שוקלים בניית אתר אינטרנט או חנות וירטואלית? אל תסכנו את נכסי הנדל"ן שלכם ברשת!

כתיבת המומחים |
נושאים בכתבה בניית אתרים

 השוק הפרוץ של בניית אתרי אינטרנט והעדר גורם מקפח רשמי או כללים אתיים מינימאליים, מאפשרים לכל אחד להכריז על עצמו כבונה אתרים, גם אם הכישורים והניסיון שלו מסתכמים בקורס קצר. עולם הדיגיטל מפתה חבר'ה צעירים לצלול לתחום ובאותה קלות  גורם גם לנזקים, במודע או שלא במודע של חברות לבניית אתרי אינטרנט חסרות הסמכה או ניסיון.

 

מנכ"ל דרוקסיט, אליאב זאבי, שעוד מילדותו תחום בניית אתרי אינטרנט זרם בעורקיו, מסביר איזה דברים כדי לבדוק לפני שיוצאים לדרך: "למעשה לא קיימת אמנה, כללים ובוודאי שלא רגולטור בתחום והוא פרוץ לכל דיחפין. יחד עם זאת, יש להבחין בין בעלי מקצוע מוכשרים ומנוסים בבניית אתרי אינטרנט לבן חאפרים שמנסים את מזלם בתחום. חשוב לציין שלא כולם 'הורסים' את הדיגיטל למרות הכל".

 

זאבי עצמו פיתח במשך השנים פלטפורמה ייחודית לבניית אתרי אינטרנט, שמציעה פאנל ניהול קל והגנה מטעויות ופריצות: "פלטפורמת דרוקסיט פותחה על ידנו במטרה לפתור את הבעיות הנפוצות בניהול אתרים. הרבה פעמים בעלי עסק בונים אתר על פלטפורמות אחידות, תבניות קיימות, אבל אז מגלים שהתפעול שלהם מורכב, האבטחה וההגנה פרוצות וכל לחיצת כפתור עלולה להחריב את האתר".

 

דרוקסיט אומנם מציעים פלטפורמה חדשנית, שנותנת מענה לצרכים של בעלי עסקים, אבל עד כמה חברות לבניית אתרי אינטרנט באמת משקיעות בפיתוחים כאלו ואילו, כמה חברות "מוכרות" אתרי סרק, שיעמדו ברשת כאבן שאין לה הופכין?

 

איך מזהים חברה אמינה ומקצועית לבניית אתרי אינטרנט?

 

שימו לב למה שמציעים לכם, בתור התחלה. בניית אתרי אינטרנט מחייבת מתן שירותים רבים, לרבות הזנת תכנים, עיצוב גרפי, אספקת תמונות, שימוש בפרוטוקולי אבטחה ואמצעי תשלום מוגנים ומתקדמים, ועוד. בניית אתרי אינטרנט שגם תביא לתוצאות, צריכה לכלול צוות עובדים שמתמחים בכל אחד מהתחומים הללו, לרבות בניית מותג ואסטרטגיה שיווקית וכן, לספק שירותים נלווים והכרחיים, כגון קידום האתר בגוגל וערוצי הניו מדיה השונים. חובה לוודא שכל השירותים ואנשי המקצוע העומדים לשירותכם, מוסכמים בהכשרתם והנם בעלי ניסיון וידע, אחרת תמצאו את עצמכם מהר מאוד מוסיפים עוד ועוד תקציבים והתוצאות יבוששו להגיע. אז מה העצה שלנו? תדרשו את כל החבילה לבניית אתר אינטרנט מראש ולא פחות חשוב- תבקשו לראות מסמכים והוכחות לניסיון ולמקצועיות, כגון חברות לבניית אתרים שמחזיקות באתרי שותפים של גוגל, תעודות הסמכה מתאימות ועוד.

 

אתרי חינם, כן או לא?

מאחר והשוק פרוץ, יש הרבה מאוד חברות שמתבססות על בניית אתרי אינטרנט חינמיים, כגון וורדפרס וויקס. את הכסף הן גוזרות על שירותי עיצוב, הזנת תכנים, איחסון האתר בשרתים וכדומה.

