דוחות אפריקה מגורים: מכרה 231 דירות בהיקף של כחצי מיליארד שקל במחצית
חברת אפריקה מגורים מקבוצת אפריקה ישראל, מסכמת את הרבעון השני של 2013 עם הכנסות בהיקף של כ-160 מיליון שקל, לעומת כ-226 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה של 29% הנובעת מירידה בהכנסות שנרשמו בגין מכירת מקרקעין והצגה חשבונאית של עבודות במסגרת עסקאות קומבינציה אשר נרשמו אשתקד.
ברבעון השני של 2013 החברה מדווחת על הפסד של כ-4.2 מיליון שקל לעומת רווח של כ- 13.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד, שלפי החברה אין לו כל השפעה תזרימית, מקורו במחיקת הלוואה שניתנה ללווה לפני למעלה מעשור בסך של כ- 20.5 מיליון שקל (15.4 מיליון שקל בנטרול השפעת המס), לקידום תכנון וקבלת זכויות על מקרקעין לשם פיתוח פרויקט משותף. הרווח במחצית הראשונה ל 2013 הסתכם בכ- 10.9 מיליון שקל לעומת כ-23.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ברבעון השני של השנה מכרה החברה 98 דירות בהיקף כספי של 202 מיליון שקל, זאת לעומת 179 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במחצית הראשונה מכרה החברה בסך הכול 231 דירות בהיקף של 464 מיליון שקל, זאת לעומת 204 דירות בהיקף של 337 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
ההכנסות ממכירת דירות הסתכמו ברבעון בכ- 156.9 מיליון שקל לעומת כ-159.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה הקלה לעומת אשתקד נובעת מתזמון שונה במועד אכלוס דירות. ההכנסות ממכירת דירות במחצית הראשונה של 2013 הסתכמו בכ- 259.8 מיליון שקל לעומת כ-242.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
- האיש העשיר ביותר באפריקה: כמה הוא שווה ומה הפרויקט החדש שלו?
- קבוצת מר קיבלה הזמנה של 36 מיליון אירו ממדינה באפריקה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
צבר הפרויקטים - נכון ליום 30 ביוני 2013 מצויות 1,394 יחידות דיור בביצוע ובשיווק טרם ביצוע, מתוכן נמכרו 758 יחידות דיור כאשר השווי החוזי של המכירות הינו כ- 928 מיליון שקל (חלק החברה). בסך הכול לחברה (כולל שותפים) זכויות לכ-5,500 יח"ד (מתוכן כ-3,930 בבעלות החברה).
אורן הוד, מנכ"ל החברה, מסר: "קצב מכירת הדירות שומר על רמתו מתחילת השנה ואנו ממשיכים לראות ביקושים באתרי החברה. אנו ממשיכים לנצל את יתרות המזומנים הגבוהות של החברה לטובת המשך הצמיחה ובהמשך השנה אנו צפויים להוציא לדרך 4 פרויקטים הכוללים כ-400 יח"ד בפרויקטים השונים של החברה בתל אביב (סביון במשתלה), פתח תקווה (ספייס 3), נצר סירני (סביוני נצר) ורמת גן (פסגות גן)."
- 3.דני 08/08/2013 16:00הגב לתגובה זוחברה מצויינת כדאי להשקיע
- 2.מה יהיה אם אפריקה (ל"ת)reuven 08/08/2013 14:46הגב לתגובה זו
- 1.תציג שיפור בדוחות מומלצת מאד (ל"ת)אפריקה נכסים 08/08/2013 14:28הגב לתגובה זו

ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
כשהמתחרות חיפשו הרפתקאות באונליין - ביג התמקדה בנדל״ן, באוויר הפתוח ובלהביא את חווית השופינג מחו״ל לישראלים - התוצאות לרבעון השני מתחילות להתכתב: ההכנסות עלו בכ-18.4% לכ-662 מיליון שקל, ה-NOI עלה ב17% לכ-493 מיליון שקל וה-FFO עלה בכ-17.3% לכ-264 מיליון שקל; תחלק 200 מיליון שקל דיבידנד
לפני בערך כארבעה עשורים, כשקניון איילון ברמת גן פתח את שעריו, שוק הקמעונאות הישראלי נכנס לעידן חדש. הרחובות הראשיים שאירחו עד אז את רוב המסחר כמו רחוב דיזינגוף ואלנבי בתל אביב, הדר בחיפה או אחוזה ברעננה הם פינו את המקום למרכזי הקניות הממוזגים. בנינים מחופי זכוכית, עם שפע של חניה ובעיקר מזגן טוב הצליחו לשנות את סגנון הצריכה הישראלי - כמו גם הגלובלי. מאז ועד היום נבנו בישראל כ-300 מרכזי קניות, מהם עשרות קניוני ענק של עזריאלי ומליסרון. אבל בתחילת השנה נכנסה לשוק שחקנית שהצליחה, שוב, לערער את היסודות - ביג פאשן גלילות.
