אייץ' אנד או
צילום: יח"צ
פרסום ראשון

תקציב הפרסום של H&O עובר למשרד לעומק התודעה

מדיניות הרשת היא להמשיך בהתקשרויות עם משרדי עשירייה שנייה - בסדר גודל בינוני - ולא ל"היבלע" במשרדי הענק. הפרידה מענבר מרחב G מגיעה בסיומה של שנה רצופת חילוקי דעות בין הצדדים
משה בנימין | (6)

לאחר 5 שנים במשרד הפרסום ענבר מרחב G, תקציב הפרסום של רשת האופנה הישראלית H&O מסיים את דרכו במשרד ועובר לידי לעומק התודעה - כך נודע לאייס.

בשנים קודמות טופל התקציב על ידי באומן בר ריבנאי למשך כעשור, עוד בתקופה בה משה גאון מבעלי האומן בר ריבנאי דאז, החזיק גם במניות ברשת האופנה. ב-2011 עם מכירת מניותיו ברשת האופנה יצאה החברה למכרז על תקציב הפרסום ועם סיומו הועבר התקציב לפובליסיס, אז תחת ניהולו של שי גורן, לפני רכישת באומן על ידי פובליסיס העולמית. תחת קדנציית הניהול של ארי מלמוד, הסתיימה ההתקשרות בין הצדדים והתקציב הועמד שוב למכרז בו זכה ענבר מרחב G, ב-2013 לאחר שהתמודד מול אדלר חומסקי, זרמון, פוגל ודחף.

הפרידה בין משרד הפרסום ענבר מרחב G ל-H&O מגיעה בסיומה של שנה רצופת חילוקי דעות בין הצדדים. בחודשים האחרונים נפגשו בעלי הרשת עם משרדים אחרים במטרה להעביר את התקציב לידיים אחרות כאשר במקביל ענבר מרחב G קיבל את האופציה להתמודד שוב ולהציג בפניה אך סירב לעשות זאת. סיבה נוספת ולא פחות משמעותית שעשויה להסביר מדוע ענבר מרחב  לא "התאבד" על התקציב נעוצה בכך שבשנה האחרונה ההוצאה לפרסום קטנה.  

הרשת שבעבר נקראה "המשביר מחסני אופנה" עברה הליכי מיתוג ומתיחת פנים לאורך השנים. בישראל פועלים למעלה מ-50 סניפים של הרשת שמפעילה בנוסף את רשתות ההלבשה לנשים בהריון motherhood ופעוטות קרטר'ס-אושקוש.

ההוצאה לפרסום של הרשת נעה בין 7 ל-10 מיליון שקל מדי שנה. מנכ"ל הרשת עמיר משה (לשעבר במשביר לצרכן) אמר בזמנו על המעבר לענבר מרחב G: "בחרנו במשרד שבו אנחנו יודעים שנהווה תקציב מרכזי" ונראה כי מדיניות הרשת היא להמשיך בהתקשרויות עם משרדי עשירייה שנייה - בסדר גודל בינוני - ולא ל"היבלע" במשרדי הענק.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לקוח סיוט, בקרוב הרבה יתפטרו מלעומק התודעה... (ל"ת)
    בהצלחה 22/01/2018 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ברוך שפטרנו 21/01/2018 21:13
    הגב לתגובה זו
    מסכנים עומק התודעה בקרוב עמיר משה והמנהלות הסתומות שלו יתהפכו גם עליהם
  • 4.
    אבי 21/01/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
    מדהים שהם לא סגרו או שינו שם כשהמקור H&M הגיע לארץ!
  • 3.
    מכירה 21/01/2018 14:10
    הגב לתגובה זו
    בלי שום חזון, חושבת שהרשת לא תצעד קדימה איתו ולמשרד פרסום, זה לקוח קטסטרופה. בהצלחה לכולם
  • 2.
    מעריצה 21/01/2018 14:10
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד אלופים
  • 1.
    לקוחה מרוצה 21/01/2018 11:36
    הגב לתגובה זו
    עושים שם עבודה מעולה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.