 

הנה המלצה שתציל אתכם- רדו לפרטי פרטים, בדקו אם שרתי האיחסון יושבים בארץ או בחו"ל, לאיזה ספק תקשורת הם מחוברים ומי יענה לכם כשתצטרכו סיוע טכני או כשהאתר ייפול בעקבות פיצ'ר שהורדתם? האם פאנל הניהול מאפשר לעדכן קבצים במהירות, האם האתר מוגן? הכי הכי חשוב- בחנו את פאנל הניהול, האם הוא קל לתפעול? האם מישהו מטעם החברה יכול לנהל אותו עבורכם וכמה זה יעלה? לדוגמא, יש מעט מאוד אנשים שיודעים להזין תכנים ולנהל אתרי ויקס במקצועיות. זה נשמע מבטיח בהתחלה, בדומה לשאר אתרי החינם, אבל אם עידכון ותפעול אתרים היא לא המומחיות שלכם ואין לכם מי שיעשה את זה בתוך העסק אינהאוס- אז אתם עלולים להיתקע- ובגדול!

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

 

 

האם חנות וירטואלית מצריכה מומחיות?

חנויות וירטואליות צצות כמו פטריות אחרי הגשם וזה נראה כסף קל ופשוט, כשבפועל המשמעות היא לנהל חנות לכל דבר ועניין. עוד לפני שמגיעים לשלב בחירת חברה לבניית אתרי אינטרנט, המתמחה בהקמת חנות וירטואלית, אתם צריכים לדעת מה אומר המודל העסקי שלכם, מה המטרה והיעדים שהצבתם לעצמכם, מהיכן יגיעו ההכנסות, חישוב הוצאות הקמת החנות הוירטואלית, הקידום והתפעול השוטף שלה, קביעת דרכי המשלוח וצינורות ההפצה, בחירת אמצעי התשלום שאתם מציעים וכן הלאה.

 

זאבי: "הקמת חנות וירטואלית מצריכה בסיס מציאותי ומעשי בתור התחלה, ומכאן אנחנו בונים את החנות הוירטואלית, כך שהיא תספק חווית גלישה, שירות ומענה לצרכים של הגולשים. אחוזי הנטישה של הגולשים באתרים הם גבוהים מאוד, לכן, חנות וירטואלית חייבת להיות ממוקדת במסרים ובמבנה שלה, באופן שהיא צופה את התנהגות הגולשים ומניעה אותם לאורך כך התהליך, עד לביצוע הרכישה. זה בהחלט מצריך מיומנות ובקיאות ומעבר לכך, הכרות עם המתחרים, האיומים החיצוניים והשינויים התכופים שחלים באפשרויות השיווק בערוצי הדיגיטל".

 

שלא יספרו לכם סיפורים על קידום ודפי נחיתה במחיר משתלם!

 

בניית אתרי אינטרנט בכלל וחנות וירטואלית בפרט, מחייבים ביצוע פעולות קידום, אחרת זרקתם כסף לפח על הקמת האתר. התחרות גדולה ואם אתם רוצים להיות ראשונים, אז תיקחו מראש בחשבון שקידום האתר או החנות יצריכו ביצוע פעולות משולבות, כגון קידום אורגני ומממון בגוגל ובערוצים תומכים, דוגמת רשתות חברתיות. אחד מהכלים היעילים ביותר לשיווק בדיגיטל, לשם הדוגמא, הוא בניית דף נחיתה במחיר שיגדיל לכם רווחים. דף נחיתה הוא הפנים של האתר, יש לו יכולות להגדיל את התנועה באתר, לייצר מאגר מידע על לקוחות פוטנציאליים ולהתאים את עצמו לכל ערוץ דיגיטל שיווקי. אלא שבניית דף נחיתה במחיר משתלם, הוא כזה שמשיג יותר הכנסות או תוצאות מוכחות מאשר הוצאות. לדעת לבנות דף נחיתה במחיר שישתלם לכם זו מומחיות וגם כאן, לא כל אחד יכול. בדקו היטב שחברת בניית אתרי האינטרנט מנוסה גם בבניית דפי נחיתה שיווקים ותדמיתיים, ומכירה את שיטות וכללי הפרסום.

 

אם אפשר לצייד אתכם בעצה אחת לדרך- אז היינו אומרים שתפנו את הזמן, התקציב והסבלנות לבניית אתרי אינטרנט, בדיוק כמו שתפנו אותם לרכוש דירה. הנכסים הנדל"ניים שלכם ברשת, הם בסיס עסקי יציב וקבוע להגדלת הרווחים וההצלחה שלהם היא הביטחון הכלכלי שלכם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

כמה ירוויח אלמוג בוקר בחדשות 12 ומי הם העיתונאים עם השכר הגבוה ביותר?

