"סיבים, דור 5 והתייעלות בטלוויזיה ימשיכו לתמוך במניות התקשורת"
סבינה לוי, מנהלת מחקר ואנליסטית בתחום התקשורת בלידר שוקי הון מתייחסת לשינויים העיקרים בענף התקשורת שגרמו למניות החברות הפועלות בו לזנק בתקופה האחרונה דוגמת בזק -0.37% סלקום 1.05% פרטנר 0.73% . לפיה, הפוטנציאל לעליית ערך שגלום בתחום תשתית הסיבים, צפי להתאוששות בעסקי הסלולר ועוד הובילו לשיפור בסנטימנט של המשקיעים כלפי חברות הסקטור. בצד צפי להתייעלות במגזר הטלוויזיה ההפסדי, הגורמים הללו עתידים לדבריה להמשיך לתמוך במחירי המניות. צפו בראיון המלא:
- 2.אחד העם 11 19/03/2022 18:47הגב לתגובה זוראיון מעניין עם אנלסטית מעולה אך הפנצ' צריך להיות מחיר יעד למניות הענף ,משוםצמה בחרתם לא לשאול את סבינה על כך
- 1.אין פה מסחר הוגן 17/03/2022 10:30הגב לתגובה זובזן נתנה דוח מעולה במקום להגיע לשער 120 היא יורדת כנ"ל כיל מחיר 590 לטון ביקוש לאשלג מחסור באשלג חרם על ביאלרוס דבר שיעלה את מחירי הדשנים ופה יוק. מניה יורדת . כנ"ל רציו אם הנפט כבר out מן הראוי שרציו תעלה ולהפך אבל לא זה ולא זה עושה רושם שכל המניות שקשורות לממשלה ולחוליגנים שרוצים קריירה פוליטית על גב אנשי עסקים כבר עשור רק יורדות. נטשו אותם . עד שלא יגיע שר אוצר עני שלא גונב ועושה עסקים צדדים במליונים ודואג לחסכונות שלו הבורסה פה שבויה בעולם התחתון ממשלת ישראל כארגון פשע לשדידת הצבור
- בעז שנקר 19/03/2022 08:36הגב לתגובה זופשוט בגלל זה המניות עלו ועכשיו המחיר בהתאם לציפיות

קליל בהפסד נקי: החלונות התנפצו אבל לא היה מספיק צוות; נתקעה עם מלאי אלומיניום יקר
ענקית האלומיניום מכרה יותר במלחמה אבל התקשתה לתרגם את זה לשורה התחתונה: ההכנסות צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, אבל קליל רשמה הפסד נקי של 1.1 מיליון שקל לעומת רווח של 1.5 מיליון שקל אשתקד; בקליל מנסים להפיל על הסינים את תוצאות הרבעון, "קליל עדיין לא חזרה להיקפי הפעילות מלפני המלחמה, בשל תחרות לא הוגנת כתוצאה מייבוא מסין"
זה היה אמור להיות רבעון חלום לקליל. ענקית האלומיניום שמייצרת פרופילים לדלתות וחלונות הייתה אמורה לסלוק את השפעות המלחמה. יכלו לראות את זה גם בשוק: אחרי כמה טילים בליסטיים שנחתו באזור המרכז ופירקו אלפי חלונות, המשקיעים הזניקו את המניה. בתוך שלושה ימים היא זינקה ב־52%, מאזורי ה־183 שקל כמעט עד 280, משווי שוק של 408 מיליון שקל לשיא של 615 מיליון. כבר אז אמרנו שזה לא הגיוני. כדי להצדיק כזה שווי קליל הייתה צריכה להחליף את החלונות לא רק של כל גוש דן, אלא גם של תל אביב וירושלים גם יחד. אפילו המנכ"ל נאלץ להודות בדיבורים עם התקשורת שהזינוק לא מתכתב עם קרקע המציאות. באמת, השוק עיכל את המשמעויות ותיקן בחדות, והמניה חזרה להיסחר סביב שווי שוק של כ־480 מיליון שקל.
רכבת ההרים במניית קליל - מבט שנתי
קליל לא הגיעה מוכנה למלחמה והרבעון ה"חלומי" הסתכם בהפסד. תקראו לזה "הזגג הולך יחף", היא אולי לא באמת הייתה צריכה להחליף את כל הפרופילים של כל המטרופולינים, אבל אפילו באזורים שבהם הייתה פגיעה נקודתית לא היו לה מספיק צוותים כדי לתת מענה. אבל מעבר למצוקת כוח האדם, הייתה משקולת הרבה יותר כבדה, האלומיניום.
