מזכיר לכם משהו? האם מקאן העתיקו את הפרסומת של אל-על מטורקיש אירליינס
לפני כחודשיים עלתה לאוויר פרסומת חדשה של אל-על המבשרת על קו ישיר מישראל לבוסטון, באמצעות משרד הפרסום מקאן תל אביב. בפרסומת המושקעת והמופקת לעילא ולעילא נראה מטוס אל על מגיח מבעד לבנינים, רחובות ואייקונים מקומיים בניו יורק, מפלי הניאגרה, לוס אנג'לס ובוסטון, כשהוא מלווה את הנוסעים שאותם הסיע לאתרים אלו ועתיד להשיב הביתה.
אכן רגע מרגש שנבנה בקפידה כדי לחדד את הקשר בין חברת התעופה הישראלית ללקוחותיה, אך האם הרגע המרגש הזה הוא בעצם שחזור מועתק של רגע מרגש אחר בין חברת התעופה הטורקית טורקיש אירליינס ללקוחותיה? כך זה נראה על פי פרסומת שהועברה לידינו ונראית כמו המקור משנת 2007 לפרסומת של מקאן עבור אל-על.
הפרסומת של טורקיש אירליינס מ-2007
הפרסומת של מקאן עבור אל-על 2015
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מאחורי הסרט של אל-על עומדים במקאן תל אביב סמנכ"ל הקריאייטיב טל רביב, מנהל הקריאייטיב קורן וייס, הקופי דייב כהן, הארט נתנאל חג'אג' וסמנכ"ל הלקוחות בן מוסקל.
המקרה של אל על ומקאן הוא לא הראשון, אלא עוד נדבך לרשימה ארוכה של העתקות/השראות/חיקויים שלא לומר גניבות ברורות של חומרים קודמים. המקרה האחרון היה של אדלר חומסקי בקמפיין פולנטה שהסתבר כשחזור כמעט מדויק של מערכון ישן מהתוכנית זהו-זה. במקרים רבים - זה קורה גם בכיוון הפוך כאשר פרסומות ישראליות משמשות כ'אור לגוים'. מקאן עצמו גילה לפני 4 חודשים שפרסומת שלו ל-HONDA שהשתתפה גם בתחרות הפרסום EPICA הפכה לפרסומת להסרת שיער באיראן. ב-2011 היה זה משרד הפרסום אברהם בעין הסערה לאחר שנמצא דמיון יתר בין פרסומת שלו למותג האופנה רנואר ופרסומת זוכת פרסים של AXE מ-2004.
מדובר כמובן ברשימה חלקית בלבד, משרדים נוספים שגילו העתקות לפרסומות שלהם הם יהושע TBWA בפרסומת ל-WINNER ורק לאחרונה משרד הפרסום באומן בר ריבנאי שגילה גרסה מאוד דומה ליונים של ביטוח ישיר באנגליה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
ממקאן תל אביב נמסר בתגובה: "מקאן תל אביב וחברת אל על עבדו על קמפיין הקו החדש לבוסטון בשנה האחרונה. הרעיון הקריאטיבי לסרטון גובש בהשראת התחושה המיוחדת של כל ישראלי, בעת המפגש עם דגל ישראל על זנב המטוס בנמל תעופה זר. תחושות אלה שמועברות בסרטון מהוות חלק מהשפה הפרסומית של "הכי בבית בעולם" המלווה את אל על לאורך שנים. הסרטון ממחיש את אותה תחושה של המפגש המוכר והמרגיע בסרט מרגש ומפתיע שהקהל בבית ייהנה לצפות בו. השימוש בעבודת פוסט מורכבות אינו נדיר בעולם הפרסום ונעשה מעת לעת בפרסומות של חברות תעופה ובפרסומות אחרות, במטרה ליצור אלמנט הפתעה שיגביר את הקשב של הצופים ואת זכירות הפרסומת. הקמפיין של אל-על צולם בחלקו בארץ, וחלקו במספר לוקיישנים ברחבי ארה"ב וקנדה בעבודת פוסט מורכבת שנעשתה בשיתוף חברת ראבל, גרוויטי ואלי סברדלוב, הגענו לתוצר סופי מעולה ואפקטיבי שאנחנו מאוד גאים בו".
- 7.אבי 24/06/2015 06:02הגב לתגובה זולא יודע מה מביך יותר, ההעתקה הבוטה (לא, זאת לא השראה...) או התגובה המביכה.
- 6.פרפר 23/06/2015 12:37הגב לתגובה זולפחות תודו..גם זה יעבור
- 5.OFERDESADE 23/06/2015 09:05הגב לתגובה זוTURKISH משתמשים באיירבס, אלעל ב.BOEING. TURKISH באנגלית, אלעל בעברית. המוסיקה שונה. TURKISH מצולם יותר בלילה, אלעל ביום. ואני בטוח שהצוותות לקוחים ממשרדי ליהוק אחרים לגמרי!!
- 4.כן משועמם 22/06/2015 21:47הגב לתגובה זולזכות מקנקן שהגרסה שלהם הרבה יותר מוצלחת מהפרסומת היבשה משהו שיצאה לטורקיש.
- היובש הוא עניין של לוקליזציה. בהחלט מתאים לקהל היעד. (ל"ת)oferdsesade 23/06/2015 09:02הגב לתגובה זו
- 3.קטנוניים, פרסומת מדהימה (ל"ת)גיא 22/06/2015 20:12הגב לתגובה זו
- 2.לא משועמם 22/06/2015 19:10הגב לתגובה זואין לכם משהו מקצועי לכתוב עליו אז התחלתם להתעסק בשטויות?
- 1.הקפטן 22/06/2015 18:16הגב לתגובה זוזה רק נראה אותו דבר, ואני בטוח שרק טוב יצא מהדבר הזה. זה win win קלאסי. החבר'ה שם נותנים עבודה וזה בא לידי ביטוי בהישגים האחרונים, באלו שעוד נשמע עליהם ובתוצרים שילוו את הכל בהמשך הדרך. כיף לראות שהשקעה ועבודה נכונה מניבים פירות בסופו של דבר.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