הכתב הדהים כאשר הודיע על עזיבה לערוץ המתחרה, שם מרוויחים הטאלנטים בין 1.5-2 מיליון שקל בשנה. ההערכה היא ששכרו של אלמוג, שיחליף את תמיר סטיינמן, יהיה נמוך יותר; וגם - כמה מרוויח עמית סגל בשנה?
איציק יצחקי |
העיתונאי אלמוג בוקר הפך לאחד הפרצופים המוכרים בחדשות 13 גם בזכות הסיקור הצמוד ביום שפרצה המלחמה. הפופולריות שלו גברה בהדרגה בתשעת החודשים מא המלחמה והוא ממנף את זה לשדרוג בשכר. אלמוג יעבור למתחרה - חדשות 12, שהיא סוג של מונופול בשוק - מונופול שמפחדים לגעת בו מכיוון שזו תקשורת וחדשות עם פרשנים ועיתונאים חזקים והחיצים יופנו כלפי הרגולטור שיעיז להגיד שמדובר במונופול או שינסה ליצור תחרות הוגנת. חדשות 12 שייכת לקשת שהיא עצמה גם סוג של מונופול, שמחזיקה גם באתר מאקו ואתר N12. קשת נהנית מהקריסה של רשת ובמיוחד חדשות 13, כשבשוק אומרים כבר מעל לשנה שקשת היא זו שמחזיקה את רשת. היא לא מקבלת חלק מהמפרסמים כדי שיעברו לרשת, כדי ליצור מצב שיש תחרות.

קשת היא מונופול

בפועל, ההכנסות של קשת שנשלטת על ידי דודי ורטהיים, הבעלים של קוקה קולה בישראל ובנק מזרחי טפחות, גדולות פי 4-5 לפחות מרשת וגדולות מכל ההכנסות של ערוצי הטלוויזיה גם יחד. העוצמה והכוח נובעים גם מערוץ חדשות חזק וגם מרצועות הבידור הטובות של קשת לעומת המתחרים. ערוץ 13 (רשת) סובל פעמיים - גם מהתחזקות ערוץ 14 שנתפס כאתר הימני היחיד וגם מזה שהוא נחשב "אותו הדבר" וסוג של ניסיון העתקה לא מוצלח של קשת. במקביל למינוי של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית חברת חדשות 13 העיתונאים חששו משינוי הקו המערכתי של החדשות שנתפס בדומה לחדשות 12 כאנטי ביבי עם אג'נדה של שמאל-מרכז. במקביל הועזב רביב דרוקר והחלו עזיבות. ספי עובדיה עזב, וכעת אלמוג בוקר. ספי עובדיה עזב לתוכנית "עובדה" של אילנה דיין, גם היא מבית קשת. ההערכות בשוק מדברות על עלות שכר של בין 700 ל-800 אלף שקל לשנה לעובדיה. המעבר של עובדיה הוא עוד נקודה של כוח עבור ערוץ 12. הוא מתחיל להעביר לשורותיו טאלנטים ונראה כי הוא לא מפספס הזדמנויות. כעת, מעניין יהיה לראות האם ערוץ 13 יגיב - וכיצד ומה תהיה ההשפעה של שוק ההעברות החדש בתקשורת על ערוץ 14 (לאחרונה, אחרי שהכריז על מעבר לערוץ 13, ערוץ 14 סיכם על הישארותו של שרון גל).

בוקר, כתב הדרום של הערוץ, שנחשב לעיתונאי מוערך, אמור להחליף את תמיר סטיינמן שעזב לאחרונה את תפקידו. ההערכות הן ששכרו ינוע בין 800 אלף שקל למיליון שקל בשנה.

