תוך 24 שעות: צ'ק פוינט חתכה קמפיין בינ"ל של 'אלנבי'
ביום חמישי האחרון עלה לאוויר קמפיין בינלאומי שהיה גם קמפיין הפרסום הראשון אי פעם של חברת צ'ק פוינט למוצר חדש אותו השיקה - ZoneAlarm Anti-Ransomware הנלחם בהאקרים שמשתלטים על קבצי מחשב וסוחטים גולשים בעבור דמי כופר. עם זאת, 24 שעות לאחר מכן, כבר ב-25 באוגוסט, הקמפיין שהיה אמור לעלות בכל העולם בוטל וירד מהאוויר בהוראת צ'ק פוינט, לאחר שהחברה התחרטה.
הקמפיין שיועד לקהל יעד צעיר שמבלה שעות רבות בגלישה ולכן גם מועד יותר לפורענות דיבר בשפה של צעירים בכיכובם של שני קומיקאים אמריקאים שגילמו את דמויותיהם של שני גנגסטה ראפרים בשם J0n-G0tti-y0ur-files ו-Hand$ome Ran$om. הסרטון שצולם בלוס אנג'לס בשבוע שעבר עלה בבוקר יום חמישי לעמוד הפייסבוק של ZoneAlarm לצד מיני סייט תחת השם fuckzonealarm, לכאורה של אותם שני ראפרים, שכבר הספיק לרדת מהאוויר כמו גם כל אזכור לסרטון-קליפ מוסיקה שהופק.
מה שנראה כניסיון נועז למדי לא להיות מיינסטרימי ובכלל עבור צ'ק פוינט כזינוק אדיר משקט תעשייתי ואופי סייברי-שמרני למן חיית רשת פרובוקטיבית לא החזיק מעמד וחוסל כמעט לאלתר. בהודעה פנימית לעובדי החברה ושהגיעה לידי אייס, כתב ניקולס לב, ראש מערך המכירות לצרכן, כי "אתמול שלחנו (לעובדים במייל, מ"ב) סרטון עם קליפ. הכוונה הייתה לייצר פארודיה על האקרים שיועדה לקהל הצעיר. לא הייתה שום כוונה לפגוע באף אחד.."
עוד כותב לב: "קיוויתי שזה יתקבל כשמהו שמח שייצור באזז למוצר אותו השקנו...בהתבסס על הפידבק שהתקבל, יהיה זה נכון שלא להמשיך ולהפיץ את הסרטון ואנחנו נמצא דרך אחרת לקדם את המוצר החדש שלנו..".
משרד הפרסום בית הקונספטים אלנבי קנה את עולמו בשנים האחרונות באמצעות סדרת הסרטים למותג סודה סטרים הבינלאומי שהפך להצלחה מסחררת מסביב לעולם. המשרד הצליח למצב עצמו בנישה מאוד נחשקת של לקוחות ישראליים הפועלים בגזרה בינלאומית כמו במקרה הנוכחי. כפי שזה נראה, הורדת הקמפיין מגיעה לאחר היסוס פנימי מצד הנהלת החברה ועובדיה הבכירים שחששו לתדמיתה השקט ופחות מתגובות של הקהל הרחב שכן הקמפיין לא הספיק לעשות גלים ובקושי סוקר על ידי סוכנויות החדשות מסביב לעולם.
- 4.מי חותם על הצקים אצל כל הלקוחות האלה? בושה והביתה! (ל"ת)ערמות של לא מקצוענים 29/08/2017 12:25הגב לתגובה זו
- 3.דודי בסר 29/08/2017 11:33הגב לתגובה זוהסיבה האמיתית היא שאלנבי העתיקו את הקונספט מחברת אבטחת מידע אחרת! מה שמתאים לפרוייקטים בארץ אבל לא ברגע שעובדים עם ברנד עולמי ועוד מאותו התחום! ושוב בושה לתעשייה.
- ששש 21/09/2017 10:12הגב לתגובה זומעניין לראות את שני הסרטים יש לך קישורים אולי?
- 2.נעמי 28/08/2017 18:37הגב לתגובה זונזכרו לגנוז מאוחר מדי
- 1.מבין בדיגיטל 28/08/2017 17:01הגב לתגובה זוהרבה מאוד פעמים אני מסתכל על סירטונים שיוצאים ברשת ואני מזדעזע. פרובוקטיביות זו לא הדרך. שימו לב שמאחורי קמפיינים רצינים ובעיקר בדיגיטל הכוח הוא דווקא בחכמה ולא בבוטות. כנראה שגם אלנבי למדו זאת על בשרם.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
