
שובניזם לגיטימי: מהלך 'אביתר' ממחיש את גדולת גולדסטאר
סדרת סרטונים חושפים דרמה קורעת לב. אביתר נחטף. עולה זעקה לשחרר אותו. גם הרחובות מלאים בשלטים. שחררי את אביתר. עד לא מזמן הוא היה חלק אינטגרלי מחבורה מלוכדת אבל מאז שהוא בזוגיות - הוא נחשב נעדר או חטוף. החבורה מתחננת מבת זוגו - שחררי אותו. אביתר בעצמו, פונה לציבור בבקשה לחלץ אותו. הסיפור פשוט. הם היו חבורה מאז ימי בית הספר. חוו הכל יחד. קראו לו ג'מוקי. אבל 22 שנה "נמחקו ברגע" והוא חסר להם. הוא בזוגיות, וזוגיות זה לחלשים. הז'אנר תיעודי אותנטי. הנושא המכוסה הוא אבדן של חבר שנטש או נעלם או אולי באמת נחטף בידי כוחות עוינים. הדיבור הוא דיבור מקונן, מתאבל, מתרפק. הנמשל קצת פחות טראגי. הבחור במערכת יחסים עם בחורה. גם הבחורה עצמה, אגב, נלחמת על הצד שלה. מבחינתה - שלב החבורה הסתיים כשנכנסים למערכת יחסים. הצופה נחשף לכל צד כמו בפינג פונג ותוהה צד של מי הוא לוקח. הסאבטקסט מצחיק. מותג גולדסטאר לוקח את 'תהיה גבר תשתה גולדסטאר' לאבסורד קיצוני. גולדסטאר היא בירה שובניסטית. מבחינתה יש רק בחירה אחת נכונה בין רווקות גברית לזוגיות. רווקות גברית. Male bonding בתפארתו. זוגיות, על פי גולדסטאר זה של נשים. אפילו שיש שם גבר. זה לוותר על השייכות לשבט. זה לאבד את הניצוץ. ללכת בעקבות אשה זה לנטוש את המערכה האמיתית.
האסטרטגיה של המותג גולדסטאר תמיד היתה שובניסטית, בלי להסתתר ובלי להתנצל. גולדסטאר פירושו בונדינג גברי שלא רק שאין בו מקום לנשים, זה בדיוק המקום שמותר ולגיטימי לצחוק על נשים ועל מה שהן מסמלות בחיי הגבר. ככל שההצהרה השובניסטית - ניאנדרטלית קיצונית יותר ובוטה יותר – אפילו נשים יכולות ליהנות ולצחוק ממנה, כי היא כנה ולא צבועה. בעולמנו שמקפיד על שוויון זכויות ונלחם בכל אפליה וחותר ל- politically correct חייבים לפעמים לקחת הפסקה. אין גבר שלא צריך ולו לרגע להתחבר לצד הבלתי נאור שלו ולהתאחד עם גברים אחרים נגד נשים ונגד מה שנשים הופכות אותם להיות. אין אשה שלא מבינה שגברים זה עם שזקוק לטקסים הללו - לשתות בירה עם החברים, לראות כדורגל ולהתגעגע לתקופת האבן. אגב, גם נשים זקוקות לאותו דבר. בונדינג נשי. קחו למשל את מסטיק עלמה - שמציג את תמונת הראי הנשית לאותו דבר. קיימת הסכמה בין נשים שגברים הם קופים חסרי עידון, וכי נשים מתלכדות סביב רגישות ואלגנטיות - ובדיוק במקום הזה גברים חייבים להישאר בחוץ. אז אם נחזור לגולדסטאר, האסטרטגיה לא חדשה אבל הקמפיין החדש לוקח את הפלקטיות המיתולוגית של גולדסטאר למקום פחות ציני ויותר דקומנטארי - מתבונן. המפגש אמיתי, משתתפי הקליפ אמיתיים והדרמה מייצגת אינספור חבורות גבריות, וחוקר אותן מקרוב ומבפנים. חדירת הזוגיות לקבוצה הגברית היא נושא מעניין שמי, אם לא גולדסטאר, תיקח על עצמה לחקור. אפשר לחזור אחורה לימי החיפושיות והאבנים המתגלגלות ולהיזכר במיתוס האשה שמפרידה בין הגבר לחבורה ומפרקת את הלהקה. גולדסטאר לוקחת את המיתוס הזה ומתענגת עליו. הקליפ "שחררי את אביתר" שמככב ברשת יכול לקחת את הזמן בלי למהר ולתעד רגשות ומחשבות סביב האבדן הכבד של אביתר - ובאותה נשימה - את הזווית דרכה רואה את זה בת הזוג של אביתר. דינה, חברתו של אביתר היא בחורה יפה ואמיתית ולא קריקטורה. היא באמת מאמינה שכדי לבחור בזוגיות צריך להקריב את החבורה ולהשאיר את גינוניה מאחור, והיא משכנעת. היא מישירה מבט למצלמה וגורסת שצריך לוותר אפילו על שמות חיבה קודמים, וליצור חדשים, וכי כדי לפתוח דף חדש צריך לקלף מאביתר את החבר'ה ואת כל מה שהם היו עבורו עד שפגש בה. המהלך ויראלי ומאפשר למאות חבורות הגברים "בסיכון" להפוך לקהילה ולהתעורר לפני שיהיה מאוחר מדי ואחד מהם יסרח. המהלך ערוך ומוכן עם