עמית סגל  מעל 3 מיליון שקל בשנה; יונית לוי כ-2 מיליון שקל

הטאלנטים בחדשות 12 מרוויחים נהדר. על פי ההערכות שכרם מבטא עלות מעביד של בין 1.5 ל-2 מיליון שקל בשנה. כך מרוויחה גם יונית לוי, וכמוה דני קושמרו, אמנון אברמוביץ', עמית סגל ועוד. סגל נחשב לעיתונאי המרוויח בישראל, כשההערכות מדברות על הכנסות של  מעל 3 מיליון שקל בשנה, כשבתוכן גם הכנסות מהספר המצליח וסדרת ההרצאות שהוא מעביר וכן כתיבת טור בידיעות אחרונות.  
 אלמוג בוקר - שכר של כמיליון שקל 
בפוסט שפרסם ברשתות החברתיות כתב בוקר: "אני יוצא לדרך חדשה. אני יוצא לדרך חדשה אבל בוחר להמשיך באותה נקודה במפה. העוטף. הדרום. זה הבית שלי. ובימים אלה כשאנחנו נלחמים על קיומנו, אין מבחינתי תפקיד חשוב יותר מלהיות הקול של התושבים. בעוטף. בדרום. אחרי 17 שנים אני עוזב את חדשות 13 ועובר לשמש ככתב וכפרשן הדרום של חדשות 12 ופרשן אולפן שישי. קשה לעזוב מקום שגדלת וצמחת בו". הוא מציין כי "הקלישאה אומרת שמקום עבודה הוא בית, אבל בשנה האחרונה כשאיבדתי את הבית האמיתי שלי, הפיזי שלי, – חדשות 13 היתה עבורי עוגן. חדשות 13 עכשיו ובעבר חדשות 10 היו בשבילי כמו משפחה. וזה קשה לעזוב. תמיד, בטח בימים אלה. זאת הייתה החלטה קשה, אולי הקשה ביותר שקיבלתי בחיי המקצועיים, אבל החלטתי שהגיע הזמן ללכת לאתגר חדש, כזה שיאפשר לי לעלות עוד מדרגה בהגשמה העצמית ובפעילות להצבת הדרום בצמרת סדר היום הציבורי, גם בימים שאינם מלחמה. כשכל החטופות והחטופים יחזרו הביתה". לסיום כתב כי "אני רוצה לבקש סליחה וגם לומר תודה.  סליחה מהחברים שאני כל כך אוהב ונמצאים בימים אלה במאבק חשוב מאוד. סליחה שאני עוזב. סליחה שאני עוזב עכשיו. אני נפרד מנבחרת של עיתונאים משובחים שהיו לי הכבוד והזכות לעבוד לצידם. אחרי אינספור מאבקים שעברנו יחד, במאבק הזה, החשוב מכולם, אני עדיין איתכם, גם אם מבחוץ. תודה שעמדתם מאחורי גם כשטעיתי, שהייתם שם בשבילי בכל הסלמה בעוטף, ובעיקר על כך שתמיד נתתם לי את המקום להגשים את הייעוד שלי, את הסיבה שבחרתי במקצוע החשוב הזה, להיות שליח של האזור הכי חשוב (מבחינתי) ויחד, לא פעם הצבנו את הדרום בכלל ואת העוטף בפרט בצמרת סדר היום. תודה על כך שאפשרתם לי לצעוק את שעל ליבם של תושבי העוטף היקרים לליבי. לליבנו. תודה וסליחה".  
פטריק דרהי
צילום: ויקיפדיה

דרהי מתכוון להיכנס לתקשורת הדתית; שת"פ עם "כיכר השבת" ו"סרוגים"

דרהי ביקש את רשות התחרות לבדוק שת"פ שיכול להגיע עד כדי רכישה - רשות התחרות אישרה את המהלך; וכמה שווים האתרים?

רן קידר |

איש העסקים פטריק דרהי קיבל לאחרונה את אישור רשות התחרות לשיתוף פעולה עם שניים מאתרי החדשות הבולטים במגזרים הדתי והחרדי "כיכר השבת" ו"סרוגים". לפי ההערכות, מדובר במהלך אסטרטגי שעשוי להתפתח לרכישה מלאה בעתיד, כאשר שווי האתרים מוערך בכ-45 עד 50 מיליון שקל. העסקה בוצעה באמצעות חברת נקסט ויז'ון מדיה, שנמצאת בבעלות עקיפה של דרהי.

אתרי "כיכר השבת" ו"סרוגים" פונים לקהלים מובהקים: הראשון נחשב לפופולרי במיוחד במגזר החרדי, והשני לציבור הציוני־דתי. שני האתרים הוקמו לפני למעלה מעשור ונחשבים לבעלי נוכחות דיגיטלית בולטת.

דרהי, שמחזיק כיום גם בערוץ החדשות i24NEWS, לצד החזקה בהוט, השיק בשנה שעברה מהדורה בעברית לערוץ i24NEWS תוך שהוא מגייס אליה שדרים ומגישים מערוצים אחרים. במקביל, דרהי מנסה מזה חודשים למכור את HOT,  חברת התקשורת שבאמצעותה נכנס לישראל לפני שנים. לצורך כך נשכרו בנקי השקעות בינלאומיים, בהם רוטשילד ו-UBS. לפי הערכות, התמורה הנדרשת עומדת על בין 6 ל-8 מיליארד שקל.


בנוסף לפעילותו בתחום התקשורת, דרהי השלים לאחרונה את רכישת פרויקט הנדל"ן מנדרין אוריינטל בתל אביב, מגדלי הדולפינריום לשעבר, תמורת סכום מוערך של כ-900 מיליון שקל. מדובר ברכישה שבוצעה באמצעות חברת הרב קוק נווה צדק שבשליטתו, אשר קיבלה לידיה כ-94% ממניות חברת סיגייט המחזיקה בפרויקט.