הולכת וגוברת מה שהוביל את עמיר שיווק להפרשות כבדות שהסתכמו בעשרות מיליוני שקלים . 

המנכ"ל גיא בינשטוק לא מהסס להודות כי זה פרק פחות נעים בהיסטוריה של החברה - כזה שחתך משמעותית את השורה התחתונה והכביד על התוצאות הכספיות בשנים 2021-2022. אבל מדגיש שמאז, עמיר שיווק הרבה יותר זהירה בכל מה שקשור יותר להשקעות מחוץ לליבת הפעילות, והחברה מעדיפה להתמקד ברכישות סינרגיות ישירות לעסקי החקלאות - כמו חממות, מיכון חקלאי ותערובות. "הסיפור הזה מאחורינו", הוא מסכם והמספרים של השנתיים האחרונות באמת מחזקים את התחושה שהחברה הצליחה להחזיר את עצמה למסלול יציב.


אנחנו מדברים אחרי התוצאות הרבעוניות - לפני שנצלול למספרים, ספר קצת על מה שקורה בעמיר שיווק לאחרונה

"עמיר שיווק היא חברה ותיקה מאוד. נוסדה ב-1942 על ידי התאחדות האיכרים בישראל, וב-2005 הונפקה בבורסה. כך שאנחנו מציינים השנה 20 שנה כחברה ציבורית. אני חושב שהייחוד שלנו הוא בפעילות עצמה - שיווק והפצה של תשומות חקלאיות, תחום שקיים בכל מדינה בעולם. אנחנו מספקים הכל: חומרי הדברה, דשנים, אריזות, מוצרי השקיה ותערובות מזון לבעלי חיים. יש גם רכיב נדל"ן קטן - נכס בבני ברק ומרלו"ג בעמק חפר, אבל זו לא הליבה. הליבה היא תשומות חקלאיות".

מהי בעצם הליבה של הפעילות שלכם?

"אנחנו קוראים לזה הגנת הצומח והזנתו שזה בעצם דשנים והדברה, תחשוב על זה כמו אנטיביוטיקה וויטמינים בשביל הצמחים. אנחנו המפיצים הגדולים ביותר בארץ של חברות ענק כמו אדמה וכיל. הקשר שלנו הוא עם ממש עם החקלאי בשטח. במחצית האחרונה חווינו ירידה קלה, בעיקר בגלל מזג האוויר. החורף האחרון היה יבש וחם, מה שהפחית מחלות עלים וצמצם את הצורך בחומרי הדברה".

אז זה מעניין, לא הייתי מצפה מחברה כמוכם שיהיו לה אלמנטים של ׳עונתיות׳