חווה אלברשטיין
צילום: צילום מסך

הפסד עצום לבזק - 1.6 מיליארד ש'; yes ממשיכה לאבד לקוחות

ההפסד נעוץ במחיקת שביצעו yes (כ-1.16 מיליארד ש') ופלאפון (כ-951 מיליון). מספר מנויי yes ירד ב-3,000, ההכנסה ממנוי ירדה לראשונה מתחת לרף 200 השקלים

אלכסנדר כץ | (2)

חברת בזק פרסמה הבוקר (יום ה') דוחות קשים שבמרכזם -  החברה הפסידה ברבעון השני של 2019 כמעט 1.6 מיליארד שקלים, בהשוואה לרווח נקי של כ-195 מיליון שקל ברבעון השני אשתקד. במסגרת הדוחות, מתפרסמים גם דוחותיה של החברה הבת yes – שאחראית במידה רבה להפסד המטורף של בזק.

 

על פי דוחות yes, החברה איבדה ברבעון השני של השנה עוד 3,000 בתי  אב – ובסך הכל יש לה כ-565 אלף מנויים. ב-2 הרבעונים הראשונים של השנה איבדה החברה 8,300 מנויים. לראשונה ההכנסה החודשית הממוצעת מלקוח ירדה ברבעון השני של השנה מתחת לרף 200 השקלים – וליתר דיוק על 198 שקלים, ירידה מ-215 שקלים ברבעון השני של 2018.

 

הכנסותיה של yes ברבעון השני של השנה הסתכמו בכ-337 מיליון שקלים, ירידה של 10% ביחס ל-375 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. בחברה מסבירים זאת בקיטון במספר הלקוחות ובמעבר לתכנית  yes ULTIMATE.

 

ההפסד התפעולי ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-24 מיליון שקל לעומת הפסד תפעולי של כ-17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ברבעון הראשון של השנה ההפסד התפעולי עמד על כ-45 מיליון. הקיטון בהפסד מול רבעון קודם נובע בעיקר מרישום הפרשה חד פעמית ברבעון הקודם בגין פרישת עובדים. ההפסד התפעולי ללא השפעת הפחתות לירידת ערך הסתכם ברבעון הנוכחי בכ-8 מיליון שקל, שיפור של כ-52.9% לעומת רבעון מקביל.

 

ההפסד הנקי ברבעון השני של 2019 הסתכם בכ-27 מיליון שקלים, לעומת הפסד של כ-10 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד הנקי ללא השפעת הפחתות לירידת ערך ברבעון הנוכחי הסתכם בכ-11 מיליון שקל.

 

מנכ"ל yes רון גוראון, מסר: "ברבעון זה אנו ממשיכים בתהליכי הסינרגיה בין החברות, הודות לאלה ולצד ההסכם שנחתם בחודש מרץ עם העובדים, yes מציגה הרבעון ירידה בהוצאות השכר ובהוצאות הפעילות. בנוסף, תהליכים אלה, אפשרו לנו להשיק לאחרונה, ולראשונה מאז הקמת החברה, חבילת טריפל עם בזק בינלאומי שלוותה במהלך פרסומי חסר תקדים ושובר שיאים. בזכות השקת הטריפל, המהווה נקודת ציון חשובה בחיי החברה, אנו מציעים ללקוחותינו וללקוחות חדשים סל מוצרים מלא הכולל את הטלוויזיה הרב-ערוצית הטובה בישראל בשילוב האינטרנט המוביל בארץ תחת קורת גג אחת".

 

 

הפסד שנתי צפוי של יותר ממיליארד שקלים

 

 

בזק הזהירה הבוקר בתחזיות שלה ל-2019 כי היא צפויה לרשום הפסד של כ-1.1 מיליארד שקל בשנה הנוכחית, בהשוואה לרווח של כ-900 מיליון שקל בתחזית המקורית. החברה צופה כעת כי בעקבות מחיקת יתרת נכס המס בגין הפסדי די.בי.אס (yes) בהיקף של כ-1.16 מיליארד שקל, הפסד מירידת הערך בפלאפון בהיקף של כ-951 מיליון שקל, רישום רווח הון בגין מכירת מתחם 'סקיה' בהיקף של כ-403 מיליון שקל, והפרשה לתכנית פרישה מרצון של עובדים בקבוצה בהיקף של כ-380 מיליון שקל, יירשם מעבר להפסד.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

דוחות בזק בהחלט ממחישים את המצב העגום בו שרויה החברה: ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-2.22 מיליארד שקל בהשוואה ל-2.33 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הקיטון בהכנסות הורגש בכל גזרות הפעילות של הקבוצה - בזק קווי, פלאפון ו-yes. ההפסד התפעולי של בזק הסתכם בכ-94 מיליון שקל בהשוואה לרווח תפעולי של כ-371 מיליון שקל ברבעון השני ב-2018.

 

יו"ר בזק שלמה רודב מסר: "שוק התקשורת הישראלי נמצא בתחרות עזה המתחזקת כל העת בכל תחומי הפעילות, והדבר משתקף בתוצאות הכספיות של קבוצת בזק ברבעון השני של 2019. אנו עושים פעולות רבות בכל מגזרי הפעילות שלנו כדי להתאים את הקבוצה למצב התחרותי ולחזק את החברות לקראת האתגרים עמם יתמודדו בשנים הקרובות. אנו עושים זאת באמצעות תהליכי התייעלות עמוקים ומורכבים בכל אחת מהחברות ויצירת סינרגיות ניהוליות ותפעוליות".

 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    רון גרעון חחח (ל"ת)
    חחח 30/08/2019 09:57
    הגב לתגובה זו
  • עדיף במקום רון אילון המושחתון, המנכל הקודם. (ל"ת)
    חחחח 31/08/2019 12:32
    הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.