הקמפיין של דוריטוס
צילום: צילום מסך

קריאות לביטול הכשרות: מה תעשה שטראוס עם קמפיין דוריטוס?

לצד ביקורת ברשתות החברתיות, בד"צ בית יוסף ובד"צ העדה החרדית - מגופי הכשרות החשובים, קיבלו פניה לביטול הכשרות למותג דוריטוס בשל הקמפיין שכלל משפחות להט"ביות. עד כמה איום כזה עשוי לשנות את החלטת שטראוס או לקצר את הקמפיין?
אלכסנדר כץ |
קמפיין דוריטוס שעלה בימים האחרונים לאוויר, ממשיך לעורר הדים אצל הדתיים והחרדים. היום נשלחה בקשה לבד"צ העדה החרדית ובד"צ בית יוסף, שתי כשרויות חשובות עבור ציבורי שומרי הכשרות, בקריאה להסיר את תעודת הכשרות מהמותג. הסערה החלה משום שבקמפיין לקראת יום המשפחה שיצוין בשלישי הקרוב, שולבו משפחות מקהילת הלהט"ב לצד משפחות מסוגים שונים. "יש משפחות שדווקא כן בוחרות להיות משפחות", אומר הקריין על רקע המשפחה עם האמהות, ועל רקע המשפחה עם האבות, אומר - "יש משפחות שנוסעות לצד השני של העולם בדרך למשפחה".  
גורמים בציונות הדתית ובמגזר החרדי קראו להחרים את המותג דוריטוס ואף את קבוצת שטראוס -1.44% . בנוסף, שלח היום אלעד צדיקוב, חברת מועצת עיריית הרצליה ומנכ"ל ארגון אופק ישראל, מכתב ליו"ר ועד הכשרות של העדה החרדית (בד"צ העדה החרדית), הרב גבריאל פופנהיים ולמנכ"ל בד"צ בית יוסף הרב אברהם בן נעים, בבקשה להסיר את הכשרות מדוריטוס. באתר אופק ישראל נכתב שתפקיד הארגון "לתת מענה מפני השתלטות ארגוני הפרוגרס על התודעה הציבורית, וניסיונם לפרק את מעגלי הזהות היהודית לאומית". במכתב לגופי הכשרות, נכתב כי דוריטוס יצאה "בקמפיין שיווק חדש בו היא מתריסה במופגן כנגד ערכי המשפחה היהודית", כמו גם "שהקמפיין אף נותן לגיטימציה וקורא להנעה לפעולה, לבחור בחיי משפחה אשר אינה עולה בקנה אחד עם ערכי המשפחה המסורתית על פי תורת ישראל".   צדיקוב כתב עוד כי "בפועל כשרות בד"צ שניתנת כיום, למוצרי המותג דוריטוס מעודדת את צריכת המותג על ידי קהילת שומרי הכשרות. בתקבולים הללו, בזכות כשרות הבד"צ, משתמשת החברה כדי לפגוע עמוקות בזהות היהודית של עם ישראל, לרמוס את ערכי תורת ישראל וכדי לפגוע ברגשות הציבור המסורתי, הדתי והחרדי. בימים האחרונים החלה מחאת צרכנים ברשתות כנגד צריכת המותג דוריטוס. לא ייתכן כי 'העם שבשדות' יכאב את כאבה של תורת ישראל, ומנגד כשרות הבד"צ תמשיך לעטר ולפאר מותג שפוגע ורומס את קדושת המחנה. אשר על כן, הננו מבקשים כי כשרות הבד"צ תחדל באופן ברור ונוקב לספק את כשרותה למותג שמזלזל בתורת ישראל. מרכיבי המזון הכשרותיים אינם האלמנט היחיד שצריך לעמוד תחת עין הבד"צ, כי אם שלל המאפיינים - ביניהם הובלת קו שיווקי אגרסיבי המחרים את תורת ישראל וקורא לצרכנים לנקוט בגישה לחיי המשפחה שעוקרת את ערכי הליבה היהודיים... קדושת המשפחה היהודית ומצוות תורת ישראל, אינן נופלות מערך קדושת הארץ. בידיכם הדבר". משרד הפרסום מיי סושיאל בבעלותו של מעין יחבס. הריף לקמפיין לא כלל הנחיות ממה להימנע, וגם גורמים בשטראוס הצהירו בשיחה עם "ביז מדיה" כי הקמפיין צפוי להמשיך. עם קצת ביקורת ברשתות החברתיות על חרם אפשרי, יכולה שטראוס לחיות, ואולם לא מן הנמנע לביטול אפשרי של תעודת כשרות כזו או אחרת, עשוי לשנות אסטרטגיה ולהוביל לקיצור ימי המדף של הקמפיין, שגם כך אמור להסתיים ביום שלישי – יום המשפחה אליו הוא מכוון. ביטול כשרות למותג עשויה לפגוע בביקוש אליו בצורה משמעותית, וחברה מסחרית תעשה הכל כדי לא להגיע למצב כזה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.