פרסום ראשון

תקציב הפרסום של H&O עובר למשרד לעומק התודעה

מדיניות הרשת היא להמשיך בהתקשרויות עם משרדי עשירייה שנייה - בסדר גודל בינוני - ולא ל"היבלע" במשרדי הענק. הפרידה מענבר מרחב G מגיעה בסיומה של שנה רצופת חילוקי דעות בין הצדדים
משה בנימין | (6)

לאחר 5 שנים במשרד הפרסום ענבר מרחב G, תקציב הפרסום של רשת האופנה הישראלית H&O מסיים את דרכו במשרד ועובר לידי לעומק התודעה - כך נודע לאייס.

בשנים קודמות טופל התקציב על ידי באומן בר ריבנאי למשך כעשור, עוד בתקופה בה משה גאון מבעלי האומן בר ריבנאי דאז, החזיק גם במניות ברשת האופנה. ב-2011 עם מכירת מניותיו ברשת האופנה יצאה החברה למכרז על תקציב הפרסום ועם סיומו הועבר התקציב לפובליסיס, אז תחת ניהולו של שי גורן, לפני רכישת באומן על ידי פובליסיס העולמית. תחת קדנציית הניהול של ארי מלמוד, הסתיימה ההתקשרות בין הצדדים והתקציב הועמד שוב למכרז בו זכה ענבר מרחב G, ב-2013 לאחר שהתמודד מול אדלר חומסקי, זרמון, פוגל ודחף.

הפרידה בין משרד הפרסום ענבר מרחב G ל-H&O מגיעה בסיומה של שנה רצופת חילוקי דעות בין הצדדים. בחודשים האחרונים נפגשו בעלי הרשת עם משרדים אחרים במטרה להעביר את התקציב לידיים אחרות כאשר במקביל ענבר מרחב G קיבל את האופציה להתמודד שוב ולהציג בפניה אך סירב לעשות זאת. סיבה נוספת ולא פחות משמעותית שעשויה להסביר מדוע ענבר מרחב  לא "התאבד" על התקציב נעוצה בכך שבשנה האחרונה ההוצאה לפרסום קטנה.  

הרשת שבעבר נקראה "המשביר מחסני אופנה" עברה הליכי מיתוג ומתיחת פנים לאורך השנים. בישראל פועלים למעלה מ-50 סניפים של הרשת שמפעילה בנוסף את רשתות ההלבשה לנשים בהריון motherhood ופעוטות קרטר'ס-אושקוש.

ההוצאה לפרסום של הרשת נעה בין 7 ל-10 מיליון שקל מדי שנה. מנכ"ל הרשת עמיר משה (לשעבר במשביר לצרכן) אמר בזמנו על המעבר לענבר מרחב G: "בחרנו במשרד שבו אנחנו יודעים שנהווה תקציב מרכזי" ונראה כי מדיניות הרשת היא להמשיך בהתקשרויות עם משרדי עשירייה שנייה - בסדר גודל בינוני - ולא ל"היבלע" במשרדי הענק.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    לקוח סיוט, בקרוב הרבה יתפטרו מלעומק התודעה... (ל"ת)
    בהצלחה 22/01/2018 10:59
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ברוך שפטרנו 21/01/2018 21:13
    הגב לתגובה זו
    מסכנים עומק התודעה בקרוב עמיר משה והמנהלות הסתומות שלו יתהפכו גם עליהם
  • 4.
    אבי 21/01/2018 15:28
    הגב לתגובה זו
    מדהים שהם לא סגרו או שינו שם כשהמקור H&M הגיע לארץ!
  • 3.
    מכירה 21/01/2018 14:10
    הגב לתגובה זו
    בלי שום חזון, חושבת שהרשת לא תצעד קדימה איתו ולמשרד פרסום, זה לקוח קטסטרופה. בהצלחה לכולם
  • 2.
    מעריצה 21/01/2018 14:10
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד אלופים
  • 1.
    לקוחה מרוצה 21/01/2018 11:36
    הגב לתגובה זו
    עושים שם עבודה מעולה
אפל TV (אפל)אפל TV (אפל)

אפל מעלה את מחיר TV+ ב-30% ל-13 דולר לחודש

העלאת המחיר מגיעה במקביל לעליות דומות אצל מתחרות, אך אפל נותרת עם מודל אחיד ללא גרסה זולה עם פרסומות; ההכנסות מהשירותים הפכו לאחד ממנועי הצמיחה הבולטים של החברה

עמית בר |
נושאים בכתבה אפל אפל TV

שירותי הסטרימינג מתייקרים, גם באפל - אפל עדכנה כי תעלה את מחיר המנוי החודשי לשירות הסטרימינג TV+ מ-10 דולר ל-13 דולר, כלומר עלייה של כ-30%. העלייה תחול מיידית למנויים חדשים בארה"ב ובמספר שווקים בינלאומיים. עבור לקוחות קיימים, נראה שהשינוי צפוי להיכנס לתוקף בהמשך, בהתאם למחזור החיוב.

בעוד שמחיר החבילה השנתית של TV+ יישאר 99 דולר, באפל מדגישים כי מחיר חבילת השירותים Apple One לא משתנה. כלומר, לקוחות שמשלמים על חבילת השירותים המאוחדת של אפל הכוללת גם iCloud, Apple Music ועוד, ייהנו מהטבה עקיפה.


המהלך של אפל משתלב במגמה רחבה של עליות מחירים בשוק הסטרימינג. עם זאת, בניגוד למתחרותיה כמו נטפליקס, דיסני+ ו-HBO Max, אפל ממשיכה להציע רק תכנית אחת - בלי גרסה בסיסית עם פרסומות או מדרגות תמחור.

ייתכן שזה שומר על חוויית צפייה נקייה ומבודלת, אך מצד שני גם מגביל את קצב ההתרחבות. מאז שהושק ב-2019, TV+ נחשב לשחקן איכותי אך עם קהל מצומצם יחסית. עם זאת, התכנים המקוריים של אפל ממשיכים לקצור הכרה,  כולל 81 מועמדויות לאמי בחודש שעבר, כש-Severance גרפה לבדה 27 מועמדויות בעונתה השנייה.


ההחלטה להעלות מחירים מתקבלת על רקע גידול בהכנסות חטיבת השירותים של אפל. ברבעון האחרון רשמה החברה עלייה של 13% בהכנסות ממגזר זה שהגיעו ל-27.4 מיליארד דולר. מדובר בנתח הולך וגדל בפעילות של אפל, במיוחד בתקופה שבה מכירות האייפון נמצאות במגמת האטה.

מאי האח הגדולמאי האח הגדול

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?

האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?

בן פלמון |
נושאים בכתבה האח הגדול

רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ,  אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.  

הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות , עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול?  יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים. 


אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.   


המספרים מאחורי האח הגדול 

האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים  זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.  

הרייטינג הוא המדד להכנסות מפרסום וכשהוא עולה אז בהתאמה עולות ההכנסות מפרסום. מחירי פרסומת בברייק זהב מגיעים למאות אלפי שקלים, יש פרסומות שוטפות וחסויות ומדובר על הכנסות של שיכולות להגיע ל-15-20 מיליון שקל בחודש השיא. ההפקה עצמה, שכוללת 18-20 דיירים, מעקב 24/7 ומשימות מורכבות, עולה בסה"כ 15-20 מיליון שקל. יש גם הכנסות בערוץ ייעודי (במחיר 22 שקל לחודש למנויים) וחוזי חסויות. הדיירים מרוויחים, ככל הנראה, שכר בסיסי של 40-50 אלף שקל לחודש, עם תוספות ופרס של מיליון שקל לזוכה, והמנחים מקבלים לעונה מעל 600 אלף שקל. התוכנית גם יוצרת רווחים עקיפים לדיירים לשעבר שחלקם הופכים למשפיענים.