קרן כהן חזון מנכלית תורפז
צילום: ששון משה
דוחות

תורפז: זינוק של 63% בשורה התחתונה ל-5.4 מיליון דולר

תורפז ממשיכה להציג צמיחה בהכנסות וברווח הנקי; ההכנסות והרווח הנקי בהשוואה לרבעון הרביעי של השנה החולפת עלו ב-9.6% ו-20% בהתאמה

חיים בן הקון |

חברת הכימיכלים והטעמים לתעשיות המזון תורפז תורפז 1.92%  מדווחת על תוצאותיה לרבעון הראשון: ההכנסות ממכירות גדלו בכ-54.7% ברבעון והסתכמו ב-60.3 מיליון דולר, לעומת 39 מיליון דולר אשתקד. גידול הנובע מצמיחה אורגנית בשיעור של כ-9.1% וכן מצמיחה הנובעת מחברות שרכישתן הושלמה בשנת 2024 וברבעון הראשון של 2025. מגמת הצמיחה ממשיכה גם ברבעון השני של 2025. השפעת מט״ח גרעה כ-1.5% מהמכירות. הרווח הנקי מפעולות רגילות הסתכם בכ-5.4 מיליון דולר, עליה של כ-63% לעומת 3.3 מיליון דולר אשתקד. 


ברבעון הקודם הסתכמו המכירות ב-55 מיליון דולר, המשקפים צמיחה ברבעון הראשון של 9.6%. הרווח הנקי הסתכם ברבעון 4 לשנת 2024 על 4.5 מיליון דולר, המשקפים צמיחה רבעונית ברבעון 1 2025 של 20%. 



דו״ח רווח והפסד של תורפז (מתוך דוחות החברה)


תחום פעילות ייצור הטעמים ההכנסות גדלו בכ-77.0%, גידול הנובע בעיקרו מרכישות שהושלמו במהלך שנת 2024 וברבעון הראשון של שנת 2025, וכן מצמיחה אורגנית בשיעור של כ-6.2% השפעת מט״ח גרעה כ-1.8% מהמכירות. הגידול ברווחיות נובע מהתייעלות תפעולית לצד הגידול במכירות ורכיב ההוצאות הקבועות.


בתחום פעילות הריחות ההכנסות גדלו בכ-3.6%, השינוי נובע מצמיחה אורגנית בשיעור של כ-3.9%. השפעת המטבעות גרעה כ0.3%- מהמכירות.


בתחום פעילות חומרי גלם ייחודיים ההכנסות גדלו בכ-37.1%, גידול הנובע מצמיחה אורגנית של כ-38.2%, שנבעה מיישום מוצלח של פעולות שנקטה החברה לשינוי תמהיל המוצרים תוך התמקדות והכנסת מוצרי הדרים וכימיקלים ארומטיים לתעשיות הטעם והריח, וכן ממגמת חזרת לקוחות לרכוש ממפעל כימדע שבעוטף עזה, לאחר מעבר לספקים חלופיים במהלך מלחמת חרבות ברזל. מגמת שיפור המכירות צפויה להמשיך במהלך שנת .2025 השפעת המטבעות גרעה כ-0.7% מהמכירות.


תחומי הפעילות דלעיל - תחום ייצור הטעמים, תחום הריחות ותחום חומרי הגלם הייחודיים מהווים מתוך סך הכנסות החברה 72.1%, 15.5% ו-12.8% בהתאמה. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בראיון שערכנו לפני מספר חודשים עם המנכ"לית קרן כהן חזון היא ניסתה להסביר לנו מה עומד מאחורי אסטרטגיית הרכישות שמצמיחה את החברה, על פני צמיחה אורגנית - "היופי באסטרטגיה הזו הוא שאתה בעצם משלב בין הצמיחה האורגנית לבין הצמיחה של מיזוגים ורכישות. יהיו שנים שהצמיחה האורגנית יותר חלשה ויהיו שנים שהצמיחה הלא אורגנית תהיה חלשה יותר. אם מסתכלים על תורפז של 2021, סמוך להנפקה, בהשוואה להיום זו לא אותה חברה. אנחנו מוערכים בעולם גם על הצמיחה האורגנית וגם על הרכישות. זה לא מובן מאליו לעשות 4-5 רכישות בשנה ולמזג אותן בצורה מוצלחת, בטח עם כל המשברים שאנחנו חווים בעולם - מלחמה, קורונה ועוד".

כשנשאלה האם בכוונתה להמשיך בקצב הרכישות גם ב-2025, היא ענתה, כי הם "תמיד מנסים לשפר את הצמיחה האורגנית וגם דרך רכישות. אני יכולה להגיד שרק בשבוע שעבר אמרנו לא לשתי חברות שהיינו בשיחות איתן לגבי רכישה, כי אני לא חושבת שזה נכון למשקיעים כרגע. זה היה עושה כותרות אבל זה לא היה נכון לחברה. אנחנו בונים את החברה להיות חברת טופ 10 בעולם לתמציות טעם וריח ואנחנו עושים את זה באופן רציני. אני לא אעשה רכישה שלא נותנת ערך אמתי לחברה או לא תורמת לצמיחה. אני יודעת שזה נשמע קל, אבל לדעת להגיד לא לרכישה זה לא פחות חשוב".


מניית תורפז עלתה השנה בכ-49.1%. ב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה בכ-69%. שווי השוק של החברה נכון לסגירת המסחר אמש עומד על 2.9 מיליארד שקל. המכפיל העתידי של החברה על בסיס הרווח הרבעוני עומד על שיעור של 38.7.


מניית תורפז ב-5 השנים האחרונות (מקור: ביזפורטל)

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה