אולפן רדיו
צילום: iStock
פרסום ראשון

טיימינג מושלם: מחירי טרגט עלו, שפ"א תצא בקמפיין למפרסמים

על רקע העלאת המחירים בקול ישראל, מנכ"ל החברה שמוכרת פרסום ברדיו האזורי, כינס את מנכ"לי התחנות והציג את המהלך השיווקי החדש - בניסיון למשוך מפרסמים גדולים
אלכסנדר כץ | (2)

האם חברת שפ"א הולכת על הראש של המתחרה טרגט מרקט? לאייס נודע כי שפ"א, החברה שאחראית על מכירת פרסומות לרוב תחנות הרדיו האזוריות, מתכננת קמפיין פרסומי באותן תחנות שיפונה למפרסמים גדולים, ויציע להם להגדיל את הזרמת תקציבי הפרסום ברדיו האזורי.

 

לאחרונה כינס מנכ"ל שפ"א אלון שטיינפלד את מנכ"לי תחנות הרדיו האזורי, לכנס בו הציג להם את המיתוג החדש של החברה, כמו גם השפה החדשה שלה ודרכי השיווק. בין היתר דיבר עמם שטיינפלד על קמפיין פרסומי שהוא מתעתד לעלות בתחנות האזוריות – שיזמין מפרסמים גדולים להפנות יותר ויותר תקציבים לאפיק זה, על חשבון הרדיו הארצי.

 

הכוונה ברדיו הארצי היא כמובן בתחנות הרדיו של תאגיד השידור כאן – רשתות קול ישראל. הזכיין של כאן היא חברת טרגט מרקט שמוכרת את דקות הפרסום ברדיו, בין היתר בכאן רשת ב', כאן רשת ג' וכאן 88. רק לאחרונה הודיעה טרגט על העלאת מחירי חבילות הפרסום ב-10%-15%, מיד אחרי המונדיאל. לא מן הנמנע כי שטיינפלד מתכוון בין היתר לנצל את אותה עליית מחירים - עם טיימינג נהדר מבחינתו - כדי למשוך מפרסמים לאלטרנטיבה האזורית אותה הוא מייצג.

 

על פי נתוני האזנה של TGI נכון למחצית השנייה של 2017, נרשמה עלייה קלה בהאזנה לקבוצות הרדיו השונות בישראל – תחנות גל"צ, תחנות קול ישראל ותחנות הרדיו האזורית. כ-44.5% מאזינים לתחנות גל"צ, קצת מעל 38% לקול ישראל, ו-32% לרדיו האזורי. נתונים אלה כוללים כמובן חפיפה.

האזנה לרדיו (מקור: סקר TGI)

בעוד שגל"צ אינה יכולה לשדר פרסומות מסחריות, אלא רק תשדירי שירות, הרי שהתחרות ברדיו על המפרסמים מתקיימת בין קול ישראל לרדיו האזורי, ומבחינת אחוזי האזנה, הפער בין 2 קבוצות אלה אינו גדול. זו בדיוק הנקודה ששפ"א רוצה להציג למפרסמים, ולהוכיח להם כי לא רק בקול ישראל "הפרסום ברדיו עובד", אלא גם אצל המתחרים.

  

מנכ"ל שפ"א אלון שטיינפלד סירב להרחיב בנושא, אבל אמר רק: "הפרסומאים והמפרסמים צריך לעשות עבודה טובה יותר ברדיו".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    פחחח, מי באמת מאזין לתחנות האזוריות למעט 2 תחנות??? (ל"ת)
    אייל 21/06/2018 14:40
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    השם הוא טרגט ספיריט. (ל"ת)
    יוני 19/06/2018 17:36
    הגב לתגובה זו
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.