שובניזם לגיטימי: מהלך 'אביתר' ממחיש את גדולת גולדסטאר
סדרת סרטונים חושפים דרמה קורעת לב. אביתר נחטף. עולה זעקה לשחרר אותו. גם הרחובות מלאים בשלטים. שחררי את אביתר.
עד לא מזמן הוא היה חלק אינטגרלי מחבורה מלוכדת אבל מאז שהוא בזוגיות - הוא נחשב נעדר או חטוף. החבורה מתחננת מבת זוגו - שחררי אותו. אביתר בעצמו, פונה לציבור בבקשה לחלץ אותו. הסיפור פשוט. הם היו חבורה מאז ימי בית הספר. חוו הכל יחד. קראו לו ג'מוקי. אבל 22 שנה "נמחקו ברגע" והוא חסר להם. הוא בזוגיות, וזוגיות זה לחלשים.
הז'אנר תיעודי אותנטי. הנושא המכוסה הוא אבדן של חבר שנטש או נעלם או אולי באמת נחטף בידי כוחות עוינים. הדיבור הוא דיבור מקונן, מתאבל, מתרפק. הנמשל קצת פחות טראגי. הבחור במערכת יחסים עם בחורה. גם הבחורה עצמה, אגב, נלחמת על הצד שלה. מבחינתה - שלב החבורה הסתיים כשנכנסים למערכת יחסים. הצופה נחשף לכל צד כמו בפינג פונג ותוהה צד של מי הוא לוקח.
הסאבטקסט מצחיק. מותג גולדסטאר לוקח את 'תהיה גבר תשתה גולדסטאר' לאבסורד קיצוני. גולדסטאר היא בירה שובניסטית. מבחינתה יש רק בחירה אחת נכונה בין רווקות גברית לזוגיות. רווקות גברית. Male bonding בתפארתו. זוגיות, על פי גולדסטאר זה של נשים. אפילו שיש שם גבר. זה לוותר על השייכות לשבט. זה לאבד את הניצוץ. ללכת בעקבות אשה זה לנטוש את המערכה האמיתית.
האסטרטגיה של המותג גולדסטאר תמיד היתה שובניסטית, בלי להסתתר ובלי להתנצל. גולדסטאר פירושו בונדינג גברי שלא רק שאין בו מקום לנשים, זה בדיוק המקום שמותר ולגיטימי לצחוק על נשים ועל מה שהן מסמלות בחיי הגבר. ככל שההצהרה השובניסטית - ניאנדרטלית קיצונית יותר ובוטה יותר – אפילו נשים יכולות ליהנות ולצחוק ממנה, כי היא כנה ולא צבועה.
בעולמנו שמקפיד על שוויון זכויות ונלחם בכל אפליה וחותר ל- politically correct חייבים לפעמים לקחת הפסקה. אין גבר שלא צריך ולו לרגע להתחבר לצד הבלתי נאור שלו ולהתאחד עם גברים אחרים נגד נשים ונגד מה שנשים הופכות אותם להיות. אין אשה שלא מבינה שגברים זה עם שזקוק לטקסים הללו - לשתות בירה עם החברים, לראות כדורגל ולהתגעגע לתקופת האבן.
אגב, גם נשים זקוקות לאותו דבר. בונדינג נשי. קחו למשל את מסטיק עלמה - שמציג את תמונת הראי הנשית לאותו דבר. קיימת הסכמה בין נשים שגברים הם קופים חסרי עידון, וכי נשים מתלכדות סביב רגישות ואלגנטיות - ובדיוק במקום הזה גברים חייבים להישאר בחוץ.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
אז אם נחזור לגולדסטאר, האסטרטגיה לא חדשה אבל הקמפיין החדש לוקח את הפלקטיות המיתולוגית של גולדסטאר למקום פחות ציני ויותר דקומנטארי - מתבונן. המפגש אמיתי, משתתפי הקליפ אמיתיים והדרמה מייצגת אינספור חבורות גבריות, וחוקר אותן מקרוב ומבפנים.
