הנפילה היקרה של CNN: סוגרת את הסטרימינג אחרי חודש
. ב-CNN בנו על הסטרימינג ותקצבו אותו בכמיליארד דולר לארבע השנים הקרובות, כולל קמפיין שיווק משמעותי וגיוס של כ-500 עובדים נוספים. אבל היוזמה, שהייתה בכלל של ההנהלה הקודמת בראשותו של נשיא החברה לשעבר ג'ף צוקר, שראתה כיצד שירותים כאלה מצליחים במיוחד, נכשלה כישלון חרוץ. בנתיים צוקר כבר פרש מתפקידו לפני כחודשיים לאחר שנחשפה מערכת יחסים שקיים עם עובדת בכירה בחברה. במקביל השלימה דיסקברי את ההשתלטות על החברה-האם של CNN, וורנר מדיה, לקראת מיזוג של החברות לקבוצת טלוויזיה ותוכן עצומה. ואולם, המהלך של CNN להקים שירות סטרימינג לערוץ, נגד את התוכנית של מנכ"ל Warner Bros. Discovery, דיוויד זסלב, שרצה פלטפורמת סטרימינג אחת לכל המותגים של הקבוצה. כעת, עם סגירת CNN+ בסוף אפריל, צפויות התוכניות למצוא את הדרך לשירות הסטרימינג HBO מקס, אחרות ישתלבו בערוץ CNN ונוספות ישודרו באתר האינטרנט של CNN. מגישים בכירים שגויסו לפרויקט, בהם קייסי האנט מ-NBC וכריס וואלס מפוקס ניוז, צפויים להשתלב בערוץ CNN. מנהל הסטרימינג של קבוצת דיסקברי, ג'יי בי פרת', אמר כי "בשוק סטרימינג מורכב, הצרכנים רוצים שירות פשוט שמספק חוויה טובה יותר וערך רב יותר. עבור החברה, השירות אמור לספק מודל עסקי בר-קיימא שיניע את ההשקעות העתידיות שלנו בעיתונאות מעולה סיפור סיפורים. יש לנו הזדמנויות מרגשות מאוד במרחב הסטרימינג ו-CNN, אחד מהנכסים המובילים בעולם מבחינת מוניטין, ישחק שם תפקיד חשוב". בישיבה שהתקיימה בסוף השבוע, היה מנכ"ל CNN הנכנס כריס ליכט פחות מנומס ואמר לעובדים כי סגירת CNN+ היא "מצב מחורבן". כמה מחורבן? לצד הפגיעה במוניטין של CNN שיזמה את המהלך הזה - הגדול ביותר שלה מאז הקמת החברה ב-1980, מאות עובדים צפויים לעזוב כעת. ואולם לעובדים ישנה תוכנית פרישה בתנאים מועדפים: הם ימשיכו לקבל משכורות והטבות גם בשלושה החודשים אחרי סגירת השירות, כאשר בתקופה זו ייבחנו האפשרויות לקלוט אותם ב-CNN, בזרוע הדיגיטל של CNN או בקבוצת דיסקברי וורנר. עובדים שלא ייקלטו בקבוצה, יקבלו לפחות שישה חודשי פיטורים.חדשות בינלאומיות: שירות הסטרימינג החדש CNN+ שהושק בסוף מרץ, לא רושם הצלחה גדולה מדי בשלבים הראשונים. עפ"י פרסום ב-CNBC, פחות מ-10,000 משתמשים בו על בסיס יומי. השירות עולה 6 ד' לחודש או 60 ד' לשנה. בשלב זה הוא עדיים לא זמין באנדרואיד TV.
— @BizMedia (@BizMediaa) April 17, 2022
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