קליל הצטיידה במלאים יקרים בדיוק כשהמחיר בעולם התחיל לרדת, ככה שמצאה את עצמה עם חומרי גלם במחסנים מול שוק שבו המחירים הולכים ונשחקים. המלאי קפץ בכ-20% והסתכם ב-96.2 מיליון שקל, לעומת 80.1 מיליון שקל בסוף 2024 ו־73.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.
- התנפצו לכם החלונות בזמן מלחמה? המדריך המלא לקבלת פיצוי
- אחרי זינוק של 50%, האם העלייה במניית קליל מוצדקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עיקרי התוצאות
ההכנסות ברבעון השני של שנת 2025 צמחו ב-18.6% ל-81 מיליון שקל, בהשוואה ל-68.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מעלייה בכמויות המכירה.

ויקטורי שומרת על יציבות, עם גידול במכירות ושיפור ברווח הגולמי
הכנסות הרבעון עלו ל-661 מיליון שקל, שיעור הרווח הגולמי התרחב, אך ההוצאות הגבוהות פגעו בשורה התפעולית והנקייה; במקביל החברה חילקה דיבידנדים, רכשה מניות עצמיות והרחיבה את שטחי המסחר
רשת הסופרמרקטים ויקטורי ויקטורי -1.25% דיווחה על תוצאות הרבעון השני של 2025, והציגה עלייה של כ-2.5% בהכנסות שהסתכמו בכ-661 מיליון שקל עיקר העלייה נבע מפתיחת שני סניפים חדשים בחריש ובעמק חפר, בעוד שבמהלך התקופה נסגר
סניף אחד. תחום המכירות המקוונות ממשיך לגדול ועלה במחצית הראשונה של השנה לכ-6.5% מכלל המכירות, עלייה של כ-40% לעומת התקופה המקבילה. החברה מציבה יעד להגיע לשיעור של כ10% מהמחזור בטווח הקצר. הפדיון למ"ר נותר יציב ואף השתפר במקצת, עם 9.1 אלף שקל למ"ר בממוצע, לעומת
9 אלף שקל בתקופה המקבילה. בחנויות זהות נרשם גידול מתון של 0.4%.
הרווח הגולמי של ויקטורי ברבעון השני הסתכם בכ-161 מיליון שקל, עלייה של כ-4.5% לעומת כ-154 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הגולמי עמד על 24.3%, עלייה לעומת 23.9% אשתקד, וזאת בניגוד לרבעון של רמי לוי רמי לוי -0.64% , שם ירד הרווח הגולמי של החברה את כתוצאה מהעמקת המבצעים והנחות שהחברה מעניקה ללקוחותיה במטרה לשמור על המחירים הנמוכים ביותר בשוק.
מנגד, הרווח התפעולי נשחק וירד בכ-7.5% ל-21.5 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות מכירה ושיווק, הוצאות הנהלה וכלליות, עליית שכר בסניפים, וכן הוצאות גבוהות יותר בגין פחת, ארנונה וחשמל. שיעור הרווח התפעולי ירד ל-3.25%.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי עמד על 9.5 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 9.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. שיעור הרווח הנקי עמד על 1.44%, אך בנטרול השפעת תקן החשבונאות IFRS16 עמד על כ-13.1 מיליון שקל, כ-1.98% מההכנסות. ההבדל נובע מהשפעת היוון הסכמי שכירות חדשים בריבית גבוהה יחסית.
- ויקטורי: הרווח נחתך ב-81.5% ל-2.1 מ' שקל, ההכנסות ירדו ב-2.2%
- תשואת חסר בויקטורי - אולי זו הזדמנות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נזילות גבוהה, דיבידנדים ורכישה עצמית
ויקטורי ממשיכה לשמור על נזילות גבוהה: נכון לסוף יוני 2025, יתרות מזומנים ונכסים פיננסיים לזמן קצר עלו בכ-18% לכ-109 מיליון שקל. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון גם הוא עלה בכ-9% ועמד על כ-51.1 מיליון שקל. ההון העצמי עלה בכ-6.1% והסתכם בכ-396 מיליון שקל.