הכי גדול, הכי יפה, הכי יקר: כמה יעלה לחודש השלט החדש בטיימס סקוור?

שלט חדש בגודל 2300 מטר רבוע הושק בטיימס סקוור. המחיר אסטרונומי, וזו הסיבה שטרם הצליחו למצוא מפרסם שיסכים לשלם עליו, פרט לגוגל?
משה בנימין |

לפרסם בטיימס סקוור בניו יורק זה עניין ששמור לחברות, מפרסמים ומשרדי פרסום מה-"A ליסט" בלבד. המקום, היוקרה, הביקוש והעלות עושים את העבודה, ועכשיו יש שלט חדש שמצליח להעלות את הרף בכמה דרגות למעלה. שלט הפרסום החדש של חברת Clear Channel בטיימס סקוור הוא הגדול ביותר, המשוכלל ביותר, היפה ביותר וכן היקר ביותר בעולם.

המפרט הטכני של השלט הוא מהמרשימים בעולם. הוא בגודל של 2,300 מטר מרובע; בעל דחיסות פיקסלים ביחס של 2,368 כפול 10,048 - הרזולוציה הגבוהה ביותר לשלט בגודל כזה; אינטראקטיבי, יודע להתכתב עם עולם הרשתות החברתיות, יכול להעביר שידורים חיים ועוד. והמחיר? אם אתם מעוניינים להופיע על השלט המדהים בעולם, תתכוננו לשים סכום מדהים לא פחות: 2.5 מיליון דולר לחודש.

המחיר הוא גם אחת הבעיות של השלט היוקרתי. נכון לעכשיו, על השלט שעובד מאז תחילת חודש נובמבר טרם עלה לפרסום קמפיין כלשהו בגלל המחיר האסטרונומי אותו דורשת Clear Channel. החברה, השנייה בגודלה בעולם לאחר JCDecaux "מחזיקה בכמעט מונופול" בטיימס סקוור, כך לדברי גיא ברעם, הבעלים של חברת החוצות הישראלית ברעם מדיה, שמסביר כי "יש להם בעיה גדולה לשווק אותו, משום שהוא יקר מדי, אפילו במושגים של טיימס סקוור".

השלט החדש מתוך עמוד הפייסבוק של חברת החוצות

לדברי ברעם, "על פי רמות המחירים של השלטים הדיגיטליים בטיימס סקוור - השלט היקר ביותר עד לשלט הנוכחי עמד על כחצי מליון דולר לחודש, ועכשיו הם מבקשים פי חמישה. אין כרגע מפרסם" אומר ברעם ומוסיף |אבל אמריקה זה אמריקה, והרכילות היא שגוגל תפרסם שם".

רק לשם ההשוואה, השלט הכי יקר בישראל, על קיר ההלכה, משווק על ידי 'ברעם מדיה' ומחירו עומד על 469 אלף שקל לחודש. בינתיים ב-Clear Channel מחפים על החוסר במפרסמים באמצעות שידור מיצגי אומנות, שעוזרים לחברה להמחיש את היכולות הויזואליות של השלט, עד שגוגל תפתח את הקופה.

על פי אתר החברה, החשיפות שלט החדש בקרב גילאי 18+ יעמדו על כ-2 מיליון לשבוע. בטיימס סקוור מבקרים כ-460 אלף איש מידי יום, וכ-500 אלף מכוניות נוסעות במסלול שחוצה אותו מדי שבוע. כמדי שנה, בספירה לאחור לקראת כניסת השנה האזרחית החדשה, עומדים קרוב למיליון איש בכיכר במשך כ-5 שעות בציפייה לאות הפתיחה לחגיגות השנה החדשה. הטקס המסורתי נצפה בטלוויזיה על ידי כמיליארד איש מסביב לעולם, כך לדברי Clear Channel.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים. 

מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.