טיימס סקוור ניו יורק
צילום: Getty images Israel

הכי גדול, הכי יפה, הכי יקר: כמה יעלה לחודש השלט החדש בטיימס סקוור?

שלט חדש בגודל 2300 מטר רבוע הושק בטיימס סקוור. המחיר אסטרונומי, וזו הסיבה שטרם הצליחו למצוא מפרסם שיסכים לשלם עליו, פרט לגוגל?
משה בנימין |

לפרסם בטיימס סקוור בניו יורק זה עניין ששמור לחברות, מפרסמים ומשרדי פרסום מה-"A ליסט" בלבד. המקום, היוקרה, הביקוש והעלות עושים את העבודה, ועכשיו יש שלט חדש שמצליח להעלות את הרף בכמה דרגות למעלה. שלט הפרסום החדש של חברת Clear Channel בטיימס סקוור הוא הגדול ביותר, המשוכלל ביותר, היפה ביותר וכן היקר ביותר בעולם.

המפרט הטכני של השלט הוא מהמרשימים בעולם. הוא בגודל של 2,300 מטר מרובע; בעל דחיסות פיקסלים ביחס של 2,368 כפול 10,048 - הרזולוציה הגבוהה ביותר לשלט בגודל כזה; אינטראקטיבי, יודע להתכתב עם עולם הרשתות החברתיות, יכול להעביר שידורים חיים ועוד. והמחיר? אם אתם מעוניינים להופיע על השלט המדהים בעולם, תתכוננו לשים סכום מדהים לא פחות: 2.5 מיליון דולר לחודש.

המחיר הוא גם אחת הבעיות של השלט היוקרתי. נכון לעכשיו, על השלט שעובד מאז תחילת חודש נובמבר טרם עלה לפרסום קמפיין כלשהו בגלל המחיר האסטרונומי אותו דורשת Clear Channel. החברה, השנייה בגודלה בעולם לאחר JCDecaux "מחזיקה בכמעט מונופול" בטיימס סקוור, כך לדברי גיא ברעם, הבעלים של חברת החוצות הישראלית ברעם מדיה, שמסביר כי "יש להם בעיה גדולה לשווק אותו, משום שהוא יקר מדי, אפילו במושגים של טיימס סקוור".

השלט החדש מתוך עמוד הפייסבוק של חברת החוצות

לדברי ברעם, "על פי רמות המחירים של השלטים הדיגיטליים בטיימס סקוור - השלט היקר ביותר עד לשלט הנוכחי עמד על כחצי מליון דולר לחודש, ועכשיו הם מבקשים פי חמישה. אין כרגע מפרסם" אומר ברעם ומוסיף |אבל אמריקה זה אמריקה, והרכילות היא שגוגל תפרסם שם".

רק לשם ההשוואה, השלט הכי יקר בישראל, על קיר ההלכה, משווק על ידי 'ברעם מדיה' ומחירו עומד על 469 אלף שקל לחודש. בינתיים ב-Clear Channel מחפים על החוסר במפרסמים באמצעות שידור מיצגי אומנות, שעוזרים לחברה להמחיש את היכולות הויזואליות של השלט, עד שגוגל תפתח את הקופה.

על פי אתר החברה, החשיפות שלט החדש בקרב גילאי 18+ יעמדו על כ-2 מיליון לשבוע. בטיימס סקוור מבקרים כ-460 אלף איש מידי יום, וכ-500 אלף מכוניות נוסעות במסלול שחוצה אותו מדי שבוע. כמדי שנה, בספירה לאחור לקראת כניסת השנה האזרחית החדשה, עומדים קרוב למיליון איש בכיכר במשך כ-5 שעות בציפייה לאות הפתיחה לחגיגות השנה החדשה. הטקס המסורתי נצפה בטלוויזיה על ידי כמיליארד איש מסביב לעולם, כך לדברי Clear Channel.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית. 

מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.