הלב מושך לעשייה חברתית: יורם לוי מפחית פעילות בפרסום
4.5 שנים לאחר שהצטרף כשותף שווה (בהדרגה) למשרד הפרסום ברוקנר יער שהפך לברוקנר יער לוי, הפרסומאי יורם לוי מפחית את פעילותו במשרד הפרסום לטובת מיזם חברתי שאליו הוא יקדיש את זמנו. ההחלטה לתעדף את תרומתו למיזמים חברתיים, לקהילה ולעמותות על חשבון זמנו במשרד הפרסום התפתחה בקרבו מאז מות אביו לפני כשנה.
לוי שנחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הוותיקים והמוצלחים בשוק הפרסום הישראלי נתפס גם כאדם בעל מידות שפיו וליבו שווים. לאורך השנים הפוקוס שלו היה מוקדש בעיקר לעשייה קריאייטיבית, אם בשלמור אבנון עמיחי שבו עשה את פריצת הדרך ובהמשך בבאומן בר ריבנאי שבו שימש כמשנה למנכ"ל קריאייטיב והגיע לפסגת הקריירה כשכיר בכיר. תקרה זו היא גם זו שדחקה בו לעזוב את באומן בר ריבנאי שבו לא התאפשר לו להפוך לבעל מניות (על רקע מכירת המשרד לפובליסיס העולמית) לטובת השותפות בברוקנר יער שנפרד באותו הזמן מהשותף והמייסד יגיל נטע.
מטבע הדברים, השותפות בברוקנר יער לוי אילצה אותו להתמודד עם פנים אחרים של המקצוע כבעליו של העסק. עם זאת, לצד האחריות והעומס, מותו של אביו היה זה שהכריע את הכף ודחף את לוי להתעמת עם המציאות של חייו, בניסיון לאזן בין העבודה התובענית בפרסום לבין הרצון לעסוק בעשייה ותרומה חברתית. בימים אלו הוא שוקד על הקמתו של מיזם חברתי שנכון לעכשיו הוא אינו מוכן להרחיב לגביו ובין לבין הוא מחלק את זמנו בין התנדבות במשטרה, עזרה לחולים בבית החולים שערי צדק בירושלים והתנדבות בעמותות כגון יחד וקווים ומחשבות.
למרות שקיימת האפשרות לתסריט שבו הוא עוזב את משרד הפרסום ומוכר את חלקו לשותפים או לשותף אחר מבחוץ, שותפיו, טל ברוקנר ועפר יער מוכנים לקבל את המצב הנוכחי לפיו לוי יקדיש יומיים-שלושה בשבוע למשרד הפרסום ובשאר הזמן יתפנה לעיסוקים אחרים.
- "השתיקה הארוכה פגעה בנו. בחרנו בשמלא לייצר בולטות ומודעות לפסגות"
- הקמפיין שינסה לשכנע אתכם לנסות תחליפי בשר במנגל של יום העצמאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לוי אמר היום (יום ב') לאייס: "אני רוצה להאמין שאפשר לעשות את זה בעזרת התמיכה של שותפיי עפר וטל. יש לי עדיין את השתוקה לעולם הפרסום אך משהו בי השתנה באופן דרמטי - כרגע פרסום לא יכול לתפוס 100% מחיי המקצועיים אלא חלק מחיי. בורכתי בכך שיש לי את האפשרות להגשים את השליחות הזו ולשלב בין הדברים".
- 6.עזריאל הדרומי 15/04/2018 12:20הגב לתגובה זובפרסום הוא לא כל כך מבין, אז מתאים לו לצאת מזה.
- 5.אודליה 10/04/2018 14:46הגב לתגובה זויורם יקר, אין אנשים כמוך ! שתמשיך להרעיף את טוב ליבך .
- 4.אלוף העולם ונשמה גדולה. בטוח שתצליח בכל דבר שתעשה. (ל"ת)ארז מיטל 10/04/2018 11:58הגב לתגובה זו
- 3.פרסומאית לשעבר 10/04/2018 09:26הגב לתגובה זואתה הולך בדרך נכונה מאוד! לא יכול להיות אדם רגיש כמוך שיוכל להשאר באופן מלא בעולם כה קר לא אמיתי ותפל
- 2.צילה גרין 09/04/2018 21:16הגב לתגובה זולא מתפלאת על הכיוון החדש. תמיד היית אדם רגיש במיוחד. בהצלחה
- 1.פרסומאי בכיר לשעבר 09/04/2018 20:38הגב לתגובה זורק מי שהיה הרבה שנים בפרסום ויצא משם מבין כמה טוב בחוץ. אתה לא חייב לעבור לעשייה חברתית ולא חייב לעבור לגור במושב בגליל. אתה יכול להמשיך לעסוק בעבודה קשה ומתגמלת אבל מחוץ לעולם הפרסום יש עבודה עם הרבה יותר סיפוק, הרבה יותר מהות, הרבה יותר תוכן והרבה פחות אגו, אוויר, רעש וצלצולים. ממליץ לכולם בחום!
- קשקוש 10/04/2018 09:48הגב לתגובה זורק מי שהיה בפרסום על פי דרכו של לוי וחברו גדעון ירגיש טוב יותר בחוץ. בידם האחת מפיקים שקרים עתירי תקציב בשביל פרסים מחו"ל ובידם השנייה יוצרים מיוזמתם פרסום נחות "שלקוחות אוהבים" תוסיפו לזה זחיחות, צביעות אגו מנופח באוויר פסטיבלי העולם ופרסום עלוב ביומיום ותבינו למה יורם הולך "לעשייה חברתית" אולי ימציא עוד איזה קמפיין לעוד איזה עמותה ויזכה בעוד איזה תמונה על איזו במה באיזו מדינה. בהצלחה יורם, החברים מהחברה
- אתה איש מסכן ועלוב (ל"ת)יוסי 10/04/2018 11:10
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
