חווה אלברשטיין
צילום: צילום מסך

הפסד עצום לבזק - 1.6 מיליארד ש'; yes ממשיכה לאבד לקוחות

ההפסד נעוץ במחיקת שביצעו yes (כ-1.16 מיליארד ש') ופלאפון (כ-951 מיליון). מספר מנויי yes ירד ב-3,000, ההכנסה ממנוי ירדה לראשונה מתחת לרף 200 השקלים

אלכסנדר כץ | (2)

חברת בזק פרסמה הבוקר (יום ה') דוחות קשים שבמרכזם -  החברה הפסידה ברבעון השני של 2019 כמעט 1.6 מיליארד שקלים, בהשוואה לרווח נקי של כ-195 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. במסגרת הדוחות, מתפרסמים גם דוחותיה של החברה הבת yes – שאחראית במידה רבה להפסד המטורף של בזק.   על פי דוחות yes, החברה איבדה ברבעון השני של השנה עוד 3,000 בתי  אב – ובסך הכל יש לה כ-565 אלף מנויים. ב-2 הרבעונים הראשונים של השנה איבדה החברה 8,300 מנויים. לראשונה ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח ירדה ברבעון השני של השנה מתחת לרף 200 השקלים – וליתר דיוק על 198 שקלים, ירידה מ-215 שקלים ברבעון השני של 2018.   הכנסותיה של yes ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-337 מיליון שקלים, ירידה של 10% ביחס ל-375 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים זאת בקיטון במספר הלקוחות ובמעבר לתכנית  yes ULTIMATE.   ההפסד התפעולי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-24 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של השנה ההפסד התפעולי עמד על כ-45 מיליון. הקיטון בהפסד מול רבעון קודם נובע בעיקר מרישום הפרשה חד פעמית ברבעון הקודם בגין פרישת עובדים. ההפסד התפעולי ללא השפעת הפחתות לירידת ערך הסתכם ברבעון הנוכחי בכ-8 מיליון שקל, שיפור של כ-52.9% לעומת רבעון מקביל.   ההפסד הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-27 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ללא השפעת הפחתות לירידת ערך ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-11 מיליון שקל.   מנכ"ל yes רון גוראון, מסר: "ברבעון זה אנו ממשיכים בתהליכי הסינרגיה בין החברות, הודות לאלה ולצד ההסכם שנחתם בחודש מרץ עם העובדים, yes מציגה הרבעון ירידה בהוצאות השכר ובהוצאות הפעילות. בנוסף, תהליכים אלה, אפשרו לנו להשיק לאחרונה, ולראשונה מאז הקמת החברה, חבילת טריפל עם בזק בינלאומי שלוותה במהלך פרסומי חסר תקדים ושובר שיאים. בזכות השקת הטריפל, המהווה נקודת ציון חשובה בחיי החברה, אנו מציעים ללקוחותינו וללקוחות חדשים סל מוצרים מלא הכולל את הטלוויזיה הרב-ערוצית הטובה בישראל בשילוב האינטרנט המוביל בארץ תחת קורת גג אחת".     הפסד שנתי צפוי של יותר ממיליארד שקלים     בזק הזהירה הבוקר בתחזיות שלה ל-2019 כי היא צפויה לרשום הפסד של כ-1.1 מיליארד שקל בשנה הנוכחית, בהשוואה לרווח של כ-900 מיליון שקל בתחזית המקורית. החברה צופה כעת כי בעקבות מחיקת יתרת נכס המס בגין הפסדי די.בי.אס (yes) בהיקף של כ-1.16 מיליארד שקל, הפסד מירידת הערך בפלאפון בהיקף של כ-951 מיליון שקל, רישום רווח הון בגין מכירת מתחם 'סקיה' בהיקף של כ-403 מיליון שקל, והפרשה לתכנית פרישה מרצון של עובדים בקבוצה בהיקף של כ-380 מיליון שקל, יירשם מעבר להפסד.   דוחות בזק בהחלט ממחישים את המצב העגום בו שרויה החברה: ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-2.22 מיליארד שקל בהשוואה ל-2.33 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות הורגש בכל גזרות הפעילות של הקבוצה - בזק קווי, פלאפון ו-yes. ההפסד התפעולי של בזק הסתכם בכ-94 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי של כ-371 מיליון שקל ברבעון השני ב-2018.   יו"ר בזק שלמה רודב מסר: "שוק התקשורת הישראלי נמצא בתחרות עזה המתחזקת כל העת בכל תחומי הפעילות, והדבר משתקף בתוצאות הכספיות של קבוצת בזק ברבעון השני של 2019. אנו עושים פעולות רבות בכל מגזרי הפעילות שלנו כדי להתאים את הקבוצה למצב התחרותי ולחזק את החברות לקראת האתגרים עמם יתמודדו בשנים הקרובות. אנו עושים זאת באמצעות תהליכי התייעלות עמוקים ומורכבים בכל אחת מהחברות ויצירת סינרגיות ניהוליות ותפעוליות".   רודב הוסיף כי "תהליכי התייעלות מטבעם גורמים להוצאות בטווח הקצר אך מייצרים ערך משמעותי בטווח הבינוני והארוך. את הפירות של תהליכים אלו נראה בהמשך ובאופן מהותי יותר ככל שיעבור הזמן. מן העבר השני, אנו מפתחים תחומי פעילות חדשים המותאמים לשינויים הטכנולוגיים והצרכניים בשווקים השונים ומתאימים תחומים קיימים למציאות המשתנה. המשך התחרות העזה בשוק הסלולר הביא להערכות חדשות לגבי הצפוי במחירי השירותים וברווחיות מכירת ציוד הקצה בפלאפון שהביאו למחיקה בעקבות ירידת השווי. אנו נמשיך להתנהל תחת כללי ממשל תאגידי מחמירים גם בעתיד. בנוסף, תוצאות הרבעון הושפעו באופן מהותי ממחיקת נכס המס בגין הפסדי חברת yes. יש לציין כי מחיקה זאת הינה חשבונאית ואינה משפיעה על הפעילות השוטפת של החברה".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון גרעון חחח (ל"ת)
    חחח 30/08/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
  • עדיף במקום רון אילון המושחתון, המנכל הקודם. (ל"ת)
    חחחח 31/08/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
יונית לוי חדשות 12
צילום: צילום מסך קשת 12
רייטינג

קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי

רשת מנצלת את הרייטינג הגבוה של "האח הגדול" עד תום, ואילו קשת יציבה עם רייטינג גבוה לכל מהדורות החדשות שלה
רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, כשאמש רואים ירידה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 12.1% רייטינג ו-303 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.8% רייטינג ו-191 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי עם 6.4% ו-165 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 2.4% בלבד וכפי שכתבנו, ממשיכה לרדת מתחת לגבול של 100 אלף צופים עם 70 אלף צופים בלבד. 


רשת, שמובילה ברצועת הפריים טיים בזכות "האח הגדול", לא מורידה אותו מרצועת הפריים טיים ומשתמשת בו כדי לשפר עמדות, בייחוד לאור שאר הרצועות שמשודרות לפני השעה 21:00, שבהן היא במקומות ה-2 וה-3. אז מלך הריאליטי של רשת, "האח הגדול" הוביל הפעם ל-17.3% רייטינג בלבד ו-437 אלף צופים. הריאליטי של קשת נמצא במקום השני, עם 15.1% ו-411 אלף צופים. "הפטריוטים", כהרגלה, תופסת את המקום השלישי עם 226 אלף צופים ורייטינג של 7.3%. במקום האחרון היה "המרדף" השעשועון של כאן11 עם 4.1% רייטינג ו-101 אלף צופים בלבד. 


רצועות נוספות

רצועה נוספת שרשת מצליחה להוביל בה בפער גדול אף יותר היא ברצועת הלייט נייט, עם "הצינור" הוותיקה שנמצאת עם 11.6% רייטינג ו-271 אלף צופים, אחריה נמצאת קשת עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-167 אלף צופים. את הרשימה סוגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", וייטינג של 2.4% ו-78 אלף צופים. ושוב, אנחנו רואים שגם תכנית הלייט נייט שבתחתית הדירוג עדיין מעל כמות הצופים של מהדורת החדשות המרכזית של כאן11. 

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-89 אלף צופים, ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה השיגה 2% רייטינג ו-45 אלף צופים ואילו העולם הבוקר של רשת סוגר את הרשימה עם 1.7% רייטינג בלבד ו-36 אלף צופים בסך הכל. ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים, אחריו במקום השני, עם 1.7% רייטינג ו-40 אלף צופים היה "על הבוקר" עם טל מאיר ואילו במקום השלישי, סוגרים את הרשימה לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, 1.2% רייטינג ו-25 אלף צופים בלבד. 

רצועה אטרקטיבית נוספת, גם היא בשליטה מסורתית של קשת, ובה "שש עם עודד בן עמי" מובילה עם רייטינג של 6.5% ו-169 אלף צופים. אחריה נמצאת "ריקלין ושות'", של ערוץ 14 עם 3.8% רייטינג ו-87 אלף צופים, ואילו את הרשימה סוגר ערוץ 13, רשת, בתכנית "חדשות שש עם מאיה ראכלין ", שלה 2% רייטינג ו-57 אלף צופים בלבד.