דוחות חלשים לפריגו: ירידה במחלות החורף שחקו את ההכנסות והרווחיות
חברת התרופות פריגו מדווחת על תוצאות פושרות לרבעון הראשון עם שחיקה של 6.8% בהכנסות. השורה התחתונה קשה יותר - צניחה של 95% ברווח הנקי. מניית החברה ירדה כ-4% מתחילת שנה ונסחרת בסמוך לשפל של שיא משבר הקורונה בחודש מרץ 2020. המניה עברה כעת לירידה של 2% הכנסות פריגו ברבעון הראשון הסתכמו בכ-1.01 מיליארד דולר, שחיקה של כ-6.8% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד שעמדו על 1.08 מיליארד דולר. עיקר הירידה מיוחסת לקיטון במחלות החורף השונות השנה וכן רכישות יתר שבוצעו שנה שעברה בעקבות משבר הקורונה. ההכנסות האורגניות נשחקו ב-10.9%. מכירות בסגמנט הטיפול עצמי ברבעון הראשון הסתכמו ב-641 מיליון דולר והיו נמוכות ב-8.6% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. עם צמיחה אורגנית שלילית של 11.8%; מכירות בסגמנט הבריאות הסתכמו ב-370 מיליון דולר והיו נמוכות ב-3.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, עם צמיחה אורגנית שלילית של 9.1%. בשורה התחתונה דיווחה פריגו על רווח נקי מתואם (Non-GAAP) של 3 מיליון דולר או 2 סנט למניה, ירידה של 95% בהשוואה ל58 מיליון דולר או 42 סנט למניה ברבעון המקביל. החברה פספסה את תחזיות האנליסטים גם בשורה התחתונה שציפו לרווח של 57 סנט למניה. מורי קסלר, מנכ"ל פריגו: "לפני שנתיים התחלנו את המסע שלנו להפוך את פריגו מחברה שעוסקת בבריאות לחברה לנתב את הפעילות למגזר טיפול עצמי בצרכנים ועם הפעולות שננקטו בכך ברבעון, השינוי הזה כמעט הושלם. ב-1 במרץ 2021 הכרזנו על הניתוק של עסק ה-Rx הגנרי שלנו, העסקה העשירית שלנו בשנתיים האחרונות, מה שהשלים סידור מחדש של הפורטפליו העסקי. ביצענו את ההשקעות הדרושות בתשתיות, בהכשרות עובדים וכתוצאה מכך החזרנו את פריגו לצמיחה, והכל תוך כדי עמידה בסערה של מגיפה עולמית מחרידה. מהמקום שבו אני יושב, פריגו נולד מחדש. קסלר ציין עוד כי "הירידות המדווחות ברבעון הראשון מציינות את הפער בין הרכישות הגדולות על ידי הצרכנים ברבעון המקביל אשתקד ועונת חורף חלשה היסטורית השנה, שניהם היו תוצאה של השפעות נגיף הקורונה. העסק שלנו נותר חזק, גם בסביבה הפכפכה הזו. בנוסף, הרבעון הראשון של פריגו תוצאות הביצועים היו תואמות את הציפיות שלנו. "במבט קדימה להמשך השנה, אנחנו מצפים לראות את העלייה האחרונה בתנועת הלקוחות בחנויות הקמעונאיות, יותר אנשים נוסעים שוב, וכן ילדים שחוזרים לבית הספר בסתיו. יתר על כן, על פי מקורות מובילים, 2021-2022 צפויה עונת חורף נורמלית יותר. זה, בשילוב עם יסודות עסקיים חזקים, השקת מוצרים חדשים, יעילות עסקית ומסחר אלקטרוני, אלו מספקים לנו ביטחון ביכולת שלנו לספק מחצית שנייה חזקה"
- 1.המנכ"ל נשמע כמו: "איזה באסה, לא חלו מספק אנשים בשפעת" (ל"ת)יריב 11/05/2021 15:25הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 0% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על 0% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על 0% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!)
בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
