הקמפיין של דוריטוס
צילום: צילום מסך

קריאות לביטול הכשרות: מה תעשה שטראוס עם קמפיין דוריטוס?

לצד ביקורת ברשתות החברתיות, בד"צ בית יוסף ובד"צ העדה החרדית - מגופי הכשרות החשובים, קיבלו פניה לביטול הכשרות למותג דוריטוס בשל הקמפיין שכלל משפחות להט"ביות. עד כמה איום כזה עשוי לשנות את החלטת שטראוס או לקצר את הקמפיין?
אלכסנדר כץ |
קמפיין דוריטוס שעלה בימים האחרונים לאוויר, ממשיך לעורר הדים אצל הדתיים והחרדים. היום נשלחה בקשה לבד"צ העדה החרדית ובד"צ בית יוסף, שתי כשרויות חשובות עבור ציבורי שומרי הכשרות, בקריאה להסיר את תעודת הכשרות מהמותג. הסערה החלה משום שבקמפיין לקראת יום המשפחה שיצוין בשלישי הקרוב, שולבו משפחות מקהילת הלהט"ב לצד משפחות מסוגים שונים. "יש משפחות שדווקא כן בוחרות להיות משפחות", אומר הקריין על רקע המשפחה עם האמהות, ועל רקע המשפחה עם האבות, אומר - "יש משפחות שנוסעות לצד השני של העולם בדרך למשפחה".  
גורמים בציונות הדתית ובמגזר החרדי קראו להחרים את המותג דוריטוס ואף את קבוצת שטראוס -0.89% . בנוסף, שלח היום אלעד צדיקוב, חברת מועצת עיריית הרצליה ומנכ"ל ארגון אופק ישראל, מכתב ליו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית (בד"צ העדה החרדית), הרב גבריאל פופנהיים ולמנכ"ל בד"צ בית יוסף הרב אברהם בן נעים, בבקשה להסיר את הכשרות מדוריטוס. באתר אופק ישראל נכתב שתפקיד הארגון "לתת מענה מפני השתלטות ארגוני הפרוגרס על התודעה הציבורית, וניסיונם לפרק את מעגלי הזהות היהודית לאומית". במכתב לגופי הכשרות, נכתב כי דוריטוס יצאה "בקמפיין שיווק חדש בו היא מתריסה במופגן כנגד ערכי המשפחה היהודית", כמו גם "שהקמפיין אף נותן לגיטימציה וקורא להנעה לפעולה, לבחור בחיי משפחה אשר אינה עולה בקנה אחד עם ערכי המשפחה המסורתית על פי תורת ישראל".   צדיקוב כתב עוד כי "בפועל כשרות בד"צ שניתנת כיום, למוצרי המותג דוריטוס מעודדת את צריכת המותג על ידי קהילת שומרי הכשרות. בתקבולים הללו, בזכות כשרות הבד"צ, משתמשת החברה כדי לפגוע עמוקות בזהות היהודית של עם ישראל, לרמוס את ערכי תורת ישראל וכדי לפגוע ברגשות הציבור המסורתי, הדתי והחרדי. בימים האחרונים החלה מחאת צרכנים ברשתות כנגד צריכת המותג דוריטוס. לא ייתכן כי 'העם שבשדות' יכאב את כאבה של תורת ישראל, ומנגד כשרות הבד"צ תמשיך לעטר ולפאר מותג שפוגע ורומס את קדושת המחנה. אשר על כן, הננו מבקשים כי כשרות הבד"צ תחדל באופן ברור ונוקב לספק את כשרותה למותג שמזלזל בתורת ישראל. מרכיבי המזון הכשרותיים אינם האלמנט היחיד שצריך לעמוד תחת עין הבד"צ, כי אם שלל המאפיינים - ביניהם הובלת קו שיווקי אגרסיבי המחרים את תורת ישראל וקורא לצרכנים לנקוט בגישה לחיי המשפחה שעוקרת את ערכי הליבה היהודיים... קדושת המשפחה היהודית ומצוות תורת ישראל, אינן נופלות מערך קדושת הארץ. בידיכם הדבר". משרד הפרסום מיי סושיאל בבעלותו של מעין יחבס. הריף לקמפיין לא כלל הנחיות ממה להימנע, וגם גורמים בשטראוס הצהירו בשיחה עם "ביז מדיה" כי הקמפיין צפוי להמשיך. עם קצת ביקורת ברשתות החברתיות על חרם אפשרי, יכולה שטראוס לחיות, ואולם לא מן הנמנע לביטול אפשרי של תעודת כשרות כזו או אחרת, עשוי לשנות אסטרטגיה ולהוביל לקיצור ימי המדף של הקמפיין, שגם כך אמור להסתיים ביום שלישי – יום המשפחה אליו הוא מכוון. ביטול כשרות למותג עשויה לפגוע בביקוש אליו בצורה משמעותית, וחברה מסחרית תעשה הכל כדי לא להגיע למצב כזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.

האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.