חדירת הזוגיות לקבוצה הגברית היא נושא מעניין שמי, אם לא גולדסטאר, תיקח על עצמה לחקור. אפשר לחזור אחורה לימי החיפושיות והאבנים המתגלגלות ולהיזכר במיתוס האשה שמפרידה בין הגבר לחבורה ומפרקת את הלהקה. גולדסטאר לוקחת את המיתוס הזה ומתענגת עליו.
הקליפ "שחררי את אביתר" שמככב ברשת יכול לקחת את הזמן בלי למהר ולתעד רגשות ומחשבות סביב האבדן הכבד של אביתר - ובאותה נשימה - את הזווית דרכה רואה את זה בת הזוג של אביתר. דינה, חברתו של אביתר היא בחורה יפה ואמיתית ולא קריקטורה. היא באמת מאמינה שכדי לבחור בזוגיות צריך להקריב את החבורה ולהשאיר את גינוניה מאחור, והיא משכנעת. היא מישירה מבט למצלמה וגורסת שצריך לוותר אפילו על שמות חיבה קודמים, וליצור חדשים, וכי כדי לפתוח דף חדש צריך לקלף מאביתר את החבר'ה ואת כל מה שהם היו עבורו עד שפגש בה.
המהלך ויראלי ומאפשר למאות חבורות הגברים "בסיכון" להפוך לקהילה ולהתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי ואחד מהם יסרח. המהלך ערוך ומוכן עם סטיקרים ואביזרים שהופכים חבורות סתמיות למגה - קבוצה מלוכדת סביב מטרה. לשמור על חבריה.
הצופה עשוי למצוא את עצמו נכנס באמת לקונפליקט. מצד אחד להזדהות עם החבורה שרוצה את אביתר בחזרה ומהצד האחר - הנוחות והנינוחות שבזוגיות, במעבר לאוכל בריא, בהתמסדות, בהתבגרות והתמסרות לשם חיבה כמו בובל'ה ולא ג'מוקי... הקונפליקט מעמיק את המעורבות בקליפ והופך אותו רלוונטי. כמובן שגולדסטאר נוקט צד ברור. כמו כל גבר, הוא פשוט וחד מימדי. גבריות היא חד גונית ונעדרת ניואנסים. גבריות זה דבר אחד.
זוהי גדולתו של המותג - הוא לא מתפלסף ולא מתחנף לקהלים שונים. מבחינתו - שנשים ונשואים לא ישתו אותו. זהו קסמו. Take it or leave it. זוהי הסיבה, אגב, שכולנו אוהבים אותו גם אם אנחנו נשואים או נשים.
זה הרגע להזכיר את הקמפיין האלמותי של בירה Castlemain XXXX האוסטרלית הסקסיסטית בצורה בוטה ללא חרטה או נקיפות מצפון:
וכמובן:
המהלך מזמין עוד ועוד "מקרים אמיתיים" של חבורות הגולדסטאר, לטובת אבהות, למשל, ועוד אירועי חיים שמרחיקים את הגבר הצעיר מחבורת נעוריו. דווקא ה'זמניות' של גולדסטאר כתלויה, לכאורה, בשלב ומצב בחיים - הופכת אותה לנצחית ורלוונטית לכולנו. כי ככל שמותג יותר ספציפי, כך הוא מבטיח לעצמו להיות רלוונטי לכולם.
- 1.נו 26/07/2016 12:21הגב לתגובה זוזו הבעייה, אין אף אחד כמעט בפרסום שהוא מחוץ לשיטה... כולם מכירים ולא נעים. היחידים שעוד קצת בועטים במשרדי פרסום זה המצעד של אייס.
- מואיז הקטן 26/07/2016 20:16הגב לתגובה זועדיף להיות בשיטה, מאשר להתנהג כמו שיט.
- עטרה 26/07/2016 18:33הגב לתגובה זותמיד כשאני מעבירה ביקורת חיובית יש תגובה שמאשימה אותי בחנופה. התרגלתי לתגובות.
- שלומי 26/07/2016 20:18ותתעלמי. המדובר אנשים קטנים עם *#% קטן
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola -0.25% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
