הנפילה היקרה של CNN: סוגרת את הסטרימינג אחרי חודש

אחרי שהשקיעה מאות מיליוני ד' וגייסה מאות עובדים, בהם כוכבים מרשתות מתחרות, הודיעה הנהלת CNN החדשה על סגירת CNN+. הסיבה: רק אלפי לקוחות התחברו לשירות
אלכסנדר כץ |
אחרי שגייסה עובדים ומגישים מרשתות אחרות ושפכה מאות מיליונים על המיזם, החליטה רשת CNN לסגור את שירות הסטרימינג שלה CNN+, חודש לאחר שהשיקה אותו. ההחלטה התקבלה בעקבות נתוני הצטרפות לקוחות נמוכים במיוחד.    CNN שצפתה על פי התוכניות העסקיות שלה לשני מיליון לקוחות בתום השנה הראשונה, ול-15 עד 18 מיליון כבר ארבע שנים, סגרה חודש ראשון של שירות עם פחות מ-10,000 משתמשים. . . ב-CNN בנו על הסטרימינג ותקצבו אותו בכמיליארד דולר לארבע השנים הקרובות, כולל קמפיין שיווק משמעותי וגיוס של כ-500 עובדים נוספים. אבל היוזמה, שהייתה בכלל של ההנהלה הקודמת בראשותו של נשיא החברה לשעבר ג'ף צוקר, שראתה כיצד שירותים כאלה מצליחים במיוחד, נכשלה כישלון חרוץ. בנתיים צוקר כבר פרש מתפקידו לפני כחודשיים לאחר שנחשפה מערכת יחסים שקיים עם עובדת בכירה בחברה. במקביל השלימה דיסקברי את ההשתלטות על החברה-האם של CNN, וורנר מדיה, לקראת מיזוג של החברות לקבוצת טלוויזיה ותוכן עצומה. ואולם, המהלך של CNN להקים שירות סטרימינג לערוץ, נגד את התוכנית של מנכ"ל Warner Bros. Discovery, דיוויד זסלב, שרצה פלטפורמת סטרימינג אחת לכל המותגים של הקבוצה. כעת, עם סגירת CNN+ בסוף אפריל, צפויות התוכניות למצוא את הדרך לשירות הסטרימינג HBO מקס, אחרות ישתלבו בערוץ CNN ונוספות ישודרו באתר האינטרנט של CNN. מגישים בכירים שגויסו לפרויקט, בהם קייסי האנט מ-NBC וכריס וואלס מפוקס ניוז, צפויים להשתלב בערוץ CNN.   מנהל הסטרימינג של קבוצת דיסקברי, ג'יי בי פרת', אמר כי "בשוק סטרימינג מורכב, הצרכנים רוצים שירות פשוט שמספק חוויה טובה יותר וערך רב יותר. עבור החברה, השירות אמור לספק מודל עסקי בר-קיימא שיניע את ההשקעות העתידיות שלנו בעיתונאות מעולה סיפור סיפורים. יש לנו הזדמנויות מרגשות מאוד במרחב הסטרימינג ו-CNN, אחד מהנכסים המובילים בעולם מבחינת מוניטין, ישחק שם תפקיד חשוב".   בישיבה שהתקיימה בסוף השבוע, היה מנכ"ל CNN הנכנס כריס ליכט פחות מנומס ואמר לעובדים כי סגירת CNN+ היא "מצב מחורבן". כמה מחורבן? לצד הפגיעה במוניטין של CNN שיזמה את המהלך הזה - הגדול ביותר שלה מאז הקמת החברה ב-1980, מאות עובדים צפויים לעזוב כעת.  ואולם לעובדים ישנה תוכנית פרישה בתנאים מועדפים: הם ימשיכו לקבל משכורות והטבות גם בשלושה החודשים אחרי סגירת השירות, כאשר בתקופה זו ייבחנו האפשרויות לקלוט אותם ב-CNN, בזרוע הדיגיטל של CNN או בקבוצת דיסקברי וורנר. עובדים שלא ייקלטו בקבוצה, יקבלו לפחות שישה חודשי פיטורים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.