יורם לוי
צילום: נדב כהן יונתן

הלב מושך לעשייה חברתית: יורם לוי מפחית פעילות בפרסום

לצד האחריות והעומס, מות אביו הכריע את הכף ודחף את לוי להתעמת עם המציאות, בניסיון לאזן בין העבודה התובענית בפרסום לבין הרצון לעסוק בעשייה חברתית
משה בנימין | (8)

4.5 שנים לאחר שהצטרף כשותף שווה (בהדרגה) למשרד הפרסום ברוקנר יער שהפך לברוקנר יער לוי, הפרסומאי יורם לוי מפחית את פעילותו במשרד הפרסום לטובת מיזם חברתי שאליו הוא יקדיש את זמנו. ההחלטה לתעדף את תרומתו למיזמים חברתיים, לקהילה ולעמותות על חשבון זמנו במשרד הפרסום התפתחה בקרבו מאז מות אביו לפני כשנה.

לוי שנחשב לאחד מאנשי הקריאייטיב הוותיקים והמוצלחים בשוק הפרסום הישראלי נתפס גם כאדם בעל מידות שפיו וליבו שווים. לאורך השנים הפוקוס שלו היה מוקדש בעיקר לעשייה קריאייטיבית, אם בשלמור אבנון עמיחי שבו עשה את פריצת הדרך ובהמשך בבאומן בר ריבנאי שבו שימש כמשנה למנכ"ל קריאייטיב והגיע לפסגת הקריירה כשכיר בכיר. תקרה זו היא גם זו שדחקה בו לעזוב את באומן בר ריבנאי שבו לא התאפשר לו להפוך לבעל מניות (על רקע מכירת המשרד לפובליסיס העולמית) לטובת השותפות בברוקנר יער שנפרד באותו הזמן מהשותף והמייסד יגיל נטע.

מטבע הדברים, השותפות בברוקנר יער לוי אילצה אותו להתמודד עם פנים אחרים של המקצוע כבעליו של העסק. עם זאת, לצד האחריות והעומס, מותו של אביו היה זה שהכריע את הכף ודחף את לוי להתעמת עם המציאות של חייו, בניסיון לאזן בין העבודה התובענית בפרסום לבין הרצון לעסוק בעשייה ותרומה חברתית. בימים אלו הוא שוקד על הקמתו של מיזם חברתי שנכון לעכשיו הוא אינו מוכן להרחיב לגביו ובין לבין הוא מחלק את זמנו בין התנדבות במשטרה, עזרה לחולים בבית החולים שערי צדק בירושלים והתנדבות בעמותות כגון יחד וקווים ומחשבות. 

למרות שקיימת האפשרות לתסריט שבו הוא עוזב את משרד הפרסום ומוכר את חלקו לשותפים או לשותף אחר מבחוץ, שותפיו, טל ברוקנר ועפר יער מוכנים לקבל את המצב הנוכחי לפיו לוי יקדיש יומיים-שלושה בשבוע למשרד הפרסום ובשאר הזמן יתפנה לעיסוקים אחרים. 

לוי אמר היום (יום ב') לאייס: "אני רוצה להאמין שאפשר לעשות את זה בעזרת התמיכה של שותפיי עפר וטל. יש לי עדיין את השתוקה לעולם הפרסום אך משהו בי השתנה באופן דרמטי - כרגע פרסום לא יכול לתפוס 100% מחיי המקצועיים אלא חלק מחיי. בורכתי בכך שיש לי את האפשרות להגשים את השליחות הזו ולשלב בין הדברים".

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    עזריאל הדרומי 15/04/2018 12:20
    הגב לתגובה זו
    בפרסום הוא לא כל כך מבין, אז מתאים לו לצאת מזה.
  • 5.
    אודליה 10/04/2018 14:46
    הגב לתגובה זו
    יורם יקר, אין אנשים כמוך ! שתמשיך להרעיף את טוב ליבך .
  • 4.
    אלוף העולם ונשמה גדולה. בטוח שתצליח בכל דבר שתעשה. (ל"ת)
    ארז מיטל 10/04/2018 11:58
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרסומאית לשעבר 10/04/2018 09:26
    הגב לתגובה זו
    אתה הולך בדרך נכונה מאוד! לא יכול להיות אדם רגיש כמוך שיוכל להשאר באופן מלא בעולם כה קר לא אמיתי ותפל
  • 2.
    צילה גרין 09/04/2018 21:16
    הגב לתגובה זו
    לא מתפלאת על הכיוון החדש. תמיד היית אדם רגיש במיוחד. בהצלחה
  • 1.
    פרסומאי בכיר לשעבר 09/04/2018 20:38
    הגב לתגובה זו
    רק מי שהיה הרבה שנים בפרסום ויצא משם מבין כמה טוב בחוץ. אתה לא חייב לעבור לעשייה חברתית ולא חייב לעבור לגור במושב בגליל. אתה יכול להמשיך לעסוק בעבודה קשה ומתגמלת אבל מחוץ לעולם הפרסום יש עבודה עם הרבה יותר סיפוק, הרבה יותר מהות, הרבה יותר תוכן והרבה פחות אגו, אוויר, רעש וצלצולים. ממליץ לכולם בחום!
  • קשקוש 10/04/2018 09:48
    הגב לתגובה זו
    רק מי שהיה בפרסום על פי דרכו של לוי וחברו גדעון ירגיש טוב יותר בחוץ. בידם האחת מפיקים שקרים עתירי תקציב בשביל פרסים מחו"ל ובידם השנייה יוצרים מיוזמתם פרסום נחות "שלקוחות אוהבים" תוסיפו לזה זחיחות, צביעות אגו מנופח באוויר פסטיבלי העולם ופרסום עלוב ביומיום ותבינו למה יורם הולך "לעשייה חברתית" אולי ימציא עוד איזה קמפיין לעוד איזה עמותה ויזכה בעוד איזה תמונה על איזו במה באיזו מדינה. בהצלחה יורם, החברים מהחברה
  • אתה איש מסכן ועלוב (ל"ת)
    יוסי 10/04/2018 11:10
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.