הפתיחה של המתחם החדש, המשתרע על 40 אלף מ"ר שטחי מסחר ועוד 75 אלף מ"ר משרדים, לוותה באירוע מתוקשר שהפך עד מהרה לרעידת אדמה בענף. כבר בחודש הראשון לפעילות, בין סוף פברואר לסוף מרץ, ביקרו בו מעל 1.5 מיליון איש, והפדיונות הסתכמו בכ־157 מיליון שקל. המספרים האלו לא רק שעקפו בהרבה את התחזיות, אלא גם פגעו בקניונים מתחרים, לפי הדיווחים של רשתות האופנה, קניון רמת אביב וקניון שבעת הכוכבים ספגו ירידה דו-ספרתית בפדיונות, ואפילו קניוני איילון, רננים ועיר ימים רשמו ירידה של 7%-10%. הישראלים הצביעו ברגליים וביג סלקה את הפדיונות. אמנם, הפגיעה בפדיונות של המרכזים הסמוכים הייתה בסמוך להתלהבות הראשונית אבל אחרי גל המבקרים בחודשי הפתיחה, הפדיונות במרכזים הסמוכים התאזנו.
סוד ההצלחה של ביג גלילות נמצא בכמה מרכיבים: הקונספט של חנויות שפתוחות ל״כיפת השמיים״, ריכוז של חנויות דגל ענקיות ובראשן זארה עם סניף כפול בגודלו מהקניונים האחרים - סניף שמוגדר כאחד מהגדולים במזרח התיכון, לצד מותגים בינלאומיים כמו טומי הילפיגר וראלף לורן. במתחם לא רק מגיעים לשופינג אלא גם אוכלים - מתחמי הסעדה מרווחים עם מסעדות מוכרות וותיקות, ובשביל הרכב יש כ־4,000 מקומות לחנות אותו. החניה היא בחינם, בניגוד לקניונים אחרים שבהם החניה בתשלום מהשעה הראשונה. התוצאה היא חוויית קנייה שמרגישה להרבה מבקרים כמו ״טיול בחו"ל״. עם זאת, צריכים להוסיף כי עומסי החום של יולי-אוגוסט הם אתגר משמעותי עבור הקונספט, בשונה ממרכזי הקניות הממוזגים, כאן צריכים לקפוץ ״ממזגן למזגן״ כשהשדרות המרכזיות בין החניות פתוחות ומפגישות את הקניין עם השרב הקייצי.
ההצלחה של גלילות התרחשה דווקא בתקופה שבה נדמה היה שמרכזי הקניות מתמודדים עם איום ממשי מצד המסחר המקוון. עוד מהקורונה התחיל סחף של רכישות אונליין, ועזריאלי ומליסרון השקיעו מאות מיליונים בפלטפורמות דיגיטליות משלהן, השקעות שגררו גם סגירת פעיליות. לעומתן ביג, המשיכה להתרכז בנדל"ן ובחוויית הלקוח. היא נשארה נאמנה לחווית הקניה והאמינה שהישראלים ימשיכו להגרר למרכזי הקניות. ביג לא נכנסה להרפתקה הדיגיטלית, ועכשיו נראה שהאסטרטגיה הזו משתלמת לה. המתחמים מלאים, הפדיונות בעלייה, והחברה חוסכת את ההפסדים הכבדים של המתחרות.
- בהשקעה של 100 מיליון שקל: ביג ואשטרום משיקות את "ביג פאשן בת ים"
- אפי נכסים בדרך למדדים: מוסדי ירכוש מניות מביג בהיקף של עד 230 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במקביל להצלחה המסחרית, גם המניה של ביג - ביג 3.36% - נהנית מהמומנטום. מתחילת השנה היא הוסיפה 20% וב-12 החודשים האחרונים זינקה כ-66% לשווי שוק של שמתקרב ל־16 מיליארד שקל, מכפיל הרווח של ביג נראה די מיייצג ענפית ועומד על 9.23, מה שגם מגלם את הציפיות להמשך צמיחה מצד המשקיעים.