אורן עזר אלקטריאון
צילום: ניר סלקמן

פרויקט חמישי לאלקטריאון בגרמניה ב-6 מיליון שקל

במסגרת הפרויקט תתבצע עבודה משותפת עם קונצורסיום של שותפים למימוש ותיקוף טכנולוגיית המדידה והחיוב (בילינג) שפיתחה החברה לטעינה חשמלית לרכב הנמצא בתנועה או בחנייה
נחמן שפירא | (8)

חברת אלקטריאון וירלס אלקטריאון -3.08% העוסקת בפיתוח טכנולוגית הכביש החשמלי עבור רכבים חשמליים (EVs). ומספקת תשתית ושירותי טעינה אלחוטית מקצה לקצה זכתה בפרויקט החמישי שלה בגרמניה, באמצעות חברת הבת הגרמנית, Electreon GmBH. הפרויקט  ימומן על ידי קרן האקלים והטרנספורמציה של המשרד הפדרלי לכלכלה ואקלים בגרמניה.

במסגרת הפרויקט צפויות מערכות הטעינה החשמלית האלחוטית של החברה להיות מותקנות במקטע "כביש חשמלי" חדיש בגרמניה, וכן צפויה להתבצע עבודה משותפת עם חברות הקונצורסיום המרכיב את הפרויקט, למימוש ותיקוף טכנולוגיית המדידה והחיוב של הטעינה החשמלית ברכב נוסע או חונה שפיתחה החברה, וכן לאימוצה כחלק מהסטנדרט המקובל ברכבים חשמליים בגרמניה. בעבור חלקה של החברה הבת בפרויקט, צפויה החברה לקבל מימון בסך של כ-6.2 מיליון שקל. 

אורן עזר, המנכ"ל ומייסד אלקטריאון שאמר לאחרונה בראיון לביזפורטל כי הם רק בתחילת הדרך ציין "אנו שמחים על הזכייה בפרויקט משמעותי זה בגרמניה, שהיא אחת המדינות המובילות באירופה בתחום, ובכך ממשיכים במרץ ביישום האסטרטגיה עליה דיווחנו להמשך גידול וחדירת טכנולוגית החברה ברחבי אירופה. הטכנולוגיה שפיתחנו למדידה ולחיוב (בילינג) של טעינה אלחוטית ברכב הנמצא בתנועה או בחנייה, אותה נתקף בפרויקט זה, הינה חדשנית ומהווה נדבך חשוב נוסף בפתרון הטכנולוגי הכולל של הקמת כביש חשמלי."

 

 

החברה צפויה לבצע את הפרויקט יחד עם מספר רב של שותפים, וביניהם אחת מחברות התשתית הגדולות בגרמניה; חברה בת של יצרנית רכב מובילה; גוף בעל מומחיות בתחום מדידת אנרגיה; סוכנות פדרלית רלוונטית לעניין; אוניברסיטה גרמנית מהשורה הראשונה; ושני מכוני מחקר בעלי שם. רשימת השותפים הסופית תקבע בכפוף ובהתאם לחתימת השותפים על הסכם הקונצורסיום, הצפוייה להתקיים במהלך השבועות הקרובים, ובהתאם לתנאים הקבועים בו.

ההודעה מתווספת על אירועים נוספים עליהם דיווחה החברה לאחרונה, המדגימים, את הרחבתה והעמקתה של פעילות החברה בשוק האירופי, אשר הביע נכונות – לאמץ ולהוביל את רעיון "הכביש החשמלי" בהיקפים של אלפי קילומטרים במדינות שונות. בתוך כך, הכריזה החברה כי זכתה במכרז ראשון בצרפת להקמת כביש חשמלי אלחוטי על פני אוטוסטרדה 10A, בסמוך לפריז, וזאת כחלק מקונצורסיום בהובלת שותפתה האסטרטגית, חברת VINCI AUTOROUTES.

 

 

 

 

 

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    בודקני 02/08/2023 19:09
    הגב לתגובה זו
    מעניין...
  • 5.
    קקוש בלבוש 02/08/2023 11:02
    הגב לתגובה זו
    כסף על הרצפה למשקיעים נבונים. חברה בלי הכנסות ובלי כסף כל הפרוקיטים האלה לא יכניסו שקל לקופה המתרוקנת בקרוב הנפקת מניות או גיוס אגח. תגמור כמו אקוואריוס מנועים
  • עוד אחד שרוצה לקנות בזול. (ל"ת)
    משה 10/08/2023 11:19
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    עוקב אחרי המתחרות שלה ולשמחתי אני רואה חברה ישראלי 01/08/2023 19:27
    הגב לתגובה זו
    עוקב אחרי המתחרות שלה ולשמחתי אני רואה חברה ישראלית שטכנולוגית לא נשאיה להם אבק , זה העתיד
  • 3.
    מרדכי 01/08/2023 15:14
    הגב לתגובה זו
    אם משלמים לה בשביל לבדוק את הטכנולוגיה שלה כאשר כמה מדינות כבר אימצו את הטכנולוגיה שלה אז מדובר ביוניקורן
  • 2.
    חברה של מספרי סיפורים (ל"ת)
    אלי 01/08/2023 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    אז למה יורדת בעוצמה כזאת? (ל"ת)
    מרדכי 01/08/2023 14:46
    הגב לתגובה זו
  • בכדי להיפטר מידים חלשות, כמו שלך. מחר יטוס למעלה (ל"ת)
    לירי 01/08/2023 15:38
    הגב לתגובה זו
ירידות עליות בשווקים
צילום: דאלי

רמז עבה לסיום העליות בבורסה

האם השוק כבר מגלם את עסקת החטופים והסכם הפסקת האש? מה קורה כעת במסחר שעשוי להעיד על אדי הדלק האחרונים לעליות?

מנדי הניג |

השוק מתומחר גבוה. לא מאוד יקר, אבל הבורסה שלנו במכפיל רווח מייצג גבוה ממכפילי הרווח של חלק גדול ממדינות אירופה. השוק שלנו גבוה כי יש עדר גדול ואינטרסים גדולים של מובילי העדר שמניעים ומתדלקים את העליות. עדר זו תופעה פסיכולוגית מסוכנת. מגלים את הסיכון רק בירידות. בזמן של עליות זה win-win וכולם דוהרים מאושרים. לא תמצאו עכשיו מנהל השקעות בכיר שלא יגיד לתקשורת כמה הוא אופטימי. אולי בודדים יעידו שצריך גם להיזהר, וזה בדיוק הזמן להיזהר. הרחבה חשובה - למה משקיעים מתנהגים כמו עדר - והמחיר שאנו משלמים על כך

גופים מוסדיים, חשוב להזכיר, הם לא אנשים שמשקיעים את הכסף הפרטי שלהם. ההפסדים ככל שיהיו לא משפיעים עליהם. זה הכסף שלכם, הם מנהלים לכם את הכסף בתמורה לדמי ניהול (גבוהים בממוצע בכ-60%-80% מדמי הניהול בארה"ב). הם רוצים כמה שיותר כסף וכמה שיותר עליות כי דמי הניהול יגדלו, ואז השכר והבונוסים שלהם יעלו. וככה השוק המקומי פשוט טס בשנה האחרונה על רקע סנטימנט חיובי, הצלחות ישראליות בחזיתות השונות ותקווה. 

התקווה היא הדבר הכי חשוב. אנחנו מקווים, מייחלים, רוצים בהחזרת החטופים וסיום המלחמה, וכשזה מתקרב אנחנו מתמלאים באופטימיות. כל פעם מחדש כשהחלו שיחות השוק עלה. האופטימיות יוצרת מצב רוח טוב, צריכה מכל הבחינות - גם צריכה של מניות כשלזה מצטרפת האופטימיות של הכלכלה ושל היום שאחרי עם שלום במזרח התיכון וזה בהחלט תרחיש אפשרי.  

כל פעם מחדש נשברו שיאים בבורסה המקומית שלנו. כאשר היו תקוות הבורסה עלתה. כאשר התקווה התמוססה, חששו לצאת מהשוק כי הרי בסוף ננצח, בסוף יחזרו החטופים. אבל כאשר יקרה הדבר האמיתי יכול להיות שזה יהיה דווקא הסימן להיפוך המגמה. למה נקווה אז? מה יהיה ביום שאחרי? האם לא נתבוסס במלחמה הפנימית, בבחירות, במשברים פנימיים ובמחלוקות? זוכרים מה היה לפני 7 באוקטובר? זוכרים את ההפגנות והמחאות והמלחמה הפנימית בין שני חלקי העם? 

יכול להיות שהשמחה, הסנטימנט החיובי, הצהלות יהיו כאלו שיהיה דלק להמשך העליות בשוק. אין ספק לאף אחד שאירוע כזה הוא הרבה מעבר לכל אירוע כלכלי רגיל, אירוע פוליטי. אין גם ספק שמצב רוח משפיע על הכלכלה ועל הבורסה באופן מאוד חזק. אבל מה יקרה כשנחזור לשגרה. אם תהיה תקווה - תקווה לשלום אזורי, תקווה לשגשוג כלכלי מרשים, הכלכלה והבורסה צפויות לשגשג. אבל בהינתן כל התרחישים, יכול להיות שביום שאחרי אנחנו נפעל לפי - "קנה בשמועות - מכור בידיעה". ביום שאחרי נביט קדימה וניזכר איך נראתה ישראל בשגרה - מלחמה על בחירת השופטים לעליון, מלחמה בין שופטי עליון לשר מפשטים, הפגנות ומחאות. הלוואי שלא נחזור לזה, למדנו לקח גדול על החשיבות באחדות. אבל, משקיעים צריכים להפנים שיש סיכונים. 

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

ירידות בשבבים, עלייה באורמת - מה יקרה בבורסה?

מערכת ביזפורטל |

וול סטריט ירדה - הנאסד"ק ירד ב-0.7%, טסלה ירדה ב-4%, המניות הדואליות חוזרות עם פער שלילי של כ-0.35% - לטבלת פערי הארביטראז'. מניות השבבים סיימו את המסחר בירידות חדות והן יכבידו על המדדים בתל אביב - קמטק 8.33%  תרד מעל 2%, נובה 1%  תרד מעל 3%, טאואר 3.23%  ב-2.7%. נייס -5.94%   לא מפסיקה לרדת - הפעם היא חוזרת עם ארביטראז'  שלילי של 3.4%. הנה טבלת הארביטראז' המלאה: 

 



רמז עבה לסיום העליות בבורסה - השוק עלה בפתיחה ביום המסחר האחרון (יום ראשון) מעל 2.5% ולבסוף סגר בעלייה קלה כשהבנקים נופלים במעל 2%. הערכנו כבר בתחילת היום שהשוק מתומחר גבוה ושהמשך העליות בספק. השוק מגלם בסבירות גדולה עסקת חטופים וסיום מלחמה. כשמסתכלים קדימה - על היום שאחרי, לא בטוח שהאופטימיות והתקווה להמשך חיובי יהיו תקפים. השוק עלה-טס בזכות ההערכה שיהיה טוב - שחרור החטופים והסכם להפסקת אש. מה יניע אותו ביום שאחרי?

אולי הזרים, השלום במזרח התיכון (אם וכאשר), אלא שכשחוזרים לפונדמנטלס מקבלים שוק יקר ביחס למקומות רבים בעולם כשהסיכון עדיין קיים.