סטיקרים ואביזרים שהופכים חבורות סתמיות למגה - קבוצה מלוכדת סביב מטרה. לשמור על חבריה. הצופה עשוי למצוא את עצמו נכנס באמת לקונפליקט. מצד אחד להזדהות עם החבורה שרוצה את אביתר בחזרה ומהצד האחר - הנוחות והנינוחות שבזוגיות, במעבר לאוכל בריא, בהתמסדות, בהתבגרות והתמסרות לשם חיבה כמו בובל'ה ולא ג'מוקי... הקונפליקט מעמיק את המעורבות בקליפ והופך אותו רלוונטי. כמובן שגולדסטאר נוקט צד ברור. כמו כל גבר, הוא פשוט וחד מימדי. גבריות היא חד גונית ונעדרת ניואנסים. גבריות זה דבר אחד. זוהי גדולתו של המותג - הוא לא מתפלסף ולא מתחנף לקהלים שונים. מבחינתו - שנשים ונשואים לא ישתו אותו. זהו קסמו. Take it or leave it. זוהי הסיבה, אגב, שכולנו אוהבים אותו גם אם אנחנו נשואים או נשים. זה הרגע להזכיר את הקמפיין האלמותי של בירה Castlemain XXXX האוסטרלית הסקסיסטית בצורה בוטה ללא חרטה או נקיפות מצפון: וכמובן: המהלך מזמין עוד ועוד "מקרים אמיתיים" של חבורות הגולדסטאר, לטובת אבהות, למשל, ועוד אירועי חיים שמרחיקים את הגבר הצעיר מחבורת נעוריו. דווקא ה'זמניות' של גולדסטאר כתלויה, לכאורה, בשלב ומצב בחיים - הופכת אותה לנצחית ורלוונטית לכולנו. כי ככל שמותג יותר ספציפי, כך הוא מבטיח לעצמו להיות רלוונטי לכולם.- 1.נו 26/07/2016 12:21הגב לתגובה זוזו הבעייה, אין אף אחד כמעט בפרסום שהוא מחוץ לשיטה... כולם מכירים ולא נעים. היחידים שעוד קצת בועטים במשרדי פרסום זה המצעד של אייס.
- מואיז הקטן 26/07/2016 20:16הגב לתגובה זועדיף להיות בשיטה, מאשר להתנהג כמו שיט.
- עטרה 26/07/2016 18:33הגב לתגובה זותמיד כשאני מעבירה ביקורת חיובית יש תגובה שמאשימה אותי בחנופה. התרגלתי לתגובות.
- שלומי 26/07/2016 20:18ותתעלמי. המדובר אנשים קטנים עם *#% קטן

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
כמו בכל מוצ"ש, חדשות 14 עם רייטינג נמוך במיוחד ו-"האח הגדול" של רשת בראש כל השידורים, גם בפריים טיים וגם לאחריו
כמו בכל מוצ"ש, אנחנו רואים שינוי במהדורות החדשות המרכזיות. אמנם חדשות 12 של קשת נשארת בראש, ממש מדי יום ביומו, ויש לה כמעט את מספר הצופים הכולל של שאר המהדורות, עם 13.4% רייטינג ו-345 אלף צופים, אבל השינוי נובע בעיקרו מחדשות 14, שהמהדורה שלהם נופלת למקום ה-4 במוצאי השבת, לפחות בקיץ כשהשבת יוצאת מאוחר והיא עומדת על 4% רייטינג בלבד ו-111 אלף צופים. אל המקום השני מתברגת מהדורת החדשות של ערוץ 13, עם 6.6% רייטינג ו-167 אלף צופים. מרוויחה נוספת היא מהדורת חדשות 11, שאותה מנחה איילה חסון, ועולה למקום השלישי עם רייטינג של 4.7% ומצליחה לחצות מזה זמן רב את רף 100 אלף הצופים, עם 106 אלף צופים.
מבחינת הפריים טיים, "האח הגדול" של רשת משאיר את כולם מאחור, עם 21.8% רייטינג ומעל חצי מיליון צופים, עם 572 אלף צופים. ריאליטי נוסף, "רוקדים עם כוכבים" של קשת, גם הוא פופולרי עם 15.7% ו-411 אלף צופים. פגישה עם רוני קובן, של כאן11, שבה התקיים ראיון עם חגי סגל, קיבלה 3.7% בלבד, עם 98 אלף צופים.
בשאר הרצועות, פגוש את העיתונות היתה עם 7.4% רייטינג ו-197 אלף צופים ברצועה המוקדמת שלה, ועלתה לאחר מכן ל-7.9% עם 209 אלף צופים. מוריה וברקו היו עם 3.4% רייטינג ו-85 אלף צופים ברצועה המוקדמת ולאחר מכן עלו ל-5.2% ו-131 אלף צופים.
מבחינת תכניות הלילה, שוב רשת מראה עד כמה מותג "האח הגדול" חזק, כשתכנית הפרשנות, "אח לילה" זכתה ל-297 אלף צופים, עם 11.7% רייטינג, נתון חריג לרצועה הזו. לעומתה, שרקי וג'קי ששודרו בקשת היו עם 7% רייטינג ו-174 אלף צופים.
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- קשת מובילה במהדורות, רשת בריאליטי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7