תוך 24 שעות: צ'ק פוינט חתכה קמפיין בינ"ל של 'אלנבי'
ביום חמישי האחרון עלה לאוויר קמפיין בינלאומי שהיה גם קמפיין הפרסום הראשון אי פעם של חברת צ'ק פוינט למוצר חדש אותו השיקה - ZoneAlarm Anti-Ransomware הנלחם בהאקרים שמשתלטים על קבצי מחשב וסוחטים גולשים בעבור דמי כופר. עם זאת, 24 שעות לאחר מכן, כבר ב-25 באוגוסט, הקמפיין שהיה אמור לעלות בכל העולם בוטל וירד מהאוויר בהוראת צ'ק פוינט, לאחר שהחברה התחרטה.
הקמפיין שיועד לקהל יעד צעיר שמבלה שעות רבות בגלישה ולכן גם מועד יותר לפורענות דיבר בשפה של צעירים בכיכובם של שני קומיקאים אמריקאים שגילמו את דמויותיהם של שני גנגסטה ראפרים בשם J0n-G0tti-y0ur-files ו-Hand$ome Ran$om. הסרטון שצולם בלוס אנג'לס בשבוע שעבר עלה בבוקר יום חמישי לעמוד הפייסבוק של ZoneAlarm לצד מיני סייט תחת השם fuckzonealarm, לכאורה של אותם שני ראפרים, שכבר הספיק לרדת מהאוויר כמו גם כל אזכור לסרטון-קליפ מוסיקה שהופק.
מה שנראה כניסיון נועז למדי לא להיות מיינסטרימי ובכלל עבור צ'ק פוינט כזינוק אדיר משקט תעשייתי ואופי סייברי-שמרני למן חיית רשת פרובוקטיבית לא החזיק מעמד וחוסל כמעט לאלתר. בהודעה פנימית לעובדי החברה ושהגיעה לידי אייס, כתב ניקולס לב, ראש מערך המכירות לצרכן, כי "אתמול שלחנו (לעובדים במייל, מ"ב) סרטון עם קליפ. הכוונה הייתה לייצר פארודיה על האקרים שיועדה לקהל הצעיר. לא הייתה שום כוונה לפגוע באף אחד.."
עוד כותב לב: "קיוויתי שזה יתקבל כשמהו שמח שייצור באזז למוצר אותו השקנו...בהתבסס על הפידבק שהתקבל, יהיה זה נכון שלא להמשיך ולהפיץ את הסרטון ואנחנו נמצא דרך אחרת לקדם את המוצר החדש שלנו..".
משרד הפרסום בית הקונספטים אלנבי קנה את עולמו בשנים האחרונות באמצעות סדרת הסרטים למותג סודה סטרים הבינלאומי שהפך להצלחה מסחררת מסביב לעולם. המשרד הצליח למצב עצמו בנישה מאוד נחשקת של לקוחות ישראליים הפועלים בגזרה בינלאומית כמו במקרה הנוכחי. כפי שזה נראה, הורדת הקמפיין מגיעה לאחר היסוס פנימי מצד הנהלת החברה ועובדיה הבכירים שחששו לתדמיתה השקט ופחות מתגובות של הקהל הרחב שכן הקמפיין לא הספיק לעשות גלים ובקושי סוקר על ידי סוכנויות החדשות מסביב לעולם.
- 4.מי חותם על הצקים אצל כל הלקוחות האלה? בושה והביתה! (ל"ת)ערמות של לא מקצוענים 29/08/2017 12:25הגב לתגובה זו
- 3.דודי בסר 29/08/2017 11:33הגב לתגובה זוהסיבה האמיתית היא שאלנבי העתיקו את הקונספט מחברת אבטחת מידע אחרת! מה שמתאים לפרוייקטים בארץ אבל לא ברגע שעובדים עם ברנד עולמי ועוד מאותו התחום! ושוב בושה לתעשייה.
- ששש 21/09/2017 10:12הגב לתגובה זומעניין לראות את שני הסרטים יש לך קישורים אולי?
- 2.נעמי 28/08/2017 18:37הגב לתגובה זונזכרו לגנוז מאוחר מדי
- 1.מבין בדיגיטל 28/08/2017 17:01הגב לתגובה זוהרבה מאוד פעמים אני מסתכל על סירטונים שיוצאים ברשת ואני מזדעזע. פרובוקטיביות זו לא הדרך. שימו לב שמאחורי קמפיינים רצינים ובעיקר בדיגיטל הכוח הוא דווקא בחכמה ולא בבוטות. כנראה שגם אלנבי למדו זאת על בשרם.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.