דו"חות סלקום: הרווח הנקי זינק ב-267%, גידול של 12,000 מנויים ב'סלקום TV'

ההכנסה הממוצעת מלקוח התאוששה קלות ל-66 שקל, בשל ההכנסה משירותי נדידה ולמרות שחיקת תעריפי הסלולר
יוסי פינק |
נושאים בכתבה סלקום

חברת סלקום -2.71% מפרסמת הבוקר את הדו"חות הכספיים לרבעון השני ומציגה גידול של 267% ברווח ל-44 מיליון שקלים כאשר ההכנסות ירדו קלות בשיעור של 1.1% ל-1.04 מיליארד שקלים. במהלך הרבעון איבדה סלקום כ-1,000 מנויי סלולר כך שמצבת המנויים עומדת כיום על 2.812 מיליון מנויים. מצד שני, מספר מנויי ה'סלקום TV' גדל במהלך הרבעון ב-12,000 והסתכם ב-87,000. 

ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר ("ARPU") הסתכמה ברבעון השני ב-66 שקל, בהשוואה ל-65.5 שקל ברבעון השני של שנת 2015. לפי החברה, העליה ב-ARPU נבעה, בין היתר, מעלייה בהכנסות משירותי נדידה פנים ארצית שקוזזה בחלקה על ידי השחיקה המתמשכת בתעריפי שירותי הסלולר כתוצאה מהתחרות המוגברת בשוק הסלולר. 

ניר שטרן, מנכ"ל קבוצת סלקום: "התוצאות העסקיות של הרבעון משקפות את יכולתה של קבוצת סלקום להתמודד בהצלחה רבה בסביבה המתאפיינת בתחרותיות חריפה. גם ברבעון זה אנו רואים שיפור במרבית המדדים הפיננסיים לצד הקיטון בצד ההוצאות עם גידול של כ-267% ברווח הנקי וכ-10% ב- EBITDA בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. אנו פועלים ליישום האסטרטגיה שביססה את מעמדנו כקבוצת תקשורת שמעניקה הצעת ערך כוללת ללקוח, ונהנים מפירות אסטרטגיה זו. ברבעון הנוכחי המשכנו בקצב גיוס מהיר, ומצבת לקוחות הטלוויזיה גדלה ברבעון בעוד כ-12,000 בתי אב. נכון לסוף הרבעון, כ-87,000 בתי אב נהנו מסלקום tv. אנו נמשיך להשקיע בסלקום tv על מנת שתמשיך להיות אלטרנטיבה איכותית ומתקדמת לחברות הטלוויזיה הקיימות, במחיר הטוב ביותר בישראל.

בתגובה לדוחות החברה, אילנית שרף מפסגות ציינה כי "החברה ממשיכה במגמת הפחתת החוב במטרה לשפר את היחסים הפיננסים ולהתאים את הוצאות המימון לירידה ברווחיות החברה. החוב נטו של החברה הסתכם ב- 2.59 מיליארד ש', ירידה של 270 מ' ש' מהרבעון המקביל בעיקר עקב תזרים מזומנים חופשי חיובי".

גם בלידר שוקי הון הגיבו לדוחות סלקום, שם סבינה לוי ציינה כי תוצאות הרבעון מעידות על ניצני ההתייצבות בסקטור הסלולר, דבר שעשוי להתפרש כחיובי, בייחוד לאחר מספר שנים של שחיקה רציפה במחירים והכנסות משירותי הסלולר. אנו מעריכים כי מגמה זו עשויה להימשך גם ברבעונים הבאים וכפי שציינו בעבר התמחור שלנו לסלקום מניח שיפור של כ-5-10 ש' בהכנסה החודשית הממוצעת בשנים הקרובות. עם זאת, חשוב להבהיר כי עדיין קיימת אי ודאות רבה בנוגע לקצב התאוששות הענף והשלכות יציאתה של גולן/ כניסתה של אקספון לשוק, כאשר לאסטרטגיה השיווקית של הוט מובייל יהיה להערכתנו משקל מהותי בקביעת המגמות בענף בטווח הקרוב".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה