הלב מושך לעשייה חברתית: יורם לוי מפחית פעילות בפרסום
4.5 שנים לאחר שהצטרף כשותף שווה (בהדרגה) למשרד הפרסום ברוקנר יער שהפך לברוקנר יער לוי, הפרסומאי יורם לוי מפחית את פעילותו במשרד הפרסום לטובת מיזם חברתי שאליו הוא יקדיש את זמנו. ההחלטה לתעדף את תרומתו למיזמים חברתיים, לקהילה ולעמותות על חשבון זמנו במשרד הפרסום התפתחה בקרבו מאז מות אביו לפני כשנה.
לוי שנחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הוותיקים והמוצלחים בשוק הפרסום הישראלי נתפס גם כאדם בעל מידות שפיו וליבו שווים. לאורך השנים הפוקוס שלו היה מוקדש בעיקר לעשייה קריאייטיבית, אם בשלמור אבנון עמיחי שבו עשה את פריצת הדרך ובהמשך בבאומן בר ריבנאי שבו שימש כמשנה למנכ"ל קריאייטיב והגיע לפסגת הקריירה כשכיר בכיר. תקרה זו היא גם זו שדחקה בו לעזוב את באומן בר ריבנאי שבו לא התאפשר לו להפוך לבעל מניות (על רקע מכירת המשרד לפובליסיס העולמית) לטובת השותפות בברוקנר יער שנפרד באותו הזמן מהשותף והמייסד יגיל נטע.
מטבע הדברים, השותפות בברוקנר יער לוי אילצה אותו להתמודד עם פנים אחרים של המקצוע כבעליו של העסק. עם זאת, לצד האחריות והעומס, מותו של אביו היה זה שהכריע את הכף ודחף את לוי להתעמת עם המציאות של חייו, בניסיון לאזן בין העבודה התובענית בפרסום לבין הרצון לעסוק בעשייה ותרומה חברתית. בימים אלו הוא שוקד על הקמתו של מיזם חברתי שנכון לעכשיו הוא אינו מוכן להרחיב לגביו ובין לבין הוא מחלק את זמנו בין התנדבות במשטרה, עזרה לחולים בבית החולים שערי צדק בירושלים והתנדבות בעמותות כגון יחד וקווים ומחשבות.
למרות שקיימת האפשרות לתסריט שבו הוא עוזב את משרד הפרסום ומוכר את חלקו לשותפים או לשותף אחר מבחוץ, שותפיו, טל ברוקנר ועפר יער מוכנים לקבל את המצב הנוכחי לפיו לוי יקדיש יומיים-שלושה בשבוע למשרד הפרסום ובשאר הזמן יתפנה לעיסוקים אחרים.
- "השתיקה הארוכה פגעה בנו. בחרנו בשמלא לייצר בולטות ומודעות לפסגות"
- הקמפיין שינסה לשכנע אתכם לנסות תחליפי בשר במנגל של יום העצמאות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לוי אמר היום (יום ב') לאייס: "אני רוצה להאמין שאפשר לעשות את זה בעזרת התמיכה של שותפיי עפר וטל. יש לי עדיין את השתוקה לעולם הפרסום אך משהו בי השתנה באופן דרמטי - כרגע פרסום לא יכול לתפוס 100% מחיי המקצועיים אלא חלק מחיי. בורכתי בכך שיש לי את האפשרות להגשים את השליחות הזו ולשלב בין הדברים".
- 6.עזריאל הדרומי 15/04/2018 12:20הגב לתגובה זובפרסום הוא לא כל כך מבין, אז מתאים לו לצאת מזה.
- 5.אודליה 10/04/2018 14:46הגב לתגובה זויורם יקר, אין אנשים כמוך ! שתמשיך להרעיף את טוב ליבך .
- 4.אלוף העולם ונשמה גדולה. בטוח שתצליח בכל דבר שתעשה. (ל"ת)ארז מיטל 10/04/2018 11:58הגב לתגובה זו
- 3.פרסומאית לשעבר 10/04/2018 09:26הגב לתגובה זואתה הולך בדרך נכונה מאוד! לא יכול להיות אדם רגיש כמוך שיוכל להשאר באופן מלא בעולם כה קר לא אמיתי ותפל
- 2.צילה גרין 09/04/2018 21:16הגב לתגובה זולא מתפלאת על הכיוון החדש. תמיד היית אדם רגיש במיוחד. בהצלחה
- 1.פרסומאי בכיר לשעבר 09/04/2018 20:38הגב לתגובה זורק מי שהיה הרבה שנים בפרסום ויצא משם מבין כמה טוב בחוץ. אתה לא חייב לעבור לעשייה חברתית ולא חייב לעבור לגור במושב בגליל. אתה יכול להמשיך לעסוק בעבודה קשה ומתגמלת אבל מחוץ לעולם הפרסום יש עבודה עם הרבה יותר סיפוק, הרבה יותר מהות, הרבה יותר תוכן והרבה פחות אגו, אוויר, רעש וצלצולים. ממליץ לכולם בחום!
- קשקוש 10/04/2018 09:48הגב לתגובה זורק מי שהיה בפרסום על פי דרכו של לוי וחברו גדעון ירגיש טוב יותר בחוץ. בידם האחת מפיקים שקרים עתירי תקציב בשביל פרסים מחו"ל ובידם השנייה יוצרים מיוזמתם פרסום נחות "שלקוחות אוהבים" תוסיפו לזה זחיחות, צביעות אגו מנופח באוויר פסטיבלי העולם ופרסום עלוב ביומיום ותבינו למה יורם הולך "לעשייה חברתית" אולי ימציא עוד איזה קמפיין לעוד איזה עמותה ויזכה בעוד איזה תמונה על איזו במה באיזו מדינה. בהצלחה יורם, החברים מהחברה
- אתה איש מסכן ועלוב (ל"ת)יוסי 10/04/2018 11:10

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.