רדיו
צילום: PIXABAY

איך להאזין לרדיו בכל מקום?

תוכן בחסות | (1)

פעם כל אנשי השכונה היו מתקבצים בגזוזטרה ומאזינים ברצינות תהומית לשידורי הרדיו שדאז נחשבו לחידוש פורץ דרך. עם זאת, כיום כל אחד יכול להקשיב לרדיו ואף מכל מקום, כך שכבר אין צורך באותו מכשיר נייח, אלא מספיק להחזיק בנייד בכדי להאזין לתחנה האהובה. מכאן שאם התחלתם לרוץ ונמאס לכם מהפליידיסק הקבוע, אם אתם כל בוקר עומדים בפקקים ומבקשים לגוון את התחנות שאתם קולטים מהרכב, או אם אתם אי שם בחו"ל ומתגעגעים לשידורי הרדיו של הבית, נראה שהגיע הזמן שגם אתם תיישרו קו ותיהנו מהאזנה מקוונת לרדיו. כיצד עושים זאת? להלן מדריך פשוט ומהנה.

פשוט ויעיל

האופציה הפשוטה ביותר היא לשבת מול המחשב (או להחזיק ביד נייד חכם), להיכנס לגוגל, ולחפש אחר רדיו באינטרנט. משם ניתן לבחור את האתר הרצוי ואת התחנה הרצויה, כאשר פה נגלה לכם שניתן לשמוע הרבה יותר מאשר רק את התחנה המוכרת והאהובה מהארץ, אלא בין היתר ניתן לשמוע תחנות משלל מדינות בחו"ל, ואף להתקבע על סגנון מסוים וליהנות משלל אופציות ממוקדות. כך למשל אפשרי לבחור סגנון, שנה ומדינה, ופשוט להקשיב ללקט שירים שעונים במדויק על הדרישה המוסיקלית.

האזנה דרך MAC

יש לכם MAC? השתמשו ב iTunesבכדי ליהנות ממוזיקה שמוזרמת ישירות מהאינטרנט. באמצעות iTunes תזכו לשמוע מגוון סוגי שמע, כולל תכניות מלל. שנפרט כיצד? בואו נעבור שלב אחר שלב. כל שצריך לעשות זה להיכנס ל iTunes ומיד לאחר מכן לבחור בקטגוריית "מוסיקה". לאחר שהפריט קופץ מימין נכנסים לקטגוריית "ספרייה" ובוחרים בכפתור "רדיו באינטרנט" (מופיע בסרגל היישומים משמאל). אופציה זו אינה זמינה? בסרגל שמופיע בצד ביחרו באופציה "עריכה" ולאחר מכן באופציה "רדיו באינטרנט". מה עתה? הקישו על הכפתור "סיום". מבקשים לבחון אלו תחנות זמינות עבור האזנה? זהו את המשולש שמופיע לצד הקטגוריה הרצויה ובכדי להתחיל להאזין פשוט לחצו פעמיים על התחנה הרצויה.

תוצאה מרבית

מה חשוב לדעת? אם משתמשים בחייגן, ביחרו בתחנה שמציעה קצב סיביות שמתחת ל48 קילו סיביות, וזאת בכדי לקבל תוצאה מרבית. כיצד מוודאים מהו קצב הסיביות של התחנה הרצויה? פועלים כך: בוחרים תחנה, לאחר מכן את קטגוריית "עריכה" ומשם מתמקדים בקטגוריית "מידע על השיר".

הרבה ומעבר להאזנה

אין ספק שהרדיו שינה את חיינו בעשור האחרון, ולו כי באמצעות האזנה מקוונת לרדיו ניתן להאזין לתוכניות שכבר שודרו, לברר באיזה תאריך ובאיזו שעה עתידה להיות משודרת התוכנית הרצויה, לדלג מעל שירים מסוימים, לבחור סגנון מועדף ואפילו זוכים ליצור לבד תחנה - ולו כזו שמבוססת על אמן אהוב. שנדגים כיצד? עומדים על האמן הרצוי ומקישים על האופציה "צור תחנה" (נכון עבור (iPhone. כמו כן, שימו לב שאם מדובר ברדיו בשידור חי, הרי שלא יתאפשר לדלג על שירים מסוימים ולא יתאפשר להשתהות.

תתקדמו!

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שם 02/02/2020 15:56
    הגב לתגובה זו
    פייר, לא מבין את המאמר, ממליץ לקרא את סדרת מאמרי "אודיותר" בice
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